MLn seisontajarrun säätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
vamjs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: La 04.02.2006 13:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

MLn seisontajarrun säätö

Viesti Kirjoittaja vamjs »

Vaihdoin seisontajarrun kengät, kun katsastuksessa seisontajarru ei toiminut lainkaan. Vaan ei mennyt vieläkään läpi. Olisi kait pitänyt olla noin 2000 Kn kun nyt löytyi vain noin 1000 Kn. Tein sitten säädön pariin kertaan pyöristä, mutta vieläkään ei pienestä vauhdista pyörät lukkiinnu. Tuntuu, kuin vaijeri venyisi, mutta enpä oikein usko, auto on vasta 12 vuotta vanha ja ajettu 380 tkm. Mistähän löytyisi vaijerin säätökohta ja mahtaisiko siitä olla apua. Mitenhän kotikutoisesti voisi arvioida jarrutustehon olevan riittävän.
Nykyiset mersut
ML270CDI, vm 2001

300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja

Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: MLn seisontajarrun säätö

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vaijereiden automaattikiristin pidää ensimmäisenä löysätä auton alta kardaanitunnelista.
Sen jälkeen säädetään jarrukengät "iholle" jonka jälkeen vaijereiden automaattikiristys hoitaa loput.
Vastaa Viestiin