E-sarjan farmaria (W212) ostamassa.
E-sarjan farmaria (W212) ostamassa.
Terve,
Olisin tosiaan aikeissa hankkia e-sarjan farmarin vm. väliltä 2010-2012, uudempikin tietty käy, jos halvalla saa. En ole vuosikausiin autoa ostanut eli kokemukset siltä saralta aika vähissä. Olisinkin kysellyt mielipiteitä minkälaista varustetasoa kannattaisi metsästää, bensa vai diesel, kilometrimäärät ym. hinta saisi mieluiten olla alle 40k ja mitä nyt autoja netistä katellut niin aika laidasta laitaan kilometrien ja varusteiden kanssa mennään mutta hinnat on aika lähellä kuitenkin samaa luokkaa.
Muutamia kysymyksiä mitä tuli mieleen..
-bensa vai diesel, ajomäärät vuosittain 10-15tkm eli dieselkin saattaisi kannattaa, lähinnä mietityttää jälleenmyyntiarvo eli laskeeko saman ikäisessä ja ajetussa bensassa arvo enemmän kuin dieselissä
-moottorin koko: bensassa se olisi se 1.8L, mutta dieselissä joko e200 tai e220. Itse kallistuisin tuohon 220:seen, koska 200:sen ~135hp kuulostaa vähän vähältä noin isoon autoon. Koeajamalla se tietysti selviää, olen tota 1.8 bensaa ajanut ja se tuntui ihan pirteältä. Kulutus on varmaan suunnilleen samaa luokkaa e200:ssa ja e220:ssa?
-kilometrit: aika paljon on liikkeissäkin saksasta tuotuja pari vuotta vanhoja, jossa kilometrit luokkaa 20000km. Kuinkahan näihin uskaltaa luottaa? Liikkeestä kuultua että jos matkamittarin lukema täsmää huoltoliikkeen tarkastamaan auton tietokoneen kilometreihin, niin molempien ruuvaaminen on jo niin kallis operaation että se ei kannata? Merkkiliikkeen puutteeton huoltohistoria on varmaan aika hyvä merkki kilometrien oikeellisuudesta.
-varustetaso: mitä autossa kannattaisi minimissään olla? Valoautomatiikkaa, dvd-navia, pysäköintitutkaa/avustajaa (ainakin nykyisessä b-mesessä on toi avustaja ja on aika kätevä kaupungissa eikä ole kertaakaan pieleen parkkeerannut)? Vaikuttaako varustetaso jälleenmyyntiarvoon.
-jotain muuta mitä kannattaa ottaa huomioon?
Olisin tosiaan aikeissa hankkia e-sarjan farmarin vm. väliltä 2010-2012, uudempikin tietty käy, jos halvalla saa. En ole vuosikausiin autoa ostanut eli kokemukset siltä saralta aika vähissä. Olisinkin kysellyt mielipiteitä minkälaista varustetasoa kannattaisi metsästää, bensa vai diesel, kilometrimäärät ym. hinta saisi mieluiten olla alle 40k ja mitä nyt autoja netistä katellut niin aika laidasta laitaan kilometrien ja varusteiden kanssa mennään mutta hinnat on aika lähellä kuitenkin samaa luokkaa.
Muutamia kysymyksiä mitä tuli mieleen..
-bensa vai diesel, ajomäärät vuosittain 10-15tkm eli dieselkin saattaisi kannattaa, lähinnä mietityttää jälleenmyyntiarvo eli laskeeko saman ikäisessä ja ajetussa bensassa arvo enemmän kuin dieselissä
-moottorin koko: bensassa se olisi se 1.8L, mutta dieselissä joko e200 tai e220. Itse kallistuisin tuohon 220:seen, koska 200:sen ~135hp kuulostaa vähän vähältä noin isoon autoon. Koeajamalla se tietysti selviää, olen tota 1.8 bensaa ajanut ja se tuntui ihan pirteältä. Kulutus on varmaan suunnilleen samaa luokkaa e200:ssa ja e220:ssa?
-kilometrit: aika paljon on liikkeissäkin saksasta tuotuja pari vuotta vanhoja, jossa kilometrit luokkaa 20000km. Kuinkahan näihin uskaltaa luottaa? Liikkeestä kuultua että jos matkamittarin lukema täsmää huoltoliikkeen tarkastamaan auton tietokoneen kilometreihin, niin molempien ruuvaaminen on jo niin kallis operaation että se ei kannata? Merkkiliikkeen puutteeton huoltohistoria on varmaan aika hyvä merkki kilometrien oikeellisuudesta.
