MLn seisontajarrun säätö
MLn seisontajarrun säätö
Vaihdoin seisontajarrun kengät, kun katsastuksessa seisontajarru ei toiminut lainkaan. Vaan ei mennyt vieläkään läpi. Olisi kait pitänyt olla noin 2000 Kn kun nyt löytyi vain noin 1000 Kn. Tein sitten säädön pariin kertaan pyöristä, mutta vieläkään ei pienestä vauhdista pyörät lukkiinnu. Tuntuu, kuin vaijeri venyisi, mutta enpä oikein usko, auto on vasta 12 vuotta vanha ja ajettu 380 tkm. Mistähän löytyisi vaijerin säätökohta ja mahtaisiko siitä olla apua. Mitenhän kotikutoisesti voisi arvioida jarrutustehon olevan riittävän.
Nykyiset mersut
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
Re: MLn seisontajarrun säätö
Vaijereiden automaattikiristin pidää ensimmäisenä löysätä auton alta kardaanitunnelista.
Sen jälkeen säädetään jarrukengät "iholle" jonka jälkeen vaijereiden automaattikiristys hoitaa loput.
Sen jälkeen säädetään jarrukengät "iholle" jonka jälkeen vaijereiden automaattikiristys hoitaa loput.