S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
S211 ja airmaticin ilmajousituksista on keskusteltu paljonkin, mutta tuoreemmasta S212 mallista ei ole pahemmin vielä juttua joten tällä lienee paikkansa.
Omat oireet alkoivat äsköttäin. Tiputtaa yössä oikeaa puolta n. 1cm alas. Pitäisi alkaa varmaan seuraavaksi katsomaan onko pussi vai venttiiliongelma. Tämäkin auto on vasta 3 vuotta vanha, joten hirveästi ei kyllä vakuuta jos nyt jo alkaa prakaamaan. Mahtaisikohan tehdas/maahantuoja tulla vastaan tässä? Kyllä nyt pussin luulisi kestävän yli 3v/90tkm.
Lohdullista on että ilmeisesti tähän malliin nuo ilmajouset ovat hieman halvempia http://www.air-suspension-shop.com/Merc ... ftfederung" onclick="window.open(this.href);return false;
jos noita uskaltaa nyt käyttää.
Edit: päivitin otsikkoa kuvaamaan paremmin topicin aihetta
Omat oireet alkoivat äsköttäin. Tiputtaa yössä oikeaa puolta n. 1cm alas. Pitäisi alkaa varmaan seuraavaksi katsomaan onko pussi vai venttiiliongelma. Tämäkin auto on vasta 3 vuotta vanha, joten hirveästi ei kyllä vakuuta jos nyt jo alkaa prakaamaan. Mahtaisikohan tehdas/maahantuoja tulla vastaan tässä? Kyllä nyt pussin luulisi kestävän yli 3v/90tkm.
Lohdullista on että ilmeisesti tähän malliin nuo ilmajouset ovat hieman halvempia http://www.air-suspension-shop.com/Merc ... ftfederung" onclick="window.open(this.href);return false;
jos noita uskaltaa nyt käyttää.
Edit: päivitin otsikkoa kuvaamaan paremmin topicin aihetta
Viimeksi muokannut mk81, La 05.07.2014 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S212 ilmajousitus vuotaa
Laatupelejä
Luulisi maahantuojan puuttuvan asiaan edes osien hinnalla jos ei kokonaan. Onkohan väärään paikkaan esim. lentänyt kivi tms mikä on hajottanut palikoita...

Luulisi maahantuojan puuttuvan asiaan edes osien hinnalla jos ei kokonaan. Onkohan väärään paikkaan esim. lentänyt kivi tms mikä on hajottanut palikoita...
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: S212 ilmajousitus vuotaa
Niin luulisi nyt tämänkin http://www2.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/k ... lle/takuu/" onclick="window.open(this.href);return false; mukaan tuo 'odotettavissa oleva normaali käyttöikä' jo tarkoittavan sitä että sen jousen tulee kestää vähän enemmän kuin 3 vuotta. Voi kyllä olla myös venttiilivika ihan hyvin, mutta mulla ei ole oikein keinoja tuon kartottamiseen.
Re: S212 ilmajousitus vuotaa
Jaahas. Kävin tuossa hieman tarkemmin kattelemassa tuota jousitusta sekä ajelin sillä hiukan. Se noin 1-1,5cm ero on ja säilyy vasemman ja oikean välillä ajon aikanakin. Mistäs tuo vois johtua? Onko kompura sökö?
Re: S212 ilmajousitus vuotaa
Staarillahan tuota voisi tutkailla ottaa "vedos
", niin näkisi mikähän tuon tekee

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: S212 ilmajousitus vuotaa
Tarkistappa korkeusanturien tangot. Niiden päissä olevat pallonivelet ruostuvat, jumittuvat yllättävän nopeasti. Ainakin minulla aiheuttivat asentovirheen.
Re: S212 ilmajousitus vuotaa
Tuo vois hyvinkin selittää mun ongelman. Koitin etsiä kuvahaulla tuosta tangosta kuvaa mutten löytänyt. Mistähän kohtaa nuo tangot löytyvät?
Re: S212 ilmajousitus vuotaa
Kävin katselemassa tuota autoani. Ilmeisesti nuo tangot ovat ripustuksessa suoraan renkaan takana ylhäällä ilmajousien vieressä. Ruosteessahan ne hieman olivat. Suihkuttelin niitä hieman tf2:lla, mutta ainakaan vielä ei tullut mitään muutosta tuohon asentoon. Ilmeisesti tuota asentoa voi myös kalibroida tuolta säätämällä noita vipuvarsia.
Tämä ongelma voi juontaa juurensa auton pesusta. Pesin vanteet ja renkaat kunnon liuottimilla ja voi olla että noihin vipuvarsiin pääsi kanssa liuotinta mikä sitten huuhteli mahdolliset liukasteet pois. Mene ja tiedä.
Tämä ongelma voi juontaa juurensa auton pesusta. Pesin vanteet ja renkaat kunnon liuottimilla ja voi olla että noihin vipuvarsiin pääsi kanssa liuotinta mikä sitten huuhteli mahdolliset liukasteet pois. Mene ja tiedä.
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
Jos toinen puole ainoastaan "valahtaa" tai pysyy alempana kun toinen, niin voidaan lukea pois kompuraongelma. Tasonsöödästä, kuten olet tehnytkin, lähtisin esisijaisesti vikaa hakemaan. Eli toisinsanoen nuo korkeuden tunistavat anturit ensimmäisenä tarkkailuun. Tämän jälkeen mahdollinen vika magneettiventtiileissä.
Tämän nyt kerron vain omasta kokemuksestani ilmajousituksista mitä työskentelen raskaankaluston parissa. Periaatteet toki samat, menetelmät hieman erilaiset.
Tämän nyt kerron vain omasta kokemuksestani ilmajousituksista mitä työskentelen raskaankaluston parissa. Periaatteet toki samat, menetelmät hieman erilaiset.
- W211 320CDI -
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
^Jeps eli tän päivän ajojen perusteella vaikuttaa siltä että tällä kertaa anturien varsien jumitus oli syypää auton vinoon olemukseen. Eilen otin molemmat renkaat irti ja suihkutin tf2 voiteluainetta noihin niveliin. Tänään auto näytti oikaisseen itsensä kun tultiin kotiin. Noita voi olla ihan hyvä voidella aina vaikka renkaan vaihtojen yhteydessä.
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
Jatkan tähän samaan viestiin yhden jatkokysymyksen s212 takailmajousista..
Oma auto pysyi Saksasta tuonnin jälkeen aina perä liikkumatta, oli sitten parkissa päivän tai viikon, mutta taisivat huollossa tehdä tolle jonkun asetusmuutoksen, sillä heti sen jälkeen alkoi parkkeeraamisen jälkeen suhauttamaan ilmoja pihalle.. Tämän jälkeen takarenkaat ovat aina eritasossa, jos parkkipaikka ei ole tasainen, aivan kuin auto haluisi oikaista itsensä etupään ehdoilla. (Tämä siis tapahtuu n. 20-30 sekunnin ovien sulkemisen jälkeen.) Kun ovi avataan tai painetaan kaukosäätimellä, niin kompura pumppaa perän ylös. Autossa ei ole ilmajousia edessä.
Onko teillä toisilla 212 omistajilla samanlainen toiminto autossanne? Mitä luulette, onko tämä kompuran käyttöikää lyhentää vai pidentävä ominaisuus. Erona entiseen se että nyt kompura rallattelee nyt ainakin 80% enemmän kuin ennen...
Oma auto pysyi Saksasta tuonnin jälkeen aina perä liikkumatta, oli sitten parkissa päivän tai viikon, mutta taisivat huollossa tehdä tolle jonkun asetusmuutoksen, sillä heti sen jälkeen alkoi parkkeeraamisen jälkeen suhauttamaan ilmoja pihalle.. Tämän jälkeen takarenkaat ovat aina eritasossa, jos parkkipaikka ei ole tasainen, aivan kuin auto haluisi oikaista itsensä etupään ehdoilla. (Tämä siis tapahtuu n. 20-30 sekunnin ovien sulkemisen jälkeen.) Kun ovi avataan tai painetaan kaukosäätimellä, niin kompura pumppaa perän ylös. Autossa ei ole ilmajousia edessä.
Onko teillä toisilla 212 omistajilla samanlainen toiminto autossanne? Mitä luulette, onko tämä kompuran käyttöikää lyhentää vai pidentävä ominaisuus. Erona entiseen se että nyt kompura rallattelee nyt ainakin 80% enemmän kuin ennen...
