W124 täyttää 30 vuotta
W124 täyttää 30 vuotta
http://www.germancarforum.com/threads/m ... ost-716337
Kukapa uskoisi, ikinuoren W124 korimallin ensiesittelystä tulee ensi kuussa kuluneeksi 30 vuotta. Tämä lienee ikuisen debatin aihe, olikos tämä nyt se viimeinen "oikea mersu". Ainakin voitaneen olla melko varmoja että viimeinen joka suunniteltiin ja valmistettiin ilman myöhempien aikojen "penninvenytystä".
Kukapa uskoisi, ikinuoren W124 korimallin ensiesittelystä tulee ensi kuussa kuluneeksi 30 vuotta. Tämä lienee ikuisen debatin aihe, olikos tämä nyt se viimeinen "oikea mersu". Ainakin voitaneen olla melko varmoja että viimeinen joka suunniteltiin ja valmistettiin ilman myöhempien aikojen "penninvenytystä".
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: W124 täyttää 30 vuotta
kyllä se on se viimeinen 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W124 täyttää 30 vuotta
Itsekkin tuli jo kauhisteltua heinäkuussa että härregyyd oma lankku on jo 24 vuotta vanha 

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W124 täyttää 30 vuotta
Onko yhtään mersua suunniteltu ja valmistettu ilman myöhempien aikojen penninvenytystä?Eldorado kirjoitti: Ainakin voitaneen olla melko varmoja että viimeinen joka suunniteltiin ja valmistettiin ilman myöhempien aikojen "penninvenytystä".
Tuollainen W124 jokin aika sitten tuli ostettua uutena. Tai siis onhan siitä jo muutama vuosi.

-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 täyttää 30 vuotta
Niin no ko autoon ei tilaus vaiheessa ole ruksittu lisä varusteita sitten juurikaan!?DBFI kirjoitti:Onko yhtään mersua suunniteltu ja valmistettu ilman myöhempien aikojen penninvenytystä?Eldorado kirjoitti: Ainakin voitaneen olla melko varmoja että viimeinen joka suunniteltiin ja valmistettiin ilman myöhempien aikojen "penninvenytystä".
Tuollainen W124 jokin aika sitten tuli ostettua uutena. Tai siis onhan siitä jo muutama vuosi.Siinä oli kyllä venytetty penniä vähän enemmän kuin sitä seuraavissa malleissa, esim. radio ja radion antenni piti itse asentaa. Muistaakseni ihan muutama muukin nykyisellään vakiovaruste siitä oli säästetty, enkä tarkoita pelkästään jotain Distronic Plussaa tai kaukovaloassistenttia.
Omasta arkistosta löytyy vuoden 1990 varustelu hinnasto jonka mukaan 124 on saanut hilpettä jos jonkin moista, riippuen tilaajan mieltymyksistä ja tietty siitä kuinka paljon oli valmis maksamaan autostaan oman mieltymyksen mukaisilla varusteilla! Toki 400 000mk auto saatiin kattavalla varustetasolla lähes tuplaamaan hintansa täällä periferiassa. (Kiitos verottajan) Saksan poika ajeli varustellulla Mersullaan samaan aikaan lähes puolta edullisemmin!

Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 täyttää 30 vuotta
En oikein ymmärrä kommenttiasi. Mersulla oli tuolloin täysin erilainen filosofia varustelun suhteen. Perusmallissa oli vain välttämätön, ja tilaaja sai varustella auton mieleisekseen. Tässä taidettiin kuitenkin puhua muusta penninvenytyksestä kuin sähköikkunoiden puutteesta.DBFI kirjoitti:Onko yhtään mersua suunniteltu ja valmistettu ilman myöhempien aikojen penninvenytystä?Eldorado kirjoitti: Ainakin voitaneen olla melko varmoja että viimeinen joka suunniteltiin ja valmistettiin ilman myöhempien aikojen "penninvenytystä".
Tuollainen W124 jokin aika sitten tuli ostettua uutena. Tai siis onhan siitä jo muutama vuosi.Siinä oli kyllä venytetty penniä vähän enemmän kuin sitä seuraavissa malleissa, esim. radio ja radion antenni piti itse asentaa. Muistaakseni ihan muutama muukin nykyisellään vakiovaruste siitä oli säästetty, enkä tarkoita pelkästään jotain Distronic Plussaa tai kaukovaloassistenttia.
En tiedä, olisiko kuitenkin W140 viimeinen joka tehtiin kestävyysperiaatteella?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 täyttää 30 vuotta
Esittelypäivä oli tänään 30 vuotta sitten. Kuningas on kuollut. Eläköön uusi kuningas! vaimitenseoli
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 täyttää 30 vuotta
Kyllähä ne jotain osasi tehdä 30v sitten oikein kun näitä w124:a niin pahuksen paljon vain edelleenkin liikkuu kaikkialla maailman maanteillä. Hyvin on aikaa kestänyt, ei auta, on se viimeinen oikea mersu 

Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
-
- Mersumies
- Viestit: 3096
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W124 täyttää 30 vuotta
Ja takana on luja putki rilluvuosien..... On varmaan monet ostajatkin venyttäneet sitä penniä? Onnittelut ikinuorelle kolmikymppiselle!
Muistaakos kukaan vielä mainosta: MIKSI OSTAISIT UUDEN MUTTA TAVALLISEN, KUN SAMALLA RAHALLA SAAT VAIHTOMERSEDEKSEN? Vai myytiinkös tällä sloganilla jo peräti 123 vaihtureita?
Muistaakos kukaan vielä mainosta: MIKSI OSTAISIT UUDEN MUTTA TAVALLISEN, KUN SAMALLA RAHALLA SAAT VAIHTOMERSEDEKSEN? Vai myytiinkös tällä sloganilla jo peräti 123 vaihtureita?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W124 täyttää 30 vuotta
Kyllä se vaan taitaa viiminen olla. Tai sitte w140. Mutta kyllä meillä huomaa tuosta tällä hetkellä ajossa olevasta w202 c180:sta että on sellanen köyhennetty malli w124:ään verrattuna. Kun vertaa vaikkapa äänieristystä tiloja tai sisustan materiaaleja.
Omalla lankullahan tulee maaliskuussa ikää 26 vuotta
Meillä ollut perheessä keväästä 2009 ja mulla tallissa viimekeväästä.
Omalla lankullahan tulee maaliskuussa ikää 26 vuotta

W124 200e -89 sedan Käyttis
W124 200e -91 farkku projekti
W124 200e -91 farkku projekti
Re: W124 täyttää 30 vuotta
W124 on mielestäni edelleenkin kaikkien aikojen paras E-kokoluokan Mersu, vaikka ottaisi huomioon näiden nykymallien modernit tekniset hienoudetkin. 124:n klassinen tyylikäs muotoilu on kestänyt ajan hammasta paremmin kun taas vaikkapa 212 on mielestäni vanhentunut jo nyt vaikka on edelleen tuotannossa. Teknisesti 124 on ollut suhteellisen luotettavan maineessa, ja ruostuminenkin kohtuullista ainakin jos seuraajamalliin vertaa. Työn laatu ja materiaalit ovat myös kestäneet aikaa ja laadullisesti 124 hakkaakin kaikki jälkeentulleet E-sukupolvet mennen tullen.
Toivottavasti MB palaisi vanhaan hyvään reseptiin tulevan W213:n kohdalla ja tuotannon ja laatutason esikuvaksi otettaisiin 124. Mutta taitaa olla valitettavasti turha toive...
Toivottavasti MB palaisi vanhaan hyvään reseptiin tulevan W213:n kohdalla ja tuotannon ja laatutason esikuvaksi otettaisiin 124. Mutta taitaa olla valitettavasti turha toive...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: W124 täyttää 30 vuotta
Juu on turha toive, kaikki roina nykyjään suunnitellaan niin että ne hajoavat tietyn ajan kuluttua jolloinka ihminen ostaa sitten uuden laitteen jotta valmistaja nyhtäisi mahdollisimman paljon rahaa taskuunsa - olkoon se sitten pesukone, kännykkä, tietokone tai auto tms.Eldorado kirjoitti: Toivottavasti MB palaisi vanhaan hyvään reseptiin tulevan W213:n kohdalla ja tuotannon ja laatutason esikuvaksi otettaisiin 124. Mutta taitaa olla valitettavasti turha toive...
Toisaalta eihän siinä olisi mitään järkeä valmistaakkaan sellaista laitetta joka ei hajoaisi periaatteessa koskaan.
"Sooner or later every car falls apart, ours does it later"

