190 2.3l vai 2.6l?? kummasta helpompi ottaa 200hv??
190 2.3l vai 2.6l?? kummasta helpompi ottaa 200hv??
Kumpi vai kampi?
Re: 190 2.3l vai 2.6l?? kummasta helpompi ottaa 200hv??
2.6:sen poraa ja stroukkaa 3.6:seksi.
Re: 190 2.3l vai 2.6l?? kummasta helpompi ottaa 200hv??
tai laittaa suoraan M104 niin ei tarvii virittää 

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: 190 2.3l vai 2.6l?? kummasta helpompi ottaa 200hv??
Totta puhut. M104 vaihtoon riittää, että muuttaa jarrut, jouset, vakaajat, voimansiirron jne. vastaamaan mallisarjan tehokkaimpia eli 190E 16V-malleja. Tämän joutuu joka tapauksessa tekemään, jos haluaa leimata 200 hv koneen. Vaihtoon mennee myös moottorin ohjaus, jäähdytysjärjestelmä, pakoputkisto, ym.. Eli ei tarvitse konetta virittää ,-)Mr300 kirjoitti:tai laittaa suoraan M104 niin ei tarvii virittää
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 190 2.3l vai 2.6l?? kummasta helpompi ottaa 200hv??
Molemmista sen saa ulos, mutta totta kai suuremasta koneesta se tulee helpommin. 2.6 litraisesta melko helpostikin.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 190 2.3l vai 2.6l?? kummasta helpompi ottaa 200hv??
Niin hetkinen, kumpaas 2,3 -litraista tässä tarkoitettiin? 16-venttiilistä vai 8-venttiilistä? Jos vertaa 16-venttiilistä 2,3:a 12-venttiiliseen 2,6:een, niin niden väillä vastaus ei varmastikaan ole, että ilman muuta 2,6:sta saa helpommin sen 200hv ulos vain siksi, että se on isompi. Niistä 2,3-16 on jo valmiiksi lähempänä kahtasataa hevosvoimaa.
Mutta jos näitä 2-venttiilitekniikalla varustettuja verrataan, niin eiköhän se ole aika selvää, että isommasta kutoskoneesta saa helpommin ulos tietyn tehon kuin pienemmästä neloskoneesta...
Mutta jos näitä 2-venttiilitekniikalla varustettuja verrataan, niin eiköhän se ole aika selvää, että isommasta kutoskoneesta saa helpommin ulos tietyn tehon kuin pienemmästä neloskoneesta...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: 190 2.3l vai 2.6l?? kummasta helpompi ottaa 200hv??
2.3 sylinteri kannas on kapea eli turbotuksessa paras olisi 2.0 ja kutosessa toi 2.6 jossa leveämpi 3.0 koneiseen.
Neloskoneen kyllä halvemmalla ja hempommalla turbotat ja tollanen 200hp ei ole ongelma ja kestää...Tomantin turbo projektin luet läpi .
Neloskoneen kyllä halvemmalla ja hempommalla turbotat ja tollanen 200hp ei ole ongelma ja kestää...Tomantin turbo projektin luet läpi .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 190 2.3l vai 2.6l?? kummasta helpompi ottaa 200hv??
Tässä muuten myös bensaturbotenava, jossa näköjään jo 2.0 litrasesta otettu 250hp? ->http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... a#p1005693
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: 190 2.3l vai 2.6l?? kummasta helpompi ottaa 200hv??
Mä tosiaan puhusin vapareista, koska ei puhuta turbottamisesta vaan virittämisestä. Sitten oletin olevan kyse perus 8v koneista kun ei mainintaa muusta ollut. Muutenkin vähän trollin oloinen aloitus näinkin monimutkaiselle aiheelle.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;