S212 220 -11
W639 111 -04
W639 111 -04
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
Takapussi siellä vuotaa. Suhina jonka kuulet tulee varmaan palkeen taitteesta joka on pykinyt puhki. Airmatik, joka on nykyisessä autossani (ML) sääteleee ovien aukaisujen ja sulkemisien jälkeen korkeuden, mutta en huomannut edellisessä 211 farkussa, ( joka ei ollut airmatik) muulloinkun lastin lisäyksen ja purkamisen yhteydessä.
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
.
Viimeksi muokannut Kovanen, Ke 23.07.2014 22:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- W211 320CDI -
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
Oliko nuo pari viimeistä viestiä yllä alkuperäiseen keskusteluun vai JanKu:n kysymykseen? En löytänyt tuosta viimeisimmästä mitään kilometritietoa eikä siinä minusta ollut kyse perän laskusta tonttiin vaan tasonsäädön aktivoitumisesta jotain puoli minuuttia ovien sulkemisesta.
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
Poistin tuon oman edellisen kommentin.
Mutta alkuperäiseen vastatakseni, mikäli pussi on pykinut, kuten kirjoittaja ilmoittaa 3v/90tkm, niin kyllähän tuota takuuseen jo kannattaa alkaa hakemaan.
Tuohon lisättyyn kysymykseen en osaa vastata käytännon tasolta mersukorjaamoiden kohdalla. Luultavimmin on joku päivityssofta tullut joka tekee kyseisin "balanssitarkastuksen". Ja kyllähän se kompura tietysti nopeammin kuluu mitä ahkerammin se joutuu paineita tekemään.
Mutta alkuperäiseen vastatakseni, mikäli pussi on pykinut, kuten kirjoittaja ilmoittaa 3v/90tkm, niin kyllähän tuota takuuseen jo kannattaa alkaa hakemaan.
Tuohon lisättyyn kysymykseen en osaa vastata käytännon tasolta mersukorjaamoiden kohdalla. Luultavimmin on joku päivityssofta tullut joka tekee kyseisin "balanssitarkastuksen". Ja kyllähän se kompura tietysti nopeammin kuluu mitä ahkerammin se joutuu paineita tekemään.
- W211 320CDI -
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
En itsekkään usko, että kyse on pussin vuotamisesta, sillä auto ei suhise vaan suhauttaa ton ilman pois aina tietyn ajan päästä. Perä putoaa vaan sentin tai pari, muttei kokonaan. Tasamaalla molemmilta puolen ja pahemmassa notkossa vain toiselta puolen. Vaikka eihän vikakaan noissa mikään mahdottomuus tieten ole, koska autolla on jo rallateltu n.223 tkm. Tosin käytös on ollut samaa ton 17tkm, joka on viimeisestä huollosta.... Pitääpä seuraavalla kerralla kysellä, että mitä pirua ne Silber autossa viimeksi teki, koska en usko että tuosta on muuta iloa kuin kompura remonttia.
Pääseepä samalla tankkaamaan saunajuomavaraston.

Pääseepä samalla tankkaamaan saunajuomavaraston.
S212 220 -11
W639 111 -04
W639 111 -04
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
Täytän tämän topikin päätökseen omalta osaltani. Tosiaan syy alkuperäiseen ongelmaan oli tasoantureiden jumiutuminen.
Tuossa huollossa asioidessani selvisi myös että autoon oli vaihdettu takuuna molemmat pussit, minkä myyjä oli kiltisti unohtanut kertoa kun ostin auton. Eli kyllä noiden pussien kanssa voi hyvin olla jotain valmistuseriä jotka ei ole ihan priimaa.
Tuossa huollossa asioidessani selvisi myös että autoon oli vaihdettu takuuna molemmat pussit, minkä myyjä oli kiltisti unohtanut kertoa kun ostin auton. Eli kyllä noiden pussien kanssa voi hyvin olla jotain valmistuseriä jotka ei ole ihan priimaa.
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
Aiheesta on kirjoiteltu paljon ja monessa ketjussa. Silti en ole onnistunut löytämään ratkaisua ongelmaani. S212:n vikana on perinteinen perän laskeutuminen yön tai päivän aikana (lämpimässä tallissa noin 1 cm ja ulkona pakkasessa vähän enemmän). Autoni on normaali farkku, jossa ilmajousitus vain takana. Kompressori toimii ja täyttää pussit aika nopeasti. Starilla on luettu vikamuisti aiemmin, mutta mitään testejä tähän liittyen ei ajettu. Oiskohan tässä vielä jotain tehtävissä ennen uusien pussien tilaamista?
