Elikkäs..
vm -87, nelilovinen tomaatti hajonnu syystä tai toisesta ja edellinen omistaja laittanu 3 lovisen lootan tilalle (purettu järveen uponneesta autosta). Kyseiselle lootalle ei tehty mitään muuta kuin purettiin uintiautosta ja pistettiin paikalleen tähän kyseiseen märssyyn. Ei siis avattu/putsattu, mitään ei tehty. Ei pitkälle pötkiny loota ku alotti luistamisen. Huhujen mukaan joutu käyttää pakkovaihteita että eteen päin pääs samaa tahtia ku vaihteita ajon aikana katos kunnes auto ei liikkunu enää mihinkään ja siellä istuivat sitten tienlaidassa. Ite ajoin sen kaupantekopaikalta 7 kilsaa kotiini, toimi hyvin. Valutin pohjasta ölpät pihalle ja aika ruosteista vesilientähän sieltä tuli, suodatin vaihdettu ja öljyjä huuhdeltu läpi niin että on jo ihan öljyä, eikä enää ruostevesilientä. pohjasta ei löytyny minkäänlaista epämääräistä, mutta suodatin ihan tukossa ja "urat" peittyny tasasesti mustasta mähnästä.. Sen jälkee ajoin leimalle ja läpi meni huomautuksitta, mutta leiman jälkeen hukkas kolmosen, alkuun sen sai vielä houkuteltua, mutta nyt ei edes yritä (välillä pientä nykimistä että vissiin nvähän koittaa vaihtaa isompaa). 80 vauhdissa kierroksia huudattamalla 5 tonnis niin vauhti ei kylläkään laskekaan. Eikö urbiini lukitte, mikä siellä luistaa, onko vaa paskaa/tukoksia jossain vai onko lootakin jo entinen.
Kysymys kuuluukin, mitä mää ny seuraavaks teen? En paljoo ajellu autolla ennen liemien vaihtelua, mutta sen jälkeen ku öljyt vaihdoin niin loppu toimiminen kokonaan.
Vähän muoks vielä.
D.llä vaihto aiemmin hyvin (ennen öljyjen vaihtoa) vaihdon jälkeen kun oireet alko ei vaihtanu kunnolla pienemmälle ja kun tilanne oli jo se että ei anna kolmosta kuin houkuttelemalla niin sitten ku kolmosen sai,se meni sillä niin kauan ennen ku ite pudotti pienemmälle (eli kolmoselle -joka tolla kaaviolla onkin kakkonen). Öljyäkin on oikea määrä, mutta onko öljy oikeeta?? sisällä on ny dextron 2 (suositus kolmosta jonku ohjeen mukaan) sillon en vielä tienny et tos ees on kolmelovinen loota, joten ölpät laitettu nelilovisen mukaan.. Onko kolmeloviseen eri?
Lootavikanen W124
Re: Lootavikanen W124
dextron kakkosta ehottomasti..
mistäs semmoisen kolmilovisen löytää? ei oo kyl koskaan tullu vastaan w124:ssa
onkos millä numerolla?
mistäs semmoisen kolmilovisen löytää? ei oo kyl koskaan tullu vastaan w124:ssa

onkos millä numerolla?
Re: Lootavikanen W124
eikös 123 korin alkupään malleissa ollu 3 vaihteista ja semmpoisen bensakoneen loota sopii om60x dieseleiden perään.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: Lootavikanen W124
Miten vaihteiden määrä on todettu? eikö nää mesen lootat lähe normaalisti kakosella liikkeelle, eli laskemalla saahaan tulokseksi nelivaihteisesta laatikosta 3. ja viisivaihteisessa laatikossa 4.?
Kolmivaihteista w124 ei ole valmistettu ikinä.
Kolmivaihteista w124 ei ole valmistettu ikinä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Lootavikanen W124
... mutta w123 bensan lootan sinne saa sopimaan kun startti on eri puolella kun 123 dieselisSergey kirjoitti:Miten vaihteiden määrä on todettu? eikö nää mesen lootat lähe normaalisti kakosella liikkeelle, eli laskemalla saahaan tulokseksi nelivaihteisesta laatikosta 3. ja viisivaihteisessa laatikossa 4.?
Kolmivaihteista w124 ei ole valmistettu ikinä.

Taitaa muuten osa lähteä ykkösellä ja osa kakkosella, riippuen laatikosta ja valitusta asennosta
Re: Lootavikanen W124
juu sopiisopii, en sitä mitenkään halunnut kieltää. Mullaki vaa oli jo 1980 w123 230 kaasarimallin automaatis 4v loota, että se sa aolla kyllä wanha...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021