Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
raunohu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 02.06.2005 11:47

Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja raunohu »

Löysin ratkaisun iän ikuiseen M605 moottorin ja kaikkien CDI moottoreiden hehkutulppa ongelmaan,siis tulpathan on usein karstoittunut kiinni vaikka kuinka nopeasti vikavalon syttymisen jälkeen koittaa irroittaa niitä ja hyvin monelle on tullut kansiremontti hehkutulpan katkettua sitä irrotettaessa,tämäkään ei aivan 100% varma konsti ole mutta varmasti kannattaa kokeilla ennen kuin vääntää tulpan poikki,jos tulppa tuntuu "olevan kiinni"eikä kohtuudella irtoa niin kaada polttoaine tankkiin tätä kuvassa olevaa ainetta koko pullollinen ja aja 500-1000km ja kokeile sitten ja kas kummaa tulppa on melkein irti,monella on auttanut ja tuo purkki ja ei maksa kuin n.20€,halpa kokeilu kannen irroitukseen verrattuna,itsellä tuo aine säästi kannen irroituksen n.kuukausi sitten,toivottavasti tuo liite tiedoston laitto onnistui
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mahtavaa...hyvä vinkki! :thumbup:
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18095
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sillälailla :D no, katkennut hehkutulppa ei kansiremonttia tarkoita.
wiimax.fi
Tuomo.H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 13.01.2012 23:58

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja Tuomo.H »

Terve, lainaan vähän topiccia. Eli kyseessä vito 112cdi -99 ja oli yksi hehku pimeänä, no rupesin sitä irrottamaan niin sehän oli jo käyty katkaisemassa.
Pyörii siis tyhjää mutta kanta ja liitinosa yms. on paikallaan, taitaa olla kierteiden yläpäästä siis poikki.

Kysymys kuuluu : Tietääkö kukaan Lappeenrannan seudulla ketään jolta löytyisi vehkeet tuon pois poraamiseen?

Saako tuon sydänosan katkaistua jollain konstilla, että pääsisi poraamaan tuota? (tai siis jollain muulla kuin sillä omalla katkaisu työkalulla)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18095
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja dealer »

Älä poraa itse ellei ole siihen tarkoitettua työkalusarjaa ja ammattitaitoa. Voi tulla se kansiremontti eteen.
wiimax.fi
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tosiaan ammattitaitoinen korjaamo saa katkaistunkin hehkun pois ilman kannen irrottamista. Jopa silloin kun merkkiliike on yhden hehkujen irrotussarjan jo tuhonnut :wink:
S124 300TE
W124 300D
raunohu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 02.06.2005 11:47

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja raunohu »

on todella haastava homma porata kun se sydänosa on helevetin kovaa ainetta,poran terä pyrkii "hylkimään"sitä ja pyörimään sen ympärillä,ja mistähän sellainen seppä löytyy joka poraa tulpan ilman kannen irroittamista esim . 605M moottorista 5 sylinterin hehkun (W124 E250D)
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

raunohu kirjoitti:on todella haastava homma porata kun se sydänosa on helevetin kovaa ainetta,poran terä pyrkii "hylkimään"sitä ja pyörimään sen ympärillä,ja mistähän sellainen seppä löytyy joka poraa tulpan ilman kannen irroittamista esim . 605M moottorista 5 sylinterin hehkun (W124 E250D)
Dealerin edellinen viesti? "siihen tarkoitettua työkalusarjaa" Mitähän lie sillä tarkoitti? :D
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18095
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja dealer »

...mistähän sellainen seppä löytyy joka poraa tulpan ilman kannen irroittamista esim . 605M moottorista 5 sylinterin hehkun (W124 E250D)
Tässä on yksi. Mitä sitten ?
wiimax.fi
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Tenutähti kirjoitti:
raunohu kirjoitti:on todella haastava homma porata kun se sydänosa on helevetin kovaa ainetta,poran terä pyrkii "hylkimään"sitä ja pyörimään sen ympärillä,ja mistähän sellainen seppä löytyy joka poraa tulpan ilman kannen irroittamista esim . 605M moottorista 5 sylinterin hehkun (W124 E250D)
Dealerin edellinen viesti? "siihen tarkoitettua työkalusarjaa" Mitähän lie sillä tarkoitti? :D
Tossa kuvia mitä Dealer tarkoitti
https://www.google.fi/search?q=katkenne ... d=0CE4QsAQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Hebe124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: La 16.08.2014 23:02
Paikkakunta: Tornio

