Kaverin W124 missä oli 2.3 kone leipoi kiinni. Nyt vaihtokoneen virkaa tuli tekemään ilmeisesti w123 koppasesta 2.0 litrainen pierburggi versio. Tarkoitus oli apuhilppeiden vaihto 2.3:sesta 2.0:aan. Mutta ilmusarjan irrotuksen jälkeen huomattiin että kakslitraisessa on imukanavien puolella keskellä kantta vesireikä jota ei tässä 2.3 koneen kannessa ollut. Myös 2.0 kannessa siinä kohtaa kiertää vesi mutta 2.3 kannessa tuo ei liity suoraan vesitilaan vaikka tulpattu onkin. Mitäs sille nyt tehdään? Täytyykö hommata jostain oikeanlainen kansi (vanha ihan paskana ja varmaan halkikin) vai voiko tuon reijän jotenkin onnistuneesti tulpata?
Re: Kannen vaihto ongelma (ratkaistu) + käyntihäiriö w124
Re: Kannen vaihto ongelma (ratkaistu) + käyntihäiriö w124
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut ETA, Su 02.11.2014 09:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes 709 4.0 koukkulava -81
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Re: Kannen vaihto ongelma.
Vastaan itselleni ja hakataan pakkastulppa tuohon reikään.
Mercedes 709 4.0 koukkulava -81
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Re: Kannen vaihto ongelma (ratkaistu) + käyntihäiriö w124
Käyntihäiriöongelma kaverin ko. 2.0 koneeseen liittyen. Mistäs kaikista paikoista tosta imusarjasta löytyy alipaineletkun paikkoja? Pohjassa on yksi ja tulipellin lähellä toinen missa t-haara. Onko vielä muita? Muutenkin tuo alipainehässäkkä meni hiukan sekaisin, auto siis automaattilootalla ja sinne matkaa kaksi letkua laatikon kylkeen, ovat paikallaan mutta esim. valojen korkeussäätö on vielä painetta vailla..
Toinen juttu olis se että auto käy ontuvasti tyhjäkäyntiä, välillä vissiin kolmella tai kahdella tai kaikilla, kierroksilla vähän paremmin mutta huonosti kuitenkin. Ja sitte kun ottaa tämän liittimen irti:!!!
Niin alkaa käydä hyvin ja normaalisti! Vastaa hyvin kaasuun ja tyhjäkäynti on normaali, ei siis mitään ongelmia. Ei nyi eikä pätki maantienopeuksillakaan!
Samoin tuossa huomattiin että kun yj-releen nappasi irti niin käynti ei muuttunut mitenkään ja silloin oli tuo liitin irrotettuna. Kulutuksesta ei näillä asetuksilla ole tietoa että paljonko vie. Vissiin paljon..
Ja auto oli sähköjen puolesta täysin toimiva ennen koneen vaihtoa. Vaihto siis 2.3 ----> 2.0. Virranjakaja ainut sähköosa mitä ei vaihdettu. Nyt koitettu jo toista vj-kantta, tulpanjohtoja ja puolaa. Ei vaikutusta millään ennekuin tuo töpseli on irti.
Tässä vielä huono kuva näyttelykuntoisesta konehuoneesta.
Toinen juttu olis se että auto käy ontuvasti tyhjäkäyntiä, välillä vissiin kolmella tai kahdella tai kaikilla, kierroksilla vähän paremmin mutta huonosti kuitenkin. Ja sitte kun ottaa tämän liittimen irti:!!!
Niin alkaa käydä hyvin ja normaalisti! Vastaa hyvin kaasuun ja tyhjäkäynti on normaali, ei siis mitään ongelmia. Ei nyi eikä pätki maantienopeuksillakaan!
Samoin tuossa huomattiin että kun yj-releen nappasi irti niin käynti ei muuttunut mitenkään ja silloin oli tuo liitin irrotettuna. Kulutuksesta ei näillä asetuksilla ole tietoa että paljonko vie. Vissiin paljon..
Ja auto oli sähköjen puolesta täysin toimiva ennen koneen vaihtoa. Vaihto siis 2.3 ----> 2.0. Virranjakaja ainut sähköosa mitä ei vaihdettu. Nyt koitettu jo toista vj-kantta, tulpanjohtoja ja puolaa. Ei vaikutusta millään ennekuin tuo töpseli on irti.
Tässä vielä huono kuva näyttelykuntoisesta konehuoneesta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mercedes 709 4.0 koukkulava -81
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Re: Kannen vaihto ongelma (ratkaistu) + käyntihäiriö w124
Seos muodostuu väärin eli pitäisi säätää seokset..tornista ja ehkä ehaltakin.
se että otat liittimen irti meinaa että jetti menee mekaaniselle mutta sähköinen säätää sitä kokoajan parhaalle seoksen muodostumiselle.
Ali paineen otto niin tulipellin luona olevassa on yleensä y-haara josta saat sitä lisää.siis sellainen kuminen lisä y-haara lyöty siihen putkeen.
se että otat liittimen irti meinaa että jetti menee mekaaniselle mutta sähköinen säätää sitä kokoajan parhaalle seoksen muodostumiselle.
Ali paineen otto niin tulipellin luona olevassa on yleensä y-haara josta saat sitä lisää.siis sellainen kuminen lisä y-haara lyöty siihen putkeen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-