Takajarrut hukassa
Takajarrut hukassa
Tämä nyt ei tälläkertaa ole mersu vaan toinen harrastepeli mutta samat systeemithän suurinpiirtein kaikissa.
Auto siis Camaro 70 1/2 ja takana uudet sylinterit ja nyt pääsylinterinkin sisukset uusittu
mutta taakse vaan ei painetta polkemalla tule niin että sylinterit liikkuis.
Ilmattu on vaikka kuinka ja nestettä tulee kyllä pikkuhiljaa eli
niin, että pienen odotuksen jälkeen edellisestä ilmaruuvin aukasusta
tulee jonkun verran valumalla ja heti seuraavalla aukasulla enää
vähän tiputtaa. Pääsylinterin alla jonkulainen paineenalennusventtiilihärdelli
(alkuperäinen) ja voikohan tuo kadottaa paineet nuin totaalisesti ?
Toinen ajatus että voisko olla takajarruletku turvonnu niin tukkoon ettei
neste jaksa läpi mennä? Tämmönen letkuvika oli kerran kuplassa mutta
siihenkin paineet tuli jarrusylinteriin muttei laskenu niitä pois.
Etujarrut ilmautu kyllä ihan normaalisti.
Auto siis Camaro 70 1/2 ja takana uudet sylinterit ja nyt pääsylinterinkin sisukset uusittu
mutta taakse vaan ei painetta polkemalla tule niin että sylinterit liikkuis.
Ilmattu on vaikka kuinka ja nestettä tulee kyllä pikkuhiljaa eli
niin, että pienen odotuksen jälkeen edellisestä ilmaruuvin aukasusta
tulee jonkun verran valumalla ja heti seuraavalla aukasulla enää
vähän tiputtaa. Pääsylinterin alla jonkulainen paineenalennusventtiilihärdelli
(alkuperäinen) ja voikohan tuo kadottaa paineet nuin totaalisesti ?
Toinen ajatus että voisko olla takajarruletku turvonnu niin tukkoon ettei
neste jaksa läpi mennä? Tämmönen letkuvika oli kerran kuplassa mutta
siihenkin paineet tuli jarrusylinteriin muttei laskenu niitä pois.
Etujarrut ilmautu kyllä ihan normaalisti.
Re: Takajarrut hukassa
Kokeile paineilmalla ilmata säiliön päältä niin itse linjastossa ja pääsylinterissä olevat viat tällöin eliminoituu.
Jos siinä on jokin piirin rikko venttiili niin se on purettava ja kasattava uudelleen ennen kuin toimii...toyotissa oli tälläiset eli se vain lykkäää sille takapiirin jarruille sen linjaston tukkoon jos siellä posahtaa jotain....ja ei palaudu ennen kuin purkaa sen.
Mietin että olisiko tuon aikakuden autossa tollaista mutta voi ollakin.
Mielenkiinnosta millaisella koneella on autosi ja sisuskalut siellä?
Edit: niissähän taitaa olla ne metallikannnella olevat pääsylinterit mutta eiköhän sielläkin ole se pienihuohotin reikä mistä saisit paine ilmaa sisään.
Jos siinä on jokin piirin rikko venttiili niin se on purettava ja kasattava uudelleen ennen kuin toimii...toyotissa oli tälläiset eli se vain lykkäää sille takapiirin jarruille sen linjaston tukkoon jos siellä posahtaa jotain....ja ei palaudu ennen kuin purkaa sen.
Mietin että olisiko tuon aikakuden autossa tollaista mutta voi ollakin.
Mielenkiinnosta millaisella koneella on autosi ja sisuskalut siellä?
Edit: niissähän taitaa olla ne metallikannnella olevat pääsylinterit mutta eiköhän sielläkin ole se pienihuohotin reikä mistä saisit paine ilmaa sisään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Takajarrut hukassa
1966 avoimpalassa oli mennyt se korin ja takasillan välinen letku tukkoon, turvonnut tms, en tiedä. Ajelin Helsingistä kotiin sen ilman takajarruja sitten näköjään, ostoreissulla muistaakseni ensimmäinen maaliskuuta ja kesärenkailla toki
. Kun sen korjasin niin eka polkaisulla petti toinen takasylkky, onneksi ne oli halpoja paikallisesta vauhtiputkasta sai hyllystä uudet.

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Takajarrut hukassa
Pääsylinterin jälkeen paineentasausventtiili oli itselläni Camarossa jumissa = ei jarruja!
