Ikkunoiden uudelleenohjelmointi? (Auto-up ei toimi)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su 02.08.2009 15:58
Ikkunoiden uudelleenohjelmointi? (Auto-up ei toimi)
Kuskinpuolen ikkunasta hävisi auto-up toiminto. Nappia joutuu pitämään ylhäällä niin kauan että ikkuna on kokonaan ylhäällä. Kun otteen napista irrottaa, ikkuna aukeaa pari senttiä itsestään. Harrasteautossa suurin piirtein vastaava vaiva poistui kun ikkunan aukaisi ja sulki riittävän monta kertaa.
Miten W212 mersussa? Sattuuko kukaan muistamaan miten ikkuna ohjelmoidaan uudelleen?
Miten W212 mersussa? Sattuuko kukaan muistamaan miten ikkuna ohjelmoidaan uudelleen?
MB 350 CDI 4 matic Avantgarde (W212) - lumilinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko
Re: Ikkunoiden uudelleenohjelmointi? (Auto-up ei toimi)
'vanhoissa' se nappi pidetään muutama sekunti painettuna sen jälkeen kun yläasento saavutettu, ei kai tuota muutettu ole? Coupeissa tuo raottuminen on liittyväinen avaustoimintoon (kun yläkarmia ei ovessa ole), en muista mikä silloin ongelmana oli, tarttis vähän etsiä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Ikkunoiden uudelleenohjelmointi? (Auto-up ei toimi)
Vanhemmissa menee silleen, että painat avauksen pohjaan ja kun lasi alhaalla, niin pidät nappia edelleen pohjassa jonkun sekunnin. Sitten nappulasta lasi ylös ja taas pidät nappia pohjassa hetken ajan.. Näin kalibroituu kumpikin ääripää..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: Ikkunoiden uudelleenohjelmointi? (Auto-up ei toimi)
Kiitos, nytpä tietää tuonkin. Tuurilla mennyt tähän asti, saanut kyllä aina toimimaan, mut useamman yrityksen aina tarvinnu.
Joka päivä jotain uutta.
Joka päivä jotain uutta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su 02.08.2009 15:58
Re: Ikkunoiden uudelleenohjelmointi? (Auto-up ei toimi)
Nyt on kunnossa. Näin tein vaihe vaiheelta:
1. Ukko autoon. Virta päälle. (2 -asentoon avain). Ovi kiinni.
2. Ikkuna alas ja nappi pohjassa odottelua mutulla 5-10 sek
3. Ikkuna ylös ja nappi yläasennossa odottelua saman ajan
4. Sormi pois napilta ja tsup - ikkuna aukesi pari senttiä. Auto up ei toimi. Manuaalinen lasin nosto aiheuttaa lasin laskeutumisen pari senttiä kun käpälän irroitti napista.
Eli ei onnistunut. Yritys uudelleen ja tällä kertaa auto käynnissä. Ja sama homma, kohdassa 4 tsup - ikkuna aukesi pari senttiä. Roplaaminen jatkuu:
5. Ikkuna raollaan-asennosta takaisin kokonaan ylös ja odottelua nappi yläasennossa
6. Ikkuna alas ja odottelua nappi pohjassa
7. Ikkuna ylös ja odotelua nappi yläasennossa
8. Sormi pois napilta ja ikkuna pysyi kiinni.
9. Kertapainallus - > auto down toimi
10. Kertanosto napista -> auto up toimi
Eli oma tulkinta on, että uudelleen ohjelmointi pitää aloittaa ikkuna yläasennossa nostamalla nappia noin 5 sek eikä ala-asennossa. Seuraavat ikkunoidensa ohjelmoijat pääskööt vähemmällä turaamisella kerralla maaliin näillä ohjeilla.
Mulla oli auto viikonlopun ajan C-tek laturissa kiinni. Muuta syytä ikkunamuistin katoamiselle en keksi.
1. Ukko autoon. Virta päälle. (2 -asentoon avain). Ovi kiinni.
2. Ikkuna alas ja nappi pohjassa odottelua mutulla 5-10 sek
3. Ikkuna ylös ja nappi yläasennossa odottelua saman ajan
4. Sormi pois napilta ja tsup - ikkuna aukesi pari senttiä. Auto up ei toimi. Manuaalinen lasin nosto aiheuttaa lasin laskeutumisen pari senttiä kun käpälän irroitti napista.
