Kalliiksi tulee väyrynen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
-Arska-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 12.08.2004 13:53
Paikkakunta: Kokkola

Kalliiksi tulee väyrynen

Viesti Kirjoittaja -Arska- »

Ja taas on auto kotona. Meinaan -96 220 väyrynen. Ajettu 350000 km.
Ei tule enää kauaa koritaan mun pihamaatani. Sen verran kalliiksi tule pito..
Kuukauden sisällä srs boxi 450€ nyt virtalukko jumitti. Vaihto merkkikorjaamolla 350€. Jokin aika sitten ruiskupumppu merkkikorjaamolla 827€.
Toki normaali jarruosat ja nivelet joka katsastukseen. ja lamppuja meni välillä niin ettei kerennyt muuta tehdäkkään.
Siis jos tuo on sitä mb-laatua niin minä sanon että kiitos ja ei enää.
Tuolla korjauksien hinnalla olisin jo saanut auton joka on yhtä sivutuuli herkkä
ja kova ruostuumaan kuin mersu mutta olisi ainakin itse voinut pitää liikenteessä korjauksien suhteen kuten ennen oli tapanani.
Tuntuu että tuttavanikin joilla on mersu rupeavat autoa haukuttuani hiljalleen ja häpeillen tunnustamaan että samanlaisia ongelmia on heidän mersusa ollut.
Taidan laittaa itäauton niin ei tarvitse häpeillen selitellä jatkuvaa hinausauton vierailua.
-Arska-
qmb22o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ti 06.01.2004 23:38
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

Hyvä!
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Ei kai mersua tartte korjata. Tarttee vaihtaa vain kuluvia osia. Niitä vaihdettavia osia on vain niiiiiin paljon :roll: . Vanhempaan paljon ajettuun pitää uusia jotakin harva se päivä, jos ajelee enemmälti. Ei ole sovelias peli jos ei ole omaa pajaa missä korjata tai sitte paksua lompsaa.

Tietysti tosiasia on, että moni muu merkki on jo purkaamon prässissä noilla kilometreillä.

Eikös niin ??

Hyvää Joulua !

ps. Itse ajelen kyllä jatkossakin mersulla. On se niin tasanen ja vakaa kyyti vanhemmassakin kunnossa olevassa mersussa.
Viimeksi muokannut Pena, To 23.12.2004 17:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Kyllä se vaan niin on että auto ku auto nii kulutusosia joutuu väkisin joskus vaihdella ku kilometrit ja ilmasto tekee tehtävänsä! Ja näihin riisikippoihin on monet osat suunniteltu suunnilleen kertakäyttöisiksi ja näiden osien vaihtaminen tehty hyvin hankalaksi.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

E-sarjan w124 malli taitaa olla laadukkain ja toimivin mersuista !

Ei mitään vikaa senkun ajaa ,, ja vaihtaa kuluvia osia vain .

Kyllä kun noita juttuja lukee noiden Väyrysten ruosteista ja vioista niin en taida uskaltaa ostaa ikinä ,, jos päivitän niin taitaa vm. 95 olla viimeinen W124 mallin valmistus vuosi .., Jos sen ostaa ja ei sitten enään uudempaa koskaan .. :o :)
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18028
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minäs vuonna ne vesiohenteiset maalit tulivat, vai oliko ne kaikissa W124E ?
Ruosteongelmia kuitenkin riittää niissäkin.
wiimax.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12748
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

dealer kirjoitti:Minäs vuonna ne vesiohenteiset maalit tulivat, vai oliko ne kaikissa W124E ?
Ruosteongelmia kuitenkin riittää niissäkin.
taisi tulla tosiaan II faceliftin mukana, eli -93
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

dealer kirjoitti:Minäs vuonna ne vesiohenteiset maalit tulivat, vai oliko ne kaikissa W124E ?
Ruosteongelmia kuitenkin riittää niissäkin.
tais tulla -93-94
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Automatic260E kirjoitti:E-sarjan w124 malli taitaa olla laadukkain ja toimivin mersuista ..
Sanoisin että pre-facelifiti on vielä varmempi. Mutta kyllä E-124:kin suositeltavien joukkoon mahtuu.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Ja tuli -94 vuoden alussa. :lol:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Automatic260E kirjoitti:E-sarjan w124 malli taitaa olla laadukkain ja toimivin mersuista !

