Joo Motonetista ostin ja Dieseliä sillä oon pumpannu. Nyt sitte kurkkasin astiaan jonne sitä pumppasin ja pohjalla oli pientä metallihilettä Ei nyt kahmalokaupalla mutta kuitenkin senveran et näkee. Alumiinia melkoisella varmuudella. Pumppu on siis sellainen ettei sitä kannata/pidä käyttää p-aineen pumppaamiseen jos ei käytä kunnollista suodinta ulostuloputkessa. Ei varmana kauaa pelaa tuo pumppu.
Testaan vielä öljynvaihtohommassa ja koitan paljo öljyä jää kun propun aukaisee. Voi sit käyttää siinä hommassa tai sitten ei jos puolikin litra jää tähteille.
Kallishan se ei ollu eikä kummoinen laadullisesti yllätys yllätys.
Kuvatus myyntilaatikonkannesta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Bensaa ja dieseliä ei kaikki pumput kestä kun on suht kuivaa mutta öljy on jo voitelevampaa.
Muutenkin ...made in china.
Vaikka ei ne kalliitkaan ole välttämättä hyviä....kai tossa jonkinlainen takuu on?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Laatikon jollain kyljellä oli teksti et kestäisi Dieseliä ja öljyjä. Sitä hilettä on just senverran et näkee hyvällä valolla kun heijastelee takas ja peevelin hienojakoista se on. En taida jaksaa alkaa kiikuttamaan takas ja luulen että uus on ihan samanlainen hilegeneraattori
Kait autojen pa-suodin kykenee erottelemaan moisen saastan ettei elementeille ja suuttimille mene jos p-ainetta tuolla pumppailee? Varsinkin uusille Dieseleille tuo on myrkkyä luulisin?
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
kyllä autoissa on sellaset suodattimet, ettei mene liian isot kökkäreet moottoriin/pumpulle asti.
ostin kans biilteemasta vähän vastaavan pumpun. tosin se oli uppopumppu. ihan sukee romu. ekana ei meinaa millään alkaa pumppaan, vaan hörii ilmaa ja ruopii tyhjää. lopulta, kun alkaa pumppaan, niin sen verran hidas, ettei sillä tehnyt sitten käytännössä mitään. eikä toi seveltunut edes öljynvaihtoon, kun rakenne sellanen, että nippanappa tynnyrin reijästä mahtuu meneen. roskiin.
itse rakentelin sellasen 230v jänniteellä toimivan hammasrataspumpun, kun tarvii noita muita öljyjä toisinaan pumppailla, eikä käsipumpulla jaksanu veivata. aika vikkelästi tuntuu menevän tynnyrillinenkin jäistä öljyä pumpun läpitte, vaikka moottori on jotain kilowatin luokkaa.
Juurikin samanlaisen pumpun vuos takaperin hommasin, että josko sitä semmosella hienouvella alakais vaihtelee öljyjä. Lämpimät väykyn öljyt sain imastua poikkeen ja seuraavan kerran emännän autosta aloin vaihtaa lämpimiä öljyjä niin pumpussa kierrokset nousi "tappiin" ja alako räkiminen ja sylkeminen. Pumppu lens tallin nurkkaan ja öljyt vaihtuu perinteisin keinoin.
Josko sitä joskus koppeutuu purkamaan pumpun ja kattomaan mikä sieltä meni särki.
pera8x kirjoitti:kyllä autoissa on sellaset suodattimet, ettei mene liian isot kökkäreet moottoriin/pumpulle asti.
ostin kans biilteemasta vähän vastaavan pumpun. tosin se oli uppopumppu. ihan sukee romu. ekana ei meinaa millään alkaa pumppaan, vaan hörii ilmaa ja ruopii tyhjää. lopulta, kun alkaa pumppaan, niin sen verran hidas, ettei sillä tehnyt sitten käytännössä mitään. eikä toi seveltunut edes öljynvaihtoon, kun rakenne sellanen, että nippanappa tynnyrin reijästä mahtuu meneen. roskiin.
itse rakentelin sellasen 230v jänniteellä toimivan hammasrataspumpun, kun tarvii noita muita öljyjä toisinaan pumppailla, eikä käsipumpulla jaksanu veivata. aika vikkelästi tuntuu menevän tynnyrillinenkin jäistä öljyä pumpun läpitte, vaikka moottori on jotain kilowatin luokkaa.
Meillä on tuo samanlainen bilteman uppopumppu malli. Pirun hyvä, nostaa ainakin polttoöljyä ihan hyvin ja heti alkaa pumppaamaan. Just tosiaan sopii tynnyrin reijästä. Traktoria tuolla meillä tankkailllaan.
Mulla on ollut monta vuotta tuollainen öljynvaihdoissa, mutta kantikkaampi malli. Väritkin on samat mutta paketti erilainen. Maksoi ehkä 20 e paikallisessa ja on toiminut varmaan 5 vuotta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Mulla on ollut monta vuotta tuollainen öljynvaihdoissa, mutta kantikkaampi malli. Väritkin on samat mutta paketti erilainen. Maksoi ehkä 20 e paikallisessa ja on toiminut varmaan 5 vuotta.
Tässäpä se onkin näissä halapisvaihtajissa, että jos saapi toimivan yksilön niin ei kannata heti olla viemässä lottoa vetämään..
Timo L. kirjoitti:Mulla on ollut monta vuotta tuollainen öljynvaihdoissa, mutta kantikkaampi malli. Väritkin on samat mutta paketti erilainen. Maksoi ehkä 20 e paikallisessa ja on toiminut varmaan 5 vuotta.
Tässäpä se onkin näissä halapisvaihtajissa, että jos saapi toimivan yksilön niin ei kannata heti olla viemässä lottoa vetämään..
Pitäisköhan mun sit viedä jos tuuria olis vielä jäljellä
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661