Moi
olen ihmetellyt oman 230E -88:n motista kuuluvaa räpätystä kun lähtee liikkeelle.Eli se kuuluu kierrosalueella 1000-1400 ja muutoin ei ollenkaan.Voisko tuo olla ton moniurahihnan kiristinhommelin aiheuttamaa? heräs epäilys kun luin tossa alempaa samantyyppisestä hommasta.Itse hihna on aika vasta vaihdettu
W124:n räpätys moniurahihnankiristinkö?
-
- Vakiokalustoa
Kyllä on. Itselläni vaihdettiin keväällä hihnankiristimen iskunvaimennin ja räpätykset loppui siihen paikkaan.
Testattiin siten, että motti käyntiin, konepelti auki, käsijarru (tai siis jalka) päälle ja sitten vain vaihde päälle ja liikkeellelähtöyritystä 1:llä tai 2:lla niin ettei auto kumminkaan pääse liikkeelle.
Kaveri kuuntelee motin puolelta räpätyksen kasvua (nousee aika isoksi) ja sen näkeekin kun katsoo sitä iskaria, että se heiluu kuin maitohammas kiinnikkeissään.
Minulla oli iskari alapäästään ihan väljä ja kun vanha iskari oli irti, niin osat irtoilivat toisistaan niin olivat kuluneet.
Testattiin siten, että motti käyntiin, konepelti auki, käsijarru (tai siis jalka) päälle ja sitten vain vaihde päälle ja liikkeellelähtöyritystä 1:llä tai 2:lla niin ettei auto kumminkaan pääse liikkeelle.
Kaveri kuuntelee motin puolelta räpätyksen kasvua (nousee aika isoksi) ja sen näkeekin kun katsoo sitä iskaria, että se heiluu kuin maitohammas kiinnikkeissään.
Minulla oli iskari alapäästään ihan väljä ja kun vanha iskari oli irti, niin osat irtoilivat toisistaan niin olivat kuluneet.
W124 230E -91