Tuli tuossa muutama päivä sitten hommattua E-220 CDI -2011 kulkupeli ja olen tuota parkkitutkaa tuossa ihmettellyt. Edessä tuntuu toimivan, mutta takana ei mitään ääntä ole kuulunut ja katossa ne 4 lediä tuntuu palavan kokoajan. Aikoinaan muutamaan autoon tuli itse laitettua niin etten kuin taaksekin nuita vimpaimia ja ihan mielenkiinnosta perheen uutta jäsentä kohtaan, olis intoa tutkiskella tätäkin. Kysymykseni saattaa olla hiukan "tyhmä" mutta en löytänyt foorumilta oikein riittävästi ainakaan tähän malliin sopivaa tietoa. Onko muilla tullut vastaavanlaista ongelmaa vastaan? Oma villi veikkaus on että joku niistä puskurin antureista on rikki ja siksi se menee "kyykkyyn", ainakin niissä mitä asentelin aikoinaan, niin yhdenkin anturin rikkoontuminen veti koko "laitoksen" polvilleen. Autoon olen ollut todella tyytyväinen siirryttyä Vag-konsernin tuotteesta tähän.
Näkeekö sillä Mersun testerillä mikä anturi on viallinen? Joku ehdotteli että anturit pitäisivät jonkinlaista pientä ääntä ja hiljaisessa paikassa höristelemällä korviaan voisi havaita mikä/ mitkä anturit ovat pimenneet ... Mahtaa naapurit olla ihmeissään kun katsovat että ny se äijä hinkkaa sitä uuden autonsa takapuskuria korvallaan (kas kun ei ala vielä nuolemaan sitä)
Ihan kiva tämmöinen foorumi ja melkolailla paljon kaikenmoista asiaa jo löytänytkin täältä.
Tervetuloa foorumille.
Tämä vika löytyy Star-testerillä. Ei siellä tarvitse olla kuin yksi anturi sökö, niin koko peräpää on vikatilassa.
Jos ei ole paikkakunnallasi MB huoltoa, niin tarkastele foorumin osiota, "mistä löytyy staarit" ja katso löytyskö läheltäsi staarin omistajaa, joka vois auttaa.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Kiitos. Tuli aikoinaan hommattua Vag-Com ja sillä aika helppo oli tutkia volkkarin ja audin sielunelämää. Kutkuttas hommata tuo star-testeri jos vaan yhtään inhimilinen hinta sillä, sen verran hyvät kokemukset siitä Vag-comista ja tuskinpa tuo Star ainakaan yhtään huonompi on. Jotenkin vaan sellainen periaate ollut, että kiva tietää hiukan enemmänkin kulkupelinsä sielunelämää... Jatkokysymys, Pääseekö sillä testerillä aktivoimaan moduleita, esim jos Eberin laittaa syksyllä, niin saako sillä Starilla aktivoitua sen toimimaan? Vag-Comilla pääsi aika kivuttomasti ko. operaation hoitamaan.
Tänään tuli kauan kaivattu paketti Saksanmaalta. Tein hiukan taustatutkimusta netissä ja Amazon.de myi parkkitutkan anturin hintaan 19 e kipale, joten tilasin samantien kaikki neljä. Jyväskylässä paikallinen mersukorjaaja olis ottanut yhdestä tarvikeanturista 70 egee ( plus starilla tutkimisesta 50 e), joten kaikki neljä sain suurinpiirtein samaan hintaan tilattuna. Ei tarvinnut Staria apuna, kun selkeesti oli pieni reikä yhdessä anturissa (kuvassa etummaisessa). Otin huvikseen kellosta aikaa ja tasan 15 minuuttia meni, senverran idioottimaisen helppoa tuo vaihtaminen. Ylä- ja alapuolen klipsua raottamalla anturi tippuu johdon varaan ja kaposella ruuvimeisselillä lukitusklipsua vääntämällä anturi onkin jo sitten kourassa.