Ei mitään vikaa senkun ajaa ,, ja vaihtaa kuluvia osia vain .

Kyllä kun noita juttuja lukee noiden Väyrysten ruosteista ja vioista niin en taida uskaltaa ostaa ikinä ,, jos päivitän niin taitaa vm. 95 olla viimeinen W124 mallin valmistus vuosi .., Jos sen ostaa ja ei sitten enään uudempaa koskaan .. :o :)
Jos saa halvalla väykyn, kannattaa ostaa. Jopa 220:sen D:n jos on tehty pumppuremppa.
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Moikka !

Kyllä se W123 ja 300D oli laadukas verrattain näihin uusiin biileihin.
Maalikin oli kunnollista ja osiakin meni kohtuullisen vähän.
Näihin uusiin saa menemään todella rahnaa :roll:
Naapurilla oli iso ässä jossa 350D no kone levähti jo ennen kuin mittarissa oli
180tkm, ja tämän auton hän osti uutena joten kilsatkin piti paikkaansa.
Seuraavaksi meni automaatin ohjausyksikkö, sen jälkeen autoon tuli useita
sähkö häikkiä jonka takia hän jäi useasti tien päälle.
Hän myi auton viime kesänä ja osti vanhemman mallisen ässän eli W126
sitä hän on kehuskellut ettei ole mitään sähkö hämminkiä... :wink:
Sportline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: La 04.12.2004 16:29

Viesti Kirjoittaja Sportline »

Joo mutta kylläpä mersuilla vaa enite ajetaa, ku vaa vähä kuluvia osia jaksaa vaihella...
E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Sellaista autoa tai konetta ei ole vielä keksittykkään jossa ei olisi jossain vaiheessa vikaa. :wink:
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

petri.n kirjoitti:Sellaista autoa tai konetta ei ole vielä keksittykkään jossa ei olisi jossain vaiheessa vikaa. :wink:
Ja taitaa olla nämä nykyajan elektroniikkabokseista kasatut pelit sellaisia, että vikaa on jo heti uutena. Viimeistään kun pakkanen kipuaa yli -30 niin alkaa piiputtaa.

Epäilempä, että käyttöikä jää paljon lyhemmäksi nykyisillä autoilla, ellei ole sitten valmistautunut investoimaan kalliisiin ohjausbokseihin.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tähän voi todeta vain:
Elämä on.

:wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Raukola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 22.08.2004 18:40
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Raukola »

Eihän uusia mersuja voi enää laadukkaiksi sanoa... vuosimallin 1990 asti ne olivat vielä "autoja". Itse en ostaisi uudempaa kuin 1990 mersua...
Tämä siis mielipiteeni...
Ehdottomasti paras koskaan tehty mersu on joko w124 200d tai w123 200d, vaikken kumpaakaan omista
W210 290 TD 1996 "nykyinen"
W124 200d 3.0 ´90 "entinen"
190e ´85 "Carlsson"
Toyota corolla ke10 ´69
Ford Cortina mk3 ´72
Avatar
Mogge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ti 22.04.2003 13:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mogge »

Sportline kirjoitti:Joo mutta kylläpä mersuilla vaa enite ajetaa, ku vaa vähä kuluvia osia jaksaa vaihella...
No mutta onhan se vähän niinkin, että kun auto hajoaa, niin pakkohan se on korjata. Hullukaan ei yritä myydä ajokelvotonta autoa, sillä sellaiset eivät mene kaupaksi kuin todelliseen alihintaan. Ja sitten kun on korjauttanut auton kuntoon, niin eihän sitä raaski myydä, kun on juuri maksanut kuntoonsaattamisesta maltaita, ja niitä rahojahan ei ostajalta takaisin saa. Lisäksi sitä helposti kuvittelee, että kys. ongelma oli vain huonoa tuuria ja nyt se matka jatkuu ilman ongelmia seuraavat 100 tkm - kunnes jälleen leviää jotain kallista. Oravanpyörä on valmis :?
BMW 320i sedan -04
-----
Ex: Mercedes-Benz W124 200E -91
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

124 mersut on kyllä vielä autoja vm.95 asti ja sen jälkeen on aivan liikaa elektroniikkaa, joka nykyaikana aiheuttaa suurimmat ongelmat ja jatkuvasti. verratkaa 124 ja 210 hintoja.400tkm ajettu väyrynen ni saa ilmaiseksi ja silti ei ketään huoli :? mulla o vm 94. 124 joka tuli viime viikolla maalarista seistyään kuukauden kyllä maksokin paljon, mutta on myös todella hieno ei voi moittia maalaria on täydellinen. aina kun ostaa paljon ajetun auton niin täytyy varautua yllätyksiin kun se ei ole UUSI !!!!!!!!
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Nykyään kun kaikilla aloilla on näitä tulostavotteita niin joka vuosi pitäisi pystyä tekemään parempi tulos tai tulee kenkää. Yleensä voitto syntyy niin että tehdään tavaraa halvalla ja myydään kalliilla. Mersujen valmistusmäärät ovat nouseet moninkertaisiksi 1970luvun jälkeen. Yleensä massatuotanto ja huippulaatu eivät kulje käsikädessä. Ominaisuuksiltaan uudet mallit ovat toki huippuluokkaa mutta tekninen viimeistely saattaa ontua, ainakaan tuossa uudessa väyrysessä ei ovet tunnu kassakaappimaisilta vaan joltain ooppelilta, nahkapenkitkään eivät tuntuneet hyviltä. Huippulaatu on yleensä käsintehtyä ja pienissä sarjoissa.
Ps: ostakaa sveitsiläisiä kelloja.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Muffler kirjoitti:Nykyään kun kaikilla aloilla on näitä tulostavotteita niin joka vuosi pitäisi pystyä tekemään parempi tulos tai tulee kenkää. Yleensä voitto syntyy niin että tehdään tavaraa halvalla ja myydään kalliilla. Mersujen valmistusmäärät ovat nouseet moninkertaisiksi 1970luvun jälkeen. Yleensä massatuotanto ja huippulaatu eivät kulje käsikädessä. Ominaisuuksiltaan uudet mallit ovat toki huippuluokkaa mutta tekninen viimeistely saattaa ontua, ainakaan tuossa uudessa väyrysessä ei ovet tunnu kassakaappimaisilta vaan joltain ooppelilta, nahkapenkitkään eivät tuntuneet hyviltä. Huippulaatu on yleensä käsintehtyä ja pienissä sarjoissa.
Ps: ostakaa sveitsiläisiä kelloja.
Just nuo tulostavotteet autovalmistuksessa ovat perseestä. Kuluttajalle jää se viimeinen auton testaus. Pukataan markkinoille uusia malleja jos jonkinlaisella elektoniikkaohjauksella ja vaillinaisilla testauksilla. Pitäis olla kovemmat ennakkotestausvaatimukset uusille keksinnöille ja osien valmistajille.


No, itsehän me päätäme lähdemmekö markkinamiesten oravanpyörään. Joskus tuo ooppelikin saatta olla parempi vaihtoehto kuIn antautua mainosmaailman mielikuvien häikäisemäksi uhriksi. Tunnepuoli tahtoo ratkaista autonvalinnan 80%n osuudella. Kannattaa käyttää järkeä enemmän ja valita auto tarpeisiin ja omiin korjaustaitoihin nähden sopivaksi.
ppj50
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: To 13.11.2003 19:35

Viesti Kirjoittaja ppj50 »

Eihän se ole harrastus, jos ei kaikki rahat mene! :D
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Autoilu on kallista, merkki kuin merkki. Aina rahaa menee. :cry:
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eihän mersu ole halvin auto ostaakaan, niin miten se voi olla halvin pitää.

