w124 300ce 24 -92 onkelmia
w124 300ce 24 -92 onkelmia
Nyt meni sormi suuhun. Mistä päin lähteä vikaa etsimään vaihde päällä rajoittaa/pätkii n. 5500 kierrosalueella eikä vaihda isommalle (automaatti) . Vaikuttaako ulkolämpötila mittari käynnistyvyyteen? Lähtee viileämmillä keleillä paremmin käyntiin, tänää näytti +58 ja sahaa turhan kauan. Kiitän jo valmiiksi vastauksista!
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Ulkolämpötila ei vaikuta mitenkään käynnistyvyyteen..korkeintaan automaattiilmastoinnin toimintaan.
Pätkintä voisi johtua bensa releen tai maf releen tinauksista tai ihan tukkeutuneesta bensa suotimesta mutta nykiminen olisi pehmeämpää eli bensan puutteista..selvä ero.
Voisikohan kick-down vaijerin säätö auttaa vähän jos kiristäisi sitä mutta vaihtaakos se normisti kun ajaa normisti?
Pätkintä voisi johtua bensa releen tai maf releen tinauksista tai ihan tukkeutuneesta bensa suotimesta mutta nykiminen olisi pehmeämpää eli bensan puutteista..selvä ero.
Voisikohan kick-down vaijerin säätö auttaa vähän jos kiristäisi sitä mutta vaihtaakos se normisti kun ajaa normisti?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Mikä nyt normaalisti on... Kyllä se normaalisti vaihtaa pienillä kierroksilla. Suodattimet vaihdettu keväällä. Missä päin tää bensan rele sijaitsee? Akun takana?
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Akun takana..siksi tinaus uudelleen kun siinä releessä on kierrorajoitin.
Tutki kanssa puolan ja sytty yksikön maatto piste.
Tutki kanssa puolan ja sytty yksikön maatto piste.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Täytynee alkaa harrastaa kun kelit suo. Kiitoksia!
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Nyt tuli näpräiltyä vähäsen, laatikko toimii asennossa E normaalisti punarajaan pakkovaihteilla ja S niin rajottaa 5500. Onko laatikossa jotai sähkönippeliä mikä vois kosteudesta ottaa itteensä? 4v automaatti.
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Laatikon pistoke suihkuttele ja kuivaa..voi olla löysälläkin.
Toi s ja e on vain yhden sähkö solenoidin työ joka päästää alipaineen tai lopettaa sen syötön kokonaan..on kuskin sisälokarissa normisti sulakeboxin lähellä.
Se nyt ei nyt kyllä luulisi vaikuttavan koska siitä ei kai edes maffille mene tieto mutta jos menee niin maffi tekee nyt ton rajoituksen..tinailepa maf uudelleen tai kokeile jonkun toimivaa...suoraan älä ostele mitään turhaan..kalliskin on.
Toi s ja e on vain yhden sähkö solenoidin työ joka päästää alipaineen tai lopettaa sen syötön kokonaan..on kuskin sisälokarissa normisti sulakeboxin lähellä.
Se nyt ei nyt kyllä luulisi vaikuttavan koska siitä ei kai edes maffille mene tieto mutta jos menee niin maffi tekee nyt ton rajoituksen..tinailepa maf uudelleen tai kokeile jonkun toimivaa...suoraan älä ostele mitään turhaan..kalliskin on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Jatkellaas listaa taasen. Välillä ei startti napsahda edes kun avainta kääntää. Automaatti oli p-asennossa eikä tuntunu mitään eloa konehuoneessa, vaihdoin sit vapaalle ja kas kummaa startti lähti pyörimään. Ja tämän jälkeen starttas p-asennossakin. Onko tämmöselle oireelle oikein selitystä vai oonko ostanu maanantai mallin? 

Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Siitä vaihteiston kepiltä lähtee lukolle vaijeri joka estää ton vaihde päällä käynnistymisen.
