250D <-> 300D kaksoismassavauhtipyörien sopivuus ?
250D <-> 300D kaksoismassavauhtipyörien sopivuus ?
Auto on 250TD -92. Uusi kaksoismassavauhtipyörä maksaisi yli 700 euroa.
Samanikäiseen 300D:hen vastaavan uuden osan saisi alle 400 eurolla.
Molemmissa on sama 228mm kytkinlevy ja sama kytkin muutenkin.
Kysymys siis kuuluu; voisiko olla mitään estettä 300D vauhtiksen asentamiselle
Samanikäiseen 300D:hen vastaavan uuden osan saisi alle 400 eurolla.
Molemmissa on sama 228mm kytkinlevy ja sama kytkin muutenkin.
Kysymys siis kuuluu; voisiko olla mitään estettä 300D vauhtiksen asentamiselle
wiimax.fi
Re: 250D <-> 300D kaksoismassavauhtipyörien sopivuus ?
Nyt pitää häkeltyä kun ammattimies kyselee kysymyksen mutta mitä itse olen purkanut ja kokoillut niin sama aski jopa w202 astiin asti ainakin sopivuudestaan ja jos levy halkaisija on sama tai erikin niin pitää käydä.
Eli 250 on farkku..?..jos turbokin niin siinä on kyllä enemmän vääntöä jota se pitää kestää jousien osalta...siksi varmaan toi hinnan ero.
M itäs poijaat käyttää supereissa vai onko siellä sitten kiinteät kytkimet.
Mikä sitten estää muuttamasta sen kiinteäksi kytkimeksi.....aski tietenkin.
Audi forumin jätkät taas hitsaa massakytkimet jäykäksi onnistuneesti...
Eli 250 on farkku..?..jos turbokin niin siinä on kyllä enemmän vääntöä jota se pitää kestää jousien osalta...siksi varmaan toi hinnan ero.
M itäs poijaat käyttää supereissa vai onko siellä sitten kiinteät kytkimet.
Mikä sitten estää muuttamasta sen kiinteäksi kytkimeksi.....aski tietenkin.
Audi forumin jätkät taas hitsaa massakytkimet jäykäksi onnistuneesti...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 250D <-> 300D kaksoismassavauhtipyörien sopivuus ?
No joskus näinkin päinNyt pitää häkeltyä kun ammattimies kyselee kysymyksen
Vapari farkku kysymyksessä, kyllä. Osien hintaero tuossa ihmetyttää, ja se miksi vauhtipyörä on jostain kohtaa erilainen, ja mistä kohtaa...
wiimax.fi
Re: 250D <-> 300D kaksoismassavauhtipyörien sopivuus ?
Eli kysymyksessä ei moniventtiilikone?
Vaikka ei sillä ole väliä.
En kyllä näe mitään estettä halvemman osan vaihtoon...onko valmistaja ja liike sama?
Vaikka ei sillä ole väliä.
En kyllä näe mitään estettä halvemman osan vaihtoon...onko valmistaja ja liike sama?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 250D <-> 300D kaksoismassavauhtipyörien sopivuus ?
Tässä on OM602 ja toinen osa olisi OM603:sta. Molemmat LUK vauhtipyöriä ja hintaero tosiaan huima.
Jos lukijoilla on intoa selvitellä / googlettaa aiheesta niin varaosanumerot seuraavasti:
Kytkin molemmissa A1242500101 (levyn halkaisija 228mm)
300D:ssä kaksoismassavauhtipyörä on näillä numeroilla (korvaavat toisensa)
A6020301805
A6020300605
kun taas 250TD:ssä numeroilla (nämä korvaavia keskenään myös)
A6020300705
A6020301705
A6050303305
Jos lukijoilla on intoa selvitellä / googlettaa aiheesta niin varaosanumerot seuraavasti:
Kytkin molemmissa A1242500101 (levyn halkaisija 228mm)
300D:ssä kaksoismassavauhtipyörä on näillä numeroilla (korvaavat toisensa)
A6020301805
A6020300605
kun taas 250TD:ssä numeroilla (nämä korvaavia keskenään myös)
A6020300705
A6020301705
A6050303305
wiimax.fi
Re: 250D <-> 300D kaksoismassavauhtipyörien sopivuus ?
Tilaa halvempi olevinaan vahingossa ..vertaa ja asenna jos et näe eroa.
Jos näkyy ero tai epäilet jotain ..palauta se.
On vaan törkeen hintainen osa
Jos näkyy ero tai epäilet jotain ..palauta se.
On vaan törkeen hintainen osa
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 250D <-> 300D kaksoismassavauhtipyörien sopivuus ?
dealer kirjoitti:Tässä on OM602 ja toinen osa olisi OM603:sta. Molemmat LUK vauhtipyöriä ja hintaero tosiaan huima.
Jos lukijoilla on intoa selvitellä / googlettaa aiheesta niin varaosanumerot seuraavasti:
Kytkin molemmissa A1242500101 (levyn halkaisija 228mm)
300D:ssä kaksoismassavauhtipyörä on näillä numeroilla (korvaavat toisensa)
A6020301805
A6020300605
kun taas 250TD:ssä numeroilla (nämä korvaavia keskenään myös)
A6020300705
A6020301705
A6050303305
OM 602 moottorissa ei ole samalaista kaksoimassavauhtipyörää kuin OM 605 moottorissa.
Tässä tapauksessa vuoden-92 auto, niin sinne voi asentaa OM 602 ja 603 vautipyörän kytkinasetelmineen.
Ja periaatteessa moottoriin kuin moottoriin voi vaihtaa vauhtipyörän kytkinasetelmineen, kunhan muuten sopivuus sen sallii. Kampiakseli ja vauhtipyörä on erikseen tasapainotettu.
Kaksoismassarakenteilla ollaan kompensoitu ns. kenguruilmiötä mainituissa moottoreissa.
+358 18B8FE99
Re: 250D <-> 300D kaksoismassavauhtipyörien sopivuus ?
Kierroslukumittarin antero sekoilee? tuskin vauhtipyörässä siinämielessä mitään eroja
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: 250D <-> 300D kaksoismassavauhtipyörien sopivuus ?
Terho P kirjoitti:Kierroslukumittarin antero sekoilee? tuskin vauhtipyörässä siinämielessä mitään eroja
Mahtaakohan tehdä edes sitä, jos muut asiat ovat kunnossa.
Vauhtipyörän "anturi " takometrille ei ole asennosta tai paikasta kehällä kiinni, riittää kunhan takometri saa ilmpulssin kerran /kierros.
+358 18B8FE99