Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Vaihdoin 2004 malliseen CLK 270 CDI Mersuun polttoainesuodattimen. Kääntelin paikallisen merkkihuollon ohjeen mukaisesti virran muutaman kerran päälle ja pois ennen varsinaista starttia, jolloin järjestelmän olisi kuulemma pitänyt ilmata itsensä. Moottori hörähti kerran, eikä sen jälkeen suostunut käynnistymään. Starttimoottori lakkasi pyörimästä muutaman yrityksen jälkeen.
Otin suodattimen liittimet irti ja havaitsin purkin olevan aivan kuivan. Täytin suodattimen, mutta startti ei pyöritä moottoria. Onko näissä jokin jänniteraja, jonka alapuolella startti ei enää lähde pyörimään, vai menikö auto johonkin vikatilaan käynnistysyritysten johdosta?
Lataan tässä auton akkua ja odottelen asiantuntevia neuvoja.
Otin suodattimen liittimet irti ja havaitsin purkin olevan aivan kuivan. Täytin suodattimen, mutta startti ei pyöritä moottoria. Onko näissä jokin jänniteraja, jonka alapuolella startti ei enää lähde pyörimään, vai menikö auto johonkin vikatilaan käynnistysyritysten johdosta?
Lataan tässä auton akkua ja odottelen asiantuntevia neuvoja.
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Akusta loppui virta.
Lataa akku ja kokeile uudestaan. Suodattimen täyttämisen jälkeen pitäisi kyllä käynnistyä mutta voi joutua starttaamaan varsin pitkään.
Polttoainesysteemin ilmaantumista voi helpottaa löysäämällä yhden suuttimelle menevän polttoaineputken.
Sitten kun putken mutterin välistä alkaa tulla polttoainetta niin mutteri kiriä takaisin kiinni.
Lataa akku ja kokeile uudestaan. Suodattimen täyttämisen jälkeen pitäisi kyllä käynnistyä mutta voi joutua starttaamaan varsin pitkään.
Polttoainesysteemin ilmaantumista voi helpottaa löysäämällä yhden suuttimelle menevän polttoaineputken.
Sitten kun putken mutterin välistä alkaa tulla polttoainetta niin mutteri kiriä takaisin kiinni.
Viimeksi muokannut Mika.T, Ti 31.12.2013 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Merkkihuolto puhui p*sk**, kuten yleensä.
Eli sähköistä pumppua ei näissä ole, virtojen renkkaaminen/ päällä pitäminen ei tee mitään.
Ehjä CDI ilmaa itsensä muutamalla pidemmällä startilla, kannattaa pitää avainta starttiasennossa kun ei se "automaattistartti" tahdo riittää...
Välillä odottaa hetken, ettei polta starttia.
Kun irroitit letkut suodattimesta, aloitit prosessin alusta, eli polttoaineletku valui taas tyhjäksi...
Suodattimen täyttö auttaa, mutta silti joutuu jonkin aikaa starttaamaan.
Nyt autoosi tuli jokin muu vika, lataa tosiaan se akku ja katso sulakkeet.
Sekä konehuoneen SAM-yksikön päältä (musta laatikko kuskinpuolen takanurkassa), että kuskinpuolen kojetaulun nurkasta (suojamuovi pois kun ovi auki).
Älä irroita akun kaapeleita, kytkettäessä rikkoo sitten mahdollisesti sähkölaitteita virtapiikin vuoksi!
CDI-koneen yleisimpiä tyyppivikoja ovat ilmavuodot, jotka hankaloittavat starttia ja eritoten ilmaamista.
Täältä lueskelemalla lisää tietoa.
Ja vältä jatkossa sitä merkkiliikettä, tuon ikäiselle autolle osaavampi ja halvempi käsittely löytyy muualta.
EDIT: toinen möllimies oli nopeampi...
Eli sähköistä pumppua ei näissä ole, virtojen renkkaaminen/ päällä pitäminen ei tee mitään.
Ehjä CDI ilmaa itsensä muutamalla pidemmällä startilla, kannattaa pitää avainta starttiasennossa kun ei se "automaattistartti" tahdo riittää...
Välillä odottaa hetken, ettei polta starttia.
Kun irroitit letkut suodattimesta, aloitit prosessin alusta, eli polttoaineletku valui taas tyhjäksi...
Suodattimen täyttö auttaa, mutta silti joutuu jonkin aikaa starttaamaan.
Nyt autoosi tuli jokin muu vika, lataa tosiaan se akku ja katso sulakkeet.
Sekä konehuoneen SAM-yksikön päältä (musta laatikko kuskinpuolen takanurkassa), että kuskinpuolen kojetaulun nurkasta (suojamuovi pois kun ovi auki).
Älä irroita akun kaapeleita, kytkettäessä rikkoo sitten mahdollisesti sähkölaitteita virtapiikin vuoksi!
CDI-koneen yleisimpiä tyyppivikoja ovat ilmavuodot, jotka hankaloittavat starttia ja eritoten ilmaamista.
Täältä lueskelemalla lisää tietoa.
Ja vältä jatkossa sitä merkkiliikettä, tuon ikäiselle autolle osaavampi ja halvempi käsittely löytyy muualta.
EDIT: toinen möllimies oli nopeampi...
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
heh hehk125118 kirjoitti:paikallisen merkkihuollon ohjeen mukaisesti virran muutaman kerran päälle ja pois ennen varsinaista starttia, jolloin järjestelmän olisi kuulemma pitänyt ilmata itsensä.
kaikkea ne suoltaa pihalle.. oikiastikko merkkiliike?
pitkää starttia.. kyllä se sieltä hörähtää
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Eeikös jossain vaihees näihin CDI3 koneisiin tuu sähköprimeri? Jossei siinä nokan päässä oo sitä reilu tulitikkuaskin kokoista siirtopumppua niin silloin on tankin päässä sähköllä, tuossa kyllä taitaapi se mekaaninen siirtopumppu olla...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Muistaakseni cdi jos aukaisee Suutin putket nin ei auta ainakaan käynnistys ilmaiseen.
Itse ilmaisin niin että siirtopumpun jälkeen ennen korkeapainepumppua kirkas polttoaineputki irtija siitäi imaisin ainetta pumpun läpi niin alkoihan käynnistymään mutta monesti vaan akusta virta loppuu.
Itse ilmaisin niin että siirtopumpun jälkeen ennen korkeapainepumppua kirkas polttoaineputki irtija siitäi imaisin ainetta pumpun läpi niin alkoihan käynnistymään mutta monesti vaan akusta virta loppuu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Khyllä. esim W211 omaa sähköisen siirtopumpun.MiHe kirjoitti:Eeikös jossain vaihees näihin CDI3 koneisiin tuu sähköprimeri?
Kyllä se railiputken raottaminen auttaa korkeapainepumpun ilmaantumista kun sen ei silloin tarvi pumpata ilmaa monen sadan barin paineeseen, jolloin vaarana on myös kp-pumpun hajoaminen.
Ilman vastapainetta ilma poistuu huomattavasti nopeammin.
Eihän se toki käyntiin lähde kun rail-paine vuotaa avatusta mutterista pois mutta ilma poistuu helpoimmin. Mutterin kiinni kirimisen jälkeen starttia jolloin rail-paine pääsee nousemaan ja moottori käynnistyy.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Jarrujen ilmaus pöntöllä erittäin helppo ilmata.
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Tarkistin sulakkeet. Ne olivat kaikki ehjiä. Akun navoista mitaten jännite ilman kuormitusta on melkein 13 volttia, mutta ei pyöri startti eikä vedä edes solenoidia. Mitäs nyt tehdään?
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Tarkista moottorin ja rungon välinen maajohto
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Mitä se akun napajännite on esim hehkutuksen aikana?
Nuo ei starttaa ollenkaan jos akun jännite on liian matala.
Nuo ei starttaa ollenkaan jos akun jännite on liian matala.
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Eikös sekin helpota ilmausta/starttausta että tankki olisi mieluummin täynnä kuin lähes tyhjä.....
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Jotkut moottorit älyävät tai Ecu..jos liikaa starttaa tai startti kuumu niin 10minuutin tauko ja taas starttaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Taukoja starttauksien välillä on pidetty, koska akku on ollut koko päivän latauksessa ja on nyt varmasti täynnä. Laitoin apukaapelin korin ja moottorin välille varmistukseksi. Ei starttaa.
Sitten kokeilin pitkällä apujohdolla ja koetuskynällä, tuleeko solenoidin johtoon virtaa kun avainta kääntää. Toinen pää oli kiinni suoraan akun miinusnavassa. Hämmästys oli suuri kun auto starttasi, enkä edes ehtinyt huomata paloiko koetuskynässä valo. Otin johdon pois ja koetin startata. Hammaspyörä meni kehälle, mutta tippui saman tien pois, eikä startti juurikaan ehtinyt pyörähtää.
Uskallanko toistaa koetuskynä -tempun, vai alkavatko kaikki punaiset valot palaa kojetaulussa? Mikähän mahtaa hounon laadun esikuvaa vaivata?
