
Re: m102 käy vajaasti ja pätkii/ratkaistu,ehkä.
Re: m102 käy vajaasti ja pätkii/ratkaistu,ehkä.
Eli, moottori on m102 (2.3l) ja käy vaan 2:lla tai 3:lla pytyllä!! Ja pätkii/röpöttää kun kierrokset pitää tasaisesti esim 3000rpm. Ottaa kyllä kierroksia aika hyvin, mutta selvästi ei ole kaikki sylinterit mukana. Virranjakajan kannen ja pyörijän vaihdoin, ei juurikaan auttanut. Sytytystulpat on vaihdettu moottorin vaihdon yhteydessä viime syksynä ja sytytysjohdot näyttivät hyviltä. Bensa tuoksahtaa välillä ja saattaa vähän öljyä tupsauttaa, oletan tämän olevan seurausta siitä että osa sylintereistä on pois pelistäKuitenkin vika tuntuisi olevan selvästi sytytyspuolella?? Olisiko arvon foorumilaisilla hyviä neuvoja? Kiitos jo etukäteen 

Viimeksi muokannut mesekisti, Ke 30.04.2014 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: m102 käy vajaasti ja pätkii, APUA KAIVATAAN
Syttyjohdothan kulkevat näissä koneissa omissa kanaaleissaan. Voisit ottaa ne koemielessä niistä pois vapaasti killumaan. Jos on läpilyöntiä luulisi sen tässä paljastuvan.
Re: m102 käy vajaasti ja pätkii, APUA KAIVATAAN
Kokeilin kyllä tuota että otin syttyjohdot pois tuolta kotelosta, samalla lailla pätki jne. Yksi tuttu korjaaja sanoi, että ei nyt muita vikapaikkoja keksi kun tuon jakajan kannen tai kierrostenrajoittajan. Kierrosterajoitin kuulemma hajotessaan/toimiessaan väärin pudottaa osan pytyistä pois ja aiheuttaa pätkimistä? Voiko tämä tosiaan olla varteenotettava vaihtoehto ja jos niin pystyykö sitä mitenkään testaamaan (johto irti tms)?
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: m102 käy vajaasti ja pätkii, APUA KAIVATAAN
Kierrosten rajoitin on bensapumpun releessä mutta outo vika kyllä kun ei ole tullut täällä vastaan.
Voihan se olla suuttimissakin vika eli bensaa ei tule putkista mutta sen voit kokeilla että lämpeneekö joka lähtö sarjasta vai kiertääkö vika miten sattuu.
Sitten puristus paine mittaus kertoo myös paljon jos on kannas tipahtanut pahvista.
Voihan se olla suuttimissakin vika eli bensaa ei tule putkista mutta sen voit kokeilla että lämpeneekö joka lähtö sarjasta vai kiertääkö vika miten sattuu.
Sitten puristus paine mittaus kertoo myös paljon jos on kannas tipahtanut pahvista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m102 käy vajaasti ja pätkii, APUA KAIVATAAN
Tuota aloin itsekin miettiä eilen että saattaahan siellä olla vaikka suuttimissa tukoksia? Kun tuntui toisella kerralla pyörivän paremmin, ehkä kolmella sylinterillä ja sitten taas toisella kertaa paljon huonommin, luultavasti kahdella sylinterillä. Kulutusmittari muuten menee tyhjäkäynnilläkin puoleen, varmaan huonon käynnin seuraus.atlas kirjoitti:Kierrosten rajoitin on bensapumpun releessä mutta outo vika kyllä kun ei ole tullut täällä vastaan.
Voihan se olla suuttimissakin vika eli bensaa ei tule putkista mutta sen voit kokeilla että lämpeneekö joka lähtö sarjasta vai kiertääkö vika miten sattuu.
Sitten puristus paine mittaus kertoo myös paljon jos on kannas tipahtanut pahvista.
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: m102 käy vajaasti ja pätkii, APUA KAIVATAAN
Alipaine mittari kyllä kertoo rajusta alipaine vuodosta eli sekin voi olla syyllinen...etsi se.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m102 käy vajaasti ja pätkii/ratkaistu,ehkä.
Nyt näyttää siltä että vika oli kuitenkin niissä uusissa tulpissa! Laitoin vanhat tulpat ja nyt käy hienosti, ottaa kierroksia eikä pätki. Ne uudet tulpat näkyi olevan häriösuojatut NGK:t, onko tosiaan niin että näihin mersuihin ei pidä laittaa häiriösuojattuja tulppia!! ei tainnut korjaamokaan tietää jos näin on... Laitan vielä uudet tulpat tietysti ensitilassa, testasinpa vaan että jos kuitenkin on niissä se vika. Nyt toimii kulutusmittari oikein ja tyhjäkäynti kohdillaan. Ainoastaan bensa ja öljynpainemittarit renkkaa, mutta niin ne teki ennenkin
Mutta mutta, vaikka käykin hyvin niin tuntuisi käyvän rikkaalla? Savuttaa jonkun verran ja "pakokaasu haisee rikkaalle". Onkohan tämä nyt syy vai seuraus, että johtuuko vanhoista tulpista vai hajosiko ne uudet sen takia että käy hieman rikkaalla? Jos uudet tulpat ei tuohon auta niin pitää pikkusen kiertää seosruuvia, kumpaan suuntaan se nyt menikään laihemmalle?
Niin joo mitkäs tulpat kannattaa hommata?

Mutta mutta, vaikka käykin hyvin niin tuntuisi käyvän rikkaalla? Savuttaa jonkun verran ja "pakokaasu haisee rikkaalle". Onkohan tämä nyt syy vai seuraus, että johtuuko vanhoista tulpista vai hajosiko ne uudet sen takia että käy hieman rikkaalla? Jos uudet tulpat ei tuohon auta niin pitää pikkusen kiertää seosruuvia, kumpaan suuntaan se nyt menikään laihemmalle?
Niin joo mitkäs tulpat kannattaa hommata?
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: m102 käy vajaasti ja pätkii/ratkaistu,ehkä.
Voi olla palamonta bensaa putkistossa..polta ne ensin pois ajolla.
Sitten se säätö .
Sitten se säätö .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-