om605

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
heku80
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 21.03.2014 00:51
Paikkakunta: kouvola

om605

Viesti Kirjoittaja heku80 »

mä olen yrittänny etsiä mutta ilman tulosta joko sitä ei ole tai olen puusilmä eli ostin kyseisellä moottorilla olevan auton tarkoitus ensi kesänä puristaa sieltä tehoja lisää joten ajattelin kysellä millasia tehoja siintä saa ja millä konste turboa vaihtamalla isommat elementit? millasi ahtopaineita kestää olisin kiitollinen kaikista vinkeistä tarkoitus olis tehdä sellainen moottori joka vielä kestäisikin eli varmaan kannen tiivistekin pitäää laittaa kestävempi?
nii mmoottori siis 2,5td
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: om605

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

heku80 kirjoitti: nii mmoottori siis 2,5td
Otetaas perusasiat ensin hoitoon. Touring Diesel eli Farkkuko sulla on?

DT olis sitten Diesel Turbo eli sedani jossa turbomosa.

TDT olis sitten farkku jossa turbomosa
heku80
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 21.03.2014 00:51
Paikkakunta: kouvola

Re: om605

Viesti Kirjoittaja heku80 »

tarkoitin tolla td turbo diiselii ensimmäinen mersuni ni ei ole termistö hallussa sorry mun moka
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: om605

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kyllähän tosta moniventtiili motista tehoa saa yli 500hv. Jos orkkis turbo kone, ei kannata edes avata. Menee helposti huonommaksi kuin oli :lol: Kannentiiviste on orkkiksena metallia, eli kestää hienosti painetta (yli 3bar).

Eikun sopivaa ahdinta ja pumppua tehotavotteen mukaisesti..
Käyttis: W210 E55 AMG -00
heku80
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 21.03.2014 00:51
Paikkakunta: kouvola

Re: om605

Viesti Kirjoittaja heku80 »

rojektin tekemistä lykätty meinasin jos ostais toisen koneen ja talven aikana rakentelis sen ni sit keväällä senkun heittäs toisen moottorin silmään saak tollast vakioo miten helpost piristettyy vähäsen teen sit moottorin rakennuksest ihan projekti jutun kun sen pääsee alottamaan tavote moottorin rakennuksessa ettei bmw pojat hypi silmille ku niit tääl meilpäin tuntuu olevan
makeke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 18.09.2012 15:13
Paikkakunta: kittilä

Re: om605

Viesti Kirjoittaja makeke »

Täälä kaivataan apua..samaseen koneeseen tulossa ppd 8mm sähköpumppu. Mikäs turbo tuon kaveriksi kannatais heittää?pitäs herätä alhaalta.tälllä hetkellä kiinni holsetin he221w vakio pumpulla. Tavoite jossain 350-400hp välillä.?
Viimeksi muokannut makeke, Ke 10.09.2014 09:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Henry_435
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2008 22:19
Paikkakunta: Viljakkala\Ylöjärvi

Re: om605

Viesti Kirjoittaja Henry_435 »

Jos alhaalta heräävän haluaa, niin vaikka HX35 #12 pesällä?
W115 220D -73
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76

Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50

Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
makeke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 18.09.2012 15:13
Paikkakunta: kittilä

Re: om605

Viesti Kirjoittaja makeke »

Riittääkös tuo kiinteä hukkaportti?
Vastaa Viestiin