CDI 220 käy tyhjäkäynnillä epätasaisesti
CDI 220 käy tyhjäkäynnillä epätasaisesti
Autoni pyrkii joskus käymään tyhjäkäynnillä epätasaisesti, jolloin koko kori vapisee. Oire on sama kylmänä ja lämpimänä. Jos esimerkiksi pysähtyy liikennevaloihin, tuntuu kuin kuin kaikki pytyt eivät olisi mukana. Kun moottori on tyhjäkäynnillä pyörinyt useamman minuutin käynti yleensä tasaantuu. Polttoaineputsari on vaihdettu. Kilometrejäkään takana ei ole kovin paljon. Vuosimalli 98. Haulla löysin maininnan jakoputken painevahdista, mikähän se on. Voiko läppävika imusarjassa aiheuttaa myös ongelman, joutuuko niitä uusimaan vai onko siellä mahdollisesti karstaa. Kulkee muuten hyvin, eikä kuluta polttoainetta kuin noin 6,5 litraa sadalle.
Ismo
Ismo
C 220 CDI A
Juu, läpät saattavat olla irti, se on yleinen vika.
Tuonikäiseen pitäisi saada korjaussarja jolla nivelet lukitaan paikalleen, uudempiin täytyy vaihtaa imusarja.
Läppien käyttötangot näkee kun ottaa koneen päältä kopat pois ja tiirailee lampulla.
Polttoaineen jakoputken takapäässä oleva murikka on se "painevahti".
Osat ovat kalliita, testauta autosi ennenkuin alat remontoimaan ettei tule korjattua väärästä paikasta.
Tuonikäiseen pitäisi saada korjaussarja jolla nivelet lukitaan paikalleen, uudempiin täytyy vaihtaa imusarja.
Läppien käyttötangot näkee kun ottaa koneen päältä kopat pois ja tiirailee lampulla.
Polttoaineen jakoputken takapäässä oleva murikka on se "painevahti".
Osat ovat kalliita, testauta autosi ennenkuin alat remontoimaan ettei tule korjattua väärästä paikasta.
wiimax.fi
Testeri ilmoittaa painevahdin vian selkokielellä, läppävikaa ei, mutta läpistä irtoaa yleensä imusarjan ulkopuolella oleva käyttötanko eli sen vian näkee omin silmin.
Testerillä pystyy liikuttamaan läppiä, se helpottaa kun tutkii niitä tankoja.
Myös läppä voi hajota, eikä sitä voi ulkoapäin todeta, joutuu irrottamaan imusarjan.
Imusarja on useimmiten sisältä niin karstassa ja piessä että hirvittää...
Epätasainen tyhjäkäynti voi johtua muustakin viasta, mutta nuo ovat yleisimmästä päästä.
Testerillä pystyy liikuttamaan läppiä, se helpottaa kun tutkii niitä tankoja.
Myös läppä voi hajota, eikä sitä voi ulkoapäin todeta, joutuu irrottamaan imusarjan.
Imusarja on useimmiten sisältä niin karstassa ja piessä että hirvittää...
Epätasainen tyhjäkäynti voi johtua muustakin viasta, mutta nuo ovat yleisimmästä päästä.
wiimax.fi
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Itsellä on ollut vähän samantyylistä vikaa viimeisen viikon ajan. Kiekkamittaria kun katsoo niin se tekee pientä liikettä, eli kierrokset sahaavat ehkä n. 100 kierroksen matkaa ylös/alas. Välillä tuntuu myös samantyylisiä "nytkähdyksiä" kuin ilmastoinnin kompuran kytkeytyessä päälle (ei voi kuitenkaan olla se, koska nytkähtelee turhan usein).
Onko mitään arvioita viasta?
Onko mitään arvioita viasta?
C200T CDI A -00
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa