C270CDI hehkutko vai joku muu?
C270CDI hehkutko vai joku muu?
Lueskelin aiempia jutusteluja samasta aiheesta mutta otetaan asia taas uudelleen pöydälle. Eli W203 C270CDI 2005 ei lähtenyt -10 asteessa käyntiin. Webastolla oli esilämmitetty noin 20 minsaa ja kun avainta käänsi niin kone heräsi heti ja sammui 1-2 sekunnin jälkeen. Sen jälkeen ei lupaakaan. Itse ajattelisin ensin hehkuja tai jäätynyttä nahtasuodatinta, mutta aiemmissa jutuissa puhutaan yleensä suuttimien vioista jne. isommista asioista. Miten on, kuinka ranttuja nämä Cdi koneet on hehkuistaan? Vanhat rieselit kyllä sai -10 asteessa käymään ilman hehkujakin mutta ei helposti. Eikö nämä saa käyntilupaa ensinkään vai miksi ei lähtisi.
Miten hehkuvalon pitäisi toimia. Omassani hehkuttaa ja sammuu kun kone käy. Onko jälkihehkua ja palaako valo silloin.
En tiedä tuosta vielä juuri mitään muuta kun että hankin sen 140Tkm ajettuna myyjän takuukilometreillä eli usko jos tahdot takuulla. Mitä asioita kannattaisi tehdä nyt samantien joilla voisi etukäteen ehkäistä kuukauden välein korjaamolla käynnin. On puhuttu letkujen vaihdosta paineensäätimistä suuttimista jne. Jos kilometrit on oikein niin luulisin enemmän vaivana olevan liika seisonta kun kuluminen. Ei kait hehkut voi mennä noilla kilometreillä vielä miksikään. Tahtomattanikin peilaan asiaa VAG konsernin pumppusuutinkoneeseen jolla sai mennä 300Tkm pelkällä Pa suodattimien vaihdolla. Eikä se rikki ollut vielä silloinkaan. Enkä tarkoita tätä todellakaan mitenkään provokaatioksi tms parjaamiseksi.
Se naftasuodattimen jäätyminen tuli mieleen siitä että kone kävi sen pienen hetken, enkä tiedä koska suodatin on edellisen kerran vaihdettu. Edellisestä huollosta on aikaa reilu vuosi.
Semmoisen asian huomasin Perjantaina kun ilma oli siinä nollan kieppeillä että startissa oli melko pitkä vieteri, lähti kyllä käymään mutta pitkällä starttauksella. Muuten ei ole kokemusta pakkasesta tuon auton kanssa eli vertailupohjaa ei ole.
Miten hehkuvalon pitäisi toimia. Omassani hehkuttaa ja sammuu kun kone käy. Onko jälkihehkua ja palaako valo silloin.
En tiedä tuosta vielä juuri mitään muuta kun että hankin sen 140Tkm ajettuna myyjän takuukilometreillä eli usko jos tahdot takuulla. Mitä asioita kannattaisi tehdä nyt samantien joilla voisi etukäteen ehkäistä kuukauden välein korjaamolla käynnin. On puhuttu letkujen vaihdosta paineensäätimistä suuttimista jne. Jos kilometrit on oikein niin luulisin enemmän vaivana olevan liika seisonta kun kuluminen. Ei kait hehkut voi mennä noilla kilometreillä vielä miksikään. Tahtomattanikin peilaan asiaa VAG konsernin pumppusuutinkoneeseen jolla sai mennä 300Tkm pelkällä Pa suodattimien vaihdolla. Eikä se rikki ollut vielä silloinkaan. Enkä tarkoita tätä todellakaan mitenkään provokaatioksi tms parjaamiseksi.
Se naftasuodattimen jäätyminen tuli mieleen siitä että kone kävi sen pienen hetken, enkä tiedä koska suodatin on edellisen kerran vaihdettu. Edellisestä huollosta on aikaa reilu vuosi.