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja Hebe124 »

^Siis en en ymmärrä mikä noissa hehkun irrotamissa on niin vaikeet ku nehä o kirteellä kiinni eikä sentään naulattu? yleensä menee n.vartti ku on kaikki vaihdettu kaiken ikäsissä mersuissa.
W124 4ever
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18095
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hebe124 viestihistoriasta näkee että et taida ihan kaikkea muutakaan mersuihin liittyvää ymmärtää :roll: mutta oppia ikä kaikki.
wiimax.fi
Hebe124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: La 16.08.2014 23:02
Paikkakunta: Tornio

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja Hebe124 »

usein tuntemukseeni kuuluu kaveripiirin tuntemus ja mersun omistjia erittäin paljon joten tietävät mitä puhuvat. toki itsekin on tullut tuntemusta tiettyyn asioihn tän foorumin kautta :P kyll tää täst 8)
W124 4ever
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6497
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Kun lukee foorumia ja itse mahdollisimman paljon tekee niin siitä sitä monipuolista kokemusta tulee :thumbup:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Melchior
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: La 16.06.2012 09:30

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja Melchior »

Itte ruiskuttelin tunkeutuvaa irroitusspraytä tulpien juureen parina päivänä ennen hehkutulppien vaihtosouvia. Kaikki tulpat lähti alle 10Nm väännöllä irti. Varmaankaan eivät alunperinkään olleet mitenkään juuttuneet? ..koska tulppareikien kierteetkin oli täysin puhtaat, ei karstaa yhdessäkään. Tuon tein ikäänkuin varotoimena, kun ko. ennakkovalmistelua jollain mersusaitilla suosittelivat. Kiinnittäessä laitoin tulppien kierteisiin keraamista rasvaa, joka kaiketi estää / vähentää kiinnijuuttumisriskiä seuraavallakin kerralla.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tahtoo vain monivena koneiden hehku tulpat olevan niin pitkät että noki takertelee saakelisti siellä välissä ja sikis hirttää kiinni aukaistessa....om 601-603 niin helpommin irtoaa..lyhty hehkukin.
Eli ei voi puhua samana päivänä vanhemman ja monivenakoneen hehkujen vaihdosta....
Ja mielestäni ongelma ei ole kierre osa vaan se pitkä suora osuus jossa nokea ja karstaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6497
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja MiHe »

atlas kirjoitti:Tahtoo vain monivena koneiden hehku tulpat olevan niin pitkät että noki takertelee saakelisti siellä välissä ja sikis hirttää kiinni aukaistessa....om 601-603 niin helpommin irtoaa..lyhty hehkukin.
Eli ei voi puhua samana päivänä vanhemman ja monivenakoneen hehkujen vaihdosta....
Ja mielestäni ongelma ei ole kierre osa vaan se pitkä suora osuus jossa nokea ja karstaa.
Älä nyt pilaa sitä tunnetta ja tässä tapauksessa yllätystä kun kuuluu naps... se on priceless ja siitä sitä vasta oppii :lol:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
W210CDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Su 30.09.2012 22:18
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja W210CDi »

MiHe kirjoitti:
atlas kirjoitti:Tahtoo vain monivena koneiden hehku tulpat olevan niin pitkät että noki takertelee saakelisti siellä välissä ja sikis hirttää kiinni aukaistessa....om 601-603 niin helpommin irtoaa..lyhty hehkukin.
Eli ei voi puhua samana päivänä vanhemman ja monivenakoneen hehkujen vaihdosta....
Ja mielestäni ongelma ei ole kierre osa vaan se pitkä suora osuus jossa nokea ja karstaa.
Älä nyt pilaa sitä tunnetta ja tässä tapauksessa yllätystä kun kuuluu naps... se on priceless ja siitä sitä vasta oppii :lol:
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
S210 220CDi Classic -02
ex W124 220E -93
Hebe124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: La 16.08.2014 23:02
Paikkakunta: Tornio

