KE-Jet on koko ajan mekaanisena
KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Eli 200E vm. 1990 tuntuu toimivan tuo KE-Jetti mulla koko ajan sillä "limp home" tilassa, eli se ei käytä nuita sähkö apuja ollenkaan.
Epäilykseni alkoi kun ilmamäärämittarin potikalla ei ole väliä onko sähkötöpseli siinä kiinni vai ei.
Tyhjäkäyntikin on koko ajan hieman alle 1000rpm vaikka se pitäisi olla 700-800 rpm.
Jos jollain on jonkinlaista valaistusta asiasta, niin suuret kiitokset.
Epäilykseni alkoi kun ilmamäärämittarin potikalla ei ole väliä onko sähkötöpseli siinä kiinni vai ei.
Tyhjäkäyntikin on koko ajan hieman alle 1000rpm vaikka se pitäisi olla 700-800 rpm.
Jos jollain on jonkinlaista valaistusta asiasta, niin suuret kiitokset.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Ekana voisi katsoa ylijännitereleen ja siitä päältä sulakkeen. Rele löytyy rintapellin läheltä apukuskinpuolelta moottoritilasta. Siellä akun takana.ardeparde kirjoitti:Eli 200E vm. 1990 tuntuu toimivan tuo KE-Jetti mulla koko ajan sillä "limp home" tilassa, eli se ei käytä nuita sähkö apuja ollenkaan.
Epäilykseni alkoi kun ilmamäärämittarin potikalla ei ole väliä onko sähkötöpseli siinä kiinni vai ei.
Tyhjäkäyntikin on koko ajan hieman alle 1000rpm vaikka se pitäisi olla 700-800 rpm.
Jos jollain on jonkinlaista valaistusta asiasta, niin suuret kiitokset.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Aivan unohdinkin jo mainita, yj-rele on vaihdettu uuteen ja sen sulakkeet on ehjät. Myös on kokeiltu eri ecua, mutta sekään ei vaikuttanut mitään. Nyt on tulossa uudet lämpöanturit nesteille. Ja tuo potikkakin ilmamäärämittarista on uusittu. Imuilmavuodotkin on tutkittu ja nuo kaikki huohotin letkut ja tyhjäkäynti moottorin letkut vaihdettu.jupehalm kirjoitti:Ekana voisi katsoa ylijännitereleen ja siitä päältä sulakkeen. Rele löytyy rintapellin läheltä apukuskinpuolelta moottoritilasta. Siellä akun takana.ardeparde kirjoitti:Eli 200E vm. 1990 tuntuu toimivan tuo KE-Jetti mulla koko ajan sillä "limp home" tilassa, eli se ei käytä nuita sähkö apuja ollenkaan.
Epäilykseni alkoi kun ilmamäärämittarin potikalla ei ole väliä onko sähkötöpseli siinä kiinni vai ei.
Tyhjäkäyntikin on koko ajan hieman alle 1000rpm vaikka se pitäisi olla 700-800 rpm.
Jos jollain on jonkinlaista valaistusta asiasta, niin suuret kiitokset.
Jostakin luin, että voi suuttimien kumien välistä hörppiä liikaa ilmaa, mutta tuntuu aika kaukaa haetulta.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5739
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
mites tyhjäkäynti moottori, jumittaako 

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
No joo, jos vaikka nyt tänä iltana ottaisi sen irti ja pistäisi bräkleeniin yön yli.touhottaja kirjoitti:mites tyhjäkäynti moottori, jumittaako
Kastellaanpas sitten tuloksia

Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
No niin, nyt on tyhjäkäynti moottoria putsattu ja liotettu. Tulihan sieltä sontaa ja tyhjäkäynti hieman tasoittui, mutta vieläkin jokua melkein 1000 rpm tyhjäkäynti.
Alan epäilemään tosissani tuota nesteen lämpöanturia, jos se vaikka antaa koko ajan liian "kylmää" tietoa. Noh jos ne vaikka ens viikolla tulisi ne anturit postiin.
Alan epäilemään tosissani tuota nesteen lämpöanturia, jos se vaikka antaa koko ajan liian "kylmää" tietoa. Noh jos ne vaikka ens viikolla tulisi ne anturit postiin.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Tietääkö kukaan mitä voisi seuraavaksi pohtia, jos nuo lämpöanturit ei vaikuta tuohon korkeaan tyhjäkäyntiin?
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
jos on imuvuotoja nii sekin nostattaa kierroksia, nii ja kuhan vaihat ne lämpö anturit nii saattaa vaikka toimmiikki sen jälkkeen
jos oikein pännii nii vedä kännii
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Sitä minä toivonkin, että ne lämpöanturit korjaa tilanteen.
Sen jälkeen voisi harkita niitä suuttimien kumien vaihtoa, jos se sieltä vaikka saa ilmaa.
Sen jälkeen voisi harkita niitä suuttimien kumien vaihtoa, jos se sieltä vaikka saa ilmaa.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Jokin sähköinen komponentti on kyllä pakko olla rikki jos sähköinen ruisku ei pelaa.
Toimikos se lisä luisti suoralla akun virralla?
Toimikos se lisä luisti suoralla akun virralla?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Toimi ihan niinkuin pitääkin. Minusta jotakin sähköistä on pakko olla rikki, koska juurikin tuo ilmapotikan säätöön/asentoon, tai jos sen ottaa kokonaan irti, ei vaikuta ollenkaan tyhjäkäyntiin. Kun nuo lämpöanturit saapuu, niin eihän tuossa jetissä enää ole edes mitään antureita mitä voisi vaihtaa, kun on tullut jo vaihdettua nuita komponentteja.atlas kirjoitti:Jokin sähköinen komponentti on kyllä pakko olla rikki jos sähköinen ruisku ei pelaa.
Toimikos se lisä luisti suoralla akun virralla?
Turhauttavaa.. Kyllä alkaa tuo megasquirt jo tuntua hyvältä idealta.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Huomasinpahan vain, että tuossahan on tuo kaasuläppä anturi sökö. Mittarin kanssa testailin, niin antaa aivan mitä sattuu vastuksia. Ja se vaikuttaa suoraan tuohon lisäilmaluistiin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Siis potentio metri vai ruiskun alla oleva kolmitoiminen kytkin?
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Ei se potenttiometri, vaan ruiskun alla oleva. Sehän on siinä kaasuläpässä kiinni. Mutta tuossa minulla siinä on vain kaksi johtoa, kuten kuvassakin. Ebaystä löysin vain nuita kolme johtoisia. Haluttaisi tuon osanumero saada. Onko se sitten kuitenkin kolmitoiminen kytkin vaikka on vain kaksi johtoa?
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Uskoakseni sen kaasuläppäanturin osanumero on: 005459824
http://www.german-spob.de/start.php?nam ... SSELKLAPPE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.german-spob.de/start.php?nam ... SSELKLAPPE" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Tuossahan on säätöruuvi tuolle kaasuläpälle! Kärsiiköhän sitä käydä ruuvamassa, että jos tuo läppä ei edes mene aivan kiinni asti?
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
No nyt on tuota kaasuläppää putsattu ulkopuolisesti ja sain jotenkin tuon kaasuläpän tunnistamaan tyhjäkäynti asennonkin. Mutta silti tyhjäkäynti on tuolla 900+rpm.
Ehkä se pitää kokeilla toisella lisäilmaluistilla onko eroa.
Jatketaan...
Ehkä se pitää kokeilla toisella lisäilmaluistilla onko eroa.
Jatketaan...
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Katsoin tänään tossa irrallaan olevan moottorin kaasuläppää ja se oli kyllä ihan kiinni että i siinä ollut rakoa ollenkaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Joo itselläkin se oli aivan kiinni. Siinä sitä pientä säätöruuvia kääntämällä saa vissiin rakoa jos halua. 

Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Oliko muuten miten paljon läpällä akseli väljää kun sekin nostaa kierroksia jos hörppii liikaa ilmaa sen kautta?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Eipä siellä ollut väljää kyllä. Huomasin vain ku putsasin sitä niin se läppä aukeaa nyt kokonaan 
Pitää tutkia tuota lisäilmaluistia jos se putsauksesta huolimatta kanittaa.

Pitää tutkia tuota lisäilmaluistia jos se putsauksesta huolimatta kanittaa.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Eli ootko vaihtanu sen potikan mikä mittaa kjetin lautasen asentoa?. Ja jos olet, niin onko se säädetty?
Sillä on vaikutusta joutokäyntiin. Sekä jos säätö on metsässä niin k-jet menee vikatilaan.
Eli koneessa 80 ast. Mitataan nastojen 1-2 väliltä jännite. Ohjearvo on 0,53-0,78v joutokäynnillä. Eli 750rpm. 0,65-0,75 vaikuttaa olevan toimivin.
Ja kone sammutettuna virrat päällä samojen nastojen välistä mitaten. Jautanen lepoasennossa 0-0,15v ja rauhallisesti lautasta painaen jännitteen pitäisi nousta 4,6-5,2voltin väliin kun lautanen täysin auki. Ja katkoksia ei saa olla. Seuraa tarkkaan aluetta 0,5-1,5v.
Nastat 1ja 2 on ylin ja keskimmäinen.
Niin samalla selviää toimiiko jetissä aivot... Jos ei toimi, niin eipä ole jännitettäkään...
Se kaasuläpän asennon tunnistin... Irroitiko liittimen imusarjasta syl. 1 menevästä imusarjan putken kannakkeesta? Puolesta välistä putkea pituussuuntaisesti?.
Eikö muita käyntihäiriöitä ole kuin tuo ajoittain korkeelle jäävä tyhjäkäynti?
Sillä on vaikutusta joutokäyntiin. Sekä jos säätö on metsässä niin k-jet menee vikatilaan.
Eli koneessa 80 ast. Mitataan nastojen 1-2 väliltä jännite. Ohjearvo on 0,53-0,78v joutokäynnillä. Eli 750rpm. 0,65-0,75 vaikuttaa olevan toimivin.
Ja kone sammutettuna virrat päällä samojen nastojen välistä mitaten. Jautanen lepoasennossa 0-0,15v ja rauhallisesti lautasta painaen jännitteen pitäisi nousta 4,6-5,2voltin väliin kun lautanen täysin auki. Ja katkoksia ei saa olla. Seuraa tarkkaan aluetta 0,5-1,5v.
Nastat 1ja 2 on ylin ja keskimmäinen.
Niin samalla selviää toimiiko jetissä aivot... Jos ei toimi, niin eipä ole jännitettäkään...
Se kaasuläpän asennon tunnistin... Irroitiko liittimen imusarjasta syl. 1 menevästä imusarjan putken kannakkeesta? Puolesta välistä putkea pituussuuntaisesti?.
Eikö muita käyntihäiriöitä ole kuin tuo ajoittain korkeelle jäävä tyhjäkäynti?
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
On vaihettu potikka. Potikan säätö ei onnistunut mitenkään jostakin syystä. Nuista 1 ja 2 nastoista mitattuna en saanut sitä osumaan mitenkään alle 1,0 voltin edes. Mutta ajattelin, että sitä potikaa ei edes saa säätöihin, kun tuossa ei ole lambda ohjausta.
"Sillä on vaikutusta joutokäyntiin. Sekä jos säätö on metsässä niin k-jet menee vikatilaan."
Ei saakeli... Se potikkahan olisi pitänyt laittaa aluksi kone sammuksissa, lautanen lepo asennossa, tuonne 0,15v. Sitten tyhjäkäynnillä tuohon n. 0,7v.
Tuo potikka on tietenkin ollut heti alusta niin päin mäntyä, että on mennyt vikatilaan. Sillä se ei ole onnistunut se säätö edes.
Jos se on oikeasti tuosta kiinni, niin nyt on kyllä käynyt iso kämmi mulla, nääs tätä vikaa on etitty jo aika kauan..
Pitää huomenna mennä katsomaan tuo potikka.
Kiitoksia paljon tästä d-spec!
"Sillä on vaikutusta joutokäyntiin. Sekä jos säätö on metsässä niin k-jet menee vikatilaan."
Ei saakeli... Se potikkahan olisi pitänyt laittaa aluksi kone sammuksissa, lautanen lepo asennossa, tuonne 0,15v. Sitten tyhjäkäynnillä tuohon n. 0,7v.
Tuo potikka on tietenkin ollut heti alusta niin päin mäntyä, että on mennyt vikatilaan. Sillä se ei ole onnistunut se säätö edes.
Jos se on oikeasti tuosta kiinni, niin nyt on kyllä käynyt iso kämmi mulla, nääs tätä vikaa on etitty jo aika kauan..

Pitää huomenna mennä katsomaan tuo potikka.