-varustetaso: mitä autossa kannattaisi minimissään olla? Valoautomatiikkaa, dvd-navia, pysäköintitutkaa/avustajaa (ainakin nykyisessä b-mesessä on toi avustaja ja on aika kätevä kaupungissa eikä ole kertaakaan pieleen parkkeerannut)? Vaikuttaako varustetaso jälleenmyyntiarvoon.
-jotain muuta mitä kannattaa ottaa huomioon?
Re: E-sarjan farmaria (W212) ostamassa.
Suurin osa Saksan käytetyistä on ajettu vuodessa 20k, koska tuo on yleisin leasing taso. Myös useimmat vuokra-auto firmat luopuvat autoista tuossa 20k kohdalla. Suurin osa yksityisten tekemistä mittarihuijauksista tapahtuu juuri leasing autoissa, koska lisäkilometreistä pitää maksaa. Itse en ostaisi kaksi vuotta vanhaa 20k ajettua diesel mersua - ellei se olisi Junge Sterne. Koska suurin osa Suomeen uitetuista "vähän ajetuista" autoista on ostettu Ahmedin kanaverkkomyymälästä - suosittelistin hakemaan itse Saksasta Junge Stern 250 CDI 4 Maticin Suomen käyttöä varten.tnaxa kirjoitti:Terve,
Olisin tosiaan aikeissa hankkia e-sarjan farmarin vm. väliltä 2010-2012, uudempikin tietty käy, jos halvalla saa. En ole vuosikausiin autoa ostanut eli kokemukset siltä saralta aika vähissä. Olisinkin kysellyt mielipiteitä minkälaista varustetasoa kannattaisi metsästää, bensa vai diesel, kilometrimäärät ym. hinta saisi mieluiten olla alle 40k ja mitä nyt autoja netistä katellut niin aika laidasta laitaan kilometrien ja varusteiden kanssa mennään mutta hinnat on aika lähellä kuitenkin samaa luokkaa.
Muutamia kysymyksiä mitä tuli mieleen..
-bensa vai diesel, ajomäärät vuosittain 10-15tkm eli dieselkin saattaisi kannattaa, lähinnä mietityttää jälleenmyyntiarvo eli laskeeko saman ikäisessä ja ajetussa bensassa arvo enemmän kuin dieselissä
-moottorin koko: bensassa se olisi se 1.8L, mutta dieselissä joko e200 tai e220. Itse kallistuisin tuohon 220:seen, koska 200:sen ~135hp kuulostaa vähän vähältä noin isoon autoon. Koeajamalla se tietysti selviää, olen tota 1.8 bensaa ajanut ja se tuntui ihan pirteältä. Kulutus on varmaan suunnilleen samaa luokkaa e200:ssa ja e220:ssa?
-kilometrit: aika paljon on liikkeissäkin saksasta tuotuja pari vuotta vanhoja, jossa kilometrit luokkaa 20000km. Kuinkahan näihin uskaltaa luottaa? Liikkeestä kuultua että jos matkamittarin lukema täsmää huoltoliikkeen tarkastamaan auton tietokoneen kilometreihin, niin molempien ruuvaaminen on jo niin kallis operaation että se ei kannata? Merkkiliikkeen puutteeton huoltohistoria on varmaan aika hyvä merkki kilometrien oikeellisuudesta.
-varustetaso: mitä autossa kannattaisi minimissään olla? Valoautomatiikkaa, dvd-navia, pysäköintitutkaa/avustajaa (ainakin nykyisessä b-mesessä on toi avustaja ja on aika kätevä kaupungissa eikä ole kertaakaan pieleen parkkeerannut)? Vaikuttaako varustetaso jälleenmyyntiarvoon.
-jotain muuta mitä kannattaa ottaa huomioon?
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: E-sarjan farmaria (W212) ostamassa.
Kuinkahan paljon tämän korimallin autolla voisi olettaa ajavansa, jos kaikki huollot on tehty ja ajallaan ja muutenkin pidetty hyvänä. Onko ruosteongelmaa ym odotettavissa?
Toisin sanoen kannattaako vielä n. 150 000 km ajetun osto. Hinnat kuitenkin liikkuu välillä 30-35 te. Ilmeisimmin 30te luokkaa olevat on tuontiautoja ja 35+te suomesta ostettuja?
