mersu ce coupe 2,3 aut.??

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
mrsu-äijä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 12.05.2014 16:06
Paikkakunta: pudasjärvi

mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja mrsu-äijä »

tervehdys foorumilaiset ja mersu-gurut!! :)
olen uusi tällä foorumilla.

elikkä ois kyseessä tämmönen vähän varttuneempi äijän käppyrä..,eli en mikkään teini. ja olen alakanu kattelemmaan otsikon mukaista autua vähän sillä silimällä,että tommosen mie haluan..,jotenki vaan minun silimään tyylikkään näkönen. saa nähä tulleeko tässä taas yks mersu-mies.. 8)
no niin..,asia on ny niin,että mulla ei ole mersuista minkäänlaista kokemusta. no yhesti oon ajanu kesällä,ja pari kertaa ollu kyytissä. kaikenlainen info on tarpeen... niin ja kaikki mitä kysyn niin kysyn ce 2,3 coupesta,automaatti. toivottavasti saan hyviä vastauksia :)
no pittääpi alakaa kyselemään mieleen tulleita asioita. eli:
1. onko lukkoperää,ja jos on,niin missä vm:ssa?
2. jos meen johonki kauppoja tekemään,niin mitä kannattaa tässä mallissa ottaa huomioon?
3. olen lukenu muistaakseni tällä foorumilla jostaki että joissakin malleissa ois laatikko-ongelmia (722.504). onko tässä mallissa kyseinen loota?
4. jostakin myös olin lukevinnaan,että mersuissa ois vaihelaatikko täysin säädettävissä..,onko niin?
5. onko totta että 2,3 kone ois kestävämpi kuin esim. 3,0 tai 3,2 (luin jostaki,että kansivikkaa)?
6. jos kiihytyksessä auto nykii,niin voiko (jos huono tuuri on) vika olla "kaasuläpän asentoanturissa tai ilmamassatunnistin" tai jotaki sinnepäin :oops: ?
7. pitääkö venttiilit säätää käsin,vaan säätyykö automaattisesti?

no tässä nyt tähän hättään,mitä tuli mieleen. voin kyllä täydentää kysymyslistaa myöhemmin.
toivottavasti nyt joku tai jotkut viittis vastailla näihin tyhmiin kysymyksiin. kyllä huomaa että ei oo koskaan mersua ollu..,mutta kertahan se on ensimmäinenki :P
haaveena mersu 2,3 ce coupe (w124)vm -85--92
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3219
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja Hage »

Kyse on varmaan W124 korimallista?

1: ASD (no yleisesti pidetty 'lukkoperänä') on tullut jo 1985 124:ään lisävarusteeksi. 4 sylinterisissä taitaa olla hitusen harvinaisempi varuste kuin esim 300CE:ssä.

2: Korista minkälaisessa kunnossa (ruostetta, lommoja jne tavalliset asiat vanhassa autossa) Ruoste on näissä vanhemmissa Mersuissa suurin ongelma; Tunkinrei'ät avaat ja katsot ovatko missä kunnossa, takavalojen reunat, pohjan jos mahdollista, etulokasuojat ja kylkilistan reunat tulee nyt näin äkkiseltään mieleen.
Melkein oikeastaan kaiken teknisen kokeilet kylmällä sekä kuumalla moottorilla että lähteekö hyvin käyntiin kuin myös koeajat noin yleisesti. Laatikko ei saa luistaa. (no jos luistaa niin käytettyjä ok kuntoisia laatikoita saa satasilla) Uliseeko perä veto päällä ja rullatessa ja nariseeko/koliseeko mikään alustassa. Kylmänä startatessa moottorin tyhjäkäynti saattaa hetken kiertää noin 1000r/min, lämmittyään kierrokset P-vaihteella (automaatti) pitäisi olla noin 7-800r/min ja liikennevaloissa vaihde päällä ja jarru pohjassa pitäisi olla ~500r/min

3: Näistä laatikoista en oikeastaan tiedä mitään, mutta kyllä ainakin nämä vanhemmat ns. mekaaniset automaatit on kestäviä, manuaalit ehkä hieman heikompia?

