200 D:n viritys?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Ora
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Pe 12.11.2004 11:39
Paikkakunta: Lempäälä

200 D:n viritys?

Viesti Kirjoittaja Ora »

Näin vastikään 200 D -86 590 tkm auton hommanneena mua kiinnostais tehojen lisäys, Olen tietoinen, että kulutus putois rauhallisella ajolla ja tehot kasvais.

Mutta Mutta mutta... kuin tuo vaikuttaa auton moottorin ennenaikaiseen hajoamiseeen. Enkä tarkoita kuskin rässimisen takia vaan kestääkö kone tehojen kasvatusta?
Olis nimittäin jo 3 päivän perusteella muodustumassa mulle pahemman kerran silmäteräksi, joten olishan tuo kiva kun se kestäis muutaman vuoden.

Ja huolissani olen siitä syystä, että olen onnistunut tähän mennessä hajottamaan auton kuin auton.
Niin hajos -86 Corolla (laatikko sekä laakeri),
-89 Lancer (vetonivelet),
-85 750 (volvon ekan ruiskun säädöt sekos täysin ja samalla rahalla sais seuraavan),
-90 Dodge Ram Van 5.2 V8
Jenkki on niin kauan hauska kun se kestää, mut yksi helmalista kolari, perä paskana ja tietokone päätti olla toimimatta.
Eli 6 kk seisoi korjaamon pihassa kun sopivasti oli tietokoneet jenkeissä loppuneet ainoan tehtaan varastoista, niin mulle riitti.
sekä -92 Primera: reikä pohjassa, kytkin sekä sähköinen kaasari.
Vimosta toitsia En kerinny hajottamaan, mut rupes mersua tekeen mieli 8)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei se moottori ilman turboa mihinkään säry.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18062
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei se moottori ilman turboa mihinkään säry.
wiimax.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12775
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kerran vielä :

Ei se moottori ilman turboa mihinkään säry.


mutta mutta, tottahan toki moottorin kestoikä pienenee jälkiahdettuna, pitää kysyä itseltä onko halua ruveta korjailee sitä sit joskus muutaman vuoden päästä, riippuen kaasujalasta, että kannattaako. W124:sen osat on jo niin "halpoja" ettei osista paljoa tarvitse pulittaa.
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

dealer kirjoitti:Ei se moottori ilman turboa mihinkään säry.
EIKÖ!
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Kimmo L kirjoitti:
dealer kirjoitti:Ei se moottori ilman turboa mihinkään säry.
EIKÖ!
Tuomiopäivänä aikaisintaan 8)
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

epk kirjoitti:mutta mutta, tottahan toki moottorin kestoikä pienenee jälkiahdettuna, pitää kysyä itseltä onko halua ruveta korjailee sitä sit joskus muutaman vuoden päästä, riippuen kaasujalasta, että kannattaako.
Toisilla kestää vuosia, toisilla ei edes kokonaista kesää... :twisted:
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Ora
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Pe 12.11.2004 11:39
Paikkakunta: Lempäälä

tehon lisäys ei vaikuttaisi normaalin kaasun herkkyyteen...

Viesti Kirjoittaja Ora »

Jani Anttila kirjoitti:
epk kirjoitti:mutta mutta, tottahan toki moottorin kestoikä pienenee jälkiahdettuna, pitää kysyä itseltä onko halua ruveta korjailee sitä sit joskus muutaman vuoden päästä, riippuen kaasujalasta, että kannattaako.
Toisilla kestää vuosia, toisilla ei edes kokonaista kesää... :twisted:

Elikkäs, elikkäs... johtopäätöksenä tullee
suattaapi hajoota vaiks het
taikkas 5 vuoden päästä jostain käsittämättömästä, yksinkertaisesta syystä...
Go figure ( mene jo kaunoluistelemaan )

Toisaalta nyt nousee jo esiin toinenkin asianhaara tässä... mua on aina ärsyttänyt se, että näin isona miehenä tuo ison jalan pienen pienikin liike vaikuttaa nopeuteen. Siis oikeasti harmittanut kun ei ole nopeus koskaan 5 sekuntia pitempään siinä missä sitä kaipaa.