Onko ketään päässyt koittamaan E200 ja E220 dieselmoottoreiden eroja. Kannattaako mieluummin koittaa löytää sopiva 220 vai tuoko n. 35hp tehoero suurta muutosta?
Toisin sanoen kannattaako vielä n. 150 000 km ajetun osto. Hinnat kuitenkin liikkuu välillä 30-35 te. Ilmeisimmin 30te luokkaa olevat on tuontiautoja ja 35+te suomesta ostettuja?
Onko ketään päässyt koittamaan E200 ja E220 dieselmoottoreiden eroja. Kannattaako mieluummin koittaa löytää sopiva 220 vai tuoko n. 35hp tehoero suurta muutosta?
Re: E-sarjan farmaria (W212) ostamassa.
Mercedes-Benz E 220 T CDI Avantgarde Sportpaket AHK PTS Pkw - Kombi
Verfügbarkeit: Sofort
125 kW (170 PS), Calcitweiss (weiß), Diesel, Schaltgetriebe, Umweltplakette 4 (Grün), Klimaautomatik, Anhängerkupplung, Leichtmetallfelgen
Kraftstoffverbr. (komb./innerorts/außerorts):
5,2/ 6,5/4,4 l/100 km** , CO2-Emissionen komb. 136,0 g/km
Geparkt am 29.09.2014 zum Angebotspreis von: 24.679 EUR
EZ 12/2011
44.764 km
24.679 EUR
http://home.mobile.de/home/index.html?c ... _198925409
Esim. Tuollainen Saksasta Mersun omasta liikkeestä, pienillä päästöillä oleva takuu auto. 35t€ Suomen kilvissä äkkiseltään laskettuna.
Verfügbarkeit: Sofort
125 kW (170 PS), Calcitweiss (weiß), Diesel, Schaltgetriebe, Umweltplakette 4 (Grün), Klimaautomatik, Anhängerkupplung, Leichtmetallfelgen
Kraftstoffverbr. (komb./innerorts/außerorts):
5,2/ 6,5/4,4 l/100 km** , CO2-Emissionen komb. 136,0 g/km
Geparkt am 29.09.2014 zum Angebotspreis von: 24.679 EUR
EZ 12/2011
44.764 km
24.679 EUR
http://home.mobile.de/home/index.html?c ... _198925409
Esim. Tuollainen Saksasta Mersun omasta liikkeestä, pienillä päästöillä oleva takuu auto. 35t€ Suomen kilvissä äkkiseltään laskettuna.
C207 rouvalla, Fordilla mä itte 

Re: E-sarjan farmaria (W212) ostamassa.
Onkohan mersun omasta liikkeestä jonkinlainen/minkäänlainen takuu kilometrien oikeellisuudelle?hpl kirjoitti:Mercedes-Benz E 220 T CDI Avantgarde Sportpaket AHK PTS Pkw - Kombi
Verfügbarkeit: Sofort
125 kW (170 PS), Calcitweiss (weiß), Diesel, Schaltgetriebe, Umweltplakette 4 (Grün), Klimaautomatik, Anhängerkupplung, Leichtmetallfelgen
Kraftstoffverbr. (komb./innerorts/außerorts):
5,2/ 6,5/4,4 l/100 km** , CO2-Emissionen komb. 136,0 g/km
Geparkt am 29.09.2014 zum Angebotspreis von: 24.679 EUR
EZ 12/2011
44.764 km
24.679 EUR
http://home.mobile.de/home/index.html?c ... _198925409
Esim. Tuollainen Saksasta Mersun omasta liikkeestä, pienillä päästöillä oleva takuu auto. 35t€ Suomen kilvissä äkkiseltään laskettuna.
Re: E-sarjan farmaria (W212) ostamassa.
Näyttää olevan tuo linkin auto tuossa meidän nurkilla 
Ja kun on Junge Sterne auto, niin oikeastaan mistään muusta vaihtoautosta et voi paremmin luottaa kilometreihin. Eivät anna ko. takuuta, jos auton historia ei ole tiedossa.
Niin ja JS-auto on aina huollettu ja edellisestä katsastuksesta on enintään 6kk. Todennäköisesti tekevät juuri ennen myyntiä autoon sekä huollon että katsastuksen.
Itselläni on vain hyviä kokemuksia JS-takuusta tähän saakka...Suosittelen.