Tehtyjä huoltotoimia:
- kompressorin ilmansuodatin vaihdettu
- kompressorin kuivain tarkastettu ja ryynit kuivattu. Ei vaikuttanut olevan paljoa kosteutta ja kaikki näytti puhtaalta.
- kompressorin venttiili avattu ja jos pieniä painaumia tiivistekumissa ei lasketa, niin täysin uuden veroinen.
- yhden vähän vuotavan paineilmaletkun liitoksen löysin, kun vaihdoin saippuaveden kaasuvuotojen etsimiseen tarkoitettuun aineeseen. Muutoin kaikki näytti olevan kunnossa.
- tasoanturit ehjät ja voideltu. Oiskohan noissa vielä vähän tehtävää, koska vänkärin puoli näyttää aika usein jäävän ajon jälkeen 5-10 mm alemmas.
Tehtyjä huoltotoimia:
- kompressorin ilmansuodatin vaihdettu
- kompressorin kuivain tarkastettu ja ryynit kuivattu. Ei vaikuttanut olevan paljoa kosteutta ja kaikki näytti puhtaalta.
- kompressorin venttiili avattu ja jos pieniä painaumia tiivistekumissa ei lasketa, niin täysin uuden veroinen.
- yhden vähän vuotavan paineilmaletkun liitoksen löysin, kun vaihdoin saippuaveden kaasuvuotojen etsimiseen tarkoitettuun aineeseen. Muutoin kaikki näytti olevan kunnossa.
- tasoanturit ehjät ja voideltu. Oiskohan noissa vielä vähän tehtävää, koska vänkärin puoli näyttää aika usein jäävän ajon jälkeen 5-10 mm alemmas.
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
Vaihda letkut, kustantaa muutaman euron. Niissä on täälläkin kerrottu olevan ongelmia. Liittimet samalla, 5€/kpl.jantaka kirjoitti:Aiheesta on kirjoiteltu paljon ja monessa ketjussa. Silti en ole onnistunut löytämään ratkaisua ongelmaani. S212:n vikana on perinteinen perän laskeutuminen yön tai päivän aikana (lämpimässä tallissa noin 1 cm ja ulkona pakkasessa vähän enemmän). Autoni on normaali farkku, jossa ilmajousitus vain takana. Kompressori toimii ja täyttää pussit aika nopeasti. Starilla on luettu vikamuisti aiemmin, mutta mitään testejä tähän liittyen ei ajettu. Oiskohan tässä vielä jotain tehtävissä ennen uusien pussien tilaamista?
Tehtyjä huoltotoimia:
- kompressorin ilmansuodatin vaihdettu
- kompressorin kuivain tarkastettu ja ryynit kuivattu. Ei vaikuttanut olevan paljoa kosteutta ja kaikki näytti puhtaalta.
- kompressorin venttiili avattu ja jos pieniä painaumia tiivistekumissa ei lasketa, niin täysin uuden veroinen.
- yhden vähän vuotavan paineilmaletkun liitoksen löysin, kun vaihdoin saippuaveden kaasuvuotojen etsimiseen tarkoitettuun aineeseen. Muutoin kaikki näytti olevan kunnossa.
- tasoanturit ehjät ja voideltu. Oiskohan noissa vielä vähän tehtävää, koska vänkärin puoli näyttää aika usein jäävän ajon jälkeen 5-10 mm alemmas.
Vasta sen jälkeen jälkeen kannattaa miettiä pusseja.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
Jep, noita letkuja ja niiden liitoksia olen yrittänyt tarkastella. Kaasuvuotojen etsimiseen tarkoitetulla pullolla suhautelin kaikkia liitoksia ja vain yhdestä löysin hyvin pientä vuotoa. Nappasin päästä muutaman millin pois ja mielestäni vuoto siitä kohdasta loppui. Kokonaislopputulokseen sillä ei näyttänyt olevan mitään merkitystä. Eihän se kummoinen homma olisi vaihtaa kaikki letkut ja liittimet. Mistä noita letkuja ja liittimiä kannattaa hakea? KL:stä varmaan saa, mutta onko muualla?