Eli voit kokeilla niin että käännät avaimen starttaus asentoon ja liikutat keppiä hieman tai vaihteille päin...olisiko vaijerilla säätö mahdollisuutta ton suhteen tai askin keppi ei ole aivan kohdallaan että se tunnistaa oikean p asennon.
Eli voit kokeilla niin että käännät avaimen starttaus asentoon ja liikutat keppiä hieman tai vaihteille päin...olisiko vaijerilla säätö mahdollisuutta ton suhteen tai askin keppi ei ole aivan kohdallaan että se tunnistaa oikean p asennon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
atlas kirjoitti:Siitä vaihteiston kepiltä lähtee lukolle vaijeri joka estää ton vaihde päällä käynnistymisen.
...

W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Mut lähenkö kaivelee vaihelaatikko virtalukko väliä auki autosta? Ja littimiä rappailee? Ei varmaa sen kummempi vika (toivottavasti) ole. Lämminkone niin toimii normaalisti p/n asennoissa starttaus. Mystisiä vikoja vaa lisääntyy. Takasivulasin katkaisin (edessä oleva) otti vain auki komennot, takapenkin katkaisin liikutti lasia molempiin suuntiin. Lämppämppärin puhallinki hajos, jos toimivaa löytyy ni voi tarjota yv:llä ei ole ilmastointia
Lisättänee vielä kylmäkäynnistys suutin/lisärikastuksen käynti aika kylmällä koneella? Käy n 10sek ja sit tippuu kierrokset n550-600rpm
Lisättänee vielä kylmäkäynnistys suutin/lisärikastuksen käynti aika kylmällä koneella? Käy n 10sek ja sit tippuu kierrokset n550-600rpm
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Katkaisin ikkunalle niin sen kytkimen voisi kliinerillä putsata...voi olla likaakin.
Siis virtalukko älä koske vaan jos keppiä liikuttaessa käynnistyy niin joutuuko sitten jotain säätämään...auton alta hieman tankoa?
Siis virtalukko älä koske vaan jos keppiä liikuttaessa käynnistyy niin joutuuko sitten jotain säätämään...auton alta hieman tankoa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Eiköhän tuo tuosta, tarkotus ois lähtä käymää oulussa n.500 km suuntaa. Jos auto kestää sinne asti nii kait sen kuntoon saa. Lähinnä ruoste jumppaa ja massausta. Mut samalla vois kaikki liittimet yms käydä läpi ja kattoo näitä mahdollisia saatöjä JOS ei mee liia monimutkaiseksi. Olis kans pakoputkea tarkotus uusia katalysaattorilta taakse. Saa nähä kui aika riittää.
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Tulihan konttorilla käytettyä ja leima tuli lokasuojan kaaren paikkaus kehotuksella, sikäli yllätti kunto. Nyt oireilee kuskin ikkuna. Ei nouse tasaisesti ylös vaan "etukisko" ei pysy lasin mukana ja kiilaa jumiin yläpäässä. Onko muuta vaihtoehtoa kuin tilata uusi kisko/nostin?
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Tutkipa sitä ikkuna vivustoa ensin niin voi vika löytyä..helppokin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
2 hammasta oli "puolikuusta" kateissa. Eli uutta hommaamaan. Alkohan vesipuppukin pitää pauketta. Voiko näitä korjata jos siipipyörä on irronnut? Tuleehan tuo auto kalliiksi muttei paremmin ajettavaa/hiljasta oo vastaan aikasemmin tullu.
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Tulihan mieleen seoksen säätökin tässä, tälle taitajaa pirkanmaan alueelta? Kylmänä ei tahdo jaksaa tyhjäkäyntiä ~500 ja lämpimänä humpaa 700-1000 aivan kuin olisi laihalla ja eha yrittäis korjata rikkaammalle?. Potikka säädetty varmuuden vuoksi 2 kertaan ja imuvuotoja ei tullu huomattua. Tämä on siis mutustelua vain, ei viittis tietämättömänä alkaa sääteleen ja korjaamolle en ala maksaa kahvin juomisia tunneiksi.