4: ?

5: Nojoo, 6-sylinterisissä ovat omat ongelmansa, vanhempi 12-venttiilisessä 3l koneessa oli ainakin kulumisherkkä nokka-akseli, myös virranjakajankansia kuulema syö puhki silloin tällöin. Isäni W126 300SE:ssä meni vj-kansi palasiksi viime kesänä, en tiedä kuinka vanha se oli mutta ainakin 7 vuotta se siellä oli. Nokka-askeli ongelma poistui 12-venttiilisestä kutoskoneesta ~ '87-88 (?)
300E-24:ssä on myös tuo vj-kansi ongelmana, jostain syystä aina hapettu. Omassa nyt vaihdettu 5 vuoden aikana 2x ja molempina kertoina ongelma syntyi kun auto seisoi pidemmän aikaa käyttämättä. 320:ssä taas on johtosarjavika. Johdot hapertuvat ja murenevat pahimmillaan käsiin joka taas aiheuttaa käyntivikoja jne. 320:ssä koko johtosarjan uusiminen maksaa noin 1500-2000€ (tai ainakin joku joskus niin sanoi)

Mutta mun mielestä koneen koko on loppujen lopuksi ostajasta kiinni. 2,3l kone on hyvä kompromissi jos ei halua olla kokoajan ohittamassa muita merkityksemättömästi ja joillekkin taas on pakko olla olla se 6-8tai 12-sylinterinen.

6: Käyttäjä Atlas ja monet muut gurut voivat vastata tuohon (no varmasti joku vastaakin) Yleinen vastaus on varmaan "Tinaa se ylijänniterele uusiksi" :D

7: Näissä moottoreissa on kelluvat venttiilit, eli ei tarvitse 10-20tkm jälkeen käydä säätämässä :D Viimeiset käsin säädettävät venttiilit Mercedeksellä taisi olla W123 mallin dieseleissä

Oma ehdotus olisi 90-92 vuoden 230CE eli vuosimalliltaan ns. prefacelift. (esim. nahkasisuta mukavemman näköinen jne) 4x sähkölasit, automaatti, ilmastointi ja penkinlämmittimillä. Jos taas talvi- tai ympärivuotiseksi autoksi hankit niin ehdottomasti ASD:llä, ilman tuota oisin jääni moneen paikkaan jumiin :) Faceliftmallissa taas (93-95) on heikommat maalit jonka takia auto on paljon ruosteherkempi kuin nämä vanhemmat 'myrkkymaalilliset' sekä kaikissa 4-6 sylinterisissä moottoreissa on tuo yllämainittu johtosarjavika.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12809
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja epk »

eikös -89 eteenpäin oo jo toista faceliftiä menossa ;)
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3219
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja Hage »

epk kirjoitti:eikös -89 eteenpäin oo jo toista faceliftiä menossa ;)
edit. tajusin väärin tuon viestis, tosiaan joo taisi syksyllä 1989 tulla prefacelift?
e2: vai oliko se heinäkuussa vai joskus :problem:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12809
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja epk »

no en kans osaa sanoo :D jotenkin mieltänyt vain ekan mallin prefaceliftiksi , mikäs olis sitte järkevä ratkaisu sanoa kun jos on kahteen kertaan uudistettu, miksi kutsutaan keskimmäistä ?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13644
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja karra »

Prefacelift=ykkössarja (peltikylkinen)
Facelift=kakkossarja (muovikylkinen)
E-sarja=kolmossarja (tämäkin muovikylkinen)
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12809
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja epk »

Jep, mutta oliko coupen 89 tapahtunut muutos facelift vai ei?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13644
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja karra »

epk kirjoitti:Jep, mutta oliko coupen 89 tapahtunut muutos facelift vai ei?
Mitäs coupessa tapahtui 1989 :D ?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12809
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja epk »

