
Itse epäilen suutinvikaa (eikös ne mekaaniset olleet) kun tyhjäkäynti pätkii.
Vaiva ilmenee näin:
Käynnistyy kylmänä pakkasillakin ihan niinkuin pitääkin ja tyhjäkäyntikin on ihan tasainen kutosen nakutus.
Pienen "kyläkierroksen" jälkeen alkaa tyhjäkäynnille jätettynä käymään kuin viidellä sylinterillä yrittäisi.
Se ei ala heti pysähdyttyä, vaan suunnilleen 5 - 30 sek päästä. Häiriö kestää myös epämääräisen ajan,
yleensä noin 10 - 30 sek ja tasoittuu taas. Kunnes aloittaa taas uudestaan...
Kierrosten nosto joskus tasoittaa käynnin hetkeksi, joskus ei. Mutta niinkin eksoottinen asia kuin
R:n tai D:n päälle laitto tasoittaa käynnin yleensä melkein heti. Se tässä enemmän ihmetyttääkin, että millä
tuollainen pieni kierrosten lasku saa tuon "ihmeparanemisen" aikaan, vai ehtiikö takerteleva/ruikkiva suutin
toimia juurikin tuolla vähän alhaisemmalla kierrosluvulla paremmin...?
Rohkaisukommentteja suutinremonttiin, kiitos...