123 280CE -76 EX
124 230 CE -91
108 250S -67 vartoo inspiraatioo EX
202 250 td 20v -96 EX
202 280 -94
140 350Std -96 EX
S210 220 cdi -01 työnalla
S210 320 purussa
Chevy Belair -60 4D sedan EX
124 230 TE -92EX
202 180 purussa (jakoketju poikki) EX
124 230 CE -91
108 250S -67 vartoo inspiraatioo EX
202 250 td 20v -96 EX
202 280 -94
140 350Std -96 EX
S210 220 cdi -01 työnalla
S210 320 purussa
Chevy Belair -60 4D sedan EX
124 230 TE -92EX
202 180 purussa (jakoketju poikki) EX
Re: Takajarrut hukassa
Joissakin nuissa venttileissä on kuulemma nappi josta voi nollata sen mutta
tuossa en semmosta nähny. Jossain kuvassa näin etttä nappi olis sen venttiilin etupäässä
mutta tuohon tulee putket molempiin päihin. Aika kypsä homma jos joutuu irrottaan
sen ventiilin kokonaan pois sillä aika moni nippa siinä jumissa ja pyöristyny.
Kuis Merkari sen sait toimimaan ?
Atlakselle vielä että autossa corveten vakio TPI350+megasquirt.
tuossa en semmosta nähny. Jossain kuvassa näin etttä nappi olis sen venttiilin etupäässä
mutta tuohon tulee putket molempiin päihin. Aika kypsä homma jos joutuu irrottaan
sen ventiilin kokonaan pois sillä aika moni nippa siinä jumissa ja pyöristyny.
Kuis Merkari sen sait toimimaan ?
Atlakselle vielä että autossa corveten vakio TPI350+megasquirt.
Re: Takajarrut hukassa
Vaihdoin venttiilin kaverin purkuvarmarista!!!
Kumihatun (sähköjohto) alla tappi, en nyt muista kumpaan suuntaan piti liikuttaa...
Kumihatun (sähköjohto) alla tappi, en nyt muista kumpaan suuntaan piti liikuttaa...
123 280CE -76 EX
124 230 CE -91
108 250S -67 vartoo inspiraatioo EX
202 250 td 20v -96 EX
202 280 -94
140 350Std -96 EX
S210 220 cdi -01 työnalla
S210 320 purussa
Chevy Belair -60 4D sedan EX
124 230 TE -92EX
202 180 purussa (jakoketju poikki) EX
124 230 CE -91
108 250S -67 vartoo inspiraatioo EX
202 250 td 20v -96 EX
202 280 -94
140 350Std -96 EX
S210 220 cdi -01 työnalla
S210 320 purussa
Chevy Belair -60 4D sedan EX
124 230 TE -92EX
202 180 purussa (jakoketju poikki) EX
Re: Takajarrut hukassa
Sen sähköjohtokumihatun alla on merkkivalon kytkin.
Re: Takajarrut hukassa
Mites 350 kone pelaa megalla?
Kulutuskin varmaan tippunut vaikka mitä sillä on väliä harraste autona.
Eli kone nähtävästi uudemmista malleista...396cid oli jo jotain vähintään..isolohko.
Kulutuskin varmaan tippunut vaikka mitä sillä on väliä harraste autona.
Eli kone nähtävästi uudemmista malleista...396cid oli jo jotain vähintään..isolohko.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Takajarrut hukassa
Eipä ole ajettu vielä metriäkää megalla varustettuna tuon jarruongelman vuoksi.
Lähtee hyvin käyntiin ja pyörii ja vinkasee kierroksia ihan niinku pitää.
PLX:n laajakaistan just tökkäsin siihen joten loput hienosäädöt saa
varmaan kohtuudella aikaseksi. Kone -85 mallista ja asennettu jo yli
10 vuotta sitten ja nyt poksahti ilmamäärämittari ja aattelin viskata
kuutamolle koko originaali moottorinohjauksen.
Lähtee hyvin käyntiin ja pyörii ja vinkasee kierroksia ihan niinku pitää.
PLX:n laajakaistan just tökkäsin siihen joten loput hienosäädöt saa
varmaan kohtuudella aikaseksi. Kone -85 mallista ja asennettu jo yli
10 vuotta sitten ja nyt poksahti ilmamäärämittari ja aattelin viskata
kuutamolle koko originaali moottorinohjauksen.