Onko w124:n vetoakselin nivel purettavissa?
Onko w124:n vetoakselin nivel purettavissa?
Vetoakseli olis viilapenkissä, mutta onko nivelet purettavissa? Lähteekö lyömällä irti akselista, lähinnä ulommainen nivel?
Sisemmässä löytyy hieman välystä pyörimissuunnassa, saako näin olla?
Sisemmässä löytyy hieman välystä pyörimissuunnassa, saako näin olla?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Onko w124:n vetoakselin nivel purettavissa?
On mullakin väljää vetosuunnassa mutta mitään ei siitä ääntä kuulu.
itseasiassa en ole kuullut että keltään on toi murros osa räjähtänyt.
ulkoosasta pitää rälläköidä se peltilevy irti vetarista että kumilähtee ja pääsee sokkaan käsiksi
itseasiassa en ole kuullut että keltään on toi murros osa räjähtänyt.
ulkoosasta pitää rälläköidä se peltilevy irti vetarista että kumilähtee ja pääsee sokkaan käsiksi
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Onko w124:n vetoakselin nivel purettavissa?
Ainakin peränpuoleinen on purettavissa helposti. Eli se peränvetolaipan puolella vetoakselissa on laipankokoinen peltisuoja ja se lähtee irti kun vaikkapa meisseliä käyttää tuurnana ja varovasti vasaralla naputtelee --> peltikuppi lähtee irti Sit pääsee käsiksi seekeriin Se kun kampeaa pois ni sit akseli lähteekin helpolla. Samalla pesee välyksettömän vaihdokkinivelen murroksen ja laittaa uudet rasvat.
Jos lyö ni lähtee se silleenkin mutta se seekeri menee muodotomaksi ja eikä saa kasaan ilman tuota peltikupin irroitusta.
Renkaanpuoleisen nivelen aukaisussa en osaa auttaa.
Eikä käytetyt välyksettömät kalliita ole
Edittiä Niin 100mm ja 110mm akselin vetolaipat ei sitte käy ristiin. Poorit on erikokoiset
Jos lyö ni lähtee se silleenkin mutta se seekeri menee muodotomaksi ja eikä saa kasaan ilman tuota peltikupin irroitusta.
Renkaanpuoleisen nivelen aukaisussa en osaa auttaa.
Eikä käytetyt välyksettömät kalliita ole

Edittiä Niin 100mm ja 110mm akselin vetolaipat ei sitte käy ristiin. Poorit on erikokoiset
Re: Onko w124:n vetoakselin nivel purettavissa?
Lisäksi vielä, niinkuin Atlas kertoi, pyöränpuoleinen nivel lähtee irti halkaisemalla nivelkuppi joko kulmahiomakoneella tai sorvissa.Jari Ke kirjoitti:Ainakin peränpuoleinen on purettavissa helposti. Eli se peränvetolaipan puolella vetoakselissa on laipankokoinen peltisuoja ja se lähtee irti kun vaikkapa meisseliä käyttää tuurnana ja varovasti vasaralla naputtelee --> peltikuppi lähtee irti Sit pääsee käsiksi seekeriin Se kun kampeaa pois ni sit akseli lähteekin helpolla. Samalla pesee välyksettömän vaihdokkinivelen murroksen ja laittaa uudet rasvat.
Jos lyö ni lähtee se silleenkin mutta se seekeri menee muodotomaksi ja eikä saa kasaan ilman tuota peltikupin irroitusta.
Renkaanpuoleisen nivelen aukaisussa en osaa auttaa.
Eikä käytetyt välyksettömät kalliita ole
Edittiä Niin 100mm ja 110mm akselin vetolaipat ei sitte käy ristiin. Poorit on erikokoiset
+358 18B8FE99
Re: Onko w124:n vetoakselin nivel purettavissa?
Eli ei ole purettavissa ehjänä. Huuhdeltiin lopulta vanhat rasvat pois ja laitettiin uudet tilalle pyörän puoleiseen niveleen. Meinasin vain, että olisi ollut helpompi suorittaa operaatio, jos olisi saanut tuon vetarin muljautettua nivelestä irti.
Kyseessä oli kaverin auto ja nivel piti melkosta pauketta. Hän ruuttasi aikaisemmin öljyä neulalla kumin läpi, mutta tämä auttoi vain hetkeksi. Nyt taas toimii, tiedä sitten kuinka kauan. Varaosa-auto on olemassa, mutta tähän hätään siitä ei ollut mahdollisuutta irrotella vetareita.
Kyseessä oli kaverin auto ja nivel piti melkosta pauketta. Hän ruuttasi aikaisemmin öljyä neulalla kumin läpi, mutta tämä auttoi vain hetkeksi. Nyt taas toimii, tiedä sitten kuinka kauan. Varaosa-auto on olemassa, mutta tähän hätään siitä ei ollut mahdollisuutta irrotella vetareita.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Onko w124:n vetoakselin nivel purettavissa?
rälläkkää eikä sorvia tartteaziz kirjoitti:Eli ei ole purettavissa ehjänä. Huuhdeltiin lopulta vanhat rasvat pois ja laitettiin uudet tilalle pyörän puoleiseen niveleen. Meinasin vain, että olisi ollut helpompi suorittaa operaatio, jos olisi saanut tuon vetarin muljautettua nivelestä irti.
Kyseessä oli kaverin auto ja nivel piti melkosta pauketta. Hän ruuttasi aikaisemmin öljyä neulalla kumin läpi, mutta tämä auttoi vain hetkeksi. Nyt taas toimii, tiedä sitten kuinka kauan. Varaosa-auto on olemassa, mutta tähän hätään siitä ei ollut mahdollisuutta irrotella vetareita.

totta kai se on purettavissa jos ei olisi niin mitä järkeä olis valmistaa billet aksiloitakaan

kuulat yks kerrallaan irti niveltä taittaen siten purkautuu
Re: Onko w124:n vetoakselin nivel purettavissa?
Mites sen suojakumin pellin sieltä saa irti että edes pääsee niveleen käsiksi...mielestäni rälläkällä se suoja poikki ja hitsaa sitten kasatessa kokooon.????
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 191
- Liittynyt: To 02.06.2011 13:42
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Onko w124:n vetoakselin nivel purettavissa?
Lähti irti,tai ei.Onko mitään järkee niveltä lähtee vaihtamaan,vetareita on mailma täynnä,eikä edes kalliita,varmaan saa jo nivelen hinnalla ehjän vetarin.No harrastusmielessä tietenkin.
Re: Onko w124:n vetoakselin nivel purettavissa?
Tässä ei kukaan ollut erikseen niveltä vaihtamassa, vaan ongelmana oli kuivuneet rasvat, mistä johtu pauke nivelessä. Kuten tuossa aiemmin sanoin, rasvat vaihettiin ja pauke loppui. Siinä vaiheessa kun vetari oli irti ja kiinni viilapenkissä, ei ollu niitä koko maailman varavetareita mukana, jotta olisi vaihtanut tilalle toisen.harriveikko kirjoitti:Lähti irti,tai ei.Onko mitään järkee niveltä lähtee vaihtamaan,vetareita on mailma täynnä,eikä edes kalliita,varmaan saa jo nivelen hinnalla ehjän vetarin.No harrastusmielessä tietenkin.
Ja tämä on todellakin harrastustoimintaa, ei näitä asioita hampaat irvessä väännetä.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Onko w124:n vetoakselin nivel purettavissa?
Erittäin hyvin ja helposti saa navan puoleisen nivelen purettua kun rälläkällä 1.6mm vahvalla laikalla saumakohtaan painaa haitakkeen pois nätisti ja paineilma pirralla täryttää saumakohtaan niin tulee muodossaan irti sitte liimalla laittanut takas +pieni hitsitäppi. Joskus niitä tuli vääneltyä meisseleillä muodottomaksi ja paskaksi ja hermot meni mutta noin saanu onnistuun hetkessä irroituksen. Sitte sielä on sokka peltikupin alla jolla nivel irtoaa.