Projektiaihion tuonti Saksasta?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09
Projektiaihion tuonti Saksasta?
Tässä mietiskelin että kannattaisiko saksasta tuoda esim. W124 korinen hökötys suomeen josta rakentelisi seuraavaa autoa. Konekkin löytyisi valmiina niin joku konevikainen tai lievästi kolaroitu olisi passeli. Eikös silloin pitäisi verotuksessakin päästä aika paljon helpommalla? Entä mistä tuollaisia mersuja osaisi etsiä/kysellä? Myös kuljetus täytyisi hoitaa jotenkin mutta kaipa jonkun suomalaisen maahantuontiliikkeen kanssa saa sovittua kohtuuhintaisen kuljetuksen....
MUN mielipide: ei mitään järkee. Verotuksessa saa maksimissaan 3% alennuksen jos auto on kolhittu tai puutteellinen ja kun auto maahantuontiverotetaan tulee sen olla katsastuskunnossa(ehkä??)
Jos jotain haluu rakennella on järkevämpää hommata se projekti auto suomesta ja tuoda saksasta vaikka joku varaosa autoksi.
Mut jokanenhan tekee mitä lystää tää on vaan mun mielipide
Jos jotain haluu rakennella on järkevämpää hommata se projekti auto suomesta ja tuoda saksasta vaikka joku varaosa autoksi.
Mut jokanenhan tekee mitä lystää tää on vaan mun mielipide

Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09
Ootkos nää sivut jo surffaillu läpi: http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jspsamiheikkinen kirjoitti:Mutta löytyykö tuohon verotukseen mitään tietoa? Ainakin kaikenlaisista pienistä vioista on saanut kuulemma jotain helpostusta suomeen tuotaessa mutta entäs jos on semmonen isompi vika kuin että ajokunnoton?
Ja saa autossa ollu huomattavia jälkiä että tuon 3% saa alennusta, joten voinee päätellä että huonokuntoisen tuominen ei oikein lyö leiville...niitä löytyy Suomestakin.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Mutta siihenhän ei ole siis mitään estoa että jos roudaa auton saksasta varaosa-autoksi niin siitä voit sit nakella osia suomiautoos sen 50%? Ja miten se verotus/tullaus menee jos tuo varaosa-auton suomeen?
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
EU:n sisämarkkinoilla ei tulleja makseta edelleenkään. Saat tuoda autoja saksasta ilman tullia ja veroja. Sitten jos haluat kilvet tuontiautoosi, niin joudut maksamaan valtiolle.
Projektin tuonnin järkevyydestä en osaa sanoa. Varmaan ruosteettomia koppia löytyy helpommin kuin suomesta, mutta toisaalta voihan sitä kytätä autovahinkokeskuksesta lunastetun saksantuontiauton. Luulisin, että veropäätöstä tehtäessä auton on oltava "katsastuskunnossa".
Projektin tuonnin järkevyydestä en osaa sanoa. Varmaan ruosteettomia koppia löytyy helpommin kuin suomesta, mutta toisaalta voihan sitä kytätä autovahinkokeskuksesta lunastetun saksantuontiauton. Luulisin, että veropäätöstä tehtäessä auton on oltava "katsastuskunnossa".