om602:n kannen kiristys pakkasella...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ejuvonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: To 12.08.2004 10:25
Paikkakunta: Keski-Suomi

om602:n kannen kiristys pakkasella...

Viesti Kirjoittaja ejuvonen »

Mitä spesialistit sanovat kannen pulttien kiristämisestä pakkasella. Huomenna, lauantaina, meinaan panna kannen paikoilleen, mutta hallissa, vanha navetta, on pakkasta noin - 10 astetta, joten onko tarvetta huomioida. Kiristysohje on varmaankin + 20 asteelle.
W201, 2,5 D, vm91
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: om602:n kannen kiristys pakkasella...

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

ejuvonen kirjoitti:Mitä spesialistit sanovat kannen pulttien kiristämisestä pakkasella. Huomenna, lauantaina, meinaan panna kannen paikoilleen, mutta hallissa, vanha navetta, on pakkasta noin - 10 astetta, joten onko tarvetta huomioida. Kiristysohje on varmaankin + 20 asteelle.

Olisihan se työskentely lämpötila oltava plussan puolella, mutta muuten ei merkitystä.... alkukiristysmomentin ja 2x 90 astetta.
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: om602:n kannen kiristys pakkasella...

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Onhan noita kansia kiristelty pakkasillakin aikanaan ilman vuotoja jälkikäteen. Momenttiavain nyt ei sais olla jäässä :lol:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Vastaa Viestiin