Siinähän vaihtui samat hetekat parempiin kuin sedanissa, kromilistat puskureihin, helmoihin, eli vähän vastaava kuin sedaninkin facelift. Coupessahan oli leveet listat jo heti alkuun, tosin ilman kromeja
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13644
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja karra »

epk kirjoitti:Siinähän vaihtui samat hetekat parempiin kuin sedanissa, kromilistat puskureihin, helmoihin, eli vähän vastaava kuin sedaninkin facelift. Coupessahan oli leveet listat jo heti alkuun, tosin ilman kromeja
Ai siinä tuli noin paljon. Ajattelin jos ne paremmat penkit ois olleet jo alusta... kyllähän tuo jo faceliftistä käy, etenkin jos kylkimuoveihin tuli kromit :D
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3992
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja Nozki »

1.
Tosiaan, ASD on ollut saatavilla 124-malleihin. Muita lukkoperiä ei ole ollut tarjolla. Jos ASD ei ole tuttu, niin hakutoiminnolla siitä löytää paljon juttua foorumilta ja googlella kans. Mutta se siis on systeemi, joka mittaa pyörien pyörimisnopeuksia ja tunnistettuaan luistoa, se laittaa hydraulisesti lukon päälle. Tämä tapahtuu vain pienissä nopeuksissa (40km/h asti tai jotain). Ja nopeudesta riippumatta luistosta varoitetaan kuskia nopeusmittarin keskellä olevalla varoitusvalolla.

3.
722.504 ei käsittääkseni ole ollut 2,3-litraísissa. En tosin ole varma. Täällä linkin takana sitä ainakin tarjotaan isompiin malleihin, samoin kuin muualla netissä, kun katselin. http://www.mybenz.org/zoopp/html/module ... 4&forum=21

4.
Kyllä noita hydraulisia laatikoita voi säätää. Se on sitten toinen juttu, että miten määritellään "täysin säädettävä". Vaihtojen kovuutta / luistoa voi säätää, samoin sitä, miten helposti kaasua painettaessa laatikko vaihtaa pienemmälle. Ja kai jotenkin voidaan muutenkin vaikuttaa siihen, millä kierroksilla vaihteet vaihtuvat.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3219
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja Hage »

karra kirjoitti:Prefacelift=ykkössarja (peltikylkinen)
Facelift=kakkossarja (muovikylkinen)
E-sarja=kolmossarja (tämäkin muovikylkinen)
:shock: täh, kuka täällä oikeesti sanoo kakkossarjalaista faceliftiksi? Ite oon aina kutsunut 2. sarjalaista prefaceksi ja ykköstä joko ykköseksi tai kapealistaiseksi :problem:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Hage kirjoitti:
karra kirjoitti:Prefacelift=ykkössarja (peltikylkinen)
Facelift=kakkossarja (muovikylkinen)
E-sarja=kolmossarja (tämäkin muovikylkinen)
:shock: täh, kuka täällä oikeesti sanoo kakkossarjalaista faceliftiksi? Ite oon aina kutsunut 2. sarjalaista prefaceksi ja ykköstä joko ykköseksi tai kapealistaiseksi :problem:
aika turha sana on tämä täällä foorumilla käytössä oleva : prefacelift .
Minusta olisi järkevää käyttää vain sana facelift kun samaan malliin on tehty pieni muutos eikä tätä ennen muutosta tarkoittavaa sanaa ...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13644
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja karra »

