Olen tarjonnut kahta boschin ruiskutuspumppua tunnetulle dieselkorjaamolle Helsingissä muutettavaksi vakiokierrospumpuiksi, mutta ainakaan Tammer-Diesel ei osaa tehdä niille mitään. Sanovat vain, että ei onnistu muuttaminen. Ja nytkun Tammer- asiaan päästiin, niin en voi suositella pahimmalle vihamiehellekään kyseistä DDR-nyrkkipajaa. Useamman kerran kokemus on nyt näyttänyt, että sen firman osaamistaso on todella heikkoa! Asiakaspalvelusta puhumattakaan. Ensimmäisellä kerralla ei varmasti onnistu mikään, ainakaan minulla. Olen joutunut viemään vuosien varrella kolme eri kertaa E320:n sinne korjattavaksi, tähän mennessä käyntejä on jo 8 (takuukäyntejä siis 5!), eikä auto ole edelleenkään kunnossa

Tämä on niin pitkä juttu, että edellämainitun firman toilailuista voisi kirjoittaa vaikka kirjan...
Mutta sitten itse asiaan:
Tässä aikaisemmin oli puhetta traktorin -tai puimurin moottorin sopivuudesta. Niissä tosiaan on kaikissa vakiokierrospumput, mutta se hinta... Ne on hinnoiteltu täysin pilviin, kuten esimerkkinä 80-luvun 4-syl. 5000h käytetystä Perkinsistä pyydetään 1000-1500€. Noilla hinnoilla tämä generaattorin rakentelu ei enää vastaa tarkoitustaan millään tavalla.
Olen edelleen sitä mieltä, että koska minulla on uusi ja käyttämätön vakiokierrospumppu OM602- moottoriin, niin sitä moottorityyppiä tullaan käyttämään. Rakennan välitykset kiilahihnoilla sellaisiksi, että moottori pyörii taloudellisella kierrosalueella (2500-3000r/min), joten silloin riittänee vaparinkin teho & vääntö.
Tämä ongelma lienee ratkaistu, joten kiitos kaikille vastanneille