Joh! Vastataan ittelle. eli pitää olla monta jatkoa ja sitten ylettyy jostain vaihteiston välistä vääntämään. OK , Mutta onko pakko vaihteiston kiinitys irrotta.... Ongelmana tulee laatikon ruostuneet pultit .... huh huh.. noh ensviikolla taas pääsee ihmettelee miten tuosta selviäää..
Sitten tuo toinen kysymys johdot kai lähtee irti kun startin saa irti?
Startti vaihdettu.. Laatikkoa ei tarvi laskea vaan laatikkko voi olla paikallaan. Jotta startin ylemmän ruuvin saa irti pitää olla oikeanpituuset jatkot. Ulkomuistissa homma menee näin: Vaihteiston takaa kaksi pitkääjatkoa ja nivel, sitten yksi puolipitkäjatko, Sen jälkeen 11mm hylsy johon saa kiinni pienemnä räikän lyhyenjatkon.(tästä eteenpäin vain pikkuräikän osia) Jatkoon tulee kiinni nivel ja 11mm hylsy. Tällä satsilla onnistuu, jos niven on eri paikassa tai jatkot väärän pitusia niin ei tunnu onnistuvan. VAlitettavasti ei ole kuvaa kyseisestä kötöstyksesta, kun akku loppu puhelimesta... Johdot kannattaa irtottaa vasta viimisenä ja myös laittaa ensimmäisenä...
Kyllä se aika paljon antaa lisä tilla kun laskee askin takapään alaspäin mitä se nyt tulee...taisi joutua pakoputken katkaisemaan että taipuu sopivasti.
Tämä ohje pätee kaikille useammalle mersun malleille.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Itellä vastaava sedani. Tuo startti on niin hyvin piilossa ainakin yläkautta katsottuna että onko pakko mennä alakautta? Ongelmana on saada auto tarpeeks ylös että siellä pystys työskennellä..
Terve, ite löysäsin ja myöhemmin kiristin ylemmän pultin ite tehdyllä speciaalilistalenkillä yläkautta. Väänsin hieman normaalia listalenkkiä mutkalle, jolloin se sopi paikalleen. Lopun matkaa ruuvailin kopan ja laatikon välistä joustavalla hylsyjatkolla alakautta. Johdot irroitin ja myös asensin startin paikallaan ollessa. Ite starttia en saanut pois kuin alakautta, joten ehkäpä se on nosturia tai monttua kateltava..
niin, itse käytän pääasiassa 8 ja 10mm (6 kulmaisia) hylsyjä torxeihin kyllä, ei 11mm. Nuohan ne yleisimmät koot mersuissa. Vaihelootas ja muutama muu sitten ne vähä isommat. On mul sitten läjä noita 12 kanttisiakin hylsyjä. Ja tietty lista-avaimissa aina.
Eipä ollu kaksinen homma tosin mulla 270 mut samahan noilta osin.
Visiin 20min koko touhuun alhaalta käsin. Pohjamuovia ei ole.
Piuhat ensin pois ja johdon kannake 13 ja 10mm lenkillä. 14 trx Hylsyllä ja räikällä pultit pois ja tartti alas.