MOPF1 JA MOPF2 käytetään sitten niitä :lol:
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13644
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja karra »

sportsman kirjoitti:
Hage kirjoitti:
karra kirjoitti:Prefacelift=ykkössarja (peltikylkinen)
Facelift=kakkossarja (muovikylkinen)
E-sarja=kolmossarja (tämäkin muovikylkinen)
:shock: täh, kuka täällä oikeesti sanoo kakkossarjalaista faceliftiksi? Ite oon aina kutsunut 2. sarjalaista prefaceksi ja ykköstä joko ykköseksi tai kapealistaiseksi :problem:
aika turha sana on tämä täällä foorumilla käytössä oleva : prefacelift .
Minusta olisi järkevää käyttää vain sana facelift kun samaan malliin on tehty pieni muutos eikä tätä ennen muutosta tarkoittavaa sanaa ...
Jatkan vielä vähän, ei kai sitä tarvi mitään käyttää; sanoo vaan että satakasnelonen tai lankku. Mutta jos halutaan korostaa mikä versio on kyseessä jotta kuulija saa käsityksen niin itse ainakin sanon että prefacelift, jolla ajan takaa että ykkössarjalainen. Taikka nuo muut sitten; e-mallikin on mielestäni vakiintunut sanonta eli "e-mallin satakaksnelonen" . Näin täällä itäsuomessa :D

Tämä ei ole nyt ihan kuolemanvakava asia. Ei edes lähellekään moottoriöljyn valinnan vakavuuden tasolla :mrgreen:
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
mrsu-äijä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 12.05.2014 16:06
Paikkakunta: pudasjärvi

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja mrsu-äijä »

kiitos hyvistä vastauksista tähän mennessä!!! :) :clap:
(saa laittaa enempikin infoa..,otan sitä mielellään vastaan
Hage kirjoitti:Kyse on varmaan W124 korimallista?

1: ASD (no yleisesti pidetty 'lukkoperänä') on tullut jo 1985 124:ään lisävarusteeksi. 4 sylinterisissä taitaa olla hitusen harvinaisempi varuste kuin esim 300CE:ssä.
jep..,juurikin w124 mallista tarkoitin. en vaan hokannu merkitä..
hmmm..,mitähän maksaa tuo "lukkoperä" käytettynä,ja menneekö ihan heittämällä paikolleen..,luulis ainaki?
Hage kirjoitti:2: Korista minkälaisessa kunnossa (ruostetta, lommoja jne tavalliset asiat vanhassa autossa) Ruoste on näissä vanhemmissa Mersuissa suurin ongelma; Tunkinrei'ät avaat ja katsot ovatko missä kunnossa, takavalojen reunat, pohjan jos mahdollista, etulokasuojat ja kylkilistan reunat tulee nyt näin äkkiseltään mieleen.
Melkein oikeastaan kaiken teknisen kokeilet kylmällä sekä kuumalla moottorilla että lähteekö hyvin käyntiin kuin myös koeajat noin yleisesti. Laatikko ei saa luistaa. (no jos luistaa niin käytettyjä ok kuntoisia laatikoita saa satasilla) Uliseeko perä veto päällä ja rullatessa ja nariseeko/koliseeko mikään alustassa. Kylmänä startatessa moottorin tyhjäkäynti saattaa hetken kiertää noin 1000r/min, lämmittyään kierrokset P-vaihteella (automaatti) pitäisi olla noin 7-800r/min ja liikennevaloissa vaihde päällä ja jarru pohjassa pitäisi olla ~500r/min
tuli nuista kierroksista mieleen,että on mersuiuissa automaatti-"ryyppy"...,on kai?? :roll:
Hage kirjoitti:Oma ehdotus olisi 90-92 vuoden 230CE eli vuosimalliltaan ns. prefacelift. (esim. nahkasisuta mukavemman näköinen jne) 4x sähkölasit, automaatti, ilmastointi ja penkinlämmittimillä. Jos taas talvi- tai ympärivuotiseksi autoksi hankit niin ehdottomasti ASD:llä, ilman tuota oisin jääni moneen paikkaan jumiin Faceliftmallissa taas (93-95) on heikommat maalit jonka takia auto on paljon ruosteherkempi kuin nämä vanhemmat 'myrkkymaalilliset' sekä kaikissa 4-6 sylinterisissä moottoreissa on tuo yllämainittu johtosarjavika.
eli takalasit vanhemmissa on veivillä (alle -90)? hmm...,mainitsit tuossa aikaisemmin että johtosarjavika ois 320-mallissa,elikkä miten se on?
eikö vanhemmissaki oo ilmastointi,penkinlämmittimet.. ?
Nozki kirjoitti:Tosiaan, ASD on ollut saatavilla 124-malleihin. Muita lukkoperiä ei ole ollut tarjolla. Jos ASD ei ole tuttu, niin hakutoiminnolla siitä löytää paljon juttua foorumilta ja googlella kans. Mutta se siis on systeemi, joka mittaa pyörien pyörimisnopeuksia ja tunnistettuaan luistoa, se laittaa hydraulisesti lukon päälle. Tämä tapahtuu vain pienissä nopeuksissa (40km/h asti tai jotain). Ja nopeudesta riippumatta luistosta varoitetaan kuskia nopeusmittarin keskellä olevalla varoitusvalolla.
niin..,voisko tuota kutsua vaikkapa "automaattiseksi lukkoperäksi" (olipa sanahirviö :mrgreen: )
Nozki kirjoitti:Kyllä noita hydraulisia laatikoita voi säätää. Se on sitten toinen juttu, että miten määritellään "täysin säädettävä". Vaihtojen kovuutta / luistoa voi säätää, samoin sitä, miten helposti kaasua painettaessa laatikko vaihtaa pienemmälle. Ja kai jotenkin voidaan muutenkin vaikuttaa siihen, millä kierroksilla vaihteet vaihtuvat.
aika paljonhan tuota voi sitten säätää...,taisin tuon "täysin säädettävä"-maininnan lainata jostaki..
haaveena mersu 2,3 ce coupe (w124)vm -85--92
Avatar
CrbN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:01
Paikkakunta: Riihimäki

