E250D -94 käyttöautoprojekti & 250D -93 kunnostus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

E250D -94 käyttöautoprojekti & 250D -93 kunnostus

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Niinhän siinä sitten kävi että W124 tuli takaisin meidänkin perheeseen. Itse en ollut tällä kertaa asialla vaan aluksi vanhaan kunnon mersuun hairahtui vanhin veljeni Petri. Petri oli jo jonkin aikaa etsinyt itselleen luotettavaa dieselmersua ja nimenomaan näistä vanhemmista vaihtoehdoista. Sen verran on ilmeisesti velimiestä hirvittänyt näiden uudempien "Sähkömersujen" ongelmat että hänen mielestään on parempi pysyä niistä erossa. No oli niin tai näin, on 124 vielä tänäpäivänäkin varsin miellyttävä käyttöauto. Se on hiljainen, jopa taloudellisempi kuin uudemmat ja harvinaisen hyvä ajaa.

Alunperin 300SD W126:sta tovin etsittyämme päädyimme kuitenkin tutkimaan myös W124 kantaa. Ihan helposti ei vaihtoehtoja löytynyt, vaikka tarvittaessa olisimme olleet valmiita maksamaan hyvästä oikeasti hyvän hinnan. Vaatimus oli kuitenkin, että auto olisi väriltään musta, bornit, hopea tai almandinrot. Sisustavaihtoehdoista kelpaisi ainoastaan nahka tai karo ja auton tuli ehdottomasti olla manuaali. Vain 250 diesel kelpaisi konehuoneen puolelle ja kilometrit pitäisi olla inhimilliset. Näillä ehdoilla metsästimme autoa puolisen vuotta kunnes myyntiin sattui keskisuomesta varsin pahaan jamaan korin puolesta päässyt -94 E-malli. Auto oli joskus kokenut joitakin kolarivaurioita ja kunnostus ei ollut mennyt ilmeisesti aivan parhaalla mahdollisella tavalla. Korjausten seurauksena ruostepeikko oli sitten päässyt puraisemaan ihan kunnolla. Auto toki oli alkuperäinen 199 metallimusta 20V 250D tekniikalla, karo sisustalla ja kilometreiltään vain 290tkm ajettu. Sen verran näiden kanssa itsekkin pelanneena tuo kilometripuoli saattaa jopa pitää kutinsakkin sillä teknisesti auto oli oikein miellyttävä ajaa ja sisusta vaikutti siistiltä kuskin penkin kulumaa lukuunottamatta. Koska autoa ei oltu hinnalla pilattu päätti veli ostaa auton projektiksi ja pyysi minua auttamaan sen kuntoon saattamisessa. Auton kanssa olisi melkoinen työmaa sillä se ylimaalattaisiin mittavin ruostekorjausten jälkeen ja kaikki rikkinäinen korvattaisiin purkuautoista saaduilla ehjillä osilla. Tosin kukaan ei vielä arvannut millainen raato tässä olisi oikeasti kyseessä...

Auto ostokunnossa:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Joskus kesäkuun nurkilla 2013 auto saatiin Pohjanmaalle ja laitettiin viikon ajon jälkeen suoraan seisontaan. Tallilla sattui olemaan hvyin tilaa sillä oma projektini -59 Cadillac oli juuri maalattavana ja saapuisi takaisin vasta syksyllä. Petri purki auton osiin ja totuus alkoi paljastua. Aina ei tarvinnut juuri pulttejakaan availla kun osia sai irroitettua ihan ilmankin. Huonostihan ne tuohon ilmaan kiinnittyy kun kaikki kiinnityspaikat on varissut pölynä ilmaan. Siitä alkoikin koko kesän kestänyt osien metsästys ympäri Suomenmaata. Suurimmaksi ongelmaksi muodostui hyvien alkuperäis etulokarien hankkiminen. Lopulta auton alkuperäisistä ja uusista melkein hyvistä tehtiin hitsaamalla yhdet hyvät lokasuojat. Suurena apuna osien haalimisessa oli Mäntsälässä majaa pitävä Ari S ja ilman hänen purkuautoistaan sopivasti saatuja osia ei tästä projektista olisi tullut yhtään mitään. Ja sitä osaahan tarvittiin. En oikeastaan edes tiedä kuinka monta farmarin perällistä kiikutin tavaraa tuohon lankkuun kesän aikana ja vielä pitkälti loppuvuoteen asti. Purkuautoista yritettiin etsia aina parhaat vaihtoehdot ja idea oli että kun kerran autoa on alettu kunnostamaan niin tehdään sitten loppuun asti.

