Millä osilla otsikkon vivusto on yksinkertaisin toteuttaa?
w124 OM605 vivustoa suunnittelin mutta eipä ole turbon imusarjassa kierteitä/paikkoja että saisi osat kiinni
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube kirjoitti:Millä osilla otsikkon vivusto on yksinkertaisin toteuttaa?
w124 OM605 vivustoa suunnittelin mutta eipä ole turbon imusarjassa kierteitä/paikkoja että saisi osat kiinni
Vaparin imusarjaan tulee kahdella ruuvilla kiinni kaasuvivusto. Turbomoottorin imusarjaan voisi liimata teholiimoilla (kaksikomonetti ) vivuston kiinni tai laittaa imusarjan kiinnityspultin alle kiinnityksen vivustolle. Sitten vaan pidempi kaasuvaijeri turbon alkuperäisen tilalle.
Itsellä tuli ongelma vaparin imusarjan ja kaasuvivuston kanssa.. Tarpeeksi kun ulkoisesta syötönsäädöstä kääntää niin ottaa kaasuvivuston tanko kiinni siihen ulkoisen syötönsäädön pulttiin.. Parempi olisi saada kaasu pumpun toiselle puolelle..
Omas laitoin vaijerin kiertään koneen etu kautta. Polttoaine lämmittimen kohalle laippa ja siihen vaijerin suoja kiinni. Siitä pumpun vintan alimman pallonivelelle vaijeri.
Kaasun liikerata vastaa poljinta. Tosin kaasu tulee tosi herkäksi mutta helpoin nuon toteuttaa
Ittellä on toteutettu siihen vastakkaiselle puolelle pumppua sellanen läppä missä on vaijerin paikkoja 6kpl ja kaasuvaijerin kiinnitys tulee paineventtiilin torx pultteihin kiinni voisin laittaa kuvaa kunhan vaan käyn tallilla.
Tilasin tuon BBT palikan eli omalta osaltani "case closed"
Osa maksaa 170€, kallis on mutta ei tarvi linkkujen kans värkätä ja vakio kaasuvaijeri riittää...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90