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
Letkut kulkee pohjamuovin päällä, ei pääse suihkimaan vaahtoa. En itse letkuista löytänyt "reikää", mutta vuoto loppui näillä:jantaka kirjoitti:Jep, noita letkuja ja niiden liitoksia olen yrittänyt tarkastella. Kaasuvuotojen etsimiseen tarkoitetulla pullolla suhautelin kaikkia liitoksia ja vain yhdestä löysin hyvin pientä vuotoa. Nappasin päästä muutaman millin pois ja mielestäni vuoto siitä kohdasta loppui. Kokonaislopputulokseen sillä ei näyttänyt olevan mitään merkitystä. Eihän se kummoinen homma olisi vaihtaa kaikki letkut ja liittimet. Mistä noita letkuja ja liittimiä kannattaa hakea? KL:stä varmaan saa, mutta onko muualla?
Etra Suutarilan myymälästä saa ToppTube PA11P40 04/02 natural letkua, n1,70 €/m. On hiukan ohuempi seinäistä, kuin orginaali. 5m menee, kannattaa ostaa 6m
Koodi 1030001731
Liitin orginaali A 0003270369 , 5€/kpl. 4 tarvitaan. Nopeiten saa marmorilta. KL myös varmaan niitä tilaa. KL:lästä ei saa letkua.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
En ehtinyt hakea tarvikkeita, mutta jatkoin rassaamista. Pitäisikö kompressorin venttiilin ja t-haara modulin välissä olla paine? Käytin lyhyttä putkea irti ja sen jälkeen on perä ollut oikeasti tontissa aamuisin.
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
Samaa vikaa itsellä, vasen takanurkka tippuu yön aikana useamman sentin, kokonaan vrk aikana. käytin kompuran irti ja tarkistin kuivaimen, ryynit oli ihan ok, toki hieman vaalenivat kun kuivasin ne kuumailmapistoolilla. Se lyhyt paksumpi putki joka tulee kompuralta jakotukille, mielestäni siinä ei ole painetta ainakaan kun autossa ei ole virrat päällä. Koitin kanssa etsiä vuotoa venttileistä ja letkuista vuotosprayllä, mutta en löytänyt vikaa. Tasonsäätöanturien muovitangot oli hieman jumissa, ne tuli putsattua ja rasvattua. Seuraavaksi olisi tarkoitus vaihtaa ne letkut ja liittimet. Starilla ei löytynyt mitään vikaa, kaikki jousitukseen liittyvät komponentit tuli testattua.
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
Muistaako kukaan siitä kompuran ja kuivaimen välistä liitosta, kuuluisiko siinä olla jokin tiiviste? Itselläni ei ollut tiivistettä ainakaan liitospintojen välissä ja starilla jousia täytettäessä vuotaa liitoskohdasta aavistuksen, vuoto loppuu kun tyhjennysventtiiliä ohjaa sekunnin --> ylimääräinen paine pääsee kompurasta ulos. Eikös se näin toimi normaalitilanteessakin, kun muistaisin että kun auton sammuttaa ja lyö oven lukkoon niin tasonsäätö tasaa takajouset hetken kuluttua...?
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
Muutama viikko sitten tein ryynien kuivauksen, mutta en enää muista missä oli tiivisteitä! Jos paksumpaan putkeen ei ole tarkoitus jäädä painetta, niin ongelmat ovat meikäläisen tapauksessa siitä eteenpäin (jakaja, putket tai pussit). Liittimet olen jo tilannut ja putket pitää hakea esim. Etolasta. Varaosina eivät tarjonneet kuin 1,5m pätkinä. Jostain syystä ainakin minulla on kompuran kohdalla jatkoliitokset putkissa, enkä sellaisia meinannut enää laittaa.
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
Itse kun otin kompuran irti (paksumpi putki irti) niin perä pysyi siinä mihin oli säädetty. Mulla lähtee jakotukilta ne letkut kokonaisina, en ainakaan nähnyt missään jatkoksia.
Onko kenelläkään tietoa siitä kompuran paksummasta ilmaputkesta (jakoblokille menevä) ja sen liittimestä kokoa ja varaosanumeroa? Veikkaan että syyllinen on joku noista letkuista tai liittimistä.