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja Hebe124 »

joku vois ny valasta että onko tässä hehkutulpassa mitää eroo esim pensakoneen tulppaan verrattuna eikös noil ole sama toiminta periaate eli sytyttää pensan/dieselin?
W124 4ever
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Hehkutulpalla esilämmitetään palotila että diesel syttyisi helpommin kylmänä. Bensa koneessa taas kipinä sytyttää bensan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2474
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Hebe124 kirjoitti:joku vois ny valasta että onko tässä hehkutulpassa mitää eroo esim pensakoneen tulppaan verrattuna eikös noil ole sama toiminta periaate eli sytyttää pensan/dieselin?
Mitä Vi***a. Aikaisimmin taas neuvoa tuli, mutta että näin kuutamolla.
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Hebe124 kirjoitti:joku vois ny valasta että onko tässä hehkutulpassa mitää eroo esim pensakoneen tulppaan verrattuna eikös noil ole sama toiminta periaate eli sytyttää pensan/dieselin?
Ei jumalauta tätä mestaria!
Tämä sama idiootti neuvoo täällä useampia tunnettuja nimimerkkejä hehkutulppien vaihdosta jarruremonttiin!
Mikä s....na tämä pelle oikeen on? Ei tarvi iso vika olla kun on päässä!
Kaveri on ulkona kuin tamponin naru ja neuvoo täällä ihmisiä jotka on tekevät työkseen näitä hommia!
Ja saa suuttua!
Täältä varmuudella saa apua kaikkiin meruihin liittyviin ongelmiin vaikka kysyisi tyhmiäkin! Ja vaikka olisi kuinka aloittelija. Niin kuin minä!
Mutta tällaiset jutut panee "hiukan" ihmettelemään!
Kiitos ja anteeksi. Ja pahoittelut kielenkäytöstä.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6497
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Äläkääs nyt, tämä on just osa sitä oppimisprosessia, ja jossei usko mitä lukee niin aina voi kokeilla itse (vaihtaa sytystulpaaa/hehkutulppaa keskenään jne)... :lol:

tottapuhuen en mä tätä itsekään aluksi trolliksi uskonut mutta siihenhän tämä on kaatumassa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja S202 »

Taitaa vaan olla joku teini-ikäinen asialla, siinä iässä luulee tietävänsä kaikesta kaiken. Tai no mä luulen vieläkin :D

Aloittajan ihmettelyyn katkenneen hehkun irrotuksesta, kahdesta cdi koneisesta oon katkenneen hehkun käynyt vaihdattamassa (ja samalla tietysti ne muutkin) seinäjoen moottorihiomossa ja molemmat lähti irti ilman kannen irrotusta. Toisessa tapauksessa oli hehku katkaistu jo saksassa, sitä yritettiin sillä kunnollisella irrotussarjalla pois, mutta oli niin lujassa että se työkalu hajos. Ja kyllä niitä ihan ammattitaitoinen asentaja käytti. No auto tuonne hiomolle ja kyllä ne sen sieltä pois saivat ja uudet tilalle. Eikä maksanutkaan ihan mahdottomia. Että Seinäjoen seudulla suosittelen viemään auton tuonne hiomolle niin ne hehkut vaihtuu.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Melchior
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: La 16.06.2012 09:30

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja Melchior »

atlas kirjoitti:Tahtoo vain monivena koneiden hehku tulpat olevan niin pitkät että noki takertelee saakelisti siellä välissä ja sikis hirttää kiinni aukaistessa....om 601-603 niin helpommin irtoaa..lyhty hehkukin.
Eli ei voi puhua samana päivänä vanhemman ja monivenakoneen hehkujen vaihdosta....
Ja mielestäni ongelma ei ole kierre osa vaan se pitkä suora osuus jossa nokea ja karstaa.
OM642:seen vaihdoin, eli pitkät ohuet tulpat. Jostain nähnyt kuvia, joissa kierreosa karstassa, jota pitää sitten jonkinmoisella kalvimella ja rasvalla puhdistaa? Ei enempää kokemusta, mutta oma vaihtohomma onnistui niin kivuttomasti, että jäin siihen uskoon, että tunkeutuva spray ei ainakaan haitannut.
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja mazza »

