Kävimme Timpan (slsl77) kanssa Mercedes-Benz Klubin järjestämillä ratapäivillä Ahvenistolla tsekkaamassa kuinka korkealle asetetut odotukset oikein toteutuvat. Vai toteutuvatko? Ajatus oli puskea rataa niin kovaa kuin uskalsi - ja ennenkaikkea osasi - tsekataksemme mikä toimi ja mitä tuli parantaa. Tarkoitus on nimittäin rakentaa auto, joka toimii hyvien kelien harrasteautona matkalla jätskikiskalle mutta myös haluttaessa kulkee radalla kovaa. Ja kovaa tässä yhteydessä ei tarkoita suoraa strippiä vaan kokonaisia kierroksia jarrutuksineen, käännöksineen, kiihdytyksineen, jarrutuksineen, kiih..., jarr....
Lyhyesti: odotukset ylittyivät ja selvästi

Jarrut kuumenivat ekan neljän kovan kierroksen jälkeen. Suolenkille alamäkeen tultaessa poljin oli kuin vaahtomuoviin polkisi. Koko eturakennelma lämpeni niin paljon, että jarrukilpi rupesi hinkkaamaan levyyn. Myös etulaakereihin tuli pientä välystä. Pieni huolto ja jäähdyttely varikolla ja taas mentiin...
Erinomainen päivä ja oppitunti sekä projektille tärkeä Base Test. Tiivistelmä auton nykyspekseistä tulee ja myös ammattitason kuvia (näin olen kuullut





EDIT: Otsikkoa päivitetty...