Onko kellään tietoa kuinka suuri operaatio olisi laitatuttaa tuohon W202 kkoseen Webasto.
Ja ennen kaikkea mitähän hintaluokkaa on asennettuna?
W202 Ceehen Webasto
Itse laitatutin Webasto C:n kellokytkimellä kaksi vuotta sitten. Soittelin noin viiteen liikkeeseen pääkaupunkiseudulla. Uudenmaan Autovarustelussa Helsingissä (soittojen perusteella halvin) laittoivat päivässä. Hinta oli asennettuna ja tingittynä 1350 € (autossa ei ole ilmastointia). Palvelu oli hyvää ja homma sujui mallikkaasti. Webasto on toiminut todella hienosti asennuksen jälkeen ja siitä on ollut iloa monena pakkaspäivänä.
Ainut ongelma oli viime kesänä kun käytin webastoa, kun ei ollut vähään aikaan käytetty sitä vehjettä. Lämmönsäätimet auton sisälle olivat puolivälissä. Tätä ennen muistaakseen ne olivat olleet täysin kuumalla (en ole kiinnittänyt huomiota aikaisemmin). No lämmitin pysähtyi noin vartin päästä, puhallin jäi sisätilaan jauhamaan ja lämmittimestä kuuluu vain surinaa. Letkut webaston lähellä olivat kuumat ja muualla konessa vain vähän lämpimät. Luulin vikaa laitteessa ja vein takuuhuoltoon. Vikaa ei löytynyt huollossa, epäilivät tätä lämmönsäädinhommaa, jotkut venttiilit eivät ole tarpeeksi auki ja jäähtärinesteet eivät pääse täysin kiertämään. Noh sen jälkeen olen aina pitänyt lämmönsäätimet täysin kuumalla ja lämmitin on aina toiminut moitteetta. Eli ilmeisesti ominaisuus, ei vika???
Akku on muuten vielä alkuperäinen 100 Ah Varta (8,5 vuotta vanha) ja ajettu 245 tkm. Hyvin on jaksanut toimia vielä webastonkin kanssa. Onko kovinkin harvinaista, sitä en tiedä? Tosin välillä startin pyörähtely on aika kesyä, mutta tielle ei ole vielä jättänyt... knok....knok
Meni vähän ot:ksi....
Ainut ongelma oli viime kesänä kun käytin webastoa, kun ei ollut vähään aikaan käytetty sitä vehjettä. Lämmönsäätimet auton sisälle olivat puolivälissä. Tätä ennen muistaakseen ne olivat olleet täysin kuumalla (en ole kiinnittänyt huomiota aikaisemmin). No lämmitin pysähtyi noin vartin päästä, puhallin jäi sisätilaan jauhamaan ja lämmittimestä kuuluu vain surinaa. Letkut webaston lähellä olivat kuumat ja muualla konessa vain vähän lämpimät. Luulin vikaa laitteessa ja vein takuuhuoltoon. Vikaa ei löytynyt huollossa, epäilivät tätä lämmönsäädinhommaa, jotkut venttiilit eivät ole tarpeeksi auki ja jäähtärinesteet eivät pääse täysin kiertämään. Noh sen jälkeen olen aina pitänyt lämmönsäätimet täysin kuumalla ja lämmitin on aina toiminut moitteetta. Eli ilmeisesti ominaisuus, ei vika???
Akku on muuten vielä alkuperäinen 100 Ah Varta (8,5 vuotta vanha) ja ajettu 245 tkm. Hyvin on jaksanut toimia vielä webastonkin kanssa. Onko kovinkin harvinaista, sitä en tiedä? Tosin välillä startin pyörähtely on aika kesyä, mutta tielle ei ole vielä jättänyt... knok....knok

Meni vähän ot:ksi....

S205 220d 4 matic 2016
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
Kaurmi kirjoitti:Webaston ohjeessa lukee et lämmön säätimet on oltava AUKI TÄYSIN
Mulla taas on sellanen käsitys, että ainakaan Weekaksnollakakkosessa ei ole webastokäytössä merkitystä lämmönsäätimien asennoilla. Magneettiventtiilit, jotka on lämmönsäätimien "duunareita" lämmityslaitteen letkuissa, ovat aina auki kokonaan, jos virta ei ole päällä... Siis jos ovat kunnossa.
webasto
Pitää muuten paikkansa vesiventtiili on 202 aina auki virrattomana. Eli jos lämmitin on kytketty kahan ohjeiden mukaan ei lämmön säätimien asennolla ole mitää väliä. sama ohje koskee 210Arnoltti kirjoitti:Kaurmi kirjoitti:Webaston ohjeessa lukee et lämmön säätimet on oltava AUKI TÄYSIN
Mulla taas on sellanen käsitys, että ainakaan Weekaksnollakakkosessa ei ole webastokäytössä merkitystä lämmönsäätimien asennoilla. Magneettiventtiilit, jotka on lämmönsäätimien "duunareita" lämmityslaitteen letkuissa, ovat aina auki kokonaan, jos virta ei ole päällä... Siis jos ovat kunnossa.