Sitten kokeilin pitkällä apujohdolla ja koetuskynällä, tuleeko solenoidin johtoon virtaa kun avainta kääntää. Toinen pää oli kiinni suoraan akun miinusnavassa. Hämmästys oli suuri kun auto starttasi, enkä edes ehtinyt huomata paloiko koetuskynässä valo. Otin johdon pois ja koetin startata. Hammaspyörä meni kehälle, mutta tippui saman tien pois, eikä startti juurikaan ehtinyt pyörähtää.
Uskallanko toistaa koetuskynä -tempun, vai alkavatko kaikki punaiset valot palaa kojetaulussa? Mikähän mahtaa hounon laadun esikuvaa vaivata?
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Eli jossain sulla on maadoitus vika
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
No ei kai tuo maadotusvialta oikein kuullosta jos valokynällä herätekarvasta tapahtu jotain...
Tarkista että se herätejohto on kunnolla kiinni startissa.
Ei olisi ensimmäinen josta on herätejohto irti/löysällä
Tarkista että se herätejohto on kunnolla kiinni startissa.
Ei olisi ensimmäinen josta on herätejohto irti/löysällä
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Ai onkos ne kerääneet sähköiset pumput pois näistä ?Risto113 kirjoitti:Merkkihuolto puhui p*sk**, kuten yleensä.
Eli sähköistä pumppua ei näissä ole, virtojen renkkaaminen/ päällä pitäminen ei tee mitään.
Ehjä CDI ilmaa itsensä muutamalla pidemmällä startilla, kannattaa pitää avainta starttiasennossa kun ei se "automaattistartti" tahdo riittää...
Välillä odottaa hetken, ettei polta starttia.
Kun irroitit letkut suodattimesta, aloitit prosessin alusta, eli polttoaineletku valui taas tyhjäksi...
Suodattimen täyttö auttaa, mutta silti joutuu jonkin aikaa starttaamaan.
Nyt autoosi tuli jokin muu vika, lataa tosiaan se akku ja katso sulakkeet.
Sekä konehuoneen SAM-yksikön päältä (musta laatikko kuskinpuolen takanurkassa), että kuskinpuolen kojetaulun nurkasta (suojamuovi pois kun ovi auki).
Älä irroita akun kaapeleita, kytkettäessä rikkoo sitten mahdollisesti sähkölaitteita virtapiikin vuoksi!
CDI-koneen yleisimpiä tyyppivikoja ovat ilmavuodot, jotka hankaloittavat starttia ja eritoten ilmaamista.
Täältä lueskelemalla lisää tietoa.
Ja vältä jatkossa sitä merkkiliikettä, tuon ikäiselle autolle osaavampi ja halvempi käsittely löytyy muualta.
EDIT: toinen möllimies oli nopeampi...
Vai minne se on siltä häipynyt
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Kannatta tarkistella kaikki suodatimen läheltä
(Ja joka paikasta/läheltä mihin on joutunut koskemaan)
Kun virran laitaa päälle niin kullukontankista hetken surinaa,
Startin rele tarkistella, pää sulkeet
(Ja joka paikasta/läheltä mihin on joutunut koskemaan)
Kun virran laitaa päälle niin kullukontankista hetken surinaa,
Startin rele tarkistella, pää sulkeet
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
k125118 kirjoitti:
Sitten kokeilin pitkällä apujohdolla ja koetuskynällä, tuleeko solenoidin johtoon virtaa kun avainta kääntää. Toinen pää oli kiinni suoraan akun miinusnavassa. Hämmästys oli suuri kun auto starttasi, enkä edes ehtinyt huomata paloiko koetuskynässä valo.
Jaa...a tuollaisessa kytkentätapauksessa tulee oikosulku eli miinus (-) johto suoraan plus (+) johtimeen eli startin herätinjohtoon.
Kokeile nyt kuitenkin hyppyjohdolla suoraan akun plus (+) navasta solenoidin herätejohtoon(napaan ) starttaako.
Viimeksi muokannut Mesemies89, Ke 01.01.2014 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Ei siinä mitään oikosulkua tule valokynällä tms.....Mesemies89 kirjoitti:k125118 kirjoitti:
Sitten kokeilin pitkällä apujohdolla ja koetuskynällä, tuleeko solenoidin johtoon virtaa kun avainta kääntää. Toinen pää oli kiinni suoraan akun miinusnavassa. Hämmästys oli suuri kun auto starttasi, enkä edes ehtinyt huomata paloiko koetuskynässä valo.
Jaa...a tuollaisessa kytkentätapauksessa tulee oikosulku eli miinus (-) johto suoraan plus (+) johtimeen eli startin herätinjohtoon.
Kokeile nyt kuitenkin hyppyjohdolla suoraan akun plus (+) navasta solenoidin herätejohtoon(napaan ) starttaako. Jos ei starttaa niin madoitusviasta on kysymys.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
"Valo kynällä" jos testaille niin kannatta sieltä rellen paikasta testa tuleeko sinne heräte
Avaimen startti asenossa,
Samoin tarkistella että sinne tulee myös virta, maa
Avaimen startti asenossa,
Samoin tarkistella että sinne tulee myös virta, maa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Mika.T kirjoitti:Ei siinä mitään oikosulkua tule valokynällä tms.....Mesemies89 kirjoitti:k125118 kirjoitti:
Sitten kokeilin pitkällä apujohdolla ja koetuskynällä, tuleeko solenoidin johtoon virtaa kun avainta kääntää. Toinen pää oli kiinni suoraan akun miinusnavassa. Hämmästys oli suuri kun auto starttasi, enkä edes ehtinyt huomata paloiko koetuskynässä valo.
Jaa...a tuollaisessa kytkentätapauksessa tulee oikosulku eli miinus (-) johto suoraan plus (+) johtimeen eli startin herätinjohtoon.
Kokeile nyt kuitenkin hyppyjohdolla suoraan akun plus (+) navasta solenoidin herätejohtoon(napaan ) starttaako. Jos ei starttaa niin madoitusviasta on kysymys.
En tiedä ja ymmärrä minkälaisilla koestuslaitteilla niitä auton virtapiirejä tutkitaan! Tuollaiset koestuskynät ja valokynät voi heittää vxxxxxn. luotettavuuden ja oikosulkuvaaran vuoksi. Kannattaisi opiskella auton virtapiirin seurantaa oikeaoppisesti yleismittarilla...pihtiampeerimittarilla jne. Tässä tapauksessa on mitattu sellainen mittaus jolla ei ole mitään merkitystä vian hakememisen suhteen.
Jos tässä tapauksessa ei ymmärrä vetää suoraan akulta virtajohto solenoidin herätteelle...niin sitten ei kannata ominpäin yrittää hakeakaan vikaa enempää.
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Just niin!!!
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Just niin.
Pitäiskö tässä vielä antaa pienen oppitunnin sähköopista ja testilaitteista ja testauksista.
Laittakaa suosiolla valo-ja koestuskynät hanuriin.
Pitäiskö tässä vielä antaa pienen oppitunnin sähköopista ja testilaitteista ja testauksista.
Laittakaa suosiolla valo-ja koestuskynät hanuriin.
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Ei kai niitä pumppuja pois ole kerätty.
Eikös tässä ole ihan CDI2-sukupolven OM612, eikä siellä silloin sähköpumppua vielä ole...
W211 ainoa, joissa 270-koneessa CDI3-vehkeet (viimeisissä) eikös niin, ja silloin se on OM647.
Vai ymmärsinkö (taas) jotain väärin?
Eikös tässä ole ihan CDI2-sukupolven OM612, eikä siellä silloin sähköpumppua vielä ole...
W211 ainoa, joissa 270-koneessa CDI3-vehkeet (viimeisissä) eikös niin, ja silloin se on OM647.
Vai ymmärsinkö (taas) jotain väärin?
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Laita Rumilus pääsi hanuriin , niin loppuu riesa
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Risto113 kirjoitti:Ei kai niitä pumppuja pois ole kerätty.
Eikös tässä ole ihan CDI2-sukupolven OM612, eikä siellä silloin sähköpumppua vielä ole...
W211 ainoa, joissa 270-koneessa CDI3-vehkeet (viimeisissä) eikös niin, ja silloin se on OM647.
Vai ymmärsinkö (taas) jotain väärin?
Juu...et ole ymmärtänyt väärin...OM 612 moottoreissa ei ole sähköllä toimivaa polttoaineen siirtopumppua.
Polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä on aina syytä täyttää uusi polttoainesuodatin polttoaineella.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Joku on onneksi hereillä(ja lukenut otsikon)Risto113 kirjoitti:Ei kai niitä pumppuja pois ole kerätty.
Eikös tässä ole ihan CDI2-sukupolven OM612, eikä siellä silloin sähköpumppua vielä ole...
W211 ainoa, joissa 270-koneessa CDI3-vehkeet (viimeisissä) eikös niin, ja silloin se on OM647.
Vai ymmärsinkö (taas) jotain väärin?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?
Joku on onneksi hereillä(ja lukenut otsikon) Hereillä ollaan vielä ja ootellaan vastausta. w210 e270 cdi -00 Pikkutermostaatti vai ei ?? kun ei oo pikkukennoa syylärin eessä ????