3.0 CDI V6 koneen kestävyys / tyyppiviat
3.0 CDI V6 koneen kestävyys / tyyppiviat
Mersun OM642 konetta eli 320 / 350 / 280 jne CDI V6 on monessa mallissa. http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM642" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuinka kestävä se on, mitä tyyppivikoja jne? Etenkin kiinnostaa Vianossa ja Vitossa olevat versiot, mutta myös kokemukset muista malleista.
Kuinka kestävä se on, mitä tyyppivikoja jne? Etenkin kiinnostaa Vianossa ja Vitossa olevat versiot, mutta myös kokemukset muista malleista.
Re: 3.0 CDI V6 koneen kestävyys / tyyppiviat
1) lastutettuna pyrkii oikomaan oikeaa nilkkaa..
2) imusarjan läppämoottorin rikkoontuminen ko sähkötoimilaite on turbon alla ja turbon tiputtaessa öljyä sen päälle ajan oloon toimilaite likaantuu ja vikaantuu (ja moottorin ohjaus tiputtaa osatehoille vikatilaan). voi ennakkohuotaa Yllätys estettävissä. Vinkkejä molemmilla foorumeille.
3) öljyn jäähdyttimen o-rengasvuoto moottorin takaosassa turbon alla. siihen myös löytyy tietoa haulla. "parin euron tiiviste" aiheuttaa 9 - 10h työtä osaavassa korjaamossa + yläkerran tiivistevaihdot. Tämä pitää sitten pureskella jos kohdalle sattuu.
Itsellä takana n +100tkm, keskikulutuksella 6,9 l/100 km
totali 230 tkm. Öljyä ei pala.
Itsellä käyttöautossa w209-korissa.
Mukava moottori. Voimansiirto tuntuisi olevan mitoitettu oikein.
Pettymyksiä on ollut vain hehkutulpan vaihdatus väärässä korjaamossa, joka on sitten oma juttunsa ja voi sattua mille tahansa CDI-lle.
2) imusarjan läppämoottorin rikkoontuminen ko sähkötoimilaite on turbon alla ja turbon tiputtaessa öljyä sen päälle ajan oloon toimilaite likaantuu ja vikaantuu (ja moottorin ohjaus tiputtaa osatehoille vikatilaan). voi ennakkohuotaa Yllätys estettävissä. Vinkkejä molemmilla foorumeille.
3) öljyn jäähdyttimen o-rengasvuoto moottorin takaosassa turbon alla. siihen myös löytyy tietoa haulla. "parin euron tiiviste" aiheuttaa 9 - 10h työtä osaavassa korjaamossa + yläkerran tiivistevaihdot. Tämä pitää sitten pureskella jos kohdalle sattuu.
Itsellä takana n +100tkm, keskikulutuksella 6,9 l/100 km
totali 230 tkm. Öljyä ei pala.
Itsellä käyttöautossa w209-korissa.
Mukava moottori. Voimansiirto tuntuisi olevan mitoitettu oikein.
Pettymyksiä on ollut vain hehkutulpan vaihdatus väärässä korjaamossa, joka on sitten oma juttunsa ja voi sattua mille tahansa CDI-lle.
Re: 3.0 CDI V6 koneen kestävyys / tyyppiviat
Kiitos ChiquitaT. Muita kokemuksia?
Re: 3.0 CDI V6 koneen kestävyys / tyyppiviat
Farkkueemelissä aivan loistava moottori 7G-Tronicin kanssa. Vaunu kulkee iloisesti vakiotehoilla perässä ja ei ongelmia toistaiseksi. Hehkut vaihdettu uusiin ja hehkurele, seuraavaksi hihnankiristin ja rullat kunhan ehtii. Uusittu turbolle menevä tiiviste ja pidetty siten vuodot kurissa ettei läppämoottorille valu. Ei ole pieniruokaisin kone, mutta toimiva kapine, takana 230 tkm ja edessä ...paljon! Ilmanputsarit vaihdettava kerran vuoteen tai jos paljon ajoa, miksei useamminkin...menee äkkiä törkyiseksi.
