W211 bensa-automaattina ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
isallemersu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 22.06.2014 20:06

W211 bensa-automaattina ?

Viesti Kirjoittaja isallemersu »

Dieseleittten käyttövoimavero yhdessä dieselin olemattomaan edullisuuteen tankkaushinnoissa ovat herättäneet kiinnostuksen, että hankkisikin e-mersun bensakoneella. Kiirus ei minulla ole koskaan ajellessa ja isoa henkilö- tai tavaramäärää en kuljeta. Kärryä tai asuntovaunua ei ole tarkoitus hinata. Joten 200K bensamoottorin pitäisi riittää jaksamisen puolesta. Noissa on järjestään pienemmät kilometrit kuin vastaavissa dieseleissä, ja ovat muuten samalla tekniikalla, niin päättelen, että ovat paremmassa kunnossa. Ajokilometrit jäävät itsellä sen verran pieneksi, että ei sen puolesta ole juuri väliä kumman valitsee. Tahdon ehdottomasti hiljaisen auton ja bensamersu voisi olla hieman hiljaisempi kuin diesel.
Mitä arvon asiaatuntevat tietävät W211 K200 bensamallista? Onko jotain erityistä syytä miksi tuota ei kannattaisi hankkia? Tähtäimessä vuosimallit 2004-2005.
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: W211 bensa-automaattina ?

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

Olikos se niin että tuon aikakauden bensakoneissa saattaa olla ongelmia jakoketjun kanssa. Tämä siis koskee M271 moottoria.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W211 bensa-automaattina ?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Koneena hyvä mutta se jakoketjun vaihto todella useaan ja turha kysellä veholta tätä ongelmaa kun eivät myönnä.
Vaihto väli ketjulle noin 50-90tkm..voihan sen käydä mittauttamassa venymän ja vaihdattaa uudemman,parennetun kiristimen....venynyt ketju syö myös rattaat.

http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
isallemersu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 22.06.2014 20:06

Re: W211 bensa-automaattina ?

Viesti Kirjoittaja isallemersu »

Jaa, että tuommoinenkin heikkous. No pitänee katsella diiseleitäkin sitten.
Niissähän ei ole mitään ongelmaa ?
Ja kyllähän ne SBC jarrujen ongelmat tai riskit tulevat osti sitten bensan tai dieselin.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 bensa-automaattina ?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

isallemersu kirjoitti:Jaa, että tuommoinenkin heikkous. No pitänee katsella diiseleitäkin sitten.
Niissähän ei ole mitään ongelmaa ?
Ja kyllähän ne SBC jarrujen ongelmat tai riskit tulevat osti sitten bensan tai dieselin.
Tuo ketjun venyminen lienee 2003-2005 vuoden M271 koneissa . Vaihto maksaa n 1000 euroa töineen , että liekö tuo summa
enää nykypäivä kovinkaan korkea huoltokulu ? Kuuntele moottoria käynnistysvaiheessa ,ketjun aluetta . Onhan sen voinut myös ex-omistaja vaihdattaa.
Itsellä on kokemusta kahdesta M271 koneella olevasta MB:sta toinen vuodelta 2006 ajettu 120 tkm , jakoketju alkuperäinen , ei ole venynyt huollon tarkastuksen mukaan . Toinen vuodelta 2005 , ajettu 70 tkm , ei ole ketju venynyt huollon mukaan .


Luulenpa , että myös dieseleissä on myös huoltoa kaipaavia osia .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 bensa-automaattina ?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sportsman kirjoitti:
isallemersu kirjoitti:Jaa, että tuommoinenkin heikkous. No pitänee katsella diiseleitäkin sitten.
Niissähän ei ole mitään ongelmaa ?
Ja kyllähän ne SBC jarrujen ongelmat tai riskit tulevat osti sitten bensan tai dieselin.
Tuo ketjun venyminen lienee 2003-2005 vuoden M271 koneissa . Vaihto maksaa n 1000 euroa töineen , että liekö tuo summa
enää nykypäivä kovinkaan korkea huoltokulu ? Kuuntele moottoria käynnistysvaiheessa ,ketjun aluetta . Onhan sen voinut myös ex-omistaja vaihdattaa.
Itsellä on kokemusta kahdesta M271 koneella olevasta MB:sta toinen vuodelta 2006 ajettu 120 tkm , jakoketju alkuperäinen , ei ole venynyt huollon tarkastuksen mukaan . Toinen vuodelta 2005 , ajettu 70 tkm , ei ole ketju venynyt huollon mukaan .


Luulenpa , että myös dieseleissä on myös huoltoa kaipaavia osia .

kokemusta useista ketjun takia hajoineista
ja usein sieltä ei ole kuulunut mitään varoitavaa enen
hajomista myöskään valmistus vuodella ei ole mitään merkitystä

toden näköisesti noissa mainituissa 70tkm ja 120tkm käy niin
kuten monissa muissa että ketju kun venyy niin venähtää kerasta poikki asti, toivotavasti ei mutta usein on käynnyt huoltojen välillä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 bensa-automaattina ?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Itse asiassa ennen ostoa tutkin ja kuuntelin muutamia samanlaisia autoja . Kyllä ainakin kahdesta kuuluu hieman outo sivuäääni
ketjunsuunnalta ja siten jäivät ostamatta ...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
isallemersu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 22.06.2014 20:06

Re: W211 bensa-automaattina ?

Viesti Kirjoittaja isallemersu »

On kyllä harmi, että muuten luotettava moottori (M271) pilataan liian hentosella jakoketjulla. Ei olisi ollut Mersu-tehtaalta isokaan panostus laittaa alunperin vähän tukevampi.
Lueskelin ulkomaisia foorumeja, ja sieltä saa sen käsityksen, että E-mersu (W211) faceliftillä, eli nuorempi kuin 2006 olisi ns. "varma ostos". Tuossa faceliftissähän mm. jättivät ongelmallisen SBC-jarrusysteemin pois.
Oliko tuossa faceliftissä mitään moottoripuolelle oleellista? Bensa tai diesel?
Muuten tuollainen 2006 menisi itsellekin, mutta turhan uusi niin menee rahaa hinnanpudotteluun.
Toinen vaihtoehto olisi katsella vanhempia, eli niitä Eemeleitä, joissa on vielä M111 moottori, mutta nuo näyttävät omaan silmään jo liian vanhoilta.
Ei oo helppoa alkaa mersumieheksi... ;-/
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 bensa-automaattina ?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sportsman kirjoitti:Itse asiassa ennen ostoa tutkin ja kuuntelin muutamia samanlaisia autoja . Kyllä ainakin kahdesta kuuluu hieman outo sivuäääni
ketjunsuunnalta ja siten jäivät ostamatta ...
varmasti
hyvä päätös jos ei saman tien jakopää remontiia ole tarkoitus tehdä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Aatu S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 02.03.2013 19:44

Re: W211 bensa-automaattina ?

Viesti Kirjoittaja Aatu S »

onkos tossa M112.954 moottorissa jokin määritelty ketjun vaihtoväli ?
Ohjekirjassa ei ole mitään mainintaa enkä löytänyt vanhoista viesteistäkään
ajettu 150tkm ja luultavasti originaali ketju
Vastaa Viestiin