Mersun hankinta C/E *tuli vika* =( ja vika korjattu =)
Mersun hankinta C/E *tuli vika* =( ja vika korjattu =)
Moikka, emäntä on puhunut että johtotähti tulisi olla perseenalla =) Itse olen hänelle suositellut C:tä w203 2005-06 tai E:tä w211 ja samaa vuosimallia.
Kone riittäisi 2.0 tai 2.2 cdi. manuaali tai automaatti.
Onko mitään niksiä mitä tulisi tietää ja heikkoja paikkoja. Miten nivelet jne kestää, onko ollut automaattien kanssa ongelmia enemmän ajetuissa?
Itsellä nämä "uudet" mersut vähän uutta ja omituista
Hintahaitari 10-12te joten ei ihan 500t ajettua tarvisi ostaa.
Kone riittäisi 2.0 tai 2.2 cdi. manuaali tai automaatti.
Onko mitään niksiä mitä tulisi tietää ja heikkoja paikkoja. Miten nivelet jne kestää, onko ollut automaattien kanssa ongelmia enemmän ajetuissa?
Itsellä nämä "uudet" mersut vähän uutta ja omituista
Hintahaitari 10-12te joten ei ihan 500t ajettua tarvisi ostaa.
Viimeksi muokannut japex, Su 09.03.2014 20:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Mersun hankinta C/E
Konepellillekö se meinaa istahtaa?japex kirjoitti:johtotähti tulisi olla perseenalla
(sori, oli pakko)
Re: Mersun hankinta C/E
Riippuu paljolti emännän mieltymyksistä, kumman konepellille istahtaa... (sori, oli pakko jatkaa... )
Eikun oikeasti.
Valinta on varmaan aika lailla lähtökohtaisesti kiinni siitä, paljonko on tilan tarvetta ja/tai minkä kokoisella autolla ehkä enempi tykkää ajella.
Ja tosiasiahan on, että 203 olisi myös jonkin matkaa huokeampi hankkia myös käytettynä. Ero ei taida suhteellisestikaan kyllä olla enää samaa tasoa kuin uutena, eli käytettyyn 211 sijoittamisella saisi ikäänkuin enemmän autoa rahalleen. Mutta niissä 203:ssa ei myöskään ole 211-mallin SBC-jarruja, jotka itseäni on juurikin viime aikoina mietityttänyt, kun on ollut vähän hikeä otsassa tuommoisen 211 perään. Huoltoneuvoja merkkikorjaamossa tiesi kertoa, kun asiaa kysyin, että viime aikoina noiden sähköjarrujen korjaamisen korvaamisen linja on mennyt siinä kahdeksassa vuodessa ja aukottomassa huoltohistoriassa. Sen yli jää sitten arvailujen varaan. Kustantaa vissiin sen kaks ja puoli tonnia, eli ei ihan halpaa... Mutta olet kuitenkin haarukoimassa tuohon ikähaarukkaan sopivaa autoa, joten se huoltokirja lienee sitten se ainoa kohde siltä kantilta tarkastettuna, jos sitä ei ole jo laitettu. Molemmat, myös uusimmat 203-koriset käsittääkseni vastustavat aika hyvin korroosiota ja eihän tuommosessa perusautossa, jollaista suunnittelet vissiin suurempia sudenkuoppia normaalin ikääntymisen ohella ole.
Jos olisin itse perusdiisselin perään, niin esim. tuossa voisi olla mielenkiintoinen kohde, olettaen että farmari on vaihtoehto, vaikka perslämmittimet näyttäis puuttuvan:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5867740" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja 203 pari tonttua halvemmalla:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6037301" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikun oikeasti.
Valinta on varmaan aika lailla lähtökohtaisesti kiinni siitä, paljonko on tilan tarvetta ja/tai minkä kokoisella autolla ehkä enempi tykkää ajella.
