Tohon mun edelliseen lankaan tosta 190E:stä tupsahti tämmönen "toive" niin tässä tulee jotain juttua! Hetken mietittyä päätin tehdä uuden langan välttääkseni sekavuutta, pahoittelut jos olisi pitänyt toimia toisin! Kuvien laatu huono ja auto likanen, mutta jotain sentäs. Nyt pikku huoltokin tehty, niin on jotain kerrottavaakin.pake1 kirjoitti:Laitappa lankusta kuvia ihmeessä tänne! ja millasta vikaa siinä nyt on, ei varmaan mitään ajoa haittaavaa ku vaikutelmat on hyvät
Eli asiaan: 190 myyty, ja tilalle hankittu otsikon mukainen vehje, Sedan w124 tuolla 3 litran moniventtiili koneella. moottorityyppi taitaa olla OM606 jos aivan oikein olen ymmärtänyt. Saksantuonti, ei huoltokirjaa ja mittarissa reippaat 550tkm. Matkamittari kylläkin pyörii, ja sisusta on ihmeen nätissä kunnossa noihin lukuihin. Ulkokuori sitten.. heh







Pintaruostetta en kattopellistä ole löytänyt, mutta kaikkialla muualla sitä on, toisaalla enempi ja toisaalla vähempi. Muovien alle en ole kurkannut (vielä).
Pohjaakaan en ole tarkkaan tutkinut tai lujasti koputellut, mutta löyty sieltä yks reikä. tökin hieman niin tuli kaksi lisää, sitten päätin että parempi tökkiä vasta kun on hitsaamassa niitä umpeen

Muita miinuksia:
- Kierroslukumittari ei pyöri
- Vakionopeudensäädin ei toimi
- Öljynpaine mittari näyttää millon mitäkin (vika takuulla anturissa, kait sen käynnistä kuulis jos paineet katoaa kokonaan.. ja kohta pomppaa taas tappiin)


hyvät puolet sitten, sisustan lisäksi:
- Leimattu marraskuussa, eli marraskuun lopulle ajoaikaa (liekkö ollut tuttu katsastusmies kun pohjan reiät jääny huomaamatta)
- Ei ollu veroja perässä
- kattoluukku toimii
- Tekniikka toimii nätisti! Ei vetele, puolla, kolise tai ujella. Laatikko vaihtaa nätisti ja moottori käy pehmeesti ja pirteästi.
- Mukaan tuli uus pohjamaalissa oleva vasen etulokasuoja, paikallaan oleva kun on kärsiny..
Aiemmin tänään tuli tehtyä vähän huoltoakin.


Jäähdytin nesteen pakkaskestävyys oli -26, laitoin raakaa jatkoksi niin vähän nousee. Väri oli hyvä.
Ilmansuodatin oli musta, tilalle meni puhtaampi.

Moottoriöljyt oli mustat ja notkeat, tilalle Mobil 0-40. Suodatin oli kans vanhan oloinen, nyt on uus. Samalla laitoin uudet o-renkaat siihen pitkään tankoon jolla kiristetään se suodin. Naftasuodin oli kans vanha ku mikä, uutta tilalle. Samalla huomasin pienen vuodon yhdessä letkussa joka menee suotimelta pumpulle.. täytyy hakea uus. Perä ei ollut ASD, joten pääs halvemmalla öljyissä, ja olipa korkea aika vaihtaa.. vetistä ja harmaata jugurttia sieltä tuli

Lootaöljyt oli kirkkaat ja sitä oli oikea määrä, eikä haissu palaneelle.
Eli tämmöstä!
EDIT: Jos jollakulla pyörii ylimääräsenä keskikyynärnoja eteen, mielellään lokeromalli - mutta penkkiin tulevakin käy - laita yyveetä!