Eli ei onnistunut. Yritys uudelleen ja tällä kertaa auto käynnissä. Ja sama homma, kohdassa 4 tsup - ikkuna aukesi pari senttiä. Roplaaminen jatkuu:
5. Ikkuna raollaan-asennosta takaisin kokonaan ylös ja odottelua nappi yläasennossa
6. Ikkuna alas ja odottelua nappi pohjassa
7. Ikkuna ylös ja odotelua nappi yläasennossa
8. Sormi pois napilta ja ikkuna pysyi kiinni.
9. Kertapainallus - > auto down toimi
10. Kertanosto napista -> auto up toimi
Eli oma tulkinta on, että uudelleen ohjelmointi pitää aloittaa ikkuna yläasennossa nostamalla nappia noin 5 sek eikä ala-asennossa. Seuraavat ikkunoidensa ohjelmoijat pääskööt vähemmällä turaamisella kerralla maaliin näillä ohjeilla.
Mulla oli auto viikonlopun ajan C-tek laturissa kiinni. Muuta syytä ikkunamuistin katoamiselle en keksi.
MB 350 CDI 4 matic Avantgarde (W212) - lumilinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko
Re: Ikkunoiden uudelleenohjelmointi? (Auto-up ei toimi)
Mikähän vois olla -99 w202:sessa, pakkasilla toimi vähän vaihtelevasti molemmat sähköikkunat (takana veivit), nyt kun lauhtui, hantin ikkuna toimii täysin normaalisti, kuskin ikkunassa taas ei toimi automaatti kumpaankaan suuntaan. Alaspäin laskee vaan niin kauan kun nappia painaa ja ylöspäin nousee millin pari kerrallaan jos napin painaa pohjaan, manuaaliasennolla taas saa nousemaan normaalisti. Avaimella kun kokeilin sain nousemaan kuskin ikkunan puoleen väliin asti automaatilla. Olisko vika todennäköisimmin ikkunan napissa vai jossain aivan muualla?
W202 200CDI -98
ex. W201 2.0E
+4kpl muita saksalaisia
ex. W201 2.0E
+4kpl muita saksalaisia
Re: Ikkunoiden uudelleenohjelmointi? (Auto-up ei toimi)
Veikkaisin että jossain muualla. Ohjainlaite tulkitsee että lasi ei liiku niin kuin pitäisi. Vika voisi olla mekaaninen, lasi liikkuu liian kankeasti tai sitten moottorin yhteydessä oleva HAL-anturi ei toimi oikein (anturivikaisiakin on foorumeilla esiintynyt).jtap kirjoitti:Olisko vika todennäköisimmin ikkunan napissa vai jossain aivan muualla?
Re: Ikkunoiden uudelleenohjelmointi? (Auto-up ei toimi)
No joo nyt kun järkeilee niin varmaankin lasi nousee liian tahmeasti, kun pakkaskeleillä hantin lasi teki samaa, mutta korjaantui kun meni plussalle. Kunhan joutaa pitäisi varmaan purkaa ovipahvi ja tutustua tarkemmin.DBFI kirjoitti:Veikkaisin että jossain muualla. Ohjainlaite tulkitsee että lasi ei liiku niin kuin pitäisi. Vika voisi olla mekaaninen, lasi liikkuu liian kankeasti tai sitten moottorin yhteydessä oleva HAL-anturi ei toimi oikein (anturivikaisiakin on foorumeilla esiintynyt).jtap kirjoitti:Olisko vika todennäköisimmin ikkunan napissa vai jossain aivan muualla?
Edit: kauppareissulla kokeilin huvikseen tuota uudelleenohjelmointia ja alkoi pelittää normaalisti. Aika jännä kun oireet ei viitannut yhtään siihen, että olis väärin kalibroitu.
W202 200CDI -98
ex. W201 2.0E
+4kpl muita saksalaisia
ex. W201 2.0E
+4kpl muita saksalaisia
Re: Ikkunoiden uudelleenohjelmointi? (Auto-up ei toimi)
Sama vika W204 kuskin ovessa. Auto down toimii kertapainalluksella, auto up ei toimi. Kokeilin virta päällä 2-asennossa ja käydessä useita kertoja ylös-alas ja nappi pohjassa 10sek mutta ei auttanut.
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: Ikkunoiden uudelleenohjelmointi? (Auto-up ei toimi)
Nyt onnistui kun katsoin *.lla ohjeet:
Sen jälkeen * sanoo "normitettu" ja auto up toimii
Tein just niinkuin tuossa sanotaan ei 5-10 sek eikä 20 sek niinkuin youtube videossa käskettiin vaan vain 2s. Sen jälkeen * sanoo "normitettu" ja auto up toimii
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)