Marko

Ja kun on Junge Sterne auto, niin oikeastaan mistään muusta vaihtoautosta et voi paremmin luottaa kilometreihin. Eivät anna ko. takuuta, jos auton historia ei ole tiedossa.
Niin ja JS-auto on aina huollettu ja edellisestä katsastuksesta on enintään 6kk. Todennäköisesti tekevät juuri ennen myyntiä autoon sekä huollon että katsastuksen.
Itselläni on vain hyviä kokemuksia JS-takuusta tähän saakka...Suosittelen.
Marko
Viimeksi muokannut MarkoV, Ma 29.09.2014 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Re: E-sarjan farmaria (W212) ostamassa.
Kyllä, takaavat kilometrien oikeellisuuden
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... ung__stars
Itse haimme juuri syyskuun alussa ensimmäisen mersun Saksasta, meillä oli luotettava kumppani hoitamassa kaupan teon ym. Voin suositella jos auton haku mietityttää.
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... ung__stars
Itse haimme juuri syyskuun alussa ensimmäisen mersun Saksasta, meillä oli luotettava kumppani hoitamassa kaupan teon ym. Voin suositella jos auton haku mietityttää.
C207 rouvalla, Fordilla mä itte 

Re: E-sarjan farmaria (W212) ostamassa.
Okei, kiitos tiedosta. Täytyy harkita hakuakin, pari prätkää ainakanaan tuonut maahan, joten ei ihan vierasta hommaa. Joku kilometri garantiehän tuolla tosiaan luki.
Re: E-sarjan farmaria (W212) ostamassa.
tnaxa kirjoitti:Kuinkahan paljon tämän korimallin autolla voisi olettaa ajavansa, jos kaikki huollot on tehty ja ajallaan ja muutenkin pidetty hyvänä. Onko ruosteongelmaa ym odotettavissa?
Toisin sanoen kannattaako vielä n. 150 000 km ajetun osto. Hinnat kuitenkin liikkuu välillä 30-35 te. Ilmeisimmin 30te luokkaa olevat on tuontiautoja ja 35+te suomesta ostettuja?
Onko ketään päässyt koittamaan E200 ja E220 dieselmoottoreiden eroja. Kannattaako mieluummin koittaa löytää sopiva 220 vai tuoko n. 35hp tehoero suurta muutosta?
E 200 Cdi T automaatti on nyt mennyt 390tkm , kuluvia osia vaihtaen. Pohja tarkistettiin hiljattain, ei ollut ruosteita.
200:n 136hp riittää hienosti kaupunki liikenteeseen. Satasen vauhdeissa ohittaessa toivoisi lisää voimaa. 200.n omamassa 1845kg. Piristäminen näihin onnistuu ammattilaisilla helposti ja samalla kaasuun vastaavuus paranee. Helpointa tietysti valita suurempitehoinen , jos voi valita ostaessa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E-sarjan farmaria (W212) ostamassa.
Tätä olen silloin tällöin pohtinut, lähinnä paikkansa pitävyyttä ja tietolähdettä. Melko rohkea veto lähteä muutattamaan lukemia leasing autosta kun meistä jokainen tietää että oikeat kilometrit pystytään kaivamaan esille ja leasingyhtiökin voi kyseisen toimenpiteen teetättää ?.D-MB kirjoitti: Suurin osa yksityisten tekemistä mittarihuijauksista tapahtuu juuri leasing autoissa, koska lisäkilometreistä pitää maksaa..
Tähän valintapohdintaan ei voi muuta sanoa kuin että on melko vaikeaa....Mutta noilla ajoilla päätyisin tähän, olisipa sitten mehmetin ruuvaama tai ei...mutta autoa siinä olisi ongelmitta vuosiksi.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6789485" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E-sarjan farmaria (W212) ostamassa.
Täällä olisi yksi farmari e250 cdi a, -11, 95tkm ajettu kaupan. Ensimmäiseltä omistajalta täydellä merkkiliikkeen huoltokirjalla ja hyvin varustein. Tehoa riittävästi ja kulutus pieni. Laita yv, jos kiinnostaa.
S212 250cdi A
Re: E-sarjan farmaria (W212) ostamassa.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6613171" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: E-sarjan farmaria (W212) ostamassa.
Kyllä sitä Mersussa sentään xenonvalot saisi olla.jarskak kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6613171