jousien erot
jousien erot
tarvis jouset laittaa meseen. kuinka paljon on eroa 2,5dt:n jousissa ja 2 litrasen pensakoneen jousissa? siis nimenomaan etujousista kyse. ja korimalli w201. voiko tollasia pensakoneisen auton jousia laittaa diiseliin, vai onko ihan lintassa?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: jousien erot
Eikö sopivia ole enää saatavana ?
Pilalle menee bensaneloskoneen jousilla
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
wiimax.fi
Re: jousien erot
onhan noita saatavilla. tuli vaan tehtyä kaupat autosta, mikä on saman koppanen, mutta vaan pensakoneella. ajattelin, jos siitä sais jouset.. mutta jos ei käy, niin ei käy. tarvii kaupasta käydä hakeen. luulisin kyllä, että käy. sen verran oli nokka korkeella tuossa yksilössä. siihen kun meni nokkapellille istuun, niin ei paljoa nokka painunut alas. eli jos moottoreiden paino ero on vaikka 100kg, niin uskoisin noiden jousien toimivan vallan mainiosti.
noi nykyset on jo niin vanhat ja kuoleentuneet. toiselta puolen on jo kertaalleen mennyt poikki ja rälläkällä vaan oikastu pää.. niin joka tapauksessa olis hyvä laittaa uudet.
noi nykyset on jo niin vanhat ja kuoleentuneet. toiselta puolen on jo kertaalleen mennyt poikki ja rälläkällä vaan oikastu pää.. niin joka tapauksessa olis hyvä laittaa uudet.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: jousien erot
No mut eihän noista tiedä, mitkä vieterit siinä bensakoneisessa tällä hetkellä on...
Virallisestihan menee niin, että autolle lasketaan pistemäärä, jossa moottorityyppi antaa tietyn pistemäärän ja sitten tietyistä lisävarusteista tulee lisää pisteitä. Mitä painavampi varuste, sitä enemmän lisäpisteitä per varuste, ja sitten kokonaispistemäärän mukaan valitaan oikea jousi.
Voisin kuvitella, että reippaasti varusteltu, automaattivaihteinen nelosbensakone voisi saada likimain samat pisteet kuin vähän varusteltu manuaalivaihteinen 2,5 -litrainen diesel.
Mutta varsinainen ongelma on siinä, että kuka sitä tietää, että mitkä jouset siihen varaosa-autoon on laitettu. Siellähän voi olla juuri siihen kuuluvat tai sitten jotakin aivan muuta. Kuten Motonetin halvimmat mahdolliset ties mitkä. Mut sinänsä tuo jousien vaihtohommahan on lopulta sen verran pieni duuni, että ei siinä kovin paljoa häviä, jos kokeilee. Itse luultavasti en viitsisi kokeilla, vaan hankkisin suoraan oikeanlaiset, mutta eihän tässä nyt kysyttykään sitä, miten minä itse toimisin vastaavassa tilanteessa.![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Virallisestihan menee niin, että autolle lasketaan pistemäärä, jossa moottorityyppi antaa tietyn pistemäärän ja sitten tietyistä lisävarusteista tulee lisää pisteitä. Mitä painavampi varuste, sitä enemmän lisäpisteitä per varuste, ja sitten kokonaispistemäärän mukaan valitaan oikea jousi.
Voisin kuvitella, että reippaasti varusteltu, automaattivaihteinen nelosbensakone voisi saada likimain samat pisteet kuin vähän varusteltu manuaalivaihteinen 2,5 -litrainen diesel.
Mutta varsinainen ongelma on siinä, että kuka sitä tietää, että mitkä jouset siihen varaosa-autoon on laitettu. Siellähän voi olla juuri siihen kuuluvat tai sitten jotakin aivan muuta. Kuten Motonetin halvimmat mahdolliset ties mitkä. Mut sinänsä tuo jousien vaihtohommahan on lopulta sen verran pieni duuni, että ei siinä kovin paljoa häviä, jos kokeilee. Itse luultavasti en viitsisi kokeilla, vaan hankkisin suoraan oikeanlaiset, mutta eihän tässä nyt kysyttykään sitä, miten minä itse toimisin vastaavassa tilanteessa.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: jousien erot
aivan, noinhan se menee. tarvii varmaan vaan kokeilla. ei se ainakaan varmaan huonommaksi muutu, kun nyt on toinen jousi poikki ja jyrkässä mutkassa hankaa renkas lokariin..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: jousien erot
Niin, se on toinen juttu jos kysytään sopiiko 2,5DT:hen tiesmitkä vahvistetut jouset jotka sattuu nyt olemaan 2,0E keulilla
Kokeile ihmeessä, taitaa olla puristinkin omasta takaa niin kokeiluun ei rahaa pala vaikka joutuisi vielä vaihtamaan.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Kokeile ihmeessä, taitaa olla puristinkin omasta takaa niin kokeiluun ei rahaa pala vaikka joutuisi vielä vaihtamaan.
wiimax.fi
Re: jousien erot
totta kyllä tuokin. ei tosiaan voi tietää mitkä jouset siellä varaosa autossa tällä hetkellä on. aika maasturilta se kyllä näyttää.. keula kymmenen senttiä korkeemmalla, kun tuo käyttöpeli, vaikka siinäkin ihan vakiojouset. toki tuo on "madaltunut" aikojen saatossa syystä jos toisestakin. rälläkkää sille tosin ei ole näytetty.
juu, jotkut jousipuristimet löytyy pajalta. ässään niillä tein jotain jousiremppaa joskus. mahtaakohan käydä tenavaan samat puristimet? no, sitten sen näkee, kun alkaa touhuaan.
juu, jotkut jousipuristimet löytyy pajalta. ässään niillä tein jotain jousiremppaa joskus. mahtaakohan käydä tenavaan samat puristimet? no, sitten sen näkee, kun alkaa touhuaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: jousien erot
Ässän jousen halkaisija on suurempi, pitää olla eri lautaset 201-124-202-210- jousiin.
Saattaa hyvinkin olla juuri sopivat jouset kun keula on niin korkealla.
Saattaa hyvinkin olla juuri sopivat jouset kun keula on niin korkealla.
wiimax.fi
Re: jousien erot
Merteilin sivuilta löytyy jousien paksuudet , no ainakin jotain osviittaa sopivuudesta...mutta onhan siinä muitakin tekijöitä eli kierrosten määrä voi olla poikkeava...
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/6/8/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/6/8/" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto:
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT