Ongelmana ilmamassamittarin likaantuminen parin-kolmen tonnin välein niin pahoin, että se vaikuttaa jo moottorin toimintaan. Ilmenee siis tehottomuutena ja pikku nykäyksinä kovilla kierroksilla. Maffin puhdistuksen jälkeen taas toimii normaalisti ja tehot palautuu.
Maf on melkein uusi ja ajettu n. 3000 km (alkup. bosch). Ilmansuodatin, öljyt vaihdettu hiljan, eikä ole täytetty liikaa. Ilmansuodattimeen ei ollut kertynyt tuota öljyä.
Mistähän tuo öljyinen tavara tonne ilmamassamittariin oikeen päätyy? Oon koittanut netistä tonkia tietoa tästä, mutta ajattelinpa kysellä täältäkin, että mitä olette tehneet jos on samantapaista ongelmaa ollut?
M111.973 230kompressor koneen öljyinen maf
M111.973 230kompressor koneen öljyinen maf
SLK 230 kompressor R170
Re: M111.973 230kompressor koneen öljyinen maf
Joissakin kompressorimalleissa on huohotusjärjestelmä yhdistetty kompressoriin siten, että huohotusletkusta menee mitättömän ohut letju (4mm?) komprerssoriin. (Suurin osa huohottimen öljystä menee öljytikun putkeen.) En tiedä onko se kompressorin siipien voitelua varten vai pelkkä hätävara liialle öljylle. Minulla sllainen ohut letku lähti huohottimesta takaisin venttiilikoppaan kulkevasta letkusta (vm. 99 M111.944). Vanhemmassa C230K-koneessa ei tällaista pikkuletkua ole. Jos ilmansuodattimessa ei näy öljyä, näkyykö sitä huohottimedn kierukassa ja letkuissa? Se voisi olla merkki koneen kuluneisuudesta, venttilien kumien vuodosta tms. tarkista myös, että kannen imupuolelle menvät huohotusletkut ym. ovat kiinni ja kunnossa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: M111.973 230kompressor koneen öljyinen maf
Autoon tehtiin aikaisemmin käyntihäiriön takia ohivuoto -ja puristuspainemittaukset ja ne olivat OK ja korjaamolla totesivat koneen olevan mekaanisesti kunnossa. Käyntihäiriön syyksi osoittautui sittemmin vialliset puolat.
Öljyäkään ei kuitenkaan viimeisen vaihdon jälkeen ole hävinnyt ollenkaan, joten en jaksais vielä uskoa että kone olis ihan lopussa. Kilometrejä on mittarin mukaan 192tkm.
Mutta tsekkaanpa nuo maintsemasi letkut ja kierukan.
Öljyäkään ei kuitenkaan viimeisen vaihdon jälkeen ole hävinnyt ollenkaan, joten en jaksais vielä uskoa että kone olis ihan lopussa. Kilometrejä on mittarin mukaan 192tkm.
Mutta tsekkaanpa nuo maintsemasi letkut ja kierukan.
SLK 230 kompressor R170
Re: M111.973 230kompressor koneen öljyinen maf
http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Käsittääksen uudemmissa on imm siirretty imupuolelle sen öljyyntymisen takia ja poistaa moisen ongelman.
Täällä on ollut juttua siitä.
Käsittääksen uudemmissa on imm siirretty imupuolelle sen öljyyntymisen takia ja poistaa moisen ongelman.
Täällä on ollut juttua siitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-