Uudet mersutkin on suunniteltu kuten kaikki muutkin, että niillä ajetaan korkeintaan 300tkm. Ja pistetään roskiin. w210:ssa vaihdetaan alustaan tietyt osat 150tkm. kohdalla ja sitten samat osat vaihdetaan 300tkm kohdalla. Siinä välissä vaihdetaan erinäisiä muita osia :wink:
Miten voi olla samat taka-akselin nivelet yhtä kestäviä w210:ssa tai muissa saman painoisissa kuin esim w201:ssä joka on huomattavasti kevyempi ja varmaan ensimmäinen korimalli johon tuollainen taka-akselisto rakenne on toteutettu/ suunniteltu.
Kaikien osien alihankkijat tekevät aina vaan halvempia osia, jotta saadaan autojen hinnat alemmas.
Ennen ei ole mersuja ollut joka Duunarilla. Nyt niitä kykenee ostamaan jokainen "normaali" ihminen.
Joku mersupurkaamo??
tommy1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 30.09.2004 21:32

Viesti Kirjoittaja tommy1 »

kertokaapa onko esim vanhimmissa c-sarjalaisissa samaa moottoria kun 124ssa ,tarkoitan nyt 200diisseliä rivipumpulla? esim:c200d? tuntuu vaan meinaan aikas pomminvarmalta toi nykyinen -92 200d,mutta ihan vaan varalta jos autokuume joskus iskee.....
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18028
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

On.
wiimax.fi
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Olen kuullut sanottavan, että hinta/laatu-suhteeltaan parhaat autot ovat aina ne kunkin malliston viimeisinä vuosina tehdyt autot.
( joku oli joskus tutkinut asiaa) :?
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Esko R kirjoitti:Olen kuullut sanottavan, että hinta/laatu-suhteeltaan parhaat autot ovat aina ne kunkin malliston viimeisinä vuosina tehdyt autot.
( joku oli joskus tutkinut asiaa) :?
Pitää täsmälleen paikkansa. Lastentaudit hiottu pois.
tommy1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 30.09.2004 21:32

Viesti Kirjoittaja tommy1 »

niin tai sitten kun tulee uusi malli edellisestä tulee vanha ja menettää haluttavuutta ja niitä saa halvalla verrattuna vuotta uudempaan "uuteen malliin" verrattuna. varsinkin japsit osaa kyseisen jipon,joka vuosi on aivan erinäköinen tekele markkinoilla ja viisi vuotta vanha ei ole enää aikoihin muistuttanut uutta autoa.
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Kumma homma kun mulla ei ole Väyrysessä ollut mitään vikaa. Ajettu kohta 190t km, joista omaa ajoa 50t km/2v! Ehkä poikkeus? Minua ei ainakaan kiinnosta kestääkö tuo Väyrynen vielä 300t km jälkeen vai ei. Jos tuohon alkaa vikaa tulemaan, niin vaihdan uudempaan. Niin yksinkertaista se on.

En kyllä ymmärrä ihmisiä, jotka ostaa 300t km ajetun auton ja valittaa että on vikaa. Oli kyse sitten W210, W124 tai W123, niin varmasti vikaa on noilla kilometreillä. Joku W123 200D saattaa mennä porskuttaa vielä ilman vikoja, mutta ei minua ainakaan 80hv nappaa sitten yhtään. Kuulun ehkä täällä siihen vähemmistöön, jonka mielestä Mersun ominaisuudet (laatu) on vain parantunut. Jos vikoja on vähän enemmän kuin ennen, niin muilta osin eteenpäin onkin sitten menty kunnolla.

Jos joku väittää W123 200D tai W124 200D:tä parhaiksi Mersuiksi, niin tervetuloa vertailemaan ajo-ominaisuuksia. Anytime.
Vastaa Viestiin