
Kesällä tuli ostettua -89vm 190e 2.0 mersu, jota vaivasi silloin starttaamisen jälkeinen sammuminen, tämä korjattiin säätöpotentiometrillä, joka säädettiin oikeisiin arvoihin. Mersu ei ollut mikään raketti ennen potentiometrin vaihtoa, eikä kyllä ollut sen jälkeenkään.
Nyt on kuskia ruennut vaivaamaan, kun auto ei kierrä 4 tonnia enenpää. Vähän aikaan kierrokset käy siellä 5.5 tonnissa,jonka jälkeen kierrokset laskee tuohon neljän tonnin hujakoille. Vaihde päällä on viellä laiskempi, eikä kierrä kun joku 3-3.5 tonnia. Sanomattakin selvää, että maantie nopeudet on tuskaa

Toinen vika on tyhjäkäynnin satunnainen laskeminen silleen, että auto ihan sammuu, ja käynnistyy vasta n puolen minuutin jälkeen. Virrat kun laittaa heti sammumisen jälkeen päälle, ei bensapumppu päästä inahdustakaan (normaalisti kuuluu se surina)
Rupesin tutkimaan näitä vakiovastauksia mitä on täälläkin foorumilla esitetty eli:
-Eturenkaan luona olevaa ennakosytys namiskaa? pyöritelty, eikä mikään vaihtoehto tunnu toista paremmalta
-Tulpanjohdot (tulpat vaihdettu kesällä)
-Virranjakajan kansi ja pyörijä
-Tankkiin laitettu suuttimien puhdistusainetta
-Nokka-akseli vilkastu ja ei oo kuluneen näkönen (oli vastaavia vikoja jollain foorumilla ja oli nokka-akseli kulunut)
-Bensansuodatin vaihdettu
-Määräjakajan alla olevasta kumikaukalosta korjattu pari halkeamaa
-YJ-rele tinattu
-Bensapumpun rele aukaistu ja näytti ihan hyvälle (pitää varmaan tääkin tinata)
-Tyhjäkäyntisuutin putsattu
Nyt viime remppakerran jälkeen (tehty nuo 4 viimeistä) tyhjäkäynti seilaa hervattomasti. Yleensä tyhjäkäynti seilaa 1500 kierroksen tuntumassa +-300. Välillä laskee ihan normaaliksi tyhjäkäynti ja sitten taas nostaa itsestään kierroksen ja jumppaaminen alkaa...
Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään tuo koko auto ja rupeaa suohon ajaminen olemaan koko ajan lähempänä

Oiskos mersutietäjillä viellä mitä ajatuksia/vinkkejä, mitä kannattas tutkia ennenkun vetää koko paskan paaliin