Tornista kuusiokoloa väännellä ja pulssisuhteella katsoa 50% navoista 2-3 ???? Kuin ehaa roplataan ja mistä ja millä mitataan? En siis ala säätään ennenku on selvää itsellä nää asiat
menee unetkin kohta auton kans, kahtena yönä aamu neljään menny ja hetikun päivä sarastaa nii takas tallin syövereihin. Koittaa saada säätöihi ennenku vaihtaa sähköruiskun tilalle ja menettää viimeisetkin hiuksen päästä
Tornista kuusiokoloa väännellä ja pulssisuhteella katsoa 50% navoista 2-3 ???? Kuin ehaa roplataan ja mistä ja millä mitataan? En siis ala säätään ennenku on selvää itsellä nää asiat
menee unetkin kohta auton kans, kahtena yönä aamu neljään menny ja hetikun päivä sarastaa nii takas tallin syövereihin. Koittaa saada säätöihi ennenku vaihtaa sähköruiskun tilalle ja menettää viimeisetkin hiuksen päästä
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Tossa on muuten monta alipaine letkua ja kivoissa paikoissa jotka sulla nyt varmaan vuotaa eli ne letkut pitää ottaa käteen ja tutkia...varmasti kaikki ihan kovia.
Eli määränjakajan kun nostat ylös niin sitten pääset paremmin letkuihin käsiksi ja samalla tutkit kumikaukalon kunnon.
Pikku koneista helppo katsoa noi letkut mutta ei tosta ja on sitten monta kappaletta...tossa vuosi sitten laittelin samanlaista kuin sulla.
Älä koske mihinkään säätöön ennen kuin on alipaine letkut tutkittu 100%...muuten menee metsään koko homma....luulen että jostain vuotaa ja seos asettuu heti kohdallleen ilman pyörittelyä ehalta.
Eli määränjakajan kun nostat ylös niin sitten pääset paremmin letkuihin käsiksi ja samalla tutkit kumikaukalon kunnon.
Pikku koneista helppo katsoa noi letkut mutta ei tosta ja on sitten monta kappaletta...tossa vuosi sitten laittelin samanlaista kuin sulla.
Älä koske mihinkään säätöön ennen kuin on alipaine letkut tutkittu 100%...muuten menee metsään koko homma....luulen että jostain vuotaa ja seos asettuu heti kohdallleen ilman pyörittelyä ehalta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Täytynee tutkailla vielä. Ilmeisesti en syventynyt tarpeeksi tekniikkaan, oli vähän muutakin parsittavaa. Oli suht uuden näköisiä päällepäin ne kumiosat. Tuleeko määränjakajasta kuin paljon bensaa koneen kylkeen? Voiko mahdolliset imuvuodot vaikuttaa päästöihin sen verta et antaa hyvät tulokset testissä? Saitko niitä letkuja silloin hyllytavarana vai menikö tilauksee kl/merteil/motonet?
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Kl osien kautta piti tilata saksasta..päälle päin voi näyttää hyvältä mutta kun käännät tai otat pois niin korppua ja mutkissa halkeamia.
Päästöissä ei varmaan näy kuin että on laiha seos...kun vuotaa sitten rajusti niin sammuu tyhjäkäynnille laskettaessa ja lopulta et saa edes käyntiinkään.
Ei tule bensaa kuin painelinjastosta että paine laskee ja aukaise bensatankin korkki niin loppuu putkistakin se tulo kun paine tankista häviää.
Esim ryyppy on tollasessa kumiputkessa sitten imusarjassa on pässin sarvet yhdistys putki ja johonkin tehostajan jalan alle menee yksi putki..oli niitä aika monta...vaihdat vaan huonot.
Päästöissä ei varmaan näy kuin että on laiha seos...kun vuotaa sitten rajusti niin sammuu tyhjäkäynnille laskettaessa ja lopulta et saa edes käyntiinkään.