Ensimäisellä reissullani kyselinkin kuinka paljon otan korjauspalaa mukaan auton takanurkkaan. Aluksi takavalon alle tarkoitettu pala paisui lopulta koko takalonkaksi jonka joutuisi vaihtamaan että ruosteet saataisiin kitkettyä. Jostain kumman syystä auton ovet ja konepelti olivat varsin hyvät mutta takaluukku ja koko perän alue vaikutti että sitä oltaisiin säilytetty merivesialtaassa.

Totuus kunnosta:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ei siinä oikein varmaan ketään naurattanut kun totuus auton kunnosta selvisi. Ihan pikkukorjauspaloilla ei tämän korjauksessa selvittäisi. Keskimmäinen veljeksistä Juha, joka avusti pitkältä Cadillacinkin hitsaustöissä tuli mukaan projektiin ja jeesasi hitsausten kanssa. Mäntsälästä matkaan lähtenyt lonkka siivottiin ylimääräisistä pelleistä ja samalla autosta poistettiin vastaava pala. Kukaan meistä ei ole mikään autopeltiseppä eikä vastaavia näin rajuja korjauksia oltu ennen tehty, mutta pohjalaisella jääräpäisyydellä saimme palan paikalleen ja jopa suurinpiirtein oikean paikkaan. Mielenkiintoinen hitsausurakka lankesikin allekirjoittaneen harteille kun kaikki puuttuva pelti pitäisi taikoa takaluukun pohjalle, varapyörankotenlon ja runkotolppien ympäristöön. Hitsaukset alkoivat jo näyttää hyvältä kun aloimme raapia pyöränaukoista sikafleksiä pois. Mielenkiintoisena kikkana ilmeisesti edellinen omistaja oli paikannut ruostereijät mehukattipurkista leikatuilla muovinpaloilla ja sikafleksillä. Velimies ounastelikin että taitaa sikafleksi olla ollut tarjouksessa Keuruun K-raudassa ennen kuin auto on pitänyt keväällä -13 katsastaa :roll:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Takaluukun hitsisaumat hiottiin ja saumattiin koriakryylillä. Päälle maalattiin aluksi epoksi ja pintaan alkuperäisen kaltainen mattaharmaa akryyli. Alkuperäisen sisälokasuojan ulompi osa vaihdettiin kuskin puolelle ja päälle hitsattiin takakaaren korjauspala. Etuvalojen takapuolelle hitsattiin palat kummallekkin puolelle ja toiselle puolelle sen verran suuri että se oli otettava varaosaautosta. Takahiekkapeltiä jouduttiin oikomaan sillä siinä oli vanha kolarivaurio. Helmojen pintaruosteet hiottiin ja lokasuojien alapuolelle tehtiin pieniä korjauksia. Hyväpeltinen E-luukku löytyi foorumin kautta Aurasta. Mäntsälästä puolestaan alkuperäinen Oriksen irroitettava vetokoukku joka sovitettiin autoon ennen maalarille vientiä.

Kuva

Kuva

Kuva

Auto lähti paikalliselle maalarille elokuussa juuri kun oma Cadillac oli saapunut maalauksesta takaisin talliin. Sopimus olikin että kun caddy tulee takaisin ei tallissa harrasteta enää minkäänlaisia kipinätöitä maalauksista nyt puhumattakaan. Auton ollessa poissa metsästin autoon alkuperäiset C36:n AMG Monoblockit. Vanteet tullaan kunnostamaan kevään aikana kokonaisuudessaan jahka tässä ehtii. Mukana tulleet 16" lorinser kopiot puhallettiin ja pulverimaalattiin.