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W124 täyttää 30 vuotta
Lankku myös syy suoraan museoautotyyppien itkuun:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1418735493541.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja onhan se selvää. Lankkuja näkee päivittäin liikenteessä kymmeniä. Mitä muita 30v vanhoja automalleja näkee yhtä usein jokapäiväisessä liikenteessä? Toki tuoreimmathan ei ole vielä edes 20v vanhoja...
Piruuttani kävin työmaa-alueeni parkkipaikat läpi ja laskin w124 määrän. Parkkiruutuja alueella on yhteensä n. 500kpl joista 29 oli w124
Muutama foorumiltakin tunnistettu yksilö 
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1418735493541.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja onhan se selvää. Lankkuja näkee päivittäin liikenteessä kymmeniä. Mitä muita 30v vanhoja automalleja näkee yhtä usein jokapäiväisessä liikenteessä? Toki tuoreimmathan ei ole vielä edes 20v vanhoja...
Piruuttani kävin työmaa-alueeni parkkipaikat läpi ja laskin w124 määrän. Parkkiruutuja alueella on yhteensä n. 500kpl joista 29 oli w124


Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W124 täyttää 30 vuotta
Asian toistaminen tarpeeksi monta kertaa saattaa tehdä siitä totta, mutta tämä lause on alkujaan 100% hevonpaskaa. Olen ollut jo jonkin aikaa töissä kulutuselektroniikkaa suunnittelevissa ja tuottavissa firmoissa eikä kukaan koskaan missään milloinkaan ole asettanut YLÄRAJAA sille mitä tuote tai sen komponentti saa maksmissaan kestää.Hage kirjoitti:kaikki roina nykyjään suunnitellaan niin että ne hajoavat tietyn ajan kuluttua jolloinka ihminen ostaa sitten uuden laitteen jotta valmistaja nyhtäisi mahdollisimman paljon rahaa taskuunsa - olkoon se sitten pesukone, kännykkä, tietokone tai auto tms.
-
- Mersumies
- Viestit: 3096
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W124 täyttää 30 vuotta
Toki varmaan valmistuskustannuksille asetetaan jokin raja ja kait se vaikuttaa käytettävien komponenttien laatuun ja siten myös käyttöikään?jysi kirjoitti:Asian toistaminen tarpeeksi monta kertaa saattaa tehdä siitä totta, mutta tämä lause on alkujaan 100% hevonpaskaa. Olen ollut jo jonkin aikaa töissä kulutuselektroniikkaa suunnittelevissa ja tuottavissa firmoissa eikä kukaan koskaan missään milloinkaan ole asettanut YLÄRAJAA sille mitä tuote tai sen komponentti saa maksmissaan kestää.Hage kirjoitti:kaikki roina nykyjään suunnitellaan niin että ne hajoavat tietyn ajan kuluttua jolloinka ihminen ostaa sitten uuden laitteen jotta valmistaja nyhtäisi mahdollisimman paljon rahaa taskuunsa - olkoon se sitten pesukone, kännykkä, tietokone tai auto tms.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W124 täyttää 30 vuotta
Tuo on kyllä totta. Ei mikään auto voi kestää samalla tapaa mitä w124, jos siihen lisää kaiken sen elektroniikan ja mukavuusvarusteet. Ja kuka on valmis vaihtamaan pirtsakan cdi:n om601:seen? Näillä kun vielä ajetaan niin pirusti. Vag autoilla ajetaan sata tonnia ja ihmetellään venynyttä nokkaketjua ja hajonnutta dsg laatikkoa, E mersulla ajetaan taksina tai muuten vaan 300-400 tkm jonka jälkeen ihmetellään kun saattaa suuttimen tiiviste vuotaa tai laatikossa ongelmia huonon huollon takia.jysi