W211: Ongelmia SBC-yksikön vaihdossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Royppeliini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 02.07.2014 13:14

W211: Ongelmia SBC-yksikön vaihdossa

Viesti Kirjoittaja Royppeliini »

Hei,

Tarkoituksena vaihtaa SBC-yksikkö uuteen kunnostettuun. Uuden yksikön ollessa paikallaan pumppu pyörähtää kolmesti, jonka jälkeen heittää näyttöön virheen viallisesta jarrusta. Starilla yksikköä lukiessa yksikön tiedot näkyvät, mutta kaikki muu keskeytyy virheisiin "Kommunikointivirhe 8.600.0", "Kommunikointivirhe ohjausyksikön SBC kanssa" ja "Fault has occurred when downloading the data".

Yritin suorittaa myös huolloista yksikön vaihdon, mutta pysähtyy samaan virheeseen. Vaatiiko jonkin syvällisemmän koodauksen developer-modesta?

Vanhan yksikön ollessa kiinni kaikki valikot toimivat.
W124 200 Turbodiesel -92
W211 220 CDI -03
Royppeliini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 02.07.2014 13:14

Re: W211: Ongelmia SBC-yksikön vaihdossa

Viesti Kirjoittaja Royppeliini »

Niinkin yksinkertainen vika, että uusi "kunnostettu" yksikkö viallinen. Taitavat kunnostajat vain vaihtaa hiilet ja nollata lukemat jollakin muulla laitteella.
W124 200 Turbodiesel -92
W211 220 CDI -03
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6499
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211: Ongelmia SBC-yksikön vaihdossa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mistä tämä 'kunnostettu' yksikkö oli hankittu?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Royppeliini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 02.07.2014 13:14

Re: W211: Ongelmia SBC-yksikön vaihdossa

Viesti Kirjoittaja Royppeliini »

MiHe kirjoitti:Mistä tämä 'kunnostettu' yksikkö oli hankittu?
Ebaysta saksalaiselta kunnostajalta. Firman nimeä en viitsi sanoa, koska 100% positiivinen palaute, joten lienee vain huonoa tuuria. On siinä sineteistä päätellen moottori ja venttiiliosa käytetty auki. Vuoden takuusta päätellen myös hiilet vaihdettu.
Pitää vielä viestitellä myyjän kanssa.
W124 200 Turbodiesel -92
W211 220 CDI -03
rambler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:10

Re: W211: Ongelmia SBC-yksikön vaihdossa

Viesti Kirjoittaja rambler »

paljonko kustansi kunnostettu SBC- yksikkö?
W211 270 CDI A Elegance
W201 190E 2.0 (no.... pojan se on oikeesti.)
Royppeliini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 02.07.2014 13:14

Re: W211: Ongelmia SBC-yksikön vaihdossa

Viesti Kirjoittaja Royppeliini »

rambler kirjoitti:paljonko kustansi kunnostettu SBC- yksikkö?
Tuo yksilö olisi kustantanut reilun 400 posteineen. Uudempaan sopivaa oli ainakin pari viikkoa sitten reilulla 300€.
Eiväthän nuo kalliita ole. Postitkin 15-30€ ja toimitusaika n. viikko.
W124 200 Turbodiesel -92
W211 220 CDI -03
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6499
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211: Ongelmia SBC-yksikön vaihdossa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Jos suostuvat vaihtamaan paketin niin sittenhän on ihan kunnon pulju. Tuolla hintaa jo kannattanee ottaa riski...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: W211: Ongelmia SBC-yksikön vaihdossa

Viesti Kirjoittaja kari v »

Royppeliini kirjoitti:Niinkin yksinkertainen vika, että uusi "kunnostettu" yksikkö viallinen. Taitavat kunnostajat vain vaihtaa hiilet ja nollata lukemat jollakin muulla laitteella.
Hiilet voi tosiaan vaihtaa ja polkaisu lukemat nollata "staarilla".
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Royppeliini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 02.07.2014 13:14

Re: W211: Ongelmia SBC-yksikön vaihdossa

Viesti Kirjoittaja Royppeliini »

kari v kirjoitti:
Royppeliini kirjoitti:Niinkin yksinkertainen vika, että uusi "kunnostettu" yksikkö viallinen. Taitavat kunnostajat vain vaihtaa hiilet ja nollata lukemat jollakin muulla laitteella.
Hiilet voi tosiaan vaihtaa ja polkaisu lukemat nollata "staarilla".
Valitettavasti hiilien vaihto ei korjaa alkuperäisen yksikön kärähtänyttä transistoria...

MiHe kirjoitti:Jos suostuvat vaihtamaan paketin niin sittenhän on ihan kunnon pulju. Tuolla hintaa jo kannattanee ottaa riski...
Vaihto olisi onnistunut, jos myyjällä olisi ollut samaa mallia vielä varastossa. Melko riskitöntä tuo on muutenkin PayPalin ja Ebayn tarjoamien money backien ansiosta.
W124 200 Turbodiesel -92
W211 220 CDI -03
Vastaa Viestiin