Ja tosiasiahan on, että 203 olisi myös jonkin matkaa huokeampi hankkia myös käytettynä. Ero ei taida suhteellisestikaan kyllä olla enää samaa tasoa kuin uutena, eli käytettyyn 211 sijoittamisella saisi ikäänkuin enemmän autoa rahalleen. Mutta niissä 203:ssa ei myöskään ole 211-mallin SBC-jarruja, jotka itseäni on juurikin viime aikoina mietityttänyt, kun on ollut vähän hikeä otsassa tuommoisen 211 perään. Huoltoneuvoja merkkikorjaamossa tiesi kertoa, kun asiaa kysyin, että viime aikoina noiden sähköjarrujen korjaamisen korvaamisen linja on mennyt siinä kahdeksassa vuodessa ja aukottomassa huoltohistoriassa. Sen yli jää sitten arvailujen varaan. Kustantaa vissiin sen kaks ja puoli tonnia, eli ei ihan halpaa... Mutta olet kuitenkin haarukoimassa tuohon ikähaarukkaan sopivaa autoa, joten se huoltokirja lienee sitten se ainoa kohde siltä kantilta tarkastettuna, jos sitä ei ole jo laitettu. Molemmat, myös uusimmat 203-koriset käsittääkseni vastustavat aika hyvin korroosiota ja eihän tuommosessa perusautossa, jollaista suunnittelet vissiin suurempia sudenkuoppia normaalin ikääntymisen ohella ole.
Jos olisin itse perusdiisselin perään, niin esim. tuossa voisi olla mielenkiintoinen kohde, olettaen että farmari on vaihtoehto, vaikka perslämmittimet näyttäis puuttuvan:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5867740" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja 203 pari tonttua halvemmalla:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6037301" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mersun hankinta C/E
Okei kiitoksia, eli 211:sestä kalliita remppoja mahdollisesti luvassa tuon SBC:n ja ilmaalustan takia ?
Re: Mersun hankinta C/E
Ei tuo SBC ja farmarin ilmajousitus nyt yksiselitteisesti varmaa rahanmenoa tarkoita. Henk.koht. en tiedä ketään kuka olisi joutunut remppaamaan kumpaakaan. Omassa ei ole SBC:tä mutta ilmapalkeet takana, mitkä hieman arvellutti itseä. Hieman lueskelua ja parempi laatuiset pussit päätähuimaavat 270€/kpl, mitkä kestää sitten reippaasti koko loppuajan mitä auto mulla tulee olemaan ja kuitenkin aivan ehdoton varuste tuo tasonsäätö farkussa.
w211 myös huomattavasti lämpöisempi auto talvisin, johtuen sähkövastuksella lämmitettävästä sisäilmasta kylmällä moottorilla. Eli lämmintä ilmaa pukkaa heti kovallakin pakkasella kun auton käynnistää. Tiloiltaan 211:n myös omaa luokkaa verrattuna 203.
Tässä omia mietteitä kun oli autonvaihto ajankohtainen, ei tarvinut kahta kertaa miettiä kumman haluaa
w211 myös huomattavasti lämpöisempi auto talvisin, johtuen sähkövastuksella lämmitettävästä sisäilmasta kylmällä moottorilla. Eli lämmintä ilmaa pukkaa heti kovallakin pakkasella kun auton käynnistää. Tiloiltaan 211:n myös omaa luokkaa verrattuna 203.
Tässä omia mietteitä kun oli autonvaihto ajankohtainen, ei tarvinut kahta kertaa miettiä kumman haluaa
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Mersun hankinta C/E
Jokatapauksessa osta uudempi kuin -04 jolloin ainakin w203 muuttui kori suojaus ja sähköt paremmiksi.
automaatti olisi ehdoton..en ottaisi kokemuksen jälkeen enää manulla.
Veljellä tollanen w203 220cdi ja tosi hyvin ja ei vikoja ollut 10vuoteen mitä ollut ja on edelleen...eteneminen lumessa on kyllä huonoa e-malliin nähden.
automaatti olisi ehdoton..en ottaisi kokemuksen jälkeen enää manulla.
Veljellä tollanen w203 220cdi ja tosi hyvin ja ei vikoja ollut 10vuoteen mitä ollut ja on edelleen...eteneminen lumessa on kyllä huonoa e-malliin nähden.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mersun hankinta C/E
Jos itse valitsisin ni facelift W211 ilman airmaticccia. C on aikamoinen kolikärry, E on erinomainen ajonautinto. Automaatti tietysti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mersun hankinta C/E
Okei, pittää käydä kokeilemassa kumpaakin, sedania ollaan katseltu kummassakin mallissa, tarkoittaako se automaattisesti että ei ole ilmajousia takana eemelissä?
Onko nämä mersun koneet ketjukoneita jo solkenaan?
Onko nämä mersun koneet ketjukoneita jo solkenaan?
Re: Mersun hankinta C/E
Ei oo ilmapusseja takana, jos on niin joka kulmassa sitten.
Kaikki on ketjuja ja dieseleissä ihan kestäviäkin. Uudet rellun pikkucdi-koneet (mm- B-sarja) on sitten kuminauhalla.
Kaatuvat penkit ois aika jees noihin sedaneihin IMO, niitä harvoissa vaan tahtoo olla.
Automaatti on sairaasti mukavampi, mutta kalliimpi ylläpitää (öljyjä täytyy vaihdella, ja joskusharvoin sieltä jotain hajookin).
Kaikki on ketjuja ja dieseleissä ihan kestäviäkin. Uudet rellun pikkucdi-koneet (mm- B-sarja) on sitten kuminauhalla.
Kaatuvat penkit ois aika jees noihin sedaneihin IMO, niitä harvoissa vaan tahtoo olla.
Automaatti on sairaasti mukavampi, mutta kalliimpi ylläpitää (öljyjä täytyy vaihdella, ja joskusharvoin sieltä jotain hajookin).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mersun hankinta C/E
Ainiin onko c 200cdi 90kw automaatilla ihan patalaiska?
Tässä olisi hyvinkin houkutteleva peli
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6092966" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä olisi hyvinkin houkutteleva peli
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6092966" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mersun hankinta C/E
Eiköhän tuollakin pärjää ja jos ei NM:kit Tuikku ja CDI203 piristää sitä. Automaattina MB ehdottomasti !
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Mersun hankinta C/E
Autoliikeet ne osaa.japex kirjoitti:Ainiin onko c 200cdi 90kw automaatilla ihan patalaiska?
Tässä olisi hyvinkin houkutteleva peli
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6092966" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei tuossa mitään nahkasisustaa ole.
Oisko harkinnan paikka tuolle mallille
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5909617" onclick="window.open(this.href);return false;
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Mersun hankinta C/E
Kyllähän tuo W204 himmottaisi kovasti, mutta hinta rupeaa vielä pistämään vastaan. Tuon linkin 203:sen voisi saada vähän 10 päälle ja tuosta edullisesta 204:sesta tuskin paljoa saadaan tingittyä.
Mitä tarkoitat että ei ole nahkasisustaa? Kovasti se minusta siltä näyttää.
Mitä tarkoitat että ei ole nahkasisustaa? Kovasti se minusta siltä näyttää.
Re: Mersun hankinta C/E
Joo, niin näyttää. Sisustakoodi tässä autossa on 111A, joka käsittääkseni (kuten kaikki ykkösellä alkavat) tarkoittaa nahkajäljitelmää. Tässä tapauksessa tarkemmin musta/antrasiitti.japex kirjoitti: ...
Mitä tarkoitat että ei ole nahkasisustaa? Kovasti se minusta siltä näyttää.
...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Mersun hankinta C/E
Ajelen tänään katsomaan juuri tuota autoa, koitan käydä samalla katsastamassa E-mallin sedania, kun tuo farmari on aikamoinen laiva Saisi vähän vertauskuvaa.
Kerron kyllä tuleeko c malli mukana kotiin =)
Kerron kyllä tuleeko c malli mukana kotiin =)
Re: Mersun hankinta C/E
käy nyt ainakin kokeilemassa sitä E:tä ennenkun ostat tuon. aivan varmasti kokeilemisen arvoinen auto tuo eemelikin. itse tykkään kyllä, korimalli on silmälle hyvä ja ajettavuudeltaan hyvä ja mukava.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Mersun hankinta C/E
Meillä perheessä noita c-koppasia sedaneita 3 vm. 99,04,12. Tuo 04 (käyttöönotettu 12/03)cdi on sportti eli 90 kw, jossa alusta pikkusen matalampi, sisusta ja ratti erilaiset kuin tavallisissa, isommat jarrut ja sitä kautta myös pitää olla 17-tuumaiset renkaat. Sportissa myös alkuperäisvanteina adharaz-vanteet. Jotenkin tuntuu perstuntumalta että tuo sportti istuu tiessä paremmin kuin classic. Korroosio-ongelmaa ei kyllä ole näkynyt alustassa yhdessäkään, 99-mallisessa nyt toisessa etulokasuojassa näkyy pikku kukkaa tulleen. Tuo sportti oli ajettu 65 tkm (Suomi-auto) kun tuli meille, nyt jotain 210 tkm ja remontteina on ollut termostaatin vaihto, yhden oven keskulukituksen (pärräys) korjaus ja takimmaisten etualatukivarsien (meniköhän oikein?) vaihto ja yksi jousen vaihto eteen. On kyllä tykätty meillä. Eikö tuo sportti tuolla liikkeessä ole vähän kallis? Mielestäni mersua ei saa missään tapauksessa ottaa/ostaa muutoin kuin automaattina.
Re: Mersun hankinta C/E
Meillä perheessä noita c-koppasia sedaneita 3 vm. 99,04,12. Tuo 04 (käyttöönotettu 12/03)cdi on sportti eli 90 kw, jossa alusta pikkusen matalampi, sisusta ja ratti erilaiset kuin tavallisissa, isommat jarrut ja sitä kautta myös pitää olla 17-tuumaiset renkaat. Sportissa myös alkuperäisvanteina adharaz-vanteet. Jotenkin tuntuu perstuntumalta että tuo sportti istuu tiessä paremmin kuin classic. Korroosio-ongelmaa ei kyllä ole näkynyt alustassa yhdessäkään, 99-mallisessa nyt toisessa etulokasuojassa näkyy pikku kukkaa tulleen. Tuo sportti oli ajettu 65 tkm (Suomi-auto) kun tuli meille, nyt jotain 210 tkm ja remontteina on ollut termostaatin vaihto, yhden oven keskulukituksen (pärräys) korjaus ja takimmaisten etualatukivarsien (meniköhän oikein?) vaihto ja yksi jousen vaihto eteen. On kyllä tykätty meillä. Eikö tuo sportti tuolla liikkeessä ole vähän kallis? Mielestäni mersua ei saa missään tapauksessa ottaa/ostaa muutoin kuin automaattina.
Re: Mersun hankinta C/E
Saan tänään eemelin 90kw vm: 2006 koeajoon, ennenkuin lähden katsomaan tuota c:tä helsinkiin. Saa hyvän vertauskuvan autoista =) Ja muori saa päättää, ison ja pienen välilläpera8x kirjoitti:käy nyt ainakin kokeilemassa sitä E:tä ennenkun ostat tuon. aivan varmasti kokeilemisen arvoinen auto tuo eemelikin. itse tykkään kyllä, korimalli on silmälle hyvä ja ajettavuudeltaan hyvä ja mukava.
Re: Mersun hankinta C/E
E mersu käytiin ajamassa ja tykättiin kovasti, hiljasempi ja pehmeämpi kuin c malli. Mutta juurikin tuon linkin c löysi kotiin helsingistä. Kunto oli erittäin hyvä ja ajettavuus sporttisempi ja jämäkämpi kuin eessä ja siihen emäntä ihastu. No toivotaan huolettomia kilometrejä.
Kiitoksia kaikille neuvoista ja vinkeistä.
Kiitoksia kaikille neuvoista ja vinkeistä.
Re: Mersun hankinta C/E
Cee on soppelin kokoinen auto. Käsiteltävyys ja esim.pysäköinti helppoa.japex kirjoitti:E mersu käytiin ajamassa ja tykättiin kovasti, hiljasempi ja pehmeämpi kuin c malli. Mutta juurikin tuon linkin c löysi kotiin helsingistä. Kunto oli erittäin hyvä ja ajettavuus sporttisempi ja jämäkämpi kuin eessä ja siihen emäntä ihastu. No toivotaan huolettomia kilometrejä.
Kiitoksia kaikille neuvoista ja vinkeistä.
E malli on maantieauto.Tulee ajeltua huvikseen pitkiäkin reissuja.
Oliko huollot hoitunut ajallaan kyseisessä ?
Automaattiöljyjen vaihto tärkein juttu näissä.