kirjoitti:Asian toistaminen tarpeeksi monta kertaa saattaa tehdä siitä totta, mutta tämä lause on alkujaan 100% hevonpaskaa. Olen ollut jo jonkin aikaa töissä kulutuselektroniikkaa suunnittelevissa ja tuottavissa firmoissa eikä kukaan koskaan missään milloinkaan ole asettanut YLÄRAJAA sille mitä tuote tai sen komponentti saa maksmissaan kestää.Hage kirjoitti:kaikki roina nykyjään suunnitellaan niin että ne hajoavat tietyn ajan kuluttua jolloinka ihminen ostaa sitten uuden laitteen jotta valmistaja nyhtäisi mahdollisimman paljon rahaa taskuunsa - olkoon se sitten pesukone, kännykkä, tietokone tai auto tms.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W124 täyttää 30 vuotta
Tottakai valmistuskustannukset ja komponenttikustannukset budjetoidaan. Esimerkiksi elektroniikkakomponenttien kyseessä ollen laadussa ei ole kuitenkaan kymmentä eri pykälää "kestää vuoden - kestää 2..." vaan 1, parhaassa tapauksessa 2 tai 3. Kestoon vaikuttavat viat syntyvätkin lähinnä suunnittelijoiden toimesta.tahtoomersun kirjoitti:Toki varmaan valmistuskustannuksille asetetaan jokin raja ja kait se vaikuttaa käytettävien komponenttien laatuun ja siten myös käyttöikään?jysi kirjoitti:eikä kukaan koskaan missään milloinkaan ole asettanut YLÄRAJAA sille mitä tuote tai sen komponentti saa maksmissaan kestää.Hage kirjoitti:kaikki roina nykyjään suunnitellaan niin että ne hajoavat tietyn ajan kuluttua
Huonon tekeminen on takuukustannusten ja maineen menetyksen takia kallista, siksi sitä yritetään välttää. Välillä tärkeimpien asioiden (kuten tuotteen ominaisuudet ja aikataulu) puristuksessa joku mokaa ja moka jää huomaamatta.
Ja kun ne parhaatkin osaa vain vaivoin tehdä tuotteita jotka kestää riittävän kauan, olisi todella vaikeaa tehdä tahallaan tuotteita jotka hajoaa tietyn ikäisenä tyyliin "kestää vuoden mutta ei puoltatoista".
Re: W124 täyttää 30 vuotta
Yksi asentaja sanoi että kun w124 mallit tulivat niin niissäkin oli jotain ongelmia alussa jotka sitten korjattiin tehtaan puolesta mutta näinhän taitaa olla kaikissa autoissa.
Eli ylistys oodo w124 mallille....jos tuntuu että jostain on paska auto niin alkakaa ruostekorjauksiin väyrysistä ja c malleista niin sitten tietää mikä on jees auto.
Eli ylistys oodo w124 mallille....jos tuntuu että jostain on paska auto niin alkakaa ruostekorjauksiin väyrysistä ja c malleista niin sitten tietää mikä on jees auto.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: To 08.09.2011 18:35
Re: W124 täyttää 30 vuotta
On ne vaan hyviä! Tuommonen w124 90-luvun tiisseli mersu kaikinpuolin kunnossa ollessaan tarjoaa vielä niin hyvää kyytiä että siinä kalpenee suurinosa 2000 luvun autoista. On hiljasta ja varmaa kyytiä eikä jätä sähköviat tienpäälle. Ei vanhassa autossa minkäänlaisia suhinoita kuulu ovien välistä ja menee tienpäällä kuin juna
On ollu reilusti tuoreempaa volvoa, bemaria jne mutta siinä niitä vaan kaks w124:sta pihassa oottelee kovaa ajoa 


Re: W124 täyttää 30 vuotta
Onneksi olkoon W124!
Siinä on ilmeisen onnistuneesti yhdistetty W201:sen tekniikka ja W123:sen kokoluokka.
tomant
Siinä on ilmeisen onnistuneesti yhdistetty W201:sen tekniikka ja W123:sen kokoluokka.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020