Semmoisen asian huomasin Perjantaina kun ilma oli siinä nollan kieppeillä että startissa oli melko pitkä vieteri, lähti kyllä käymään mutta pitkällä starttauksella. Muuten ei ole kokemusta pakkasesta tuon auton kanssa eli vertailupohjaa ei ole.
W203 C270 CDI Avantgarde Sport AMG-Styling
Re: C270CDI hehkutko vai joku muu?
Jos hehku/hehkuja on rikki, niin normaalisti hehkuvalo syttyy uudelleen kun kone lähtee käyntiin.
W203CDI
Re: C270CDI hehkutko vai joku muu?
Ei tuo hehkuista johdu. Polttoaineen saannin vikaa epäilisin ensin, jos vieterikäynnistystä esiintynyt. Vuotavat suuttimet, paineensäädin, määränsäädin, kp-pumppu. Se suodatin kannattaa varmaan vaihtaa kyllä. Vikakoodit kertois vähän enemmän.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: C270CDI hehkutko vai joku muu?
Voihan nuo polttoaine putkien o-renkaatkin imeä ilmaa ja sen takia ei käynnisty hetiMiHe kirjoitti:Ei tuo hehkuista johdu. Polttoaineen saannin vikaa epäilisin ensin, jos vieterikäynnistystä esiintynyt. Vuotavat suuttimet, paineensäädin, määränsäädin, kp-pumppu. Se suodatin kannattaa varmaan vaihtaa kyllä. Vikakoodit kertois vähän enemmän.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: C270CDI hehkutko vai joku muu?
Itsellä 270cdi sammuili kylläkin ajosta suoraan. Oli kyllä ylipitkiä starttauksiakin. Vaihdettiin matalapainepuolen 8kpl O renkaitaarska10 kirjoitti:Voihan nuo polttoaine putkien o-renkaatkin imeä ilmaa ja sen takia ei käynnisty hetiMiHe kirjoitti:Ei tuo hehkuista johdu. Polttoaineen saannin vikaa epäilisin ensin, jos vieterikäynnistystä esiintynyt. Vuotavat suuttimet, paineensäädin, määränsäädin, kp-pumppu. Se suodatin kannattaa varmaan vaihtaa kyllä. Vikakoodit kertois vähän enemmän.
ja monet niistä tosiaan jo aika hauraita, imi ilmaa! Sen jälkeen loppui sammuilut.
Jos auto kuitenkin jo kävi muutaman sekunnin niin sehän ei enää siinä vaiheessa tarvi hehkuja. Joku katkaisee syötön tai ilma
vaivoja ,ehkä.
Re: C270CDI hehkutko vai joku muu?
Jooniin jos tämä on vielä CDI2 niin on todennäköisin juttu (en ikinä opi muistmaan koska nuo muuttuvat muissa kuin W211ssa).arska10 kirjoitti: Voihan nuo polttoaine putkien o-renkaatkin imeä ilmaa ja sen takia ei käynnisty heti
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: C270CDI hehkutko vai joku muu?
Mulla oli silleee että lähti käyntiin pyöri 1-3sek ja sammu, minuuttia starttailua ja lähti uudestaan käyntiin. Tätä teki vain aamulla pitkän seisonnan jälkeen.Tämä keväällä huhtikuussa, lämpötilat +3-7°C välillä. C270cdi -03
Uusia o-renkaita laitettiin ja vissii joku venttiili polttoainelinjassa?. Sen jälkeen toiminut starttaus.
Onko muilla muuten semmosta ominaisuutta että kun muutaman sekunnin ollu auto käynnissä niin tyhjäkäynti käy alempana, Defan kellon mukaan jännite nousee sillon sieltä 11-12v -> 14.4v eli lähtiskö laturi sillon käyntiin?
Uusia o-renkaita laitettiin ja vissii joku venttiili polttoainelinjassa?. Sen jälkeen toiminut starttaus.
Onko muilla muuten semmosta ominaisuutta että kun muutaman sekunnin ollu auto käynnissä niin tyhjäkäynti käy alempana, Defan kellon mukaan jännite nousee sillon sieltä 11-12v -> 14.4v eli lähtiskö laturi sillon käyntiin?