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja CrbN »

Mulla ainakin coupe oli nahkasisustalla ja 4x sähkölaseilla vaikka oli vm.88. Ilmastointia ei ollut eikä tainnut penkinlämmittimiäkään olla.
Tonnin parin romuja
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12809
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja epk »

tuon ikäisessä mersussa käytönnässä kaikki on ollut lisävarusteena. Joten ihan siitä kiinni mitä on aikoinaan ruksittu niitä varusteita. Karkeesti sanottuna ohjaustehostin, abs, keskuslukko on vakio varusteita (vanhemmissa pelkkä ohjaustehostin).
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14224
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

4xsähkölasit olivat vakiona 300 CE-24:ssä (1990-). Kuten epk mainitsi, tuon ikäiset Mersut ovat varustelultaan melko yksilöllisiä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

jep..,juurikin w124 mallista tarkoitin. en vaan hokannu merkitä..
hmmm..,mitähän maksaa tuo "lukkoperä" käytettynä,ja menneekö ihan heittämällä paikolleen..,luulis ainaki?
////

Vetarit pitää vaihtaa myös.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14224
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

sepulaakeri kirjoitti:jep..,juurikin w124 mallista tarkoitin. en vaan hokannu merkitä..
hmmm..,mitähän maksaa tuo "lukkoperä" käytettynä,ja menneekö ihan heittämällä paikolleen..,luulis ainaki?
////

Vetarit pitää vaihtaa myös.

... ja tietysti hydrauliikkasysteemi :-). Kannattaa siis hankkia sellainen auto, missä ASD on jo valmiina.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
mrsu-äijä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 12.05.2014 16:06
Paikkakunta: pudasjärvi

