W124 uraherkkyys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vesseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W124 uraherkkyys

Viesti Kirjoittaja vesseli »

Ajelinpa lapinteitä vähänaikaa sitten ja huomasin että mun pirssi oli todella herkkä kulkemaan aurausuria pitkin eli meno oli aika villin tuntuista.Alusta pitäis olla muuten kunnossa(merkki huoltaja tarkasti) vain häränsilmä on vaihtoa vaille asia korjaantuu ensiviikolla.Kysyisinkin että oisko sillä osuutta asiaan? Talvirenkaat on hankookit eli ei mitkään maailman parhaat mutta kuiteskin uudet . Ehkä niistäkin vois syytä hakea
Malm
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Malm »

jaahas,

itellä kyllä alusta kolisee ja rattikin on vinossa muttei uraherkkyytä oli liiaksi havaittavissa...

mites sulla pyöränsuuntaus? onko renkaan kulunu joistakin kohti enemmän kuin muista?

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Antti K
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Apusimpukassa väljää ja ohjausiskari loppu.
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Jaa ,,oo ja ÖÖ

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Itsellä menee vakaasti eteenpäin oli teissä uria tai ei ! mersuni ikäänkuin lipuu tyvenessä
joessa eteenpäin ilman mitään vastusta !! Renkaat ovat
itsellä Nokia Hakkapeliitta 2 ..parhaat millä olen koskaan ajanut !! Suosittelen!!

Jotain on pielessä vehkeessäsi ,renkaat ? Tai Ohjausiskari niikuin tuossa sanottiin
vaihtoehtoja kyllä löytyy ,,,,
Viimeksi muokannut Automatic260E, La 25.12.2004 07:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Tonir
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Tonir »

No mulla oli yhessä Corollassa hankookit ja ne etti kyllä kaikki urat mitä vaan tiessä oli. Voi johtua sullakin renkaista.
vesseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa

uraherkkyydestä

Viesti Kirjoittaja vesseli »

Joo seuraavassa huollossa(häränsilmienvaihdon yhteydessä) on tarkoitus vaihtaa apusimpukaan korjaus-sarja ja uusia ohjausiskari saas nähdä jos sitten helpottais.Renkaat ei ole kuluneet mitenkään epätavallisesti mutta jos em. hoitotoimenpiteet ei auta täytyy tarkistaa pyöränkulmat ja sitten miettiä tuota rengastusta. Kiitos arvailuista
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllähän se uraherkkyys on kovasti renkaista kiinni.
Omassa W124 on paikat kunnossa ja kulmat kohdallaan, tänään ajelin ensimmäistä kertaa "karhun" urissa, ja hieman levotonta oli.

Renkaina on uudet Michelin Ivalot ja painetta 2,8.
(Sen kerran kun minä satun Mersun ostamaan niin siinä tulee tietysti mukana uudet talvirenkaat merkkiä josta olen täälläkin kertonut ettei ne oikein sovi painavan auton alle. :evil: )
No, aika hyvin tuo menee kuitenkin, ja pito on hyvä pakkaslumella / jäällä.

Vanhemmista talvirenkaista löytyi sellaisia joilla auto kuin auto oli hankala ajaa; pitemmällä matkalla on rasittavaa kun ajopeli kiertelee kaikki linja-autopysäkit tiekarhun jäljissä...
wiimax.fi
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Minäkin olen 4matikkia pitänyt jämäkkänä joka kelillä. Kaverin matikkiin laitettiin hankookit alle enkä niin ura herkällä autolla ole ennen ajanut . Hankookit alta pois ja matikki on taas kuin juna kiskoilla. Rengas kauppaan vaan suosiolla :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Renkailla on iso vaikutus ja etenkin painavakeulaisilla diisseleillä.
Aikoinaan huomattiin "lättä"Miselineistä, että ne eivät sopineet D-Meseen ollenkaan, piti "taluttaa" joka ikinen metri...

Herkkyyttä voi jonkin verran poistaa paineita säätämällä, joko hävyttömän ylös (2,6 - 3) tai lättäniksi (alle 1,8 ), mutta perustaipumus ei niilläkään häviä ja saattaa tulla muuta epämääräisyyttä ohjaukseen.

PS
Hullu parseri, kun (1,8 ) ilman 8:n perässä olevaa välilyöntiä muuttuu muotoon (1,8)
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Vastaa Viestiin