Pitääkö paikkansa? lainaus suoraan sfnetistä:
"Helsinkiläisellä taksilla jarrutetaan keskimäärin 230m välein. Tämä
selvisi siitä, että jarrupumppu ilmoitti, että on "tunnit täynnä".
Mitään vikaa siinä ei ollut, mutta kun on painanut jarrua puoli
miljoonaa kertaa, niin sen jälkeen pumppu pitää vaihtaa. Kilometrejä
tuossa vaiheessa oli 115tkm. Ja tuo pumppu on sitten todella
sopuhintainen. Töineen vaihto maksaa vain 5000EUR. Tämä tarkoittaa
sitä, että jokainen jarrutus maksaa yhden sentin. Nyt tuo tietysti
meni takuuseen, mutta voi sitä, joka ostaa tuollaisen auton käytettynä
ja kun se takuu loppuu kuitenkin joskus. Ainakin jos meinaa
211-koppaista Mersua ostaa käytettynä, kannattaa käyttää se veholla ja
tarkastaa paljonko jarrutuksia on viellä jäljellä, ettei tule kalliita
yllätyksiä."
http://groups.google.fi/groups?hl=fi&lr ... stus.autot
EDIT: googlessa news keskustelu tulee vähän perässä..
w211 jarrut kestää 500 000 jarrutusta?
w211 jarrut kestää 500 000 jarrutusta?
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Saman jutun luin itsekin ja kauhistuin! Eihän tuo 1snt/jarrutus ole sinänsä vielä hirveä hinta, mutta kun puolen miljoonan jarrutuksen jälkeen täytyy maksaa kertarysäyksellä koko 5000 euroa. Siinä saattaa vähän ääni väristä ja sanat olla harvassa ku ku kuulee palikan hinnan varaosatiskiltä...
EDIT: Ensimmäisen viestin linkki ei toimi, koska keskustelun topic on vaihdettu, tässä toimiva linkki: http://groups.google.fi/groups?hl=fi&lr ... fi&rnum=1&
EDIT: Ensimmäisen viestin linkki ei toimi, koska keskustelun topic on vaihdettu, tässä toimiva linkki: http://groups.google.fi/groups?hl=fi&lr ... fi&rnum=1&
So long, and thanks for all the fish
Niin, siis puolen miljoonan jarrutuksen jälkeen syttyy joku valo ilmoittamaan, että kys. palikka tulisi vaihtaa, mutta ei kai nyt sentää jarrut samalla katoa?
Täytyy vaan ihmetellä, kuka näitä nykymersuja uskaltaa ostaa 10 vuotta käytettyinä... Itse et voi korjata mitään ja varaosat/korjaus on törkeän hintaista.

BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
Kyllä minäkin taidan olla jarruttanut jo tuon verran, eikä mitään valoja ole palanut eikä jarruja korjailtu. Hyvää hysteriaa luodaan, mikäs siinä.
Mutta mitä jos käyttäisitte aivojanne. Maailman metropoleissa myydään SBC jarrullisia Mersuja enemmän kuin Suomessa autoja vuodessa ja siellä ruuhkat ja jarrutukset ovat hieman eri määrissä kuin rakkaassa "suurkaupungissamme" Hellsingissä. Oliskohan Mersun inssit tehneet tuommosen jarrujärjestelmän jos se tulisi tiensä päähän noin nopealla syklillä? Mitäpä luulette, ihan itse asiaa ajatellen? Kannattaisiko sellaista järjestelmää tehdä? En usko. Korkeintaan yhdessä autossa esiintynyt vika, josta hienosti muokataan yleistys kaikkiin.
Mutta mitä jos käyttäisitte aivojanne. Maailman metropoleissa myydään SBC jarrullisia Mersuja enemmän kuin Suomessa autoja vuodessa ja siellä ruuhkat ja jarrutukset ovat hieman eri määrissä kuin rakkaassa "suurkaupungissamme" Hellsingissä. Oliskohan Mersun inssit tehneet tuommosen jarrujärjestelmän jos se tulisi tiensä päähän noin nopealla syklillä? Mitäpä luulette, ihan itse asiaa ajatellen? Kannattaisiko sellaista järjestelmää tehdä? En usko. Korkeintaan yhdessä autossa esiintynyt vika, josta hienosti muokataan yleistys kaikkiin.
Tiedät paikan, kokeile
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Itseasias kaverin taksista hävis jarrut kokonaan juuri tuon boxin takia koska jarrutuksia oli tullu yli 600000 kertaa...Jarrujen ei pitäisi kuulemma missään tapauksessa hävitä mut niin tossa kaverin autossa vaan kävi ja sitä ne vehollakin ihmettelivät että kuinka toi on mahdollista...??Mun työkalussakin ne vaihtoivat juuri tuon kyseisen boxin koska siinä oli kanssa noita jarrutus kertoja yli sallitun rajan...No mut eiköhän noi saksalaiset saa korjattua tonkin vian jos eivät ole sitä jo korjanneet tai varmastikkin ovat jo sen tehneet... 

MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98