NYT JO MUUTTUI..... tämä 200 tiisseli on sen verta laiska, mutta vääntävä että sepä ei sitä tee.
Vanhasta muistista tuijotan joka 15 sekunnin välein nopeusmittaria ja joudun jopa kärsimättömäksi kun tuo neula vain pysyy ja pysyyy minuuttitolkulla paikallaan.
Niin ja entäpä sen toitsin koneen riittävyys Tampereelta lähdettäessä nuissa hesan moottoritien piiiiiiiiiiiiiiiiitkissä ylämäissä. Jo se motariin koivistonkylän kohdan, eli alun ylämäki on ottanu järjestään jokaisesta pikkukinneristä luulot pois.
MUTTAPA EI ENÄÄ! :twisted:
On se kumma tunne, kun tuo pitäis olla hitas peli, mut järjestään ne vikoissa liikennevaloissa ohi menneet autot tuppaa tuleen perä erellä vastaan... :twisted: :twisted: :twisted:

Elikkäs miustapa alko juuri tuntuun, että tehon lisäys kaasun herkkyyteen vaikuttamalla saattaapi olla väärä keino...

Siten kysyn, saattaako sitä olla mahdollisuutta jossa tehon lisäys ei vaikuttaisi normaalin kaasun herkkyyteen...?


Menneepi vaikiaksi nämä minun selitykset, mutta millä sitä aikuinen mies leikkisi ulkosalla jonsei autollansa...???
Toisina päivinä harmittaa, kun ei ole mitään tarvetta lähteä tien päälle:)
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Toimita pumppu tai koko auto esim. PP-Diiseliin, niin muuttuu matkan teko mukavammaksi, vastaa kaasunpainallukseen ihan erillä tavalla, 200 D:stä tulee keskimäärin vakio 250D:n veikkanen. :D
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12775
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Jani Anttila kirjoitti:
epk kirjoitti:mutta mutta, tottahan toki moottorin kestoikä pienenee jälkiahdettuna, pitää kysyä itseltä onko halua ruveta korjailee sitä sit joskus muutaman vuoden päästä, riippuen kaasujalasta, että kannattaako.
Toisilla kestää vuosia, toisilla ei edes kokonaista kesää... :twisted:
:lol: , johan sen syy selvis, olishan se kestänyt jos pari "pikku" seikkaa olis otettu huomioon :roll:
Ora
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Pe 12.11.2004 11:39
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Ora »

Esko R kirjoitti:Toimita pumppu tai koko auto esim. PP-Diiseliin, niin muuttuu matkan teko mukavammaksi, vastaa kaasunpainallukseen ihan erillä tavalla, 200 D:stä tulee keskimäärin vakio 250D:n veikkanen. :D
PKivireki kirjoitti
PPDieselissä pakokaasunkierrätyksellä varustetun 200Dn säädätys tulisi kuulema kustantamaan 300€ ja tehon&väännön lisäys "tuntuva".
Olin jo aiemmin ollut utelias tietämään mitä mahtais säätämimen kustantaa ja jälleen forumin haku pelastaa... tuollaisia 250-300 €:n hintoja nuo lupailee, mutta mikä on pakokaasukierräytksellä varustettu moottori?

Mun ystäväpariskunta asuu Mynä-auton omistajan naapurissa, joten todennäköisesti lähtisin siellä pumppua säädättämään.
Toisina päivinä harmittaa, kun ei ole mitään tarvetta lähteä tien päälle:)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18062
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pakokaasunkierrätys tuli 124:ään joskus -91 vuonna.
Sinun autossasi ei liene sitä, eli pakosarjasta ei lähde ylimääräisiä putkia.
Pakokaasukierrätyksellä varustetun auton "trimmaus" PP-Dieselillä on ollut 50 € kalliimpi kuin tavallisen.

Pumpun säädättäminen on kannattava toimenpide, kulku paranee selvästi, kulutus pienenee vähän eikä vaikuta moottorin kestävyyteen.
wiimax.fi
Ora
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Pe 12.11.2004 11:39
Paikkakunta: Lempäälä

Eli vaikutus kaasun herkkyyteen

Viesti Kirjoittaja Ora »

Pakokaasunkierrätys tuli 124:ään joskus -91 vuonna.
Sinun autossasi ei liene sitä, eli pakosarjasta ei lähde ylimääräisiä putkia.
Pakokaasukierrätyksellä varustetun auton "trimmaus" PP-Dieselillä on ollut 50 € kalliimpi kuin tavallisen.
... jaa että vieläkin halvempi....] :lol:
Ette te ja ystäväni ole olleet väärässä kun olette sanoneet mersun huollattamisen ja varaosien olevan puoli-ilmaisia :)
dealer kirjoitti:Pumpun säädättäminen on kannattava toimenpide, kulku paranee selvästi, kulutus pienenee vähän eikä vaikuta moottorin kestävyyteen.
Elikkä kun olin huolissani sen turbottamisen kohdalla kaasun herkkyyden kasvamiseen, niin tuntuis että pumpun säädättämisen yhteydessä kasvanut vääntö aiheuttaa juuri päinvastaista. Eli samalla tai miltei samalla pintakaasulla ylämäet.... :P
Toisina päivinä harmittaa, kun ei ole mitään tarvetta lähteä tien päälle:)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18062
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Ette te ja ystäväni ole olleet väärässä kun olette sanoneet mersun huollattamisen ja varaosien olevan puoli-ilmaisia "

Kulutusosat ovat halpoja W 124:ään.
Se ei välttämättä tarkoita sitä että W124 omistaminen olisi ongelmatonta tai edullista.

"tuntuis että pumpun säädättämisen yhteydessä kasvanut vääntö aiheuttaa juuri päinvastaista. Eli samalla tai miltei samalla pintakaasulla ylämäet.."

Näinkin voi sanoa, tietysti 200 D:llä on omat rajansa vaikka kuinka pumppua säädetään.
Mutta mikäli autossasi on pumppu "vakiotällissä", niin autosi muuttuu niin erilaiseksi pumpun säädätyksen jälkeen, että oikein hymyilyttää ajaa sillä.
Moottori reagoi pieneenkin kaasun painallukseen verrattuna entiseen
"aina-kaasu-pohjaan-että-edes-jotain-tapahtuisi".
wiimax.fi
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Olisit ostanut 300 turbon suosiolla kuten aikaisemmin sanoin :roll: :roll:
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Ora
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Pe 12.11.2004 11:39
Paikkakunta: Lempäälä

200 D on kiva

Viesti Kirjoittaja Ora »

Vesqju kirjoitti:Olisit ostanut 300 turbon suosiolla kuten aikaisemmin sanoin :roll: :roll:
Joo muuten, mut ei ollu lähitienoilla yhtäkään tarjolla ja mulla tais olla kiire
Kyllä tää 200D:kin alkuun riittää...:)
Toisina päivinä harmittaa, kun ei ole mitään tarvetta lähteä tien päälle:)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18062
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mersun turbodieselin ostamisessa on aina pieni pelko, jos kone pettää tai on niin kulunut että joutuu tekemään remontin siihen; tulee nimittäin Kalliiksi.
Pelkästään männät taitavat maksaa senverran että sillä rahalla saa jo 200 D koko auton.

Ei silti, onhan 300 DT aivan eri peli ajella kun voimaakin on.
wiimax.fi
oranssisairaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 13.10.2004 22:38
Paikkakunta: Hämeenlinna

200d miitting

Viesti Kirjoittaja oranssisairaus »

tarttis varmaan koittaa treffata ja näkyillä jossain, oma 200d tarvii kanssa "pikku" thyyningiä.. oliskohan 2:den auton vieminen sinne jo kimppa-aleen oikeuttava määrä??? Mä olen joka päivä tässä sarankulmassa hommissa, joten pidetäänkö pikku miitti.....?
Alle 12tkm/kk on reilaamista.
Vastaa Viestiin