EQB 300 4-matic -23
Re: 3.0 CDI V6 koneen kestävyys / tyyppiviat
Jos pysytään koneessa , niin jos ajelet paljon maantie ajoja ja pitkää matkaa niin kulutus on kohtuullinen voimavaroihin nähden.
Nätisti ajellen pääse alle 7,0 ltr/100 km. Jos taas paljon kaupunki ajoa ja kylmäkäynnistyksiä/lyhyitä pyrähdyksiä niin kulutus nousee automaatin kanssa äkkiä
lähemmäs ja ylikin 9,0 litran. Pari hehkutulppaa mennyt ja ne ilmanputsarit on aika hankala (ei toki mahdoton) vaihtaa. Niitä saa vaihdella 15-20 tkm välein jos haluaa
pitää priimakunnossa ja hengityksen auki.
Nätisti ajellen pääse alle 7,0 ltr/100 km. Jos taas paljon kaupunki ajoa ja kylmäkäynnistyksiä/lyhyitä pyrähdyksiä niin kulutus nousee automaatin kanssa äkkiä
lähemmäs ja ylikin 9,0 litran. Pari hehkutulppaa mennyt ja ne ilmanputsarit on aika hankala (ei toki mahdoton) vaihtaa. Niitä saa vaihdella 15-20 tkm välein jos haluaa
pitää priimakunnossa ja hengityksen auki.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: 3.0 CDI V6 koneen kestävyys / tyyppiviat
Itellä hajosi ko. moottori joka oli ajettu 274 000 km. Auto oli tuontiauto Virosta jolla ehdin ajaa viikon!
Onko nämä näin paskoja koneita?!
Pakkasta oli -23 astetta ja auto hyytyi n. 200-300 metrin ajon jälkeeen eikä enää startannut. Korjaamo sanoi että kampiakseli ei liiku mihinkään ja moottori on jumissa.
Öljypumppuun tuli ehkä vika, koska todennäköinen vika oli että moottori ei saanut öljyä!
Vaihtokone Englannista maksaa rahdin kanssa n. 2500 €.
Onko nämä näin paskoja koneita?!
Pakkasta oli -23 astetta ja auto hyytyi n. 200-300 metrin ajon jälkeeen eikä enää startannut. Korjaamo sanoi että kampiakseli ei liiku mihinkään ja moottori on jumissa.
Öljypumppuun tuli ehkä vika, koska todennäköinen vika oli että moottori ei saanut öljyä!
Vaihtokone Englannista maksaa rahdin kanssa n. 2500 €.
Re: 3.0 CDI V6 koneen kestävyys / tyyppiviat
Millaset 'öljyt' siellä koneessa mahtoi heimoveljien toimesta olla?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 3.0 CDI V6 koneen kestävyys / tyyppiviat
Oliko alkujaan myyty viroon vai haettu sinne saksasta käytettynä?
Työkavereina virolaisia jotka sanovat noin tapahtuvan jonkin verran. Jokaisessa maassa kun ottaa 100tkm välistä pois niin suomessa on loppukäyttäjällä mahdollisesti heikossa kunnossa oleva velalla ostettu auto.
Ei tuon moottorin pitäisi noilla kilometreillä hajota jos on huollettu.
Työkavereina virolaisia jotka sanovat noin tapahtuvan jonkin verran. Jokaisessa maassa kun ottaa 100tkm välistä pois niin suomessa on loppukäyttäjällä mahdollisesti heikossa kunnossa oleva velalla ostettu auto.
Ei tuon moottorin pitäisi noilla kilometreillä hajota jos on huollettu.
-
- Mersumies
- Viestit: 2321
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 3.0 CDI V6 koneen kestävyys / tyyppiviat
Älä osta UK:sta mitään konetta. Jos ei ole heti rikki niin kohta on kun niillä on maaninen tarve purkaa kaikki irtonainen kokonaisista moottoreista.PKoo73 kirjoitti: ↑Ke 24.02.2021 19:52 Itellä hajosi ko. moottori joka oli ajettu 274 000 km. Auto oli tuontiauto Virosta jolla ehdin ajaa viikon!