Mattamustat olivat nuo väriltään ja ei ole aavistustakaan miten käy jos kesällä pyyhkäsen mustan maali- ja lakkakerroksen päälle, sekoaako anturit siitä lopullisesti kun kuvittelevat esteen olevan aivan takapuskurissa kiinni. Tosin ei tuo mattamusta ainakaan minun silmää liioin häiritse
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Anturin irroittamiseen puskurista ei tarvii työkaluja ollenkaan. Ylä- ja alapuolen klipsut liikkuvat helposti sormilla ja toisella kädellä hiukan tuuppaa ulkopuolelta ja avot... Anturi killuukin johdon varassa. Johdossa oleva lukitusklipsu aukeaa myös yllättävän helposti pienellä ruuvarilla. Jahka otan maalausta varten irti nuo, niin voin nakata kuvaa tänne, kun oletan että muillekin tulee vastaan samanalaisia probleemia.
Mä en osaa käytännössä sanaakaan saksaa, ja googlekääntjällä tein tuon tilauksen
Mielestäni se onmelko yleinen virhe joten uskon, että joku voisi auttaa minua tämän ongelman ratkaisemiseksi . se näyttää Minulla on joku vaikeuksia viestien . Esimerkiksi tämä aihe # rnd_topic Voisiko joku auttaa minua ? . contact kautta [ url = howtogetridofastuffynoseinstantly6.wordpress.com ] blogiin [ / url ] tai kirjoittaa minulle PM
Omassa on tehdaskoukku. Ainakin vasen uloin on styroksissa olevassa reijässä. Tuntuisi aika hankalalta irroittamatta puskuria. En ole kokeillut tosin. Puskuri on aika monesta kohtaa kiinni, myös altapäin.
2. Miten todellakin jos tehtaalta asennettu koukku. Pitääkö puskuri irroittaa?
Tr
Ei käy s211 anturit s212 koitin joskus sovittaa ja huomasin että s211 anturit on puolet suurempia kuin s212 anturit
Kasvojenkohotetussa 211 näkemän perusteella noi mitä alkukuvissa alkuperäisellä kysyjällä on kuvattuna eli ei puolia suurempia missään tapauksessa. (2006-2009) 211,n anturit siis kyseessä vanhemmissahan on sitä kokoa ja näköä.
takaveto kirjoitti:Oliko tehdasasenteinen vetokoukku , mulla on ja epäilivät että joutuu puskurin irrottamaan ko operaatioon.
Mun mielestä se on jälkikäteen asennettu vetokoukku, en ole auton ensimmäinen omistaja niin ei ole täyttä varmuutta. Hyvin sinne mahtuu käsi vaikka se vetokoukun rauta siellä on. Autoni on siis farmari ja taitaa tuo oikea tyyppi olla S212 eikä W212 kuten otsikossa lukee.
Auto on W212 -09 ja takana parkkitutkat herjaa.
Viimeksi merkkihuollossa tutkivat ja kaksi anturia sökönä.
Kustannusarvio korjauksesta vajaa 500 euroo.
Järkyttävä hinta, en vaihdattanut.
esim kirjoitti:Auto on W212 -09 ja takana parkkitutkat herjaa.
Viimeksi merkkihuollossa tutkivat ja kaksi anturia sökönä.
Kustannusarvio korjauksesta vajaa 500 euroo.
Järkyttävä hinta, en vaihdattanut.
En menis maksaa 500 euroa noin helposta hommasta. Anturi kouraan ja googlettamaan se tyyppi ja kuten itse tuolla aiemmin taisin mainita, niin Amazonilta löytyy 19 euron hintaan nuo. Ei siinä mitään testeriä tarvinnut, kun vaihdoin kaikki 4 kpl taakse (about 80:llä eurolla), niin samalla se rikkinäinenkin poistuu. Autoni tyyppi on tosiaan S212 eikä W212 kuten otsikossa virheellisesti olin maininnut. Jälkikäteen kai tuo vetokoukku on asennuttu, mutta silti mahtuu helposti käsi sinne (kun on tämmönen ruipelo risuranne)
esim kirjoitti:Auto on W212 -09 ja takana parkkitutkat herjaa.
Viimeksi merkkihuollossa tutkivat ja kaksi anturia sökönä.
Kustannusarvio korjauksesta vajaa 500 euroo.
Järkyttävä hinta, en vaihdattanut.
En menis maksaa 500 euroa noin helposta hommasta. Anturi kouraan ja googlettamaan se tyyppi ja kuten itse tuolla aiemmin taisin mainita, niin Amazonilta löytyy 19 euron hintaan nuo. Ei siinä mitään testeriä tarvinnut, kun vaihdoin kaikki 4 kpl taakse (about 80:llä eurolla), niin samalla se rikkinäinenkin poistuu. Autoni tyyppi on tosiaan S212 eikä W212 kuten otsikossa virheellisesti olin maininnut. Jälkikäteen kai tuo vetokoukku on asennuttu, mutta silti mahtuu helposti käsi sinne (kun on tämmönen ruipelo risuranne)
Eikös siinä alkuperäisessä anturissa ole mb-varaosanumero minkä perusteella voi googlettaa oikean osan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Juu, googleen laitoin tuon varaosanumeron ja Amzonin sivulle pomppas. Niin naurettavan helppo vaihtaa jopa tämmöselle joka ei autoja kovinkaan mielellään edes rassaile.
Justiinsa viime viikon lopulla maksoin Vehossa yhteensä satasen anturista ja vaihtotyöstä. En valita hinnasta, eipähän tarvinnut käsiä liata, päätä vaivata eikä osia odotella.
jurppaisa kirjoitti:Justiinsa viime viikon lopulla maksoin Vehossa yhteensä satasen anturista ja vaihtotyöstä. En valita hinnasta, eipähän tarvinnut käsiä liata, päätä vaivata eikä osia odotella.
Mulla pyysivät pelkästä anturista ilman asennusta 150 käskin työntään sinne mihin aurinko ja raitis ilma ei pääse!
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Päivitystä omaan caseen...eilen tuli kirjekuori Kiinasta. Illalla maalasin anturin ja aamulla nax paikoilleen. Toimi . Ja tämä asentajalta mallia kädetön. Hinta yht. 8€. Vehon hinnoista omalta kohdalta: Testaus 50-100€, osa 95€ + työt yht arviolta tuo jo aiemmin mainittu 500€. Viisaampien kertomana kuulema puskuri tulisi aina irroittaa, käytännössä näin ei ainakaan kaikken anturien kohdalla tarvitse tehdä.
Tosin jos 100€ olisi vaihto luvattu, varmasti olisi jäänyt itse tekemättä...
Oma W212 vm. 2010 ja jo kolmas kerta että lähteen viallisten antureiden vaihtoon Veholle. Eka kerralla meni kolme anturia ja neljäs nyt sitten toisella kerralla. Kaikki tämä puolen vuoden sisään ja viime käynnistä pari vkoa. Eipä ole toista autoa tullut vastaan, jossa nämä parkkitutkat ovat kulutustavaraa! Ei näiden kanssa viitsi alkaa pulaamaan jatkuvasti, ihan ihme laatua! Täytyy alkaa työnlaadun perään myös kyselemään, kai näilläkin asennuksilla jokin takuu pitäisi olla.
shade_z kirjoitti:onhan asennuksella vuodentakuu jos asennusvirhe sekä mb osilla 2v takuu
Noniin, tänään kävi auto asennuksella ja yksi parkkitutkahan siellä oli pimeänä. Tutka kesti sen puoli vuotta mutta takuuseenhan se kokonaisuudessaan onneksi meni.
Sen viallisen anturin voi kuulemani mukaan selvittää ihan kotikonstein. Toimiva anturi pitää ääntä ja kun korvan laittaa aivan anturiin kiinni, niin jotain älämölöä sieltä pitäisi kuulua. Näin minulle kerrottiin. No, jos kaikki 4 anturia saa noinkin halvalla, niin itse vaihdan jatkossakin nuo. Tosin eipä nuo ole särkyneet nyt, kun suurella "ammattitaidolla" korjasin tuon