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja mrsu-äijä »

epk kirjoitti:tuon ikäisessä mersussa käytönnässä kaikki on ollut lisävarusteena. Joten ihan siitä kiinni mitä on aikoinaan ruksittu niitä varusteita. Karkeesti sanottuna ohjaustehostin, abs, keskuslukko on vakio varusteita (vanhemmissa pelkkä ohjaustehostin).
jahas. yritin katella tuolta nettiautosta mutta ei siellä näin yhtä-äkkiä näkyny 2,3 koneella olevaa "lukkoperällä". paitsi yks oli mutta auton tiedoissa oli "Sportline" http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/6400507" onclick="window.open(this.href);return false; . onko niin,että jos haluaa lukkoperällä olevan,niin pittää näkyä auton tiedoissa tuo "sportline"-maininta? :roll:
haaveena mersu 2,3 ce coupe (w124)vm -85--92
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14224
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

mrsu-äijä kirjoitti:
epk kirjoitti:tuon ikäisessä mersussa käytönnässä kaikki on ollut lisävarusteena. Joten ihan siitä kiinni mitä on aikoinaan ruksittu niitä varusteita. Karkeesti sanottuna ohjaustehostin, abs, keskuslukko on vakio varusteita (vanhemmissa pelkkä ohjaustehostin).
jahas. yritin katella tuolta nettiautosta mutta ei siellä näin yhtä-äkkiä näkyny 2,3 koneella olevaa "lukkoperällä". paitsi yks oli mutta auton tiedoissa oli "Sportline" http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/6400507" onclick="window.open(this.href);return false; . onko niin,että jos haluaa lukkoperällä olevan,niin pittää näkyä auton tiedoissa tuo "sportline"-maininta? :roll:
Ei. Sportline tarkoittaa pääasiassa tehtaan urheilualustaa autossa. Sillä ei ole mitään yhteyttä ASD:hen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eli alle -93 ei ole kaasuläppä ja ilmamssa vikoja vaan -93-95 malleissa ..olipa millä koneella tahansa.
Toi 2.3 on vääntävä ja kohtuu tehokas ja ainoa murhe voi olla se ruisku mutta täällä on tietoa jos itse osaa rassailla.
Askina 722.4 ja perus aski..säätöjä ei ole muita kuin kick down ja paineet mutta niitä ei tartte tehdä.
Askeja ja koneita löytyy ihan toimivia 100-300e.
Alle -93 mallit ruosteettomampi ja uudemmat arempia ruostumaan eli tutki ne tarkkaan.
ruiskuissa on ryypyt ecun ohjaamana.
Koe aja tieten useampaa ja vertaa noita 2.3 malleja ja kuutosia mutta jos et halua syöppöä,kuminauhamaista huudatetttavaa kutosta on 2.3 kelpo kone ajoon.
-93 uudemmissa olisi minua miellyttänyt toi 220 bensa 16-venttiilinen mutta se kori pitäisi olla priima mutta vanhemmassa korissa 220 olisi jees mutta siellä taas toisenlaisia ongelmia ..molemmissa huonoja ja hyviä.
Lukkoperää et kyllä tartte kun toi lankku etenee hyvin lumessa johonkin c-malliin nähden hyvin ja jos ei niin parihiekka säkkiä paxiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Timo L. kirjoitti:
sepulaakeri kirjoitti:jep..,juurikin w124 mallista tarkoitin. en vaan hokannu merkitä..
hmmm..,mitähän maksaa tuo "lukkoperä" käytettynä,ja menneekö ihan heittämällä paikolleen..,luulis ainaki?
////

Vetarit pitää vaihtaa myös.

... ja tietysti hydrauliikkasysteemi :-). Kannattaa siis hankkia sellainen auto, missä ASD on jo valmiina.
...ja ja sähkö järjestelmä ohjaamaaan sitä. :)
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
mrsu-äijä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 12.05.2014 16:06
Paikkakunta: pudasjärvi

