Autoni on -94 mallin E250D farkku ja siihen vaihdettiin viime vuonna eteen jouset. Tarvikejouset nostivat melko lailla nokkaa ja olen huomannut että eturenkaat ovat kuluvat aika voimakkaasti ulkoreunoilta jousien vaihdon jälkeen.
Onko niin että etupään korkeus vaikuttaa renkaiden kulumiseen?
Olisko parempi suosiolla lyhentää etujousia vai kannattaako/voiko etupään renkaisen pystykallistumaa (vai mitä pitäisi säätää?), jotta ulkoreunojen kuluminen loppuisi?
Oikea etupuoli autosta on silmin nähden vasempaa korkeammalla ja niinpä juuri oikean puolen eturengas kuluu enemmän.
Eturenkaat kuluvat ulkoreunoilta
Eturenkaat kuluvat ulkoreunoilta
W124 - klassikko
W124 - maanteiden väsymätön raataja
MB E250 TD 20 Valve 1994 - paras W124
W124 - maanteiden väsymätön raataja
MB E250 TD 20 Valve 1994 - paras W124
Re: Eturenkaat kuluvat ulkoreunoilta
Viskaa ne tarvikejouset metallinkierrätykseen ja tilaa oikeat autoon kuuluvat esim KL:ltä
Ainakin takaa muuttuu jos korkeus muuttuu. Edessäkin varmaan muuttuu mutta riippuu siitä mikä lähtötilanne oli?
Jotenkin olen taipuvainen uskomaan että paras tilanne ajoltaan on silloin kun alatukivarret on lähes vaakatasossa? W124:set lie on tuollon lähellä SportLine alustan korkeutta?
Mullahan on nyt takana ja edessä auraus 0 ja pystykallistus niin pystyssä kun vain ilman lisäosia saa. Ihan pystyssä ne ei kuitenkaan ole. Menee tiellä mielestäni niinkuin mersun pitääkin mennä. Tuolla setapilla vaikka auraus nollassa onkin niin sisäsyrjä kulunee nopeammin mutta tankatessa sitten huomaa eron. Saapi nähdä miten renkaat kuluu. Nyt vielä ei o kokemusta. Rullaa ehkä parhaiten mitä mullon W124:sia ollu?
Laskettu keskinopeus 104km/h yli 700km kulutuksella 5.56 ja autona W124 250DT painoa ronkassa noin 150kg. Mainitaan vielä että tuossa oli mukana 70km pätkä jossa ajettiin jonossa 85km/h alla GoodYear kitkat pintaa noin 6mm koossa 195/65/15. Kannattaa siis kattella auraukset ja pystykallistukset kohdilleen
Ainakin takaa muuttuu jos korkeus muuttuu. Edessäkin varmaan muuttuu mutta riippuu siitä mikä lähtötilanne oli?
Jotenkin olen taipuvainen uskomaan että paras tilanne ajoltaan on silloin kun alatukivarret on lähes vaakatasossa? W124:set lie on tuollon lähellä SportLine alustan korkeutta?
Mullahan on nyt takana ja edessä auraus 0 ja pystykallistus niin pystyssä kun vain ilman lisäosia saa. Ihan pystyssä ne ei kuitenkaan ole. Menee tiellä mielestäni niinkuin mersun pitääkin mennä. Tuolla setapilla vaikka auraus nollassa onkin niin sisäsyrjä kulunee nopeammin mutta tankatessa sitten huomaa eron. Saapi nähdä miten renkaat kuluu. Nyt vielä ei o kokemusta. Rullaa ehkä parhaiten mitä mullon W124:sia ollu?
Laskettu keskinopeus 104km/h yli 700km kulutuksella 5.56 ja autona W124 250DT painoa ronkassa noin 150kg. Mainitaan vielä että tuossa oli mukana 70km pätkä jossa ajettiin jonossa 85km/h alla GoodYear kitkat pintaa noin 6mm koossa 195/65/15. Kannattaa siis kattella auraukset ja pystykallistukset kohdilleen

Re: Eturenkaat kuluvat ulkoreunoilta
oikeat jouset
ja nelipyöräsuuntaus
Camber vaikuttaa eniten kulmien kulumiseen
ja nelipyöräsuuntaus
Camber vaikuttaa eniten kulmien kulumiseen
autodidakti