Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
k125118
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 18.07.2011 23:46

Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja k125118 »

Vaihdoin 2004 malliseen CLK 270 CDI Mersuun polttoainesuodattimen. Kääntelin paikallisen merkkihuollon ohjeen mukaisesti virran muutaman kerran päälle ja pois ennen varsinaista starttia, jolloin järjestelmän olisi kuulemma pitänyt ilmata itsensä. Moottori hörähti kerran, eikä sen jälkeen suostunut käynnistymään. Starttimoottori lakkasi pyörimästä muutaman yrityksen jälkeen.

Otin suodattimen liittimet irti ja havaitsin purkin olevan aivan kuivan. Täytin suodattimen, mutta startti ei pyöritä moottoria. Onko näissä jokin jänniteraja, jonka alapuolella startti ei enää lähde pyörimään, vai menikö auto johonkin vikatilaan käynnistysyritysten johdosta?

Lataan tässä auton akkua ja odottelen asiantuntevia neuvoja.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Akusta loppui virta.

Lataa akku ja kokeile uudestaan. Suodattimen täyttämisen jälkeen pitäisi kyllä käynnistyä mutta voi joutua starttaamaan varsin pitkään.

Polttoainesysteemin ilmaantumista voi helpottaa löysäämällä yhden suuttimelle menevän polttoaineputken.
Sitten kun putken mutterin välistä alkaa tulla polttoainetta niin mutteri kiriä takaisin kiinni.
Viimeksi muokannut Mika.T, Ti 31.12.2013 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1211
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Merkkihuolto puhui p*sk**, kuten yleensä.
Eli sähköistä pumppua ei näissä ole, virtojen renkkaaminen/ päällä pitäminen ei tee mitään.

Ehjä CDI ilmaa itsensä muutamalla pidemmällä startilla, kannattaa pitää avainta starttiasennossa kun ei se "automaattistartti" tahdo riittää...
Välillä odottaa hetken, ettei polta starttia.

Kun irroitit letkut suodattimesta, aloitit prosessin alusta, eli polttoaineletku valui taas tyhjäksi...
Suodattimen täyttö auttaa, mutta silti joutuu jonkin aikaa starttaamaan.

Nyt autoosi tuli jokin muu vika, lataa tosiaan se akku ja katso sulakkeet.
Sekä konehuoneen SAM-yksikön päältä (musta laatikko kuskinpuolen takanurkassa), että kuskinpuolen kojetaulun nurkasta (suojamuovi pois kun ovi auki).

Älä irroita akun kaapeleita, kytkettäessä rikkoo sitten mahdollisesti sähkölaitteita virtapiikin vuoksi!

CDI-koneen yleisimpiä tyyppivikoja ovat ilmavuodot, jotka hankaloittavat starttia ja eritoten ilmaamista.
Täältä lueskelemalla lisää tietoa.

Ja vältä jatkossa sitä merkkiliikettä, tuon ikäiselle autolle osaavampi ja halvempi käsittely löytyy muualta.

EDIT: toinen möllimies oli nopeampi...
Avatar
skibe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ma 22.11.2004 14:23
Paikkakunta: Oulu

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja skibe »

k125118 kirjoitti:paikallisen merkkihuollon ohjeen mukaisesti virran muutaman kerran päälle ja pois ennen varsinaista starttia, jolloin järjestelmän olisi kuulemma pitänyt ilmata itsensä.
heh heh

kaikkea ne suoltaa pihalle.. oikiastikko merkkiliike?


pitkää starttia.. kyllä se sieltä hörähtää
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6295
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Eeikös jossain vaihees näihin CDI3 koneisiin tuu sähköprimeri? Jossei siinä nokan päässä oo sitä reilu tulitikkuaskin kokoista siirtopumppua niin silloin on tankin päässä sähköllä, tuossa kyllä taitaapi se mekaaninen siirtopumppu olla...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Muistaakseni cdi jos aukaisee Suutin putket nin ei auta ainakaan käynnistys ilmaiseen.
Itse ilmaisin niin että siirtopumpun jälkeen ennen korkeapainepumppua kirkas polttoaineputki irtija siitäi imaisin ainetta pumpun läpi niin alkoihan käynnistymään mutta monesti vaan akusta virta loppuu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

MiHe kirjoitti:Eeikös jossain vaihees näihin CDI3 koneisiin tuu sähköprimeri?
Khyllä. esim W211 omaa sähköisen siirtopumpun.

Kyllä se railiputken raottaminen auttaa korkeapainepumpun ilmaantumista kun sen ei silloin tarvi pumpata ilmaa monen sadan barin paineeseen, jolloin vaarana on myös kp-pumpun hajoaminen.
Ilman vastapainetta ilma poistuu huomattavasti nopeammin.
Eihän se toki käyntiin lähde kun rail-paine vuotaa avatusta mutterista pois mutta ilma poistuu helpoimmin. Mutterin kiinni kirimisen jälkeen starttia jolloin rail-paine pääsee nousemaan ja moottori käynnistyy.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jarrujen ilmaus pöntöllä erittäin helppo ilmata.
k125118
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 18.07.2011 23:46

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja k125118 »

Tarkistin sulakkeet. Ne olivat kaikki ehjiä. Akun navoista mitaten jännite ilman kuormitusta on melkein 13 volttia, mutta ei pyöri startti eikä vedä edes solenoidia. Mitäs nyt tehdään?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Tarkista moottorin ja rungon välinen maajohto
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mitä se akun napajännite on esim hehkutuksen aikana?

Nuo ei starttaa ollenkaan jos akun jännite on liian matala.
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Eikös sekin helpota ilmausta/starttausta että tankki olisi mieluummin täynnä kuin lähes tyhjä.....
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jotkut moottorit älyävät tai Ecu..jos liikaa starttaa tai startti kuumu niin 10minuutin tauko ja taas starttaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
k125118
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 18.07.2011 23:46

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja k125118 »

Taukoja starttauksien välillä on pidetty, koska akku on ollut koko päivän latauksessa ja on nyt varmasti täynnä. Laitoin apukaapelin korin ja moottorin välille varmistukseksi. Ei starttaa.

Sitten kokeilin pitkällä apujohdolla ja koetuskynällä, tuleeko solenoidin johtoon virtaa kun avainta kääntää. Toinen pää oli kiinni suoraan akun miinusnavassa. Hämmästys oli suuri kun auto starttasi, enkä edes ehtinyt huomata paloiko koetuskynässä valo. Otin johdon pois ja koetin startata. Hammaspyörä meni kehälle, mutta tippui saman tien pois, eikä startti juurikaan ehtinyt pyörähtää.

Uskallanko toistaa koetuskynä -tempun, vai alkavatko kaikki punaiset valot palaa kojetaulussa? Mikähän mahtaa hounon laadun esikuvaa vaivata?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eli jossain sulla on maadoitus vika
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No ei kai tuo maadotusvialta oikein kuullosta jos valokynällä herätekarvasta tapahtu jotain...

Tarkista että se herätejohto on kunnolla kiinni startissa.
Ei olisi ensimmäinen josta on herätejohto irti/löysällä
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Risto113 kirjoitti:Merkkihuolto puhui p*sk**, kuten yleensä.
Eli sähköistä pumppua ei näissä ole, virtojen renkkaaminen/ päällä pitäminen ei tee mitään.

Ehjä CDI ilmaa itsensä muutamalla pidemmällä startilla, kannattaa pitää avainta starttiasennossa kun ei se "automaattistartti" tahdo riittää...
Välillä odottaa hetken, ettei polta starttia.

Kun irroitit letkut suodattimesta, aloitit prosessin alusta, eli polttoaineletku valui taas tyhjäksi...
Suodattimen täyttö auttaa, mutta silti joutuu jonkin aikaa starttaamaan.

Nyt autoosi tuli jokin muu vika, lataa tosiaan se akku ja katso sulakkeet.
Sekä konehuoneen SAM-yksikön päältä (musta laatikko kuskinpuolen takanurkassa), että kuskinpuolen kojetaulun nurkasta (suojamuovi pois kun ovi auki).

Älä irroita akun kaapeleita, kytkettäessä rikkoo sitten mahdollisesti sähkölaitteita virtapiikin vuoksi!

CDI-koneen yleisimpiä tyyppivikoja ovat ilmavuodot, jotka hankaloittavat starttia ja eritoten ilmaamista.
Täältä lueskelemalla lisää tietoa.

Ja vältä jatkossa sitä merkkiliikettä, tuon ikäiselle autolle osaavampi ja halvempi käsittely löytyy muualta.

EDIT: toinen möllimies oli nopeampi...
Ai onkos ne kerääneet sähköiset pumput pois näistä ?
Vai minne se on siltä häipynyt
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kannatta tarkistella kaikki suodatimen läheltä
(Ja joka paikasta/läheltä mihin on joutunut koskemaan)

Kun virran laitaa päälle niin kullukontankista hetken surinaa,

Startin rele tarkistella, pää sulkeet
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

k125118 kirjoitti:

Sitten kokeilin pitkällä apujohdolla ja koetuskynällä, tuleeko solenoidin johtoon virtaa kun avainta kääntää. Toinen pää oli kiinni suoraan akun miinusnavassa. Hämmästys oli suuri kun auto starttasi, enkä edes ehtinyt huomata paloiko koetuskynässä valo.

Jaa...a tuollaisessa kytkentätapauksessa tulee oikosulku eli miinus (-) johto suoraan plus (+) johtimeen eli startin herätinjohtoon.

Kokeile nyt kuitenkin hyppyjohdolla suoraan akun plus (+) navasta solenoidin herätejohtoon(napaan ) starttaako.
Viimeksi muokannut Mesemies89, Ke 01.01.2014 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mesemies89 kirjoitti:
k125118 kirjoitti:

Sitten kokeilin pitkällä apujohdolla ja koetuskynällä, tuleeko solenoidin johtoon virtaa kun avainta kääntää. Toinen pää oli kiinni suoraan akun miinusnavassa. Hämmästys oli suuri kun auto starttasi, enkä edes ehtinyt huomata paloiko koetuskynässä valo.

Jaa...a tuollaisessa kytkentätapauksessa tulee oikosulku eli miinus (-) johto suoraan plus (+) johtimeen eli startin herätinjohtoon.

Kokeile nyt kuitenkin hyppyjohdolla suoraan akun plus (+) navasta solenoidin herätejohtoon(napaan ) starttaako. Jos ei starttaa niin madoitusviasta on kysymys.
Ei siinä mitään oikosulkua tule valokynällä tms.....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

"Valo kynällä" jos testaille niin kannatta sieltä rellen paikasta testa tuleeko sinne heräte
Avaimen startti asenossa,
Samoin tarkistella että sinne tulee myös virta, maa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Mika.T kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
k125118 kirjoitti:

Sitten kokeilin pitkällä apujohdolla ja koetuskynällä, tuleeko solenoidin johtoon virtaa kun avainta kääntää. Toinen pää oli kiinni suoraan akun miinusnavassa. Hämmästys oli suuri kun auto starttasi, enkä edes ehtinyt huomata paloiko koetuskynässä valo.

Jaa...a tuollaisessa kytkentätapauksessa tulee oikosulku eli miinus (-) johto suoraan plus (+) johtimeen eli startin herätinjohtoon.

Kokeile nyt kuitenkin hyppyjohdolla suoraan akun plus (+) navasta solenoidin herätejohtoon(napaan ) starttaako. Jos ei starttaa niin madoitusviasta on kysymys.
Ei siinä mitään oikosulkua tule valokynällä tms.....

En tiedä ja ymmärrä minkälaisilla koestuslaitteilla niitä auton virtapiirejä tutkitaan! :shock: Tuollaiset koestuskynät ja valokynät voi heittää vxxxxxn. :thumbdown: luotettavuuden ja oikosulkuvaaran vuoksi. Kannattaisi opiskella auton virtapiirin seurantaa oikeaoppisesti yleismittarilla...pihtiampeerimittarilla jne. Tässä tapauksessa on mitattu sellainen mittaus jolla ei ole mitään merkitystä vian hakememisen suhteen.

Jos tässä tapauksessa ei ymmärrä vetää suoraan akulta virtajohto solenoidin herätteelle...niin sitten ei kannata ominpäin yrittää hakeakaan vikaa enempää.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Voi v ttu...
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Just niin!!!
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Just niin. :thumbdown:

Pitäiskö tässä vielä antaa pienen oppitunnin sähköopista ja testilaitteista ja testauksista.
Laittakaa suosiolla valo-ja koestuskynät hanuriin.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1211
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Ei kai niitä pumppuja pois ole kerätty.

Eikös tässä ole ihan CDI2-sukupolven OM612, eikä siellä silloin sähköpumppua vielä ole...
W211 ainoa, joissa 270-koneessa CDI3-vehkeet (viimeisissä) eikös niin, ja silloin se on OM647.

Vai ymmärsinkö (taas) jotain väärin?
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Laita Rumilus pääsi hanuriin , niin loppuu riesa :clap:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Risto113 kirjoitti:Ei kai niitä pumppuja pois ole kerätty.

Eikös tässä ole ihan CDI2-sukupolven OM612, eikä siellä silloin sähköpumppua vielä ole...
W211 ainoa, joissa 270-koneessa CDI3-vehkeet (viimeisissä) eikös niin, ja silloin se on OM647.

Vai ymmärsinkö (taas) jotain väärin?

Juu...et ole ymmärtänyt väärin...OM 612 moottoreissa ei ole sähköllä toimivaa polttoaineen siirtopumppua.
Polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä on aina syytä täyttää uusi polttoainesuodatin polttoaineella.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Risto113 kirjoitti:Ei kai niitä pumppuja pois ole kerätty.

Eikös tässä ole ihan CDI2-sukupolven OM612, eikä siellä silloin sähköpumppua vielä ole...
W211 ainoa, joissa 270-koneessa CDI3-vehkeet (viimeisissä) eikös niin, ja silloin se on OM647.

Vai ymmärsinkö (taas) jotain väärin?
Joku on onneksi hereillä(ja lukenut otsikon)
:thumbup:
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: Miten CDI:n saa pa-suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin?

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Joku on onneksi hereillä(ja lukenut otsikon) Hereillä ollaan vielä ja ootellaan vastausta. w210 e270 cdi -00 Pikkutermostaatti vai ei ?? kun ei oo pikkukennoa syylärin eessä ????
Vastaa Viestiin