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: C270CDI hehkutko vai joku muu?
Mulla tismalleen samat oireet -02 220CDI ja korjautui vaihtamalla matalapainepuolen polttoaineletkut. Kelistä riippuen sammuminen 1-5s käymisen jälkeen. Kylmäkäynnistykset onnistui "väkisin" pitämällä jalka valmiina kaasulla ja polkemalla kierroksia heti 1500 paikkeille, niin auto kesti käynnissä sen ilmakuplan ohi. Kierrokset niiasi muutaman sekunnin ajaksi, mutta sen jälkeen käynti normaalia. En toki tehnyt niin kuin muutaman kerran koemielessä.
Arvelisin, että kylmässä seistessään liitos vuotaa ilmaa polttoaineletkuun ja startissa sammuu sitten kun ilmat menevät korkeapainepuolelle ja railipaine tipahtaa eikä ruiskuttelu onnistu.
Diagnoosivaiheessa testailin niitä polttoaineletkujen liitoksia lämmittää hiustenkuivaajalla yksitellen ja aina kokeilla mikä liitos lämpimänä lähti käyntiin. Ratkaiseva liitos oli siirtopumpun ylempi liitos, eli ilmeisesti siirtopumpulta lähtevä putki.
Tänä aamuna koekäynnistin uusilla letkuilla -10 asteessa ilman lämmitystä ja lähti aivan normaalisti ilman apukaasuja. Ennen putkien vaihtoja käynnistymisraja oli noin +1 astetta.
Arvelisin, että kylmässä seistessään liitos vuotaa ilmaa polttoaineletkuun ja startissa sammuu sitten kun ilmat menevät korkeapainepuolelle ja railipaine tipahtaa eikä ruiskuttelu onnistu.
Diagnoosivaiheessa testailin niitä polttoaineletkujen liitoksia lämmittää hiustenkuivaajalla yksitellen ja aina kokeilla mikä liitos lämpimänä lähti käyntiin. Ratkaiseva liitos oli siirtopumpun ylempi liitos, eli ilmeisesti siirtopumpulta lähtevä putki.
Tänä aamuna koekäynnistin uusilla letkuilla -10 asteessa ilman lämmitystä ja lähti aivan normaalisti ilman apukaasuja. Ennen putkien vaihtoja käynnistymisraja oli noin +1 astetta.
Re: C270CDI hehkutko vai joku muu?
Aamulla täydellä akulla ja 30 min esilämmityksellä kolmas pitkä starttaus syöttöä painamalla tuotti käynnistymisen. Käy ihan ok ajossa
Eli ilmaa saa jostain kun seisoo. Täytynee viedä pajalle testeriin.
Eli ilmaa saa jostain kun seisoo. Täytynee viedä pajalle testeriin.
W203 C270 CDI Avantgarde Sport AMG-Styling
Re: C270CDI hehkutko vai joku muu?
Ei tarvitse edes testeriä, eikä ne ilmat sillä näkyisikään, paitsi railpaineen romahtamisena. Siihen voi olla muitakin syitä, tässä kuitenkin kannattaa jokatapauksessa aloittaa niistä putkista; alle 100e kaikki kl-varaosista.
Vaihda ne, ja jollei tokene, niin sitten vasta tutkimuksiin.
Samalla voi tilata rail-painesäätimen o-renkaan, ei maksa juuri mitään, aiheuttaa samoja oireita ja on myös kuluva osa.
Vaihtaisin itse sen samalla, niin on yleisimmät ja halvimmat viat poissuljettu. Helppo homma sekin.
Vaihda ne, ja jollei tokene, niin sitten vasta tutkimuksiin.
Samalla voi tilata rail-painesäätimen o-renkaan, ei maksa juuri mitään, aiheuttaa samoja oireita ja on myös kuluva osa.
Vaihtaisin itse sen samalla, niin on yleisimmät ja halvimmat viat poissuljettu. Helppo homma sekin.