Kilometreille ei niinkään painoarvoa.Hyvin huollettu tärkeämpi näissä vanhoissa
Keulan niveliä noista menee,mutta jos normaali kokoiset renkaat niin vähempi.
Mystisiä sähkövikoja tai tehonpuutetta voi joskus esiintyä.
Vertaistukikeskus (tämä foorumi) auttaa ratkaisemaan pulmia.Osien vaihtoon suinpäin ei kannata ryhtyä.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Mersun hankinta C/E
Ahaa, ehdit ostaa auton. Oli jo eilen tarkoitus kirjoitella asiaan liittyen, lähinnä elämää w203 farmarin kanssa. W203 on suhteellisen pieni takatiloiltaan, etupenkit on todella jees tällaisen 182cm/117kg. painijan kanssa. Kyllä takapaksillekkin mahtuu jos ei ole turhan nuuka tilojen suhteen. Isäni ja äitini on ajanut maailman sivu rättisitikalla, kuplalla ja 100a datsunilla, minun ja siskoni kanssa. Se on vain asenteesta ja tottumuksesta kiinni. Ostin oman C-sarjalaisen syksyllä. Tiedostin E-sarjan ja C-sarjan viat aika hyvin. Valikoin manuaalivaihteiston ja c220cdi-mallin. E-sarjasta on kokemuksia vain ystävältä. Ystäväni sanoi: elä osta E:tä jos ei ole lompakko kunnossa. Hän on korjannut autostansa laatikon (glykolivuoto), takapussit ja SBC:een. E-sarja on isompi, hiljaisempi, mutta hinnoissa ei ole hirveästi eroa, johtuukohan juuri noista edellä mainitsemistani vioista. 3 viikkoa sitte tulimme Rukalta kotia. Autossa oli 4 aikuista ja heidän matkatavarat. Yhtään enempää ei olisi tavaratilaan mahtunut. Minulle olisi kelvannut myös 200cdi, mutta kuulin, että voimansiirto on löyhempi manuaalissa. Man.laatikosta pikkusen.. Aikaisemmin omistamani Passat -08 1.9tdi omasi surkean alaväännön. Outo kuski sai VW sammumaan 100%. Eli tyhjäkäynnin tuntumassa olevat väännöt oli surkeat. M-B:eeni vieraat kuskit ei ole saanut kapinetta sammumaan kertaakaan. M-B manuaali on erittäin hyvä vaihtoehto, ei se ole paha käyttää, vaan helppoa, ja pääsee eroon mahdollisista glykolit laatikkoon viasta, joka maksaa yhden Hawaijin matkan. Automaatti on makea. Edellinen autoni BMW 523i on tällaisella laatikolla varustettu. Sen takia ostin silloin, kun tiesin, että vaaraa ei ole hajoamisen takia. BMW dieselit on eri asia!. Onnea uuden autosi johdosta!
M-B E200cdi -07
Re: Mersun hankinta C/E
Itse ostin molemmat. E facelift 220 CDI ja S204 220 CDI automaatteja molemmat. Sanoisin että E on ehkä hieman hiljaisempi ja mukavampi matka ajossa, mutta C tai E niin hyvä valinta joka tapauksessa.
MB W115 220D -73
MB W123 300D -81
MB W202 220 CDI -00
MB W211 220 CDI -08
MB S204 220 CDI -14
MB W115 220D -73
MB W123 300D -81
MB W202 220 CDI -00
MB W211 220 CDI -08
MB S204 220 CDI -14
Re: Mersun hankinta C/E
Tyytyväisiä ollaan oltu autoon. Ei mitään sanomista ja mitä olisi yllätyksiä löytynyt jälkikäteen. Tuninkiakin tuli heti harrastettua, Samalla kuin purin oldschool nokian handsfreen irti, nappasin jalopuukonsolit irti ja niihin vetästiin satiinin musta teippi päälle. Täysin samaa väriä mitä mankan kehykset jne. Nyt keskikonsoli on todella tyylikäs ja samaa linjaa kokonaisuudessaan.
Suosittelen lämpimästi Softaa joutuu ehkä suunnittelemaan alkukesästä, ajoominaisuudet tuossa sportissa no kyllä tehoja paremmat, mutta eiköhän apu siihenkin täältä foorumilta löydy.