Onko nämä näin paskoja koneita?!
Pakkasta oli -23 astetta ja auto hyytyi n. 200-300 metrin ajon jälkeeen eikä enää startannut. Korjaamo sanoi että kampiakseli ei liiku mihinkään ja moottori on jumissa.
Öljypumppuun tuli ehkä vika, koska todennäköinen vika oli että moottori ei saanut öljyä!
Vaihtokone Englannista maksaa rahdin kanssa n. 2500 €.
Saksasta tai Itävallasta ainoastaan.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 3.0 CDI V6 koneen kestävyys / tyyppiviat
Kaipa se on tutkitu,PKoo73 kirjoitti: ↑Ke 24.02.2021 19:52 Itellä hajosi ko. moottori joka oli ajettu 274 000 km. Auto oli tuontiauto Virosta jolla ehdin ajaa viikon!
Onko nämä näin paskoja koneita?!
Pakkasta oli -23 astetta ja auto hyytyi n. 200-300 metrin ajon jälkeeen eikä enää startannut. Korjaamo sanoi että kampiakseli ei liiku mihinkään ja moottori on jumissa.
Öljypumppuun tuli ehkä vika, koska todennäköinen vika oli että moottori ei saanut öljyä!
Vaihtokone Englannista maksaa rahdin kanssa n. 2500 €.
mutta onhan se konen varmasti mikä on jumissa eikä joku sen apulaiteista tai turbin/vaihteisto
taas kerran
(yllätävän monesti on paljastuntun että on tuomittu koneneen
olevan jumissa kun ihan muuta on jumissa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 494
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: 3.0 CDI V6 koneen kestävyys / tyyppiviat
eiköhän tuo viron auton ongelma ole jo havaittu aiemmin ja tehty joku hakkikorjaus tai laitettu jotain peräöljyä koneeseen että saatu myytyä
W212 E350cdi
Re: 3.0 CDI V6 koneen kestävyys / tyyppiviat
Virosta tuoduissa oli ennen usein vastukset airbagien tilalla, kiireisimmät tehty karvap*rseliitoksilla.
Tuli kyllä sellainen kauhu sieltä suunnasta tulevia autoja kohtaan, että ei koskaan.
Asiaan; eihän noita juuri tuollaisilla kilometreillä ole hajonnut, joillain ajettu melkein kolme kertaa tuo matka avaamatta.
Toisaalta taas ne muutamat mitä tiedän hajonneen on juurikin menneet jumiin, kampiakselin laakeriliuskat päällekkäin.
Tuli kyllä sellainen kauhu sieltä suunnasta tulevia autoja kohtaan, että ei koskaan.
Asiaan; eihän noita juuri tuollaisilla kilometreillä ole hajonnut, joillain ajettu melkein kolme kertaa tuo matka avaamatta.
Toisaalta taas ne muutamat mitä tiedän hajonneen on juurikin menneet jumiin, kampiakselin laakeriliuskat päällekkäin.
oulaistenliikenne.fi
Re: 3.0 CDI V6 koneen kestävyys / tyyppiviat
Kolariautoja ylimaalattu eri väriin ja sitten myyntiin. Näitä olen nähnyt. Samoin ainakin kahdesta autosta kasatun X6:n . Voi sieltä hyviäkin löytää.. Kaveri kerran kävi siellä autokaupassa. Mittarilukema oli kahdessa autossa pienempi kuin öljynvaihto tarrassa. Vaihtoi kauppaa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 3.0 CDI V6 koneen kestävyys / tyyppiviat
Jos joskus matakilette autoja tutkimassa LV tai PL
niin viron tarjonta on niihin verrattuna kuin tehtaan jäljiltä...
niin viron tarjonta on niihin verrattuna kuin tehtaan jäljiltä...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 3.0 CDI V6 koneen kestävyys / tyyppiviat
Toi Itämeri on siitä hauska väli kulkea, että sillä välillä häviää äijältä muisti ja autosta kilsat
616cdi
ML320
ML320