Onko kenelläkään tietoa siitä kompuran paksummasta ilmaputkesta (jakoblokille menevä) ja sen liittimestä kokoa ja varaosanumeroa? Veikkaan että syyllinen on joku noista letkuista tai liittimistä.
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
Sitä en mitannut, mutta siitä voi etsiä vuotoa vaahdoilla. Mutta eikös kaikki putket ennen jakotukkia ole paineettomia normitilassa?Jani1980 kirjoitti:Itse kun otin kompuran irti (paksumpi putki irti) niin perä pysyi siinä mihin oli säädetty. Mulla lähtee jakotukilta ne letkut kokonaisina, en ainakaan nähnyt missään jatkoksia.
Onko kenelläkään tietoa siitä kompuran paksummasta ilmaputkesta (jakoblokille menevä) ja sen liittimestä kokoa ja varaosanumeroa? Veikkaan että syyllinen on joku noista letkuista tai liittimistä.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
Siihen lopputulokseen päädyin itsekin, koskien tuota painetta. Vaahdolla etsitty vikaa tuloksetta, vasen takanurkka oli taas 2cm tippunut 15h aikana. Voikos noita palkeita vaihtaa yksi kerrallaan vai tarviiko pareittain vaihtaa..? Tuolta saisi suht halvalla, mutta ei taida olla alkuperäisiä? ---> http://www.air-suspension-shop.com/Merc ... ftfederung" onclick="window.open(this.href);return false;
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
Kävin hakemassa Etrasta putkea. Ostin aiemmin mainittua putkea ja sen ulkohalkaisija on 4 mm. Alkuperäisen putken halkaisija on noin 4,3-4,4 mm, jota ei ollut saatavilla. Mikähän on alkuperäisen putken tyyppi? Ehkä se lukee putkessa, mutta on aika vastenmielistä lähteä sitä etsimään auton alle. Uusilla o-renkailla pitää varmaan hyvin tuolla ohuemmallakin, mutta ehkä kestävämmän ratkaisun saisi alkuperäisellä halkaisijalla.
Meikäläisen auto laskeutuu molemmilta puolilta ja arvioisin, että aika tasaisesti. Lähtökohtaisesti perä on noin 5 mm korkeammalla kuskin puolelta. Onko tuon jakotukin rakenteesta ja tekniikasta kuvia jossain?
Meikäläisen auto laskeutuu molemmilta puolilta ja arvioisin, että aika tasaisesti. Lähtökohtaisesti perä on noin 5 mm korkeammalla kuskin puolelta. Onko tuon jakotukin rakenteesta ja tekniikasta kuvia jossain?
Re: S212 ilmajousitus vuotaa/ tasoanturit jumittaa
jantaka kirjoitti:Kävin hakemassa Etrasta putkea. Ostin aiemmin mainittua putkea ja sen ulkohalkaisija on 4 mm. Alkuperäisen putken halkaisija on noin 4,3-4,4 mm, jota ei ollut saatavilla. Mikähän on alkuperäisen putken tyyppi? Ehkä se lukee putkessa, mutta on aika vastenmielistä lähteä sitä etsimään auton alle. Uusilla o-renkailla pitää varmaan hyvin tuolla ohuemmallakin, mutta ehkä kestävämmän ratkaisun saisi alkuperäisellä halkaisijalla.
Meikäläisen auto laskeutuu molemmilta puolilta ja arvioisin, että aika tasaisesti. Lähtökohtaisesti perä on noin 5 mm korkeammalla kuskin puolelta. Onko tuon jakotukin rakenteesta ja tekniikasta kuvia jossain?
Tässä omat mittaukset orginaalin ja sen Etran putken paksuudesta.
Sitten on orginaalista putken kyljestä leima, näkyy päiväys. En saa muista teksteistä selvää.
Minun mauseri näyttää
Etran putki 4,0mm,ja 1,0mm seinämä
Orginaali 4,15mm. Orginaali on aika kovaa. On 1,2mm senämällä.
Kyllä se Etran putki hyvin tiivisty liittimeen. Ehkä pehmeämpänä mukautuu/tiivistyy paremmin?
Mainitsen tässä vielä, että vahva usko ja oma kokemus kertoo, että liittimet/letkut on pienen vuodon syynä. Minä en vaihtaisi pusseja, ennenkuin on letkut uusittu.
Etran putki Orginaali Orginaali tekstit
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.