Kiitoksia paljon tästä d-spec!
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Nyt on potikaa säädetty oikein ohjearvojen mukaan. Onnistui loppupeleissä aika helposti.
Mutta silti tuo tyhjäkäynti on tuota 950rpm luokkaa. Hieman se nyt parani, mutta vielä pitäisi alas saada. Ehkä mie seuraavaksi kokeilen toista lisäilmaluistia. Tosin nyt on koko kierrosalueelle löytynyt lisää vääntöä tuon potikan säädön jälkeen...
Pitää päivitellä tänne kun/jos tämä ratkeaa.
Mutta silti tuo tyhjäkäynti on tuota 950rpm luokkaa. Hieman se nyt parani, mutta vielä pitäisi alas saada. Ehkä mie seuraavaksi kokeilen toista lisäilmaluistia. Tosin nyt on koko kierrosalueelle löytynyt lisää vääntöä tuon potikan säädön jälkeen...

Pitää päivitellä tänne kun/jos tämä ratkeaa.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Kannattaa viel tarkistaa EHA:n virrat. Ja seos säätö joutokäynnille.
Eli ehaa:n punasilla naaras /uros apicoilla (käy suoraan liittimiin)hyppyjohdot. Joista vaikka nastan 2 ja liittimen väliseen niin pitkä johto et riittää kabiiniin asti. Ja yleis mittari mA asentoon. Eli siis kytketty sarjaan eha:n kanssa.
Kun virrat laittaa päälle niin pitäisi olla lukema 19-21mA plussan puolella. Jos näyttää negatiivista virtaa niin johdot toisinpäin yleismittariin.
Sitten käyntiin ja ajamaan. Jos saat mitattua, niin laittele arvoja vähän tänne. Mitä näyttää lämpimänä joutokäynnillä, tasaajossa 90km/h vauhdissa tasaisella. Ja sitten vielä kiihdytys 3 vaihteella. 1500rpm-4500rpm alueella.
Ni katsellaan onko arvot sielläpäin missä pitää olla.
Ja tuo joutokäyntiseos pitäs säätää...
Niin siis sinulla ei ole lambdaa siin autossa? Katso siitä säätöpistokkeesta osanumero, eli se mikä on siin ecun vieressä. Samannäköinen kuin sytkänsäätö pistoke. Ja ecun numero kertoo kans jotain.
Eli ehaa:n punasilla naaras /uros apicoilla (käy suoraan liittimiin)hyppyjohdot. Joista vaikka nastan 2 ja liittimen väliseen niin pitkä johto et riittää kabiiniin asti. Ja yleis mittari mA asentoon. Eli siis kytketty sarjaan eha:n kanssa.
Kun virrat laittaa päälle niin pitäisi olla lukema 19-21mA plussan puolella. Jos näyttää negatiivista virtaa niin johdot toisinpäin yleismittariin.
Sitten käyntiin ja ajamaan. Jos saat mitattua, niin laittele arvoja vähän tänne. Mitä näyttää lämpimänä joutokäynnillä, tasaajossa 90km/h vauhdissa tasaisella. Ja sitten vielä kiihdytys 3 vaihteella. 1500rpm-4500rpm alueella.
Ni katsellaan onko arvot sielläpäin missä pitää olla.
Ja tuo joutokäyntiseos pitäs säätää...
Niin siis sinulla ei ole lambdaa siin autossa? Katso siitä säätöpistokkeesta osanumero, eli se mikä on siin ecun vieressä. Samannäköinen kuin sytkänsäätö pistoke. Ja ecun numero kertoo kans jotain.
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Pitää tuota EHA:a tutkia tässä joku päivä. Ensi pitäisi saada joutokäyntiseos tarkistettua. Mutta tällä viikolla pitäisi tulla PLX:n laajakaista niin laitan valmiiksi sen tuonne mittailemaan, jos kesällä sitten megaruuta paikalle.d-spec kirjoitti:Kannattaa viel tarkistaa EHA:n virrat. Ja seos säätö joutokäynnille.
Eli ehaa:n punasilla naaras /uros apicoilla (käy suoraan liittimiin)hyppyjohdot. Joista vaikka nastan 2 ja liittimen väliseen niin pitkä johto et riittää kabiiniin asti. Ja yleis mittari mA asentoon. Eli siis kytketty sarjaan eha:n kanssa.
Kun virrat laittaa päälle niin pitäisi olla lukema 19-21mA plussan puolella. Jos näyttää negatiivista virtaa niin johdot toisinpäin yleismittariin.
Sitten käyntiin ja ajamaan. Jos saat mitattua, niin laittele arvoja vähän tänne. Mitä näyttää lämpimänä joutokäynnillä, tasaajossa 90km/h vauhdissa tasaisella. Ja sitten vielä kiihdytys 3 vaihteella. 1500rpm-4500rpm alueella.
Ni katsellaan onko arvot sielläpäin missä pitää olla.
Ja tuo joutokäyntiseos pitäs säätää...
Niin siis sinulla ei ole lambdaa siin autossa? Katso siitä säätöpistokkeesta osanumero, eli se mikä on siin ecun vieressä. Samannäköinen kuin sytkänsäätö pistoke. Ja ecun numero kertoo kans jotain.
Ei ole lambdaa, eikä ole säätöpistoketta siellä missä se w124 pitäisi olla. Eikä oikeastaan missään muuallakaan. ECU:n osanumero on 0 280 800 124 ja siinä on toinenkin joka on 003 545 49 32.
Tuli tänään vielä hifisteltyä puolasta tulleet plasma taustatkin mittaristoon.

Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Hohoo!
Yöllä jostakin syystä heräsin ja pyöri ajatus mielessä, että kun tyhjäkäyntimoottorin ja sen potikan liittimet ovat samanlaisia, että onko nämä väärinpäin. Ja kun aikaisemmin potikkaa säätänyt niin potikalle pitäisi tulla 5 voltin jännite, minulla tuli 8 voltin. Tänään sitten kokeilin ja tämähän on aivan eri auto nyt. Piti säätää sytytysennakko tosin kun oli 10 astetta pielessä. Nyt tyhjäkäynti on tuolla 700 paremmalla puolella ja kiihtyvyys parani todella paljon. Auto tuntuu kiihdytyksissä monta sataa kevyemmältä.
Tosiaan siis, tuo johtosarja on ilmeisesti vaihdettu jostakin 16v koneesta tai jopa kutos koneesta, kun niissä tuo tyhjäkäyntimoottori on sen potikan vieressä, minulla se on määränjakajan takana. Tämän takia joku edellinen omistaja laittanut nuo väärinpäin.
Nyt pientä säätöä tuon tyhjäkäynnin kanssa vielä. Auton startatessa tyhjäkäynti on hieman alhaalla, mutta pitää tässä yrittää rukata sitä hieman.
Ja eikun kovaa ajoa taas
Yöllä jostakin syystä heräsin ja pyöri ajatus mielessä, että kun tyhjäkäyntimoottorin ja sen potikan liittimet ovat samanlaisia, että onko nämä väärinpäin. Ja kun aikaisemmin potikkaa säätänyt niin potikalle pitäisi tulla 5 voltin jännite, minulla tuli 8 voltin. Tänään sitten kokeilin ja tämähän on aivan eri auto nyt. Piti säätää sytytysennakko tosin kun oli 10 astetta pielessä. Nyt tyhjäkäynti on tuolla 700 paremmalla puolella ja kiihtyvyys parani todella paljon. Auto tuntuu kiihdytyksissä monta sataa kevyemmältä.
Tosiaan siis, tuo johtosarja on ilmeisesti vaihdettu jostakin 16v koneesta tai jopa kutos koneesta, kun niissä tuo tyhjäkäyntimoottori on sen potikan vieressä, minulla se on määränjakajan takana. Tämän takia joku edellinen omistaja laittanut nuo väärinpäin.
Nyt pientä säätöä tuon tyhjäkäynnin kanssa vielä. Auton startatessa tyhjäkäynti on hieman alhaalla, mutta pitää tässä yrittää rukata sitä hieman.
Ja eikun kovaa ajoa taas

Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
Lainataan topicia.
Kyseessä 230 G mersu k-jetillä ja lambdalla sekä vähäpäästöisenä. Ongelma häkä ja hc isoilla kierroksilla. Tyhjäkäynnillä päästöarvot on hienot ja menee läpi ongelmitta, mutta heti kun kierroksia lisätään alkaa häkä sekä hc nousemaan. Häkä menee pahimmillaan yli 5% mutta hc jää maksimissaan 170-180 tienoolle. Eli mekaanista vikaa ei olisi, ruisku vaan säätää jostain syystä rikkaalle kierroksilla. Mittasin niin kaasuläpän on/off tunnistin toimii sekä myös ilmaläpän potiometri antaa tasasta 0-5v välissä jännitettä kun läppää liikuttaa ja auton ollessa sammuksissa tais olla jännite 0.11v.. Katti on uusittu ja siiretty laatikon viereen, orkkis lambdan mutteri myös samalla siiretty. Mikähän vois olla vaivana? Täytyis saada laite leimattua, viime vuonnakin oli taistelua päästöjen kanssa.
Kyseessä 230 G mersu k-jetillä ja lambdalla sekä vähäpäästöisenä. Ongelma häkä ja hc isoilla kierroksilla. Tyhjäkäynnillä päästöarvot on hienot ja menee läpi ongelmitta, mutta heti kun kierroksia lisätään alkaa häkä sekä hc nousemaan. Häkä menee pahimmillaan yli 5% mutta hc jää maksimissaan 170-180 tienoolle. Eli mekaanista vikaa ei olisi, ruisku vaan säätää jostain syystä rikkaalle kierroksilla. Mittasin niin kaasuläpän on/off tunnistin toimii sekä myös ilmaläpän potiometri antaa tasasta 0-5v välissä jännitettä kun läppää liikuttaa ja auton ollessa sammuksissa tais olla jännite 0.11v.. Katti on uusittu ja siiretty laatikon viereen, orkkis lambdan mutteri myös samalla siiretty. Mikähän vois olla vaivana? Täytyis saada laite leimattua, viime vuonnakin oli taistelua päästöjen kanssa.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5739
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
olekkos koittanu ajaa sitä kattia ensin "punaseksi" ja heti sen jäläkeen mittaus, sillai minä olen tehny ässän päästömittauksen kanssa, muuten ei mitään toivoo saaha sitä läpi, mutta tälleen tulee hiton hyvät arvot 

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: KE-Jet on koko ajan mekaanisena
ardeparde kirjoitti:Hohoo!
Yöllä jostakin syystä heräsin ja pyöri ajatus mielessä, että kun tyhjäkäyntimoottorin ja sen potikan liittimet ovat samanlaisia, että onko nämä väärinpäin. Ja kun aikaisemmin potikkaa säätänyt niin potikalle pitäisi tulla 5 voltin jännite, minulla tuli 8 voltin. Tänään sitten kokeilin ja tämähän on aivan eri auto nyt. Piti säätää sytytysennakko tosin kun oli 10 astetta pielessä. Nyt tyhjäkäynti on tuolla 700 paremmalla puolella ja kiihtyvyys parani todella paljon. Auto tuntuu kiihdytyksissä monta sataa kevyemmältä.
Tosiaan siis, tuo johtosarja on ilmeisesti vaihdettu jostakin 16v koneesta tai jopa kutos koneesta, kun niissä tuo tyhjäkäyntimoottori on sen potikan vieressä, minulla se on määränjakajan takana. Tämän takia joku edellinen omistaja laittanut nuo väärinpäin.
Nyt pientä säätöä tuon tyhjäkäynnin kanssa vielä. Auton startatessa tyhjäkäynti on hieman alhaalla, mutta pitää tässä yrittää rukata sitä hieman.
Ja eikun kovaa ajoa taas
Tähän taas päivitystä. Tuo tyhjäkäyntimoottorin johto ja potikan johto eivät sittenkään ollut väärinpäin. Nuo ovat taas omilla paikoillaan.
Tyhjäkäyntimoottorin vaihdettua tyhjäkäynti parani tasaisemmaksi mutta silti se oli tuolla 950rpm.
Mittasin sitten vasitella automittarilla jossa oli kierrostenluku ominaisuus puolalta tyhjäkäynti kierrokset, ja kas kummaa tyhjäkäynti onkin 780rpm

Eli olen ehkä kokoajan etsinyt korjausta vialle jota ei ehkä ollut edes olemassa?!
Jotenkin tuo öljynpaine vain mietityttää, kun se on hieman yli 2 barin tyhjäkäynnillä, jonka takia luotin tuohon auton kierroslukumittariin. Kai nuo öljyt on sen verran jämäkät että on painetta reilusti.
En tiedä johtuuko siitä että tämä on katiton vehe, että ei tuolla potikalla ole mitään vaikutusta mihinkään, eikä oikeastaa ehallakaan. Otin potikan ja ehan irti, niin aivan samalla lailla autokulkee ja menee moottorijarrun polttoaineen katkaisukin päälle. Vaikka eikö tuo eha juuri katkaise polttoaineen syötön?
Summasummaarum auto pelaa hyvin nyt

Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88