Käyttöauto pitäisi päivittää. Kilometrejä ei paljon kerry, joten mukavuus ja ajonautinto ykköskriteereinä.
Olen pyöritellyt vaihtoehtoina W215 CL tai W220 Ässää. Dieseliä en kilometrien vähäisyydestä johtuen tarvitse, joten mielummin (iso) bensakone hakusessa.
Muutamia kysymyksiä tietäjille:
Kumpi CL vai ässä? Alusta ja kone ymmärtääkseni suunnilleen samoja? Korityyppi tietysti muuten makuasia.
430 ero 500:seen? Onko muuta erikoisempaa eroa/huomioitavaa kuin iskutilavuus?
Paras alusta? Ilmajousituksissa on kuulemma eroa, mitä kannattaa välttää?
Onko ilmastoidut ja hierovat penkit niin hyvät että kannattaa ottaa valintakriteeriksi?
Muita "pakollisia" lisävarusteita? Miten navigointi? Kannattaako etsiä ehdokasta Commandilla?
Tyyppivikoja/vaaranpaikkoja, jotka olisi hyvä ottaa huomioon?
W215 CL tai W220 Ässä hankintavinkkejä?
W215 CL tai W220 Ässä hankintavinkkejä?
Kesä: 1974 MB 200 W115
Talvi: 1989 Mitsubishi Pajero 2.5 TDiC
Käyttö: 2007 MB GL 500 X164
Ex: 2017 MB GLC Coupé 250d C253
Ex: 1999 MB S 430 W220
Talvi: 1989 Mitsubishi Pajero 2.5 TDiC
Käyttö: 2007 MB GL 500 X164
Ex: 2017 MB GLC Coupé 250d C253
Ex: 1999 MB S 430 W220
Re: W215 CL tai W220 Ässä hankintavinkkejä?
http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W215 CL tai W220 Ässä hankintavinkkejä?
Kiitos atlas tästä
Paljon tietoa netistä ja tältäkin foorumilta löytyy, mutta eniten kiinnostaa tuo alusta/kone -kysymys.
Airmatic, Active Body Control jne.
Ruoste ja sähköviat on tiedossa, mutta onko CL:n ja S:n välillä muuta huomioitavaa? CL:n alusta, varaosien saatavuus ym.
Näistä en ainakaan muutaman illan kahlaamisella löytänyt vielä keskusteluja.

Paljon tietoa netistä ja tältäkin foorumilta löytyy, mutta eniten kiinnostaa tuo alusta/kone -kysymys.
Airmatic, Active Body Control jne.
Ruoste ja sähköviat on tiedossa, mutta onko CL:n ja S:n välillä muuta huomioitavaa? CL:n alusta, varaosien saatavuus ym.
Näistä en ainakaan muutaman illan kahlaamisella löytänyt vielä keskusteluja.
Kesä: 1974 MB 200 W115
Talvi: 1989 Mitsubishi Pajero 2.5 TDiC
Käyttö: 2007 MB GL 500 X164
Ex: 2017 MB GLC Coupé 250d C253
Ex: 1999 MB S 430 W220
Talvi: 1989 Mitsubishi Pajero 2.5 TDiC
Käyttö: 2007 MB GL 500 X164
Ex: 2017 MB GLC Coupé 250d C253
Ex: 1999 MB S 430 W220
Re: W215 CL tai W220 Ässä hankintavinkkejä?
No nyt kun olet ensiksi perusasiat kahlannut läpi, niin hyvä niin.
CL:ssä on aina ABC-alusta ja W220:aan sen on saanut lisävarusteena (Vakiona Airmatic). 600:ssa taitaa olla vakiona, muissa aika harvinainen varuste.
ABC on kalliimpi korjata, lueskele vaikka täältä aluksi ja kysele lisää, jos jäi epäselvyyksiä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=154465" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä on juttua 430 ja 500 M113 moottoreista, ne on kestäviä pelejä kuitenkin, että ei juurikaan ongelmia ole ollut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=152879" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä teknisiä tietoja moottoreista: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M113_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa oli noita kysymyksiä penkeistä, niin tuuletetut ja/tai hierovat, näistä on pystynyt ruksimaan todella monesta vaihtoehdosta penkkien lisävarusteita. ei välttä mättä ole molempia samassa autossa. Kunhan siellä nyt talvikäyttöä varten on penkinlämmittimet, niin se on mielestäni ainoa vaatimus (yhdessä omista autoista ei ole niitäkään ): ). Sitten on makuasia haluaako ne myös taakse tai myös taakse tuuletetut penkit. Kaveri kokeili tuota oman 600:sen hierovaa penkkiä ja totesi, että taitaa olla myyntipuhetta, no kyllä siellä joku pallo liikkuu selässä
Muutkin lisävarusteet on kyllä ihan makuasioita. Ennen 9/99 valmistettuihin Comandeihin ei saa suomen karttoja sitten ja langissa on comand tullut vakiona.
CL:län ottaisin nyt, jos olisi mahdollisuus valita
CL:ssä on aina ABC-alusta ja W220:aan sen on saanut lisävarusteena (Vakiona Airmatic). 600:ssa taitaa olla vakiona, muissa aika harvinainen varuste.
ABC on kalliimpi korjata, lueskele vaikka täältä aluksi ja kysele lisää, jos jäi epäselvyyksiä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=154465" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä on juttua 430 ja 500 M113 moottoreista, ne on kestäviä pelejä kuitenkin, että ei juurikaan ongelmia ole ollut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=152879" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä teknisiä tietoja moottoreista: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M113_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa oli noita kysymyksiä penkeistä, niin tuuletetut ja/tai hierovat, näistä on pystynyt ruksimaan todella monesta vaihtoehdosta penkkien lisävarusteita. ei välttä mättä ole molempia samassa autossa. Kunhan siellä nyt talvikäyttöä varten on penkinlämmittimet, niin se on mielestäni ainoa vaatimus (yhdessä omista autoista ei ole niitäkään ): ). Sitten on makuasia haluaako ne myös taakse tai myös taakse tuuletetut penkit. Kaveri kokeili tuota oman 600:sen hierovaa penkkiä ja totesi, että taitaa olla myyntipuhetta, no kyllä siellä joku pallo liikkuu selässä

Muutkin lisävarusteet on kyllä ihan makuasioita. Ennen 9/99 valmistettuihin Comandeihin ei saa suomen karttoja sitten ja langissa on comand tullut vakiona.
CL:län ottaisin nyt, jos olisi mahdollisuus valita

Re: W215 CL tai W220 Ässä hankintavinkkejä?
Itselllä kun on noita farmareita "piha pullollaan", niin jos ei tilankäytön tarve tai ovien lukumäärä ole autoilussa ensisijaisesti tärkeä kriteeri, niin ehdottomasti CLnoroljan kirjoitti: CL:län ottaisin nyt, jos olisi mahdollisuus valita