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja mrsu-äijä »

atlas kirjoitti:Eli alle -93 ei ole kaasuläppä ja ilmamssa vikoja vaan -93-95 malleissa ..olipa millä koneella tahansa.
Toi 2.3 on vääntävä ja kohtuu tehokas ja ainoa murhe voi olla se ruisku mutta täällä on tietoa jos itse osaa rassailla.
Askina 722.4 ja perus aski..säätöjä ei ole muita kuin kick down ja paineet mutta niitä ei tartte tehdä.
Askeja ja koneita löytyy ihan toimivia 100-300e.
Alle -93 mallit ruosteettomampi ja uudemmat arempia ruostumaan eli tutki ne tarkkaan.
ruiskuissa on ryypyt ecun ohjaamana.
Koe aja tieten useampaa ja vertaa noita 2.3 malleja ja kuutosia mutta jos et halua syöppöä,kuminauhamaista huudatetttavaa kutosta on 2.3 kelpo kone ajoon.
-93 uudemmissa olisi minua miellyttänyt toi 220 bensa 16-venttiilinen mutta se kori pitäisi olla priima mutta vanhemmassa korissa 220 olisi jees mutta siellä taas toisenlaisia ongelmia ..molemmissa huonoja ja hyviä.
Lukkoperää et kyllä tartte kun toi lankku etenee hyvin lumessa johonkin c-malliin nähden hyvin ja jos ei niin parihiekka säkkiä paxiin.
jaahas,pittääpi katella alle -93. no hyvä,että on tuo loota (käsitin että se on säädettävissä,tuossa oli puhetta siitä http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_W124" onclick="window.open(this.href);return false; mutta jos siinä tarkoitettiin jotaki toista lootaa).
kutos-koneella olevaa en haluakkaan..,voipi bensa kelevata. tuo 2,3 käy mulle aivan mainiosti :)
siksi vaan vähän epäilen,että miten etenee mese lumessa jossa ei ole asd? kun joskus ennenvanahaan kun meikäläinen oli jotaki 18v,ja ajeltiin vielä niillä vanhoilla takaveto-carinoilla ja corolloilla,niin oli eteneminen aika heikkoa :roll:

hmm...,moni venttiilinen kone on tämä 2,3? :roll:
haaveena mersu 2,3 ce coupe (w124)vm -85--92
mrsu-äijä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 12.05.2014 16:06
Paikkakunta: pudasjärvi

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja mrsu-äijä »

sepulaakeri kirjoitti:sepulaakeri kirjoitti:
jep..,juurikin w124 mallista tarkoitin. en vaan hokannu merkitä..
hmmm..,mitähän maksaa tuo "lukkoperä" käytettynä,ja menneekö ihan heittämällä paikolleen..,luulis ainaki?
////

Vetarit pitää vaihtaa myös.
sepulaakeri kirjoitti:.. ja tietysti hydrauliikkasysteemi . Kannattaa siis hankkia sellainen auto, missä ASD on jo valmiina.
sepulaakeri kirjoitti:...ja ja sähkö järjestelmä ohjaamaaan sitä.
hmmm...,oispa kiva tietää,palijoko tuommonen koko pakettina maksaa...,siis käytettynä.. :mrgreen:
haaveena mersu 2,3 ce coupe (w124)vm -85--92
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12809
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja epk »

ei maksa vaivaa jälki asentaa, ostaa suoraan yksilön jossa se on ja toimii ulinoitta jne. Ja jos tulee kesäautoksi niin ei sitä asd:stä edes tarvitse :)
mrsu-äijä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 12.05.2014 16:06
Paikkakunta: pudasjärvi

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja mrsu-äijä »

epk kirjoitti:ei maksa vaivaa jälki asentaa, ostaa suoraan yksilön jossa se on ja toimii ulinoitta jne. Ja jos tulee kesäautoksi niin ei sitä asd:stä edes tarvitse
niin se tietenki on. mutta taitaa olla harvinaisia 2,3 koneella olevat,joissa on asd...,niin ja alle -93. tällä hetkellä ei ole nettiautossa yhtään.. :(
niin ja kyllä..,auto tulee ympärivuotiseen käyttöön,että siinä mielessä ois hyvä että siinä ois asd..
haaveena mersu 2,3 ce coupe (w124)vm -85--92
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12809
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: mersu ce coupe 2,3 aut.??

Viesti Kirjoittaja epk »

se kannattaa huomioda että noin 95% ilmoituksista EI lue / omistaja edes tiedä että autossa on asd.
Vastaa Viestiin