Eihän kellään olisi ehjää tuota mankan oikeanpuoleista sivupaneelia, siis mankan ja hanskalokeron välissä? Saisi nuo rumat reijät pois, mitkä jäi handsfreen luuritelineestä =( Eikös sen pysty vaihtamaan sellaisenaan, että on irtoosa.
Suosittelen lämpimästi Softaa joutuu ehkä suunnittelemaan alkukesästä, ajoominaisuudet tuossa sportissa no kyllä tehoja paremmat, mutta eiköhän apu siihenkin täältä foorumilta löydy.
Eihän kellään olisi ehjää tuota mankan oikeanpuoleista sivupaneelia, siis mankan ja hanskalokeron välissä? Saisi nuo rumat reijät pois, mitkä jäi handsfreen luuritelineestä =( Eikös sen pysty vaihtamaan sellaisenaan, että on irtoosa.
Re: Mersun hankinta C/E *tuli vika* =(
Noniin sitten ensi vika löytyi. Itselle on tosiaan uudemmat meset ihan uutta ja haulla löysin vastaavia vikoja w211 keskuslukon häiriöihin.
Ovet toimivat ir tunnistimella niinku satunnaisesti, välillä läheltä ja välilla 50cm päästä, ku osoittaa kahvaa. Mutta tuntuu että vika on hf vai mikä se nyt onkaan. En aluksi edes tiennyt että autossa on noin hieno keskuslukon käyttöjärjestelmä.
Onko antennivahvistin missä ja hajoaako se yleensä, jotkui kertoivat akun kengän poiskäyttämisestä, mutta mitä sen jälkeen pitää tehdä. Ohjelmoida jotain tai opettaa autolle jotain, nyt en tiedä =(
Ovet toimivat ir tunnistimella niinku satunnaisesti, välillä läheltä ja välilla 50cm päästä, ku osoittaa kahvaa. Mutta tuntuu että vika on hf vai mikä se nyt onkaan. En aluksi edes tiennyt että autossa on noin hieno keskuslukon käyttöjärjestelmä.
Onko antennivahvistin missä ja hajoaako se yleensä, jotkui kertoivat akun kengän poiskäyttämisestä, mutta mitä sen jälkeen pitää tehdä. Ohjelmoida jotain tai opettaa autolle jotain, nyt en tiedä =(
Re: Mersun hankinta C/E *tuli vika* =(
Oisko avaimesta patterit loppumassa. Samanlaisia oireita aiheuttaa...
Re: Mersun hankinta C/E
No sittenhän siitä tuli oikein hieno Avensis-klooni...japex kirjoitti:Tyytyväisiä ollaan oltu autoon. Ei mitään sanomista ja mitä olisi yllätyksiä löytynyt jälkikäteen. Tuninkiakin tuli heti harrastettua, Samalla kuin purin oldschool nokian handsfreen irti, nappasin jalopuukonsolit irti ja niihin vetästiin satiinin musta teippi päälle. Täysin samaa väriä mitä mankan kehykset jne. Nyt keskikonsoli on todella tyylikäs ja samaa linjaa kokonaisuudessaan.
Suosittelen lämpimästi
Re: Mersun hankinta C/E *tuli vika* =(
No avensis ja avansis. Tossa näkyy paneeli missä reijät ja se pitäisi jostain saada. Onko kellään ideaa mistää hienosta merkistä minkä liimaisi tuohon päälle "väliaikaisesti"
Re: Mersun hankinta C/E *tuli vika* =(
Itse etsisin autopurkaamoilta tuota paneelia tai ebaysta. Tarraviritys joutaa romukoppaan.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Mersun hankinta C/E *tuli vika* =(
Sedan mallissa on antennin vahvistimet takalasin yläosassa kattoverhoilun alla, niille tulee virransyöttö ja kaapelit kuskinpuolen pilarin takaa.Crea kirjoitti:Oisko avaimesta patterit loppumassa. Samanlaisia oireita aiheuttaa...
Kuvassa oikealla kiinni mustassa muovissa, näkyy antenninjohdot ja valkoinen liitin missä kulkee virrat, liitin irti ja takas kiinni, ni johan heräs keskuslukon hf puoli ja alko ottaa kauempaa
Tuohon harmaaseen mötikkään ja keltasiin liittimiin ei kande kajota (airbag)