Ei tule bensaa kuin painelinjastosta että paine laskee ja aukaise bensatankin korkki niin loppuu putkistakin se tulo kun paine tankista häviää.
Esim ryyppy on tollasessa kumiputkessa sitten imusarjassa on pässin sarvet yhdistys putki ja johonkin tehostajan jalan alle menee yksi putki..oli niitä aika monta...vaihdat vaan huonot.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Kiitokset! Saattaapi mennä tovi et alan edes purkaa--> suuret kiitokset ammattiliitolle.
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Miten tämä on edistynyt? Voin kyllä tulla poikeileen jos jotain apua ois.
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Täytyy sanoa et heitin kirveenkaivoon nyt, muutto alkaa 5pv nii en viittiny alkaa tälle tontille purkaa enää. Kait se täytyy atlaksen mainitsemat kumi osat käydä läpi ennenku kajoo säätöihin. Kiitos avuntarjouksesta, kyllä kyselen apuja sitten kun itksekin kerkeän auton kimppuun. Varmaan menee helmikuun puolelle.
Koitin myös lukea ajovalojen releytyksestä muttei ollu tarpeeksi selviä ohjeita mun pähkinöille. Jännite lampunkannasta oli n.12v ja akun lataus 14.3v kannattaako vetää kokonaan uudet piuhat vai releyttää?
Koitin myös lukea ajovalojen releytyksestä muttei ollu tarpeeksi selviä ohjeita mun pähkinöille. Jännite lampunkannasta oli n.12v ja akun lataus 14.3v kannattaako vetää kokonaan uudet piuhat vai releyttää?
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Voipi olla että vaihdan koneen samanmoiseen vähemmän ajettuun, sen verran edullisen tarjouksen sai. Vielä kun kerkeis räjäyttää uuen koneen tiivisteiden vaihtoon yms. Onko tämän koneen kohdalla srtoukkaaminen järkevää vaiko mitä onkaan. Ei tosiaan saa halpaa lupaa turbotukselle.
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Tulipa vaihettua farkun iskarit/alatukivarret taakse. Miten säädetään korkeutta?
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Toi tarttee kyllä täyden setin ..eli säiliön pumpun tasoventtiili,pallot,iskarit, ja paine linjasto 2x edestä taakse.antsa91 kirjoitti:Tulipa vaihettua farkun iskarit/alatukivarret taakse. Miten säädetään korkeutta?
Tai sitten joku simppeli systeemi voisi tulla jokkakin pelle pelottamalla mieleen mutta painetta sinne pitää saada.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Juu siis niin. On tasonsäätö autos mut ollu pois käytöstä, otettii käyttöön taas.Ei tuntunu olevan missään sedan/coupen tasonsäätö iskareitä tarjolla nii päädyin tämmöiseen ratkaisuun sitten. Mut missä päin ja miten sitä tasoventtiiliä säädetään? Tuntu lykkäävän perää aika taivaisiin kun alko öljyt riittää.
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Apparin puolella on se tason säätö venttiili ...siihen tulee monta putkea...pikkainen venttiili jossa vipuvarsi ja siitä tulee korin ja venttiilin väliin pallonivelillä oleva väli tanko jonka pituudella säädetään perän korkeutta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Oorrait kiitoksia. Täytyy kattoo ja säädellä kohdillee se kun koulut sallii. n. 4senttiä ylemmäs lykkää perää mitä tavallisilla oli. Mietin et pitäiskö kysyä koulun kautta jos puhaltais ja paikkais korin ja mahd moottorin vaihto siel. Pääsis itte vaa helpommalla ja toisetki pääsis harrastaan 

Re: w124 300ce 24 -92 onkelmia
Nyttehän se alko kolinaa pitää takapäästä iskareitten vaihon jälkeen. Iskarit kunnossa niveliä myöten. Itse "pompottaa" takapäätä niin renkaassa tuntee naputuksen. Mitähän puslia alkais ekana tunnosteleen?