Kuva

Kuva

Maalaus oli sovittu olevan valmis viimeistään 1.5kk kuluttua mutta se venyi lopulta 5kk projektiksi. Ongelma oli lähinnä maalarin aikatauluissa eikä hän ehtinyt ottamaan auto työn alle. Syksyllä olikin hyvää aikaa käydä muita osia läpi. Penkki korjattiin ja siihen asennettiin kyynärnoja uudelleen verhoiltuna. Sisustan nippeliosia uusittiin melkoinen määrä ja koko sisusta pestiin läpikotaisin. Petri asensi bitumattoa oviin ja takaluukkuun ja vahvisti ovipahveja sisäpuolelta. Autoon asennettiin ennen maalarille vientiä alkuperäiset penkinlämmittimet, alkuperäinen vetokoukun johtosarja ja sähköantenni.

Kun se auto viimein sitten palasi maalarilta välipäiviksi jouluna -13 oli pettymys melko suuri. Olimme kyllä tietoisia että mihinkään näyttelytason maalaukseen ei ollut tarkoitustakaan päästä ja maalari oli asiasta myös maininnut että jälkiä saattaa jäädä... No niitä jälkiä, roskia ja appelsiinia oli aika paljon. Petri on tehnyt jo vuosia sivuhommana myllytyksiä joten ehdotin hänelle vesihiontaa. Peten entinen työkaveri tiesikin asiasta melkoisesti yli kymmenen vuoden kokemuksella joten häneltä haettiin koneet ja laikat lainaan hyvien ohjeiden kera. Taisi se 25h ottaa kun auto oli hiottu komella eri karkeuden laikalla, perään lampaanvillalla, vohvelilla ja ties millä. Lopputuloksesta kuitenkin huomaa sen että kyllä se kannatti.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Myös detaljeihin kiinnitettiin huomiota ja mm. kynnyslistoihin uusittiin kaikki alumiiniteipit. Avainmen kuori uusittiin, vaihdettiin kaikki sisustan valot uusiin ja ehjiin, reijitetyt muovit vaihdettiin, laitettiin uudet kangasmatot, uusi tuulilasi, uusi kattoluukun tiiviste, kiinnikkeitä, uudet umpion lasit, ehjät umpion pohjat, ehjät takavalot, ehjä etupuskuri, uusi keulamerkki, avantgarde maski, kaikki nesteet ja öljyt, kaikki puslat käytiin läpi, koneen letkut ja tiivisteet käytiin läpi, kori ruostesuojattiin kokonaisuudessaan, putsattiin puunattiin hinkattiin jne. jne.

Kuva

Helmikuun alussa auto saatiin vihdoin nippuun kahdeksan kuukauden aherruksen jälkeen. Ilman maalarin aikataulutakkua projekti olisi ollut valmis kolmessa kuukaudessa. Pieniä muutoksia autoon vielä tulee ja joitakin korjauksia tehdään maalipinnan ja tiettyjen osien suhteen. Mahdollisesti myös "vahingossa" korinväriin maalatut puskurit ja helmat palautetaan orkkisväreihin eli harmaiksi niinkuin ne oli tarkoitus maalata alunperin. Pahoittelut huonolaatuisista kuvista. Dokumentointi on tapahtunut lähinnä puhelimen kameralla ja satunnaisesti. Joitakin kuvia saattaa löytyä veljen kätköistä, joten päivittelen niitä myöhemmin. Auto kuvataan kunnolla sitten kesällä kunhan saadaan kaikki pikkuhommat kuntoon ja Monoblockit alle...

Kuva

Kuva

Kuva

Ja ettei tylsää tule sillä välin tulee syksyllä isäni hankkima -93 250D työn alle. Auto ylimaalataan alkuperäisellä 199 värillä ja asennetaan madallussarja. Sen alkuperäinen Karo sisusta on purettu täysin, pesty ja korjattu ja asennettu takaisin. Paljon pikkusälää siihenkin vaihdettu ja vaihdetaan lisää. Kaikki tämä hoituu mukavasti tuon pääprojektin ohella joka löytyy osoitteesta garage59.blogspot.com

Ollaan kuulolla! 8)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 978
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: E250D -94 käyttöautoprojekti & 250D -93 kunnostus

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Nämä projektisi ovat todella kivoja luettavia ja katsottavia. Seuraan myös tuota Cadillac projektiasi. Jatka samaan malliin
Dodge Charger 440 R/T 1969
mölytoosa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 14.08.2012 22:17
Paikkakunta: Pukkila,eteläsuomi

Re: E250D -94 käyttöautoprojekti & 250D -93 kunnostus

Viesti Kirjoittaja mölytoosa »

Pientä projektia kyllä,onneksi on löytynyt hyviä korjaus paloja :thumbup:
käytössä 300TD -94 ,DODGE RAM 2500 -01
W123 250 -77 MR
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: E250D -94 käyttöautoprojekti & 250D -93 kunnostus

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ville126 kirjoitti:Nämä projektisi ovat todella kivoja luettavia ja katsottavia. Seuraan myös tuota Cadillac projektiasi. Jatka samaan malliin
Kiitos kannustuksesta! Mersuprojektit on aika rentouttavia tuohon Cadillaciin verrattuna. Se menee melkein jo työstä kun on tuolle linjalle lähtenyt.
mölytoosa kirjoitti:Pientä projektia kyllä,onneksi on löytynyt hyviä korjaus paloja :thumbup:
Ilman teikäläistä tästä ei olisi kyllä saatu ikänä valmista. :wink:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: E250D -94 käyttöautoprojekti & 250D -93 kunnostus

Viesti Kirjoittaja markoala »

Hienoa jälkeä!
Myydäänkö noita kynnyslistojen alumiini osia josssain?
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: E250D -94 käyttöautoprojekti & 250D -93 kunnostus

Viesti Kirjoittaja RH »

Melkoinen savotta, mutta hieno tuli :thumbup: .
Ja veditte sitten kaikki muovitkin korin kanssa samaan sävyyn :thumbup: :thumbup: .
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: E250D -94 käyttöautoprojekti & 250D -93 kunnostus

Viesti Kirjoittaja EVO X »

markoala kirjoitti:Hienoa jälkeä!
Myydäänkö noita kynnyslistojen alumiini osia josssain?
Alumiiniteippisettejä myydään eBayssa. Olikohan 19.90€ setti..
RH kirjoitti:Melkoinen savotta, mutta hieno tuli :thumbup: .
Ja veditte sitten kaikki muovitkin korin kanssa samaan sävyyn :thumbup: :thumbup: .
Se oli vahinko :)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: E250D -94 käyttöautoprojekti & 250D -93 kunnostus

Viesti Kirjoittaja felmit »

Jäi mietityttämään kumpi on helpompaa korjata: kori vai mekaniikka. :roll:
Omassa on kori kuin uusi tuohon verrattuna, mutta kilometrejä on tuplasti enemmän

Hienon käyttöauton tuolla hoidolla saa.
autodidakti
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: E250D -94 käyttöautoprojekti & 250D -93 kunnostus

Viesti Kirjoittaja EVO X »

felmit kirjoitti:Jäi mietityttämään kumpi on helpompaa korjata: kori vai mekaniikka. :roll:
Omassa on kori kuin uusi tuohon verrattuna, mutta kilometrejä on tuplasti enemmän

Hienon käyttöauton tuolla hoidolla saa.
Kummassakin on omat hyvät ja huonot puolensa. Riippuu myös vähän tekijän suuntautumisesta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: E250D -94 käyttöautoprojekti & 250D -93 kunnostus

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Päivitys E-mallin osalta. Vaikka meikäläiselläkin on ollut jos jonkinlaista vannetta niin veljen kysyessä mitkä vanteet autoon laitetaan vastasin samantien että Monoblockit. Jostain kumman syystä nämä ysärihelmet vain miellyttävät silmää vuosi vuodelta enemmän. 17" suurempia vanteita ei käyttöautona toimivaan autoon haluttu, joten sellaisia alettiin metsästämään. Alunperin haaveissa oli RH:n valmistamat Topline AA:t koossa 17x9" taakse ja 17x8" eteen. Näitä herkkuja ei kuitenkaan tullut tarpeeksi hyväkuntoisina hintaansa nähden vastaan, mutta aikansa etsittyäni löysin aidot W202 C36 AMG:n monoblockit koossa 8.5x17 ja 7.5x17". Takavanteissa on lisäksi hieman etuvannetta pienempi ET, joten se tulee mukavan leveälle olematta kuitenkaan yliampuva.

