Voi poistaa!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Voi poistaa!

Viesti Kirjoittaja Jube »

Elikkä omaan projektiini tulee laatikko (kuten muukin alusta ja voimansiirto) w124 300E-24:sta, kyseisen mallin ZF laatikko on lyhyellä kytkinakselilla eli kaksoismassan vaatii ja sellaisen itseasiassa haluankin!
270cdi pyörää on ilmeisesti ST hommissa käytetty, sopiikohan ihan bolt on w124 koriin em. laatikon kanssa?
Entä miten 300-24 oma pyörä, siinähän on 240mm kytkin vakiona joten race asetelmalla ja massalevylläkin saisi näillä tehoilla/väännöillä kytkimen puolesta pitämään :roll:
Viimeksi muokannut Jube, Ke 13.08.2014 16:19. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Kaksoismassa vauhtipyörä ~380hv/500Nm kokoonpanoon?

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Pakko heittää linkki ku osu silmään ni superturbodiesel.comissa nimimerkillä willbhere4you on käyttäny 2,2 cdi sprinterin vauhtista lyhyellä akselilla olevalla laatikolla. Laitan linkin ni kato jos yhtään kiinnostaa.
Ei ole tietoa kaksoismassa vauhtisten käytöstä mulla st vehkeissä.

http://www.superturbodiesel.com/std/Thr ... nual-setup" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: Siellä on kuvia kiinteästä vauhtiksesta lyhyelle akselille sopiva.
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Kaksoismassa vauhtipyörä ~380hv/500Nm kokoonpanoon?

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Se kaveri käyttää sitä om603sen kanssa ni hammaskehä todennäkösesti sama tai sit vaihdettu.
Ja silmälaakeri tulee vauhtikseen eikä kampiakseliin.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Kaksoismassa vauhtipyörä ~380hv/500Nm kokoonpanoon?

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mistään ei meinaa saada varmaa vastausta siihen että onhan tuo 300-24 laatikko aina lyhyellä kytkinakselilla ja pois nimeomaan kaksoismassa perästä?
Käsittääkseni ainoa pitkäakselinen MB:n sport laatikko on Cossussa ja tuo uudempi olisi aina lyhytakselinen, luulo vaan ei ole tiedon väärti :roll:

Ennenkuin joku kysyy että miksi et mittaa niin siksi koska alustan ja voimansiirron luovuttajaa ei ole vielä toistaiseksi löytynyt...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Kaksoismassa vauhtipyörä ~380hv/500Nm kokoonpanoon?

Viesti Kirjoittaja Jube »

Jos nyt poiketaan kaksoismassasta niin käykö tällainen paketti ihan bolt-on meiningillä paikalleen? (Ilmeisesti ei starttikehän ja w124 rpm anturin puolesta)
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Benz-K ... 3ce3f8b9df" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossahan olisi kova vauhtipyörä lyhyelle kytkinakselille ja 240mm paketti jousitetulla levyllä :roll:
Mutta miten kytkimen irroituspuolen saa toimimaan kun Sprintterissähän on työsylinteri/painelaakeri pakettina?
Tai jos olette teettäneet "billet" pyöriä lyhyelle akselille niin missä ja paljonko ovat maksaneet?

Meinaa kohta paniikki iskeä kun kytkin tarvittaisiin viikon sisällä :crazy:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Vauhtipyörä lyhytakseliselle laatikolle ~380hv/500Nm?

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Kestääköhän tuo paketti 500nm vääntöä. Jos käyttäisi vaikka bmw sre 765 race asetelmaa ni vauhtipyöräkin tarveis sorvata tasaiseksi ja varmaan shimmata 0,4/ 0,5mm kytkinlevyn pintaa ylemmäksi kuin asetelman.

Riippuu toki mitä kytkinlevyä käyttää mutta ite hommasin kevlar kytkinlevyn race.fi sivulta.
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Vauhtipyörä lyhytakseliselle laatikolle ~380hv/500Nm?

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Tuo vauhtis olis kyl toimiva mut jollei hammasskehä ole sama ni sen voi kyl vaihtaa.
Jos sul on vanha vauhtis vielä ni pyörittää noita yhdessä ja kattoo onko sama hammastus.

Jos ei ni lämmittää kaasupillillä sillain että hammaskehä on tuettu jollakin niin että kun lämmität ni vauhtks gippuu pöydälle tai lattialle.
Sitte kun laittaa paikalleen ni lämmittää hammaskehää ja tiputtaa sen uuden hammaskehän päälle.

Tossa on videoo.

http://www.blingfactory.fi/epages/vilka ... tipyoeraet" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Voi poistaa!

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tämän voi poistaa koska aihesta on foorumilla kattavampi topic!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vastaa Viestiin