Kyllä se sieltä kynttilän varresta jumittaa. Jumittaminenhan tapahtuu silloin, kun hehkun kartiomallinen tiivistepinta alkaa vuotaa, ja noki ja karsta menee hehkun väliin. Jumittanut tulppa on myös irroitettuna aivan toisen värinen, tiivistepinnan ja kierteen välinen osa on jumittaneessa aivan karstainen kun hyvin ehjässä se on puhdas(tai rasvattu).

Ja tää Hebe124 on aivan timanttinen heppu :lol: Piristää päivää hyvin :thumbup:
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja pera8x »

en tiedä kuinka hyvin onnistuu kannen ollessa paikoillaan ja muutenkin vähän ehkä riskaapelia hommaa, mutta itse revin noita jumittuneita ja katkenneita hehkuja 605:sta sillain, että ensinnä porasin sen kierre osan melkein kokonaan pois. niin ohkoseks, kun vaan uskalsi ilman että alkaa kannesta lähteä tavaraa. sen jälkeen keskelle hehkua muistaakseni 5mm reikä ja 6mm jenka perään ja liukuvasaralla sitten hehkun jämä pihalle. kun hehkun kierre on porattu melkein olemattomiin, niin ulosvedettäessä se painuu kasaan ja kannen kierteet pysyy ehjänä. taikka näin ainakin mulla kävi.

tosin voi olla mahdoton paikka kannen ollessa paikoillaan näillä toimenpiteillä. ja hebe123:lle en missään nimessä voi suositella kyseistä operaatiota.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja atlas »

Onkos kukaan uskaltanut kokeilla niin että poraa jenka kohdan nätisti ja sitten käyntiin...kyllä se loppu lentää sieltä pois.
Yhdellä läksi katkennut hehku.. niin että tuli kansipahvi vaurio ja neste kaiketi puhdisti tai tuli paine lotsku joka potkaisi lopun hehkusta pois reiästään...jengat oli ehjät ja eikun uusi paikalleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Melchior
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: La 16.06.2012 09:30

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja Melchior »

mazza kirjoitti:Kyllä se sieltä kynttilän varresta jumittaa. Jumittaminenhan tapahtuu silloin, kun hehkun kartiomallinen tiivistepinta alkaa vuotaa, ja noki ja karsta menee hehkun väliin. Jumittanut tulppa on myös irroitettuna aivan toisen värinen, tiivistepinnan ja kierteen välinen osa on jumittaneessa aivan karstainen kun hyvin ehjässä se on puhdas(tai rasvattu).
...
Noissa pitkissä hehkuissa ei ole samanlaista selvää kartiota kuin paksummissa. Tulipa vaan mieleen, että olisiko kannattanut sivellä keraamista rasvaa koko tuohon varteen.. eli kuvassa hopeisena näkyvään osaan, eikä pelkkään kierteeseen? Meinaan, jos se siitä osasta mahdollisesti jumittaa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Kiinni juuttuneet hehkutulpat

Viesti Kirjoittaja mazza »

Missäs moinen hehku on? Kyllä ainakin OM61x- ja 64x-sarjan rivi-CDI:ssä on hehkussa tiivistävä kartiopinta. Toki tuossa kuvassa kuvakulmakin taitaa hämätä. Vaikea kuvitella, että hehku tiivistyisi millään muulla kuin kartiolla.

OM611-613 ja OM646-648 käyttää tämän näköistä hehkua:

Kuva

EDIT: Se oli siis OM642:n hehku. Siinäkin on näköjään kartio, mutta kulma vain on paljon suurempi.

Kuva
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Vastaa Viestiin