Newbie kyselee ekan MB:n kanssa. Voiko tuollaisen E 270 -04 mersun hehkut vaihtaa itse normityökaluilla vai täytyykö olla jotain erikoisavaimia. Onko jotain kikkoja tai muuta mitä pitäisi tietää? Ne hehkut ovat varsin hennon näköisiä ja katkeavat ilmeisesti helposti avattaessa Täältä foorumilta löysin tietoa, että yksi tai useampi hehku olisi sökö, kun hehkuvalo syttyy uudelleen hetkeksi moottorin käynnistyttyä. Onko jotain tapaa todeta rikkinäinen hehku, vai onko viisaampaa vaihtaa kaikki?
Kiitos jo etukäteen asiantuntevista vastauksistanne
Pitkä hylsy, jotkut käyttää pientä pulttipyssyä täristämään jumiutunutta (mutta liian kovalla väännöllä katkasee vaan herkemmin joten en osaa 'suositella'), pääasia että kone kuumaksi ja voi sinne hehkun juureen ruveta pari päivää aikasemmin lotraamaan jotain irroitinstuffia... mittaus joko hehkun päästä tai releen liittimeltä. Ite relekin voi olla saanu siipeensä. Ja sit kuumama voi olla 'vialla' vaikka kylmänä näytäis ok:lta... tuossa samaa juttua http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... &p=1042945" onclick="window.open(this.href);return false; Jumit on sitten hankalampia, jos katkee niin vaatii melkein erikoistyökaluja. Uuteen hehkuun asennusrasvat ja tietenkin reiän putsaus...
Newbie kyselee ekan MB:n kanssa. Voiko tuollaisen E 270 -04 mersun hehkut vaihtaa itse normityökaluilla vai täytyykö olla jotain erikoisavaimia. Onko jotain kikkoja tai muuta mitä pitäisi tietää? Ne hehkut ovat varsin hennon näköisiä ja katkeavat ilmeisesti helposti avattaessa Täältä foorumilta löysin tietoa, että yksi tai useampi hehku olisi sökö, kun hehkuvalo syttyy uudelleen hetkeksi moottorin käynnistyttyä. Onko jotain tapaa todeta rikkinäinen hehku, vai onko viisaampaa vaihtaa kaikki?
Kiitos jo etukäteen asiantuntevista vastauksistanne
Kaikki ne pitää vaihtaa
Jos aukeaa vain vähän kerrallaan niin taipumusta on jengojen hajoamiselle kannesta.Pääasia,että sen saa ehjänä pois ja helicoil kierteet tilalle.
Jos on epävarma kyseisestä rempasta niin neuvoisin viemään korjaamolle esim.moott.koneistamo mikäli hehku on juminut
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex