Koneenvaihdon jälkioireilua

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Nelisilmä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 15.04.2013 12:18
Paikkakunta: Kemi

Koneenvaihdon jälkioireilua

Viesti Kirjoittaja Nelisilmä »

Moi tietäjät (ja miksei kaltaiseni luulijatkin).

Väykkään (ks.allek.) vaihdettiin motti, kun entisestä meni mäntä puhki. Nyt kone vetää hyvin ja käy siististi, mutta:

- voimansiirto läpsähtää "silloin tällöin" vikasietotilaan, eli jumittaa noin 2100 rpm:ään, eikä käytä esim kickdownia olleskaan. Manuaalipuolella saa kiekat nousemaan noin 3000 rpm, mutta ei siitä yli.

Vika tulee päälle toisinaan, ts. en ole vielä pystynyt tunnistamaan tilannetta jossa näin käy. Esim maantieajossa tänään Oulusta lähtiessä toimi ihan normaalisti, sitten Iin suoran jälkeen jossain kohtaa taas huomasin, että jahas - eipä kiihdy taas mihinkään... :x Kone hommattiin purkamolta käytettynä, tarkemmat speksit on vaihtotyön suorittaneella korjaamolla, enpä ole niitä kysellyt. Yhteensopivana se tietysti ostettiin, olisko se ollu joku -02 mallinen, en muista.

Vaihteiston opetuksen nollaus -sekvenssi on netistä etitty, mutta en oo sitä vielä kokeillut. Pitäiskö, vai vienkö auton suoraan takaisin moottorin vaihtaneelle pajalle vai mitä tässä nyt kantsis tehdä?
-*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin. -*-
E320 cdi T -00 Avtomat
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18197
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Koneenvaihdon jälkioireilua

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vika on moottorin puolella, vikatestillä selviää.
wiimax.fi
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Koneenvaihdon jälkioireilua

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Nelisilmä kirjoitti:Moi tietäjät (ja miksei kaltaiseni luulijatkin).

Väykkään (ks.allek.) vaihdettiin motti, kun entisestä meni mäntä puhki. Nyt kone vetää hyvin ja käy siististi, mutta:

- voimansiirto läpsähtää "silloin tällöin" vikasietotilaan, eli jumittaa noin 2100 rpm:ään, eikä käytä esim kickdownia olleskaan. Manuaalipuolella saa kiekat nousemaan noin 3000 rpm, mutta ei siitä yli.

Vika tulee päälle toisinaan, ts. en ole vielä pystynyt tunnistamaan tilannetta jossa näin käy. Esim maantieajossa tänään Oulusta lähtiessä toimi ihan normaalisti, sitten Iin suoran jälkeen jossain kohtaa taas huomasin, että jahas - eipä kiihdy taas mihinkään... :x Kone hommattiin purkamolta käytettynä, tarkemmat speksit on vaihtotyön suorittaneella korjaamolla, enpä ole niitä kysellyt. Yhteensopivana se tietysti ostettiin, olisko se ollu joku -02 mallinen, en muista.

Vaihteiston opetuksen nollaus -sekvenssi on netistä etitty, mutta en oo sitä vielä kokeillut. Pitäiskö, vai vienkö auton suoraan takaisin moottorin vaihtaneelle pajalle vai mitä tässä nyt kantsis tehdä?
Ilmamssamittari viallinen tai ahtovuotoa.
Starilla tarkemmat tiedot.
+358 18B8FE99
Nelisilmä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 15.04.2013 12:18
Paikkakunta: Kemi

Re: Koneenvaihdon jälkioireilua

Viesti Kirjoittaja Nelisilmä »

No kiitosta vastauksista. IMM on varmaankin entisestä koneesta, apulaitteethan ei kulje mottien mukana. Voihan olla, että sen vika aiheutti jo sen alkuperäisen männän palamisen? Tosin ko.pytyn suuttimessakin oli "hieman" damagea.... Pitääpä soitella pajalle.

Sen verran edittiä tähän vastaukseen, että yhtään kertaa ei entisellä koneella oireillut vastaavalla tavalla. Että olisko immu nyt tässä koneenvaihdossa jotenkin ottanut nokkiinsa?
-*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin. -*-
E320 cdi T -00 Avtomat
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Koneenvaihdon jälkioireilua

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Nelisilmä kirjoitti:No kiitosta vastauksista. IMM on varmaankin entisestä koneesta, apulaitteethan ei kulje mottien mukana. Voihan olla, että sen vika aiheutti jo sen alkuperäisen männän palamisen? Tosin ko.pytyn suuttimessakin oli "hieman" damagea.... Pitääpä soitella pajalle.

Sen verran edittiä tähän vastaukseen, että yhtään kertaa ei entisellä koneella oireillut vastaavalla tavalla. Että olisko immu nyt tässä koneenvaihdossa jotenkin ottanut nokkiinsa?
Niinkuin sanottu MAF tai ahtovuoto, voi olla muuatkin, kuten ilmansuodatin tukossa jne. jne. mutta Starilla selviää.
Anturit voi mennä aikaan ja ikään katsomatta milloin vain.
+358 18B8FE99
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Koneenvaihdon jälkioireilua

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jospa se poltti katin tukkoon kun öljyt meni läpi?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Nelisilmä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 15.04.2013 12:18
Paikkakunta: Kemi

Re: Koneenvaihdon jälkioireilua

Viesti Kirjoittaja Nelisilmä »

Tämä ketju jäi päättämättä. No.

Starissa käytettiin, ja viaksi paljastui jumitteleva EGR. Muita koodeja ei löytynyt, joten puhdistushommiksi tämä tais mennä. Kiitosta vaan kaikille mielenkiinnosta ja vastauksista. :clap:
-*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin. -*-
E320 cdi T -00 Avtomat
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Koneenvaihdon jälkioireilua

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Nelisilmä kirjoitti:Tämä ketju jäi päättämättä. No.

Starissa käytettiin, ja viaksi paljastui jumitteleva EGR. Muita koodeja ei löytynyt, joten puhdistushommiksi tämä tais mennä. Kiitosta vaan kaikille mielenkiinnosta ja vastauksista. :clap:
Puhdistus, vaihto tai pois päältä koodaus
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin