Uusi maksaa Boschina peräti vajaa 30 €, joten sitä ei rasvailla vaan vaihdetaan uusi.
Sama siiven kanssa maksaisi 150 €.

Purin entisen pois tuossa äsken.
Kojelaudan takaosa irti, mittarit yksitellen pois, samoin katkaisijat ja merkkivalojen johdot.
Ratti pois.
Neljä ruuvia irti ja kojelauta pois.
Lämpöputket irti.
Kenno koteloineen irti ja käännetään sivuun - ja siinäpä se moottori jo onkin...
Samalla selvisi, miksi tuon lämmityslaite on varsin tehokas; kenno on iso ja puhallin on samanlainen kuin Volvoissa eli puhaltimen siipi on kuin moottorin jäähdytyspuhaltimen siivet.
Puhallus tulee siis tasaisesti koko kennon alueelta, eikä kuten useimmissa autoissa "putkea pitkin" jolloin ilma virtaa enemmän jostain tietystä kohtaa kennoa.
Ilmaputket ovat suorat ja näinollen lyhyet, ja moottoritilan ja ohjaamon välissä on hyvä lämpöeristys.
Ja tuo 2,9 kone tuottaa lämpöä riittävästi.
No, nyt voi samalla vaihtaa sen palaneen polttoainemittarin taustavalon - ei se meillä ollessa ole toiminutkaan...
Mistäs sitä saa vaikkapa vihreää tai punaista "sukkaa" noiden polttimoiden päälle ?
Mittarivalot ovat kalseat ilman lisäväritystä.
Purin muuten tuota auton käydessä, jotta tarkeni "ulkona", ja takatilan lisälämmitin oli päällä.
Sille on pyöritettävä katkaisin kojelaudassa; 0-1-2-3.
Puhallin oli kakkosella päällä, ja aloin irrottaa sen katkaisijaa; työnsin pari sormea radiolle tarkoitetusta aukosta kojelaudan taakse kokeillakseni miten katkaisin on kiinnitetty - ja otin ne sormet hyvin äkkiä pois.

Sen lisälämmittimen vastuspaketti on sen katkaisijan takana, ja sellainen vetojousen mallinen vastus siellä tietysti oli punahehkussa kuumana.
Nyt on sormenpäissä ruskeita viiruja.
Huomenna uutta moottoria paikalleen.