No keväällä näitä helmiä oli tarkoitus alata fiksaamaan, eli uusi maali ja kehien kiillotus. Sattumalta kuitenkin törmäsin myynti-ilmoitukseen toisista aidoista monoblockeista ja kävin hakemassa ne talteen. Nämä uudet monot olivat aiempia parempi kuntoisemmat ja vielä kehätkin tehtaan lakassa. Päätin tehdä Eemeliin näistä kesävanteet ja jätin toiset AMG:T odottelemaan tuon vanhemman 2.5:n kunnostusta.

Kuva

Kohtuullisen hyvin säilyneet vanteet on mukava lähtökohta, mutta tiedossa oli myös se että varsinkin aitojen merkkivanteiden kehien lakka on todella tiukassa. Kahden illan puhdistelujen ja lukemattomien maalinpoistokerrosten jälkeen kehät olivat valmiit hiottavaksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Kehien hionta tapahtui rutiinilla vaikka edellisestä kerrasta onkin jo aikaa. Toteutus tavanomainen, puhdistuslaikkaa kanttaereihin ja vesihionta 240-400-600-800-1000-1200-1500 papereilla. Pari kierrosta alkukiillotusta käsin ja muutamalla eri lumppulaikalla ja vahalla pinnat siliäksi. 6-tunnin iltasession jälkeen kiillotus/hionta operaatio oli valmis.

Kuva

Seuraavana aamuna vanteet kyytiin ja maalaamolle. Ruiskutin pintaan mielestäni parhaan vannehopean eli Mersun 744-Brilliantsilberin. Perään useampi kerros lakkaa.

Kuva

Vanteiden päälle pyöräytettiin uuden Barum Bravurikset koossa 215/45R17 ja komeus kruunattiin uusilla kromitähtisillä keskimerkeillä.

Kuva

Auto siis tällä erää kesäkunnossa ja varsin mukavan näköinenhän siitä tuli. Pientä viilausta vielä vaatii sinne tänne. Pieniä päivityksiä on tehty mm. kabiinin puolelle vaihdettiin Sportlinen nahkaratti.

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: E250D -94 käyttöautoprojekti & 250D -93 kunnostus

Viesti Kirjoittaja RH »

:thumbup:
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 978
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: E250D -94 käyttöautoprojekti & 250D -93 kunnostus

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Tolkuttoman hieno peli :thumbup:
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17302
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: E250D -94 käyttöautoprojekti & 250D -93 kunnostus

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lopputulokselle iso :thumbup: , vaan kyllä lukiessa ihmetytti miksi aihioksi on valittu koriltaan noin huono yksilö.
wiimax.fi
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: E250D -94 käyttöautoprojekti & 250D -93 kunnostus

Viesti Kirjoittaja EVO X »

dealer kirjoitti:..lukiessa ihmetytti miksi aihioksi on valittu koriltaan noin huono yksilö.
Noh, sanotaanko nyt että auton olisi voinut kyllä paremminkin käyd läpi ennen ostoa :oops: Tulipahan tehtyä..silti.

Tuo toinen 250D joka tulikin hieman myöhemmin talouteen on koriltaan todella hyvä. Mutta vaatii sekin paljon töitä että se on vimpan päälle. Kyseisen yksilön kunnostus jäi nyt sitten isän osalta kesken ja auto siirtyy siis minulle. Cadillac projektin valmistuttua tuo auto käydään läpi ja kunnostetaan museokelpoiseksi.

Kiitoksia poijille peukuista.Kerron Petrille terveisiä :wave:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
JTee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Ke 21.03.2012 20:27
Paikkakunta: Lapua

Re: E250D -94 käyttöautoprojekti & 250D -93 kunnostus

Viesti Kirjoittaja JTee »

Komian näkööstä jäläkiä ja melekoonen savotta on kyllä ollu. Iso :thumbup:
Juha tuohon lokasuojia joskus kyselikin, silloin ei ehjiä ollut tiedossa...
Seuraavaan projektiin jos joutuu uusimaan niin kaverilta löytyy alkuperäiset korjauspalat takakaariin ja uudet maalamattomat etulokarit jotka myöskin